abonnement Unibet Coolblue
pi_189324986
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:41 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Praten stemmen schrijven helpt niet meer. Wat rest is geweld.

Maargoed ik vind de zorgen die de boeren aandragen helemaal niet zo gek. Kijk bijvoorbeeld eens reëel naar de stikstof productie. Is die echt te hoog. En niet luisteren naar wat EU in Brussel zegt of denkt. Hun beleid is te algemeen.
Het is dus niet globaal he dat stikstof. Het is lokaal. En in zo'n klein landje als NL hoopt zoiets zich nogal snel op, dat kan eenieder bedenken. Verder is dreigen met geweld vrijwel nooit gerechtvaardigd, en als dat het wel is, is dat meestal richting de verkeerde personen.
pi_189324989
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:41 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Praten stemmen schrijven helpt niet meer. Wat rest is geweld.

Maargoed ik vind de zorgen die de boeren aandragen helemaal niet zo gek. Kijk bijvoorbeeld eens reëel naar de stikstof productie. Is die echt te hoog. En niet luisteren naar wat EU in Brussel zegt of denkt. Hun beleid is te algemeen.
Er zit nog wel heel wat tussen geweld en praten hoor.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 8 oktober 2019 @ 06:48:03 #128
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_189325884
quote:
Nieuw protest boeren: ‘Grote actie ergens in de Randstad’
Er komen nieuwe boerenacties. Volgende week woensdag is de eerste: de Farmers Defence Force wil samen met boeren, vissers en burgers ‘ergens in de Randstad’ een grote actie houden. Een andere boerenactiegroep, Agractie, heeft over vier tot zes weken ook twee acties op stapel staan.

De beide actiegroepen waren verantwoordelijk voor de grote boerenprotestactie van afgelopen week. Toen werden snelwegen geblokkeerd door grote rijen tractoren die naar Den Haag reden. Wat voor acties er dit keer precies worden gehouden, is nog geheim.

Geld inzamelen
Agractie is een geldinzamelingsactie gestart, waar vanochtend al 15.000 euro mee was opgehaald. Agractie zegt 120.000 euro nodig te hebben voor een van de twee acties.

‘Beide acties zullen zonder overlast voor de burger zijn en zeer duidelijk zichtbaar zijn’, stelt Agractie in een oproep voor de geldinzameling.

‘We hebben ervoor gekozen deze actie’s voor te bereiden zonder de details vrij te geven in verband met de aard van de actie. Voor één actie zijn geen financiën nodig, voor de andere actie is een nieuwe doneeractie aangemaakt.’


Tractoren
De Farmers Defence Force wil volgende week woensdag weer met tractoren naar de Randstad rijden. ‘Maar ook met personenauto's, bussen, vrachtwagens’, somt de actiegroep op in een facebookoproep.

De actie wordt mogelijk een langdurige. ‘Zorg op 16 oktober voor voldoende eten en drinken, warme kleding, zaklampen, extra batterijen voor de telefoon en eventueel slaapmateriaal.’

Ze zeggen dat ze woensdag de strijd aan willen gaan tegen 'de echte vervuilers van Nederland. En dat is niet Schiphol.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)IJvitDbIWSCyCtWRbyFU
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:29:55 #129
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326004
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee jij en Zolderkamer herhalen steeds dat iedereen die het niet eens is met dit boerenprotest zoals Nielsch, blijkbaar van mening zou zijn dat alle boeren weg moeten en de voedselproductie in ons land naar nul zou moeten.

Dat wil niemand en is ook al vele malen aan jullie uitgelegd maar toch blijven jullie dat gewoon lekker doordrammen.
Blijkbaar? Doordrammen?

Ik hoor je alleen maar zeiken en onzin schreeuwen
pi_189326050
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Denk alleen dat ze juist veel sympathie weer verliezen van het grote volk door Schiphol aan te vallen.

Lijkt me ook logischer om een industrie te pakken die ook veel stikstof uitstoot maar aan maatregelen ontsnapt. Ben benieuwd waar ze mee komen!
Als ze voor Schiphol gaan krijgen ze juist weer sympathie, want daar kunnen andere boze mensen zich goed mee identificeren.
pi_189326069
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Blijkbaar? Doordrammen?

Ik hoor je alleen maar zeiken en onzin schreeuwen
:')

Niveautje weer hoor. Maar ja, blijkbaar is het teveel gevraagd om andere mensen geen woorden in de mond te leggen. _O-
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:45:35 #132
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:38 schreef Chia het volgende:

[..]

:')

Niveautje weer hoor. Maar ja, blijkbaar is het teveel gevraagd om andere mensen geen woorden in de mond te leggen. _O-
Ik begin niet over "vmbo niveau"

Ik roep niet wat ik denk dat een ander denkt omdat ik geen vragen wil stellen aan diegene maar enkel en alleen wil zeiken op anderen..

Een beetje framen en schreeuwen, meer komt er niet uit..
pi_189326114
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik begin niet over "vmbo niveau"

Ik roep niet wat ik denk dat een ander denkt omdat ik geen vragen wil stellen aan diegene maar enkel en alleen wil zeiken op anderen..

Een beetje framen en schreeuwen, meer komt er niet uit..
Ik praat op de man spelen ook niet goed hoor, maar dat framen zie ik idd ook. Van beide kanten, dus een beetje hypocriet weer dit.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:50:48 #134
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326134
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik praat op de man spelen ook niet goed hoor, maar dat framen zie ik idd ook. Van beide kanten, dus een beetje hypocriet weer dit.
Het is hypocriet om een hele sterke mening te hebben zonder enige kennis van de achtergrond..
Ook in het andere topic..

Maargoed half europa gaat nu "de boer op" en dan zijn er altijd wat beroepszeikers..
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:21:17 #135
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189326308
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:37 schreef trein2000 het volgende:
Het gevaar is dat dit radicaliseert. Een keer een hek platrijden is tot daar aan toe. Maar als je allerlei splintergroeperingen krijgt is het wachten op de eerste echt gewelddadige actie. Moet je niet willen.
Laten we vooral niet gelijk zo overdrijven. Het zijn geen hooligans of iets dergelijks. Het eerste protest ging gewoon rustig aan toe. Die klimaatgekkies van gisteren hebben heel wat meer teweeg gebracht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:31:42 #136
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189326370
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:16 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

De bureaucratische overheid treineert de boeren nu wel. Stikstofbeleid bla bla. Ik zou ook denken rot op.
Het probleem is ook dat er telkens wat anders (bij) komt die soms zelfs met terugwerkende kracht ingaan. Op dit gebied is de overheid uiterst onbetrouwbaar. Investeren in je bedrijf is hierdoor ook zeer risicovol. Je doet zo'n investering vaak voor de lange termijn maar dan komt er weer een regeling die alles op de kop gooit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:43:44 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189326437
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik begin niet over "vmbo niveau"

Ik roep niet wat ik denk dat een ander denkt omdat ik geen vragen wil stellen aan diegene maar enkel en alleen wil zeiken op anderen..

Een beetje framen en schreeuwen, meer komt er niet uit..
We hebben al vaak genoeg verteld dat het aantal boeren niet naar nul hoeft. Blijf je dan toch steeds je mantra's herhalen dan is dat steeds herhalen zinloos en kunnen we het over de wijze van discussie gaan hebben.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:47:31 #138
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hebben al vaak genoeg verteld dat het aantal boeren niet naar nul hoeft. Blijf je dan toch steeds je mantra's herhalen dan is dat steeds herhalen zinloos en kunnen we het over de wijze van discussie gaan hebben.
We? JIJ.. Je komt met een gestrekt been een topic binnen en gaat dan lopen huilen en zielig doen als iemand iets terugzegt..
En natuurlijk ga je dan een slechte poging tot framen doen..

Want quote mij even waar ik jouw bewering post? Je lult een hoop uit je nek, veel meer heb ik je niet zien doen.. met je "aantal boeren naar nul"
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:50:27 #139
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189326483
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Schiphol valt, samen met alle andere luchtvaart, onder die 2,2% overig verkeer. Waarom was het ook alweer logischer om Schiphol aan te pakken? Omdat dat in de verbeelding van boeren een grotere bron is?
Dat komt omdat de meting voor Schiphol nogal gunstig uitvalt. Zo tellen ze de stikstof uitstoot van een vliegtuig niet meer mee als hij boven de 3km hoogte zit, wat natuurlijk belachelijk is. Idem met de havens, daar werd ook nogal creatief getoverd met cijfers en metingen. Maar dat wil jij vast niet horen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:50:57 #140
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189326487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We hebben al vaak genoeg verteld dat het aantal boeren niet naar nul hoeft. Blijf je dan toch steeds je mantra's herhalen dan is dat steeds herhalen zinloos en kunnen we het over de wijze van discussie gaan hebben.
Wat ben jij toch ook een slappe appelflap he.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189326489
Ik denk dat veel mensen vanzelf een beetje klaar zijn met klagende boeren. De eerste keer protesteren was gaaf, tweede keer wordt ook vast nog wel leuk maar daarna zijn mensen er gauw klaar mee waardoor ze zich nog meer in het verdomhoekje gaan voelen.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:52:15 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189326501
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

We? JIJ.. Je komt met een gestrekt been een topic binnen en gaat dan lopen huilen en zielig doen als iemand iets terugzegt..
En natuurlijk ga je dan een slechte poging tot framen doen..

Want quote mij even waar ik jouw bewering post? Je lult een hoop uit je nek, veel meer heb ik je niet zien doen.. met je "aantal boeren naar nul"
Deze reply bijvoorbeeld

quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je dacht dat je eten op tafel getoverd werd ja?
Daar verdraai je Nielsch zijn bijdrage naar het frame alsof hij geen boeren wil. Iets dat niemand wil en al 100 x in deze topics is herhaald.

Dus ja dan is er steeds weer inhoudelijk op ingaan zinloos. Paar pagina's verder komt dan weer hetzelfde mantra.
pi_189326522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:51 schreef GS-Raw het volgende:
Ik denk dat veel mensen vanzelf een beetje klaar zijn met klagende boeren. De eerste keer protesteren was gaaf, tweede keer wordt ook vast nog wel leuk maar daarna zijn mensen er gauw klaar mee waardoor ze zich nog meer in het verdomhoekje gaan voelen.
Onzin, als ze naar Rotterdam komen, houden we daar gewoon rekening mee.

Even vergeten dat de leraren vorig jaar drie keer staakten en gewoon de scholen gesloten hielden? Even aanpassen en klaar.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:57:45 #144
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Deze reply bijvoorbeeld
[..]

Daar verdraai je Nielsch zijn bijdrage naar het frame alsof hij geen boeren wil. Iets dat niemand wil en al 100 x in deze topics is herhaald.

Dus ja dan is er steeds weer inhoudelijk op ingaan zinloos. Paar pagina's verder komt dan weer hetzelfde mantra.
Op welke manier haal je dat uit die post? Leg eens uit?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:15:53 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189326710
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 08:57 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Op welke manier haal je dat uit die post? Leg eens uit?
Je dacht dat je eten op tafel getoverd werd ja?

=

Zonder boeren is er geen eten

=

De suggestie dat boeren volledig moeten verdwijnen
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:26:57 #146
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326838
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je dacht dat je eten op tafel getoverd werd ja?

=

Zonder boeren is er geen eten

=

De suggestie dat boeren volledig moeten verdwijnen
_O- 8)7

Zonder "boeren die ammoniak in de bodem lozen" groeit een plant niet..

Knap dat jij jouw conclusie dan uit mijn post haalt...

Hij wil zn eten uit het buitenland halen en daar de uitstoot dus verhogen.. Lekker zinvol
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:34:55 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189326932
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- 8)7

Zonder "boeren die ammoniak in de bodem lozen" groeit een plant niet..

Knap dat jij jouw conclusie dan uit mijn post haalt...

Hij wil zn eten uit het buitenland halen en daar de uitstoot dus verhogen.. Lekker zinvol
Het gaat dan ook om veeteelt die in NL veel teveel is. Niet de plantjes.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:39:54 #148
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189326978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om veeteelt die in NL veel teveel is. Niet de plantjes.
En dat is nou precies het probleem..

Jaa veeteelt stoot te veel uit!

Ze vergeten alleen even de opgenomen hoeveelheid mee te rekenen.. alsof plantjes nooit mest gekregen hebben
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:42:57 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189327008
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En dat is nou precies het probleem..

Jaa veeteelt stoot te veel uit!

Ze vergeten alleen even de opgenomen hoeveelheid mee te rekenen.. alsof plantjes nooit mest gekregen hebben
Dan nog, het is teveel. En daar is een prima oplossing voor. En dat is boeren op vrijwillige basis uitkopen. Maar dat mag niet om een of andere duistere reden.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:45:49 #150
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189327026
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan nog, het is teveel. En daar is een prima oplossing voor. En dat is boeren op vrijwillige basis uitkopen. Maar dat mag niet om een of andere duistere reden.
Welke duistere reden? Ik post toch een artikel waar dat heel helder en duidelijk uitgelegd is?
Wat is daar duister aan?

quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:08 schreef Zolderkamer het volgende:
,,Het gaat om boeren in een straal van 5 kilometer om zo'n natuurgebied. Maar een probleem is dat ze de grond van de boeren dan weer natuurgebied maken, waardoor de grens weer opschuift en zo weer andere boeren gedwongen worden te stoppen.”

Want dat het gedwongen is, staat voor Farmers Defence Force wel vast. ,,Banken trekken namelijk meteen de financiering terug als boeren bij zo'n natuurgebied zitten. Dan móet je wel stoppen met je bedrijf.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')