abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! zondag 6 oktober 2019 @ 23:58:16 #1
367000 roos94
pi_189308231
Ik zou het graag eens willen, maar heb er het geld niet voor.

Voor degene die zijn gegaan: is het het geld waard? Is het echt zo bijzonder/lekker/uniek als ze pretenderen? Vaak zie je van die hele kleine mini hapjes en daar betaal je dan heel veel voor..vraag me af of je waar voor je geld krijgt.
pi_189308241
Ik, en ja het is het waard.
  Miss 200.000.000! zondag 6 oktober 2019 @ 23:59:12 #3
367000 roos94
pi_189308249
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:58 schreef Harlekien het volgende:
Ik, en ja het is het waard.
Zit je dan wel vol na zo'n avond? Vond je ook dingen vies?
  zondag 6 oktober 2019 @ 23:59:28 #4
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_189308254
Ik, ja, het is het waard. Wel voornamelijk in Rotterdam.

Parkzicht O+
Fitzgerald O+
FG Food Labs ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 06-10-2019 23:59:46 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_189308262
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:59 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zit je dan wel vol na zo'n avond? Vond je ook dingen vies?
Je moet niet naar zulke restaurants gaan om je vol te eten maar gewoon om van het eten te genieten. Nee vond niet perse iets vies maar ik bestel ook niet dingen die ik niet hoef.
  Miss 200.000.000! maandag 7 oktober 2019 @ 00:00:44 #6
367000 roos94
pi_189308274
Hoelang zit je daar dan ongeveer?
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:00:59 #7
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189308277
ja, we gaan regelmatig naar een sterrenresturant, om de twee maanden ongeveer. En het is echt (meestal dan) wel het geld waard. Liever 1x zo uit eten dan 2x bij een restaurant waarvan ik denk dat ik dat zelf beter kan.
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:01:46 #8
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189308284
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 00:00 schreef roos94 het volgende:
Hoelang zit je daar dan ongeveer?
Wij altijd de hele avond, van 6 tot half 11 ofzow
  Miss 200.000.000! maandag 7 oktober 2019 @ 00:03:59 #9
367000 roos94
pi_189308304
Wat ik mij voorstel van zulke restaurants is dat er allemaal rijke stinkerds zitten :@ echt van dat oude geld, strak in dure pakken enzo. Klopt dat?
  maandag 7 oktober 2019 @ 00:05:06 #10
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189308315
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 00:03 schreef roos94 het volgende:
Wat ik mij voorstel van zulke restaurants is dat er allemaal rijke stinkerds zitten :@ echt van dat oude geld, strak in dure pakken enzo. Klopt dat?
Neu, wij zijn meer van die overjarige jongeren (49 en 51) en gaan gewoon in onze spijkerbroek
  User die het meest klaagt 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 10:39:40 #11
414785 sirdanilot
pi_189311285
Nee. Ik vind het zonde van het geld. Ik ga hier waar ik woon (dublin) niet heel vaak uit eten omdat de kwaliteit toch niet je-van-het is. Als ik al uit eten ga dan is het iets simpels in de pub, of af en toe iets chinees of Braziliaans of grieks of zo of whatever.

En als ik op vakantie ben, eet ik veel liever in een goed restaurant met goede traditionele locale keuken. Of dat dan geserveerd wordt op een paiperen bordje op een plastic tafeltje buiten in de zon, of in een chique aangekleed restaurant, maakt me dan ook niks uit.

Ik vind het hogere segment van dineren wel interessant dus misschien als ik ooit een speciale gelegenheid heb zal ik het een keer proberen, maar voorlopig niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189311904
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 00:03 schreef roos94 het volgende:
Wat ik mij voorstel van zulke restaurants is dat er allemaal rijke stinkerds zitten :@ echt van dat oude geld, strak in dure pakken enzo. Klopt dat?
Nee hoor, 1 en zelfs veel 2 sterren zeker niet. Wellicht als je naar 3 sterren gaat kijken dan wel meer, maar ook nog afhankelijk van welke tent. Hof van Cleve zal bijv toch wat stijver zijn allemaal of een 3 sterren in frankrijk dan in andere landen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:02:29 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189313333
Zeer regelmatig.
En ja, het is het geld waard en nee, het is niet opgedirkt in pakken zitten. Gewoon zoals jij je lekker voelt komen en genieten. En nee, je gaat niet met trek weg.

Kleine greep van de door ons bezochte sterrententen:

ML*, Haarlem
Ratatouille*, Haarlem
Olivijn*, Haarlem
Vrienden van Jacob*, Santpoort
Cheval Blanc*, Heemstede
Apicius*, Castricum
Merlet*, Schoorl
Lucas Rive*, Hoorn
Ron Blaauw*, Amsterdam
Bridges*, Amsterdam
RIJKS*, Amsterdam
Kaatje bij de Sluis*, Blokzijl
Onder de Linden *, Aduard
Toine Hermsen*, Maastricht (opgeheven)
Niven*, Rijswijk

Chapeau**, Bloemendaal (opgeheven)
Brouwerskolkje**, Overveen (opgeheven)
De Bokkedoorns**, Overveen
Aan de Poel**, Amstelveen
Librijes Zusje**, Zwolle (opgeheven)
De Kromme Watergang**, Breskens
Boreas**, Heeze

Oud Sluis***, Sluis (opgeheven)
Librije***, Zwolle
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:07:17 #14
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189313389
Van mij krigt de McDonald's 4 sterren ^O^

Nee nooit gedaan. Ik had wel een kok in opleiding in de klas. En die kookte altijd tijdens Kerstviering op school. Maar dat telt niet.
pi_189313458
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 00:00 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Je moet niet naar zulke restaurants gaan om je vol te eten maar gewoon om van het eten te genieten. Nee vond niet perse iets vies maar ik bestel ook niet dingen die ik niet hoef.
:?

Meestal is het een vijf ofzo gangen verrassingmenu met amuses. Er wordt vooraf gevraagd naar dingen die je absoluut niet lust of allergieën, maar dan kan het alsnog zijn dat je iets krijgt wat minder lekker is. Wij vinden juist die verrassingsmenu's het leukst, omdat het dan steeds weer afwachten is wat je krijgt. :)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_189313487
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:58 schreef roos94 het volgende:
Ik zou het graag eens willen, maar heb er het geld niet voor.

Voor degene die zijn gegaan: is het het geld waard? Is het echt zo bijzonder/lekker/uniek als ze pretenderen? Vaak zie je van die hele kleine mini hapjes en daar betaal je dan heel veel voor..vraag me af of je waar voor je geld krijgt.
Wij vinden het veel leuker dan gewoon uiteten gaan. Het is duurder, maar je zit er ook wel van 19u tot +/- 23u. Sinds wij regelmatig zo iets doen, gaan we eigenlijk nooit meer naar andere restaurants. Daar voelen we ons meer een nummer waarbij ze het liefst hebben dat je zo snel mogelijk weer weg bent voor andere gasten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:31:23 #17
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189313749
Ja, één keer CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #28. Ik vind het het zeker waard, maar ik hou wel van bijzonder eten. Verder eten we vaak iets goedkoper, bij restaurants met een Bib Gourmand prijsstelling (3 gangen verrassing voor 37-ish). Lokaal hebben we een aantal favorieten waar we altijd terecht kunnen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  User die het meest klaagt 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 13:38:14 #18
414785 sirdanilot
pi_189313865
Verder is michelin ook maar een autobandenboer die toevallig historisch een reisgids produceerde met sterretjes achter goede restaurant en is dit uitgegroeid tot een enorme hype. Het betekent niet dat een restaurant zonder ster niet net zulke goede of zelfs betere kwaliteit kan leveren dan een restaurant met ster.

In veel landen komt michelin ook niet eens dus heb je niks aan die kwalificatie, voornamelijk in derdewereldlanden. Terwijl er veel derdewereldlanden zijn met een uitstekende keuken en ook goede restaurants.

Niet - Europese keukens hebben ook een veel kleinere kans om een ster te krijgen dan europese. Ja tegenwoordig zijn aziatische keukens wel in de lift, zo kreeg een tijd terug een streetfoodtent in singapore een michelinster. Maar er valt wat dit betreft nog zat aan de weg te timmeren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 13:43:21 #19
414785 sirdanilot
pi_189313935
https://www.chapteronerestaurant.com/menus/four-course-dinner/

Er zitten blijkbaar maar 4 michelin restaurants in dublin ( :') ) van 1 ster en maar 1 ( :') :') ) van 2 sterren of meer.

80 euro voor een menu hier, ik vind het nogal gortig, maar goed het is niet alsof ik niet rond de 100 euro kan uitkomen als ik een avond echt flink ga zuipen dus dan is zo een diner wellicht wel een leuker idee om je geld uit te geven dan alleen maar keihard zuipen. Nu alleen nog het geld ervoor vinden natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189314235
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:38 schreef sirdanilot het volgende:
Verder is michelin ook maar een autobandenboer die toevallig historisch een reisgids produceerde met sterretjes achter goede restaurant en is dit uitgegroeid tot een enorme hype. Het betekent niet dat een restaurant zonder ster niet net zulke goede of zelfs betere kwaliteit kan leveren dan een restaurant met ster.

In veel landen komt michelin ook niet eens dus heb je niks aan die kwalificatie, voornamelijk in derdewereldlanden. Terwijl er veel derdewereldlanden zijn met een uitstekende keuken en ook goede restaurants.

Niet - Europese keukens hebben ook een veel kleinere kans om een ster te krijgen dan europese. Ja tegenwoordig zijn aziatische keukens wel in de lift, zo kreeg een tijd terug een streetfoodtent in singapore een michelinster. Maar er valt wat dit betreft nog zat aan de weg te timmeren.
Ben vorig jaar September bij die tent in Singapore geweest. Aardig gehyped die tent. Leek van binnen een mc donalds. Heb op andere plekken in Azië veel beter gegeten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 7 oktober 2019 @ 14:10:42 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189314355
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:43 schreef sirdanilot het volgende:
https://www.chapteronerestaurant.com/menus/four-course-dinner/

Er zitten blijkbaar maar 4 michelin restaurants in dublin ( :') ) van 1 ster en maar 1 ( :') :') ) van 2 sterren of meer.

80 euro voor een menu hier, ik vind het nogal gortig, maar goed het is niet alsof ik niet rond de 100 euro kan uitkomen als ik een avond echt flink ga zuipen dus dan is zo een diner wellicht wel een leuker idee om je geld uit te geven dan alleen maar keihard zuipen. Nu alleen nog het geld ervoor vinden natuurlijk.
Ja, we weten het negatieve gedoe nou wel van jou. Er werd gevraagd naar ervaringen en niet naar (voor)oordelen zonder ervaringen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  User die het meest klaagt 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 15:01:47 #22
414785 sirdanilot
pi_189315093
quote:
13s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, we weten het negatieve gedoe nou wel van jou. Er werd gevraagd naar ervaringen en niet naar (voor)oordelen zonder ervaringen.
Staan er zat van overal, op fok maar ook op TripAdvisor en dergelijke.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 7 oktober 2019 @ 15:13:19 #23
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_189315207
Mijn vriend en ik (38 en 37 jaar) gaan regelmatig uit eten in een sterrenrestaurant en ik vind het echte verwennerij met een menu van de chef en een wijnarrangement. Ik vind het vaak helemaal niet zo stijf in die restaurants, maar de bediening vindt het vaak leuk als je echt geïnteresseerd bent in het eten en de wijn. Als we een stedentrip doen of op vakantie zijn proberen we bij een sterrenrestaurant te gaan eten en geven elkaar ook voor bijvoorbeeld de ander z'n verjaardag een etentje cadeau. Verder blijft het tijdens de vakantie een sport om dat erg goede restaurant zonder ster te vinden en lekker te eten voor een normalere prijs.

Dit jaar zijn we bijvoorbeeld in San Sebastian bij Kokotxa en in Bilbao bij Eneko geweest, in Sardinië bij Dal Corsaro en over 3 weken bij Sylvestre Wahid in Parijs, gekregen voor mijn verjaardag. In Nederland bij Bougainville (cadeau voor zijn verjaardag), 212 (met korting van heerlijk.nl) en Ciel Bleu. Ook wij kiezen er voor om minder vaak buiten de deur te eten/drinken en te kiezen voor een echt goed restaurant. En daarbij hebben we geen kinderen dus als vrienden weer eens vinden dat we aan het overdrijven zijn zeggen we: ja, het is weer banaal, ook dit jaar voor de kinderen geen nieuwe winterjas/cadeautjes voor sinterklaas/etc. :P
  maandag 7 oktober 2019 @ 15:14:20 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189315219
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:01 schreef sirdanilot het volgende:

Staan er zat van overal, op fok maar ook op TripAdvisor en dergelijke.
Er werd hier door TS gevraagd naar persoonlijke ervaringen van Fok!ers. Die heb jij dus niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189315577
Wij hebben jaren geleden eens bij De Engel* in Rotterdam gegeten en meer recent bij twee Bib Gourmandrestaurants. Ik vind vooral de sfeer prettig. Alles is zo ontzettend ontspannen. Je hoeft nooit ergens op te wachten of om te vragen, men speelt volledig op jou in. Fijne muziek, veel ruimte tussen de tafels, zeer professioneel personeel. En eten waar net wat meer aandacht aan is besteed. Het is wat mij betreft het toppunt van ontspanning. We hebben ons recent weer voorgenomen om vaker dit soort dingen te doen.
Spoilers!
pi_189316480
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:13 schreef Coolfool het volgende:
Mijn vriend en ik (38 en 37 jaar) gaan regelmatig uit eten in een sterrenrestaurant en ik vind het echte verwennerij met een menu van de chef en een wijnarrangement. Ik vind het vaak helemaal niet zo stijf in die restaurants, maar de bediening vindt het vaak leuk als je echt geïnteresseerd bent in het eten en de wijn. Als we een stedentrip doen of op vakantie zijn proberen we bij een sterrenrestaurant te gaan eten en geven elkaar ook voor bijvoorbeeld de ander z'n verjaardag een etentje cadeau. Verder blijft het tijdens de vakantie een sport om dat erg goede restaurant zonder ster te vinden en lekker te eten voor een normalere prijs.

Dit jaar zijn we bijvoorbeeld in San Sebastian bij Kokotxa en in Bilbao bij Eneko geweest, in Sardinië bij Dal Corsaro en over 3 weken bij Sylvestre Wahid in Parijs, gekregen voor mijn verjaardag. In Nederland bij Bougainville (cadeau voor zijn verjaardag), 212 (met korting van heerlijk.nl) en Ciel Bleu. Ook wij kiezen er voor om minder vaak buiten de deur te eten/drinken en te kiezen voor een echt goed restaurant. En daarbij hebben we geen kinderen dus als vrienden weer eens vinden dat we aan het overdrijven zijn zeggen we: ja, het is weer banaal, ook dit jaar voor de kinderen geen nieuwe winterjas/cadeautjes voor sinterklaas/etc. :P
Wel herkenbaar ja om in het buitenland goede restaurants te vinden voor een "normale" prijs of bijzondere plekken. Onze ervaring is dat je in het buitenland vaak veel beter kunt eten voor normale prijzen dan in Nederland, daar is het vaak vrij simpel en goedkoop of goed en duur.

In april nog naar NU restaurant in Girona geweest. Geen Michelin, maar wel top! 8 gangen + amuses en wijnarrangement. :9 Maar ja dan zit je wel op 100+ euro per persoon.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_189378574
Ik eet 'regelmatig' in sterrenrestaurants en ik vind het het geld zeker waard. Zou ik er echter voor moeten sparen of dingen voor moeten laten weet ik niet of ik er dan hetzelfde over zou denken. Wel eet ik liever 1 keer per 2 maanden in zo'n restaurant van bijvoorbeeld elke 2 weken bij de plaatselijke pizzeria of 'chinees' omdat ik de ervaring van een goed restaurant veel meer waardeer, je moet het echt zien als een avondje uit. Echter kun je voor het bedrag van zo'n avondje uit ook makkelijk een weekendje een citytrip maken en als ik daar dan tussen zou moeten kiezen zit ik meteen in het vliegtuig. Mijn vader namen we vroeger ook weleens mee met verjaardagen ofzo maar aan hem is het totaal niet besteed, hij vind het allemaal onzin en overdreven. Het is dus erg persoonlijk en op basis van je prioriteiten of het iets voor jou is.

Wat ik je zou aanraden is om een keer te proberen om een reservering tijdens de Restaurantweek of Heerlijk 10-daagse te bemachtigen, dan zijn de prijzen veel vriendelijker (3-gangen bij een 1 sterren restaurant voor 40 euro, hier komt dan wel drankjes en eventueel extra gang bij maar dan kun je dus al voor een 75 euro pp klaar zijn) en kun je gewoon eens kijken of het überhaupt iets voor jou is.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_189379521
Groupon heeft ook vaak mooie acties. Betaal je bijv 60 euro voor 2 personen 5 gangen..Komt alleen wijnarrangement per persoon er nog bij. Ben je voor 70 pp klaar.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:20:35 #29
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189379710
Bij sterrenrestaurants maak ik liever geen gebruik meer van die aanbiedings-acties omdat je dan vast zit aan een (beperkt) vaststaand menu.
Ik wil liever zelf het aantal gangen en gerechten uitkiezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189380097
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:20 schreef golfer het volgende:
Bij sterrenrestaurants maak ik liever geen gebruik meer van die aanbiedings-acties omdat je dan vast zit aan een (beperkt) vaststaand menu.
Ik wil liever zelf het aantal gangen en gerechten uitkiezen.
Soms wel, maar waar wij waren konden we gewoon alles nog erbij kiezen (tegen uiteraard meerprijs)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_189383298
Lang geleden gegeten bij Chez Bruno in Frankrijk. Was heerlijk.

Nu vind ik lastig omdat ik een allergie voor wijn heb en daarom het niet aandurf (niet terecht bij dit soort restaurants waarschijnlijk maar ik heb genoeg teleurstellingen gehad).
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:42:44 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189383702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:15 schreef Oceanonix het volgende:
...

Nu vind ik lastig omdat ik een allergie voor wijn heb...
Dat is wel erg vervelend/jammer.

Heb jaren omgeving Lugano/Piemonte gewoond. Daar kom je om in de goede restaurants, en goede wijn. Kom nu 2-3 keer per jaar in een sterrenrestaurant. Bib Gourmand vind ik altijd wel aantrekkelijk. Of een bistro oid. die aan een sterrenrestaurant vastgeplakt zit; met name aan de keuken. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-10-2019 16:57:04 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Miss 200.000.000! vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:41:47 #33
367000 roos94
pi_189385065
Drinkt iedereen wijn in die restaurants :P
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:47:15 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189385127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:41 schreef roos94 het volgende:
Drinkt iedereen wijn in die restaurants :P
Hoeft helemaal niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189385197
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet.
Maakt veel smaken wel veel beter :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:25:32 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189386459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:53 schreef Patroon het volgende:

Maakt veel smaken wel veel beter :P
Ook niet echt nodig. Er zijn bijvoorbeeld ook sterrententen die een speciaal thee-arrangement serveren bij het diner.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189388827
Nee maar verwerkt in een sausje wat volledig is ingekookt ben ik ook het bokje.
pi_189388976
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Ook niet echt nodig. Er zijn bijvoorbeeld ook sterrententen die een speciaal thee-arrangement serveren bij het diner.
Wijn is te lekker om niet te nemen, dus doe het toch :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_189394776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:41 schreef roos94 het volgende:
Drinkt iedereen wijn in die restaurants :P
Meeste mensen wel, maar er zijn ook restaurants die een bier-arrangement of mocktails speciaal bij het menu hebben. En anders kan water natuurlijk ook altijd.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:23:26 #40
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189395002
Ik vind het niks. Zonde van mijn geld. Je maakt mij net zo blij met een lekkere pizza van een goede Italiaan. Of een lekker mixed grilletje van Griek.

Je betaald voornamelijk ook voor de entourage. Het hippe betonlook bord, de opmaak van het gerecht en goede bediening. Het is mij allemaal te chique en de porties zijn te klein.
pi_189395011
Ja, echt zonde van het geld (gelukkig betaalde werk).
Volgende dag veel beter gegeten in een simpele bistro.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_189395142
Een aantal keren, en ik vind het heerlijk, geniet echt van zo'n avond.
We zijn een aantal keren naar Ciel Blue geweest. Dat is echt een feestje. Een tafel aan het raam met een prachtig uitzicht over Amsterdam, veel ruimte tussen de tafels zodat je echt niet bij elkaar in de buurt zit, voorkomend personeel dat er echt werk van maakt om het jou die avond naar de zin te maken (of dat nou stijfjes en afstandelijk is of juist met gesprekjes over eten en wijn omdat de gast dat wil, dat voelen ze heel goed aan) en ontzettende lekkere gerechten met mooie, verrassende, heerlijke smaakcombinaties. Je bent van 19-00 onder dak en het is echt een ontspannen avondje uit.

We zijn ook een keer in Sint Oedenrode bij Wollerich geweest. Was ook een heerlijke avond. De extra ster van Ciel Blue zie je wel echt terug in de vergelijking: toch wat meer tafels in de ruimte bij Wollerich, iets ander personeel, maar alles bij elkaar ook heerlijk eten en een ontspannen avond.

We zijn onlangs ook bij Sazanka geweest, het Japanse restaurant in Hotel Okura met een ster. Wij vonden het erg lekker, vrienden waar we mee waren wat minder. Voor deze keuken moet je wel even anders verwachten; de Japanse keuken is toch wel echt heel anders dan wij hier kennen. Zeker als je dus geen sushi eet, maar echt Japanse gerechten op authentieke wijze bereid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:14:56 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189429989
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Een aantal keren, en ik vind het heerlijk, geniet echt van zo'n avond.
We zijn een aantal keren naar Ciel Blue geweest. Dat is echt een feestje. Een tafel aan het raam met een prachtig uitzicht over Amsterdam, veel ruimte tussen de tafels zodat je echt niet bij elkaar in de buurt zit, voorkomend personeel dat er echt werk van maakt om het jou die avond naar de zin te maken (of dat nou stijfjes en afstandelijk is of juist met gesprekjes over eten en wijn omdat de gast dat wil, dat voelen ze heel goed aan) en ontzettende lekkere gerechten met mooie, verrassende, heerlijke smaakcombinaties. Je bent van 19-00 onder dak en het is echt een ontspannen avondje uit.

We zijn ook een keer in Sint Oedenrode bij Wollerich geweest. Was ook een heerlijke avond. De extra ster van Ciel Blue zie je wel echt terug in de vergelijking: toch wat meer tafels in de ruimte bij Wollerich, iets ander personeel, maar alles bij elkaar ook heerlijk eten en een ontspannen avond.

We zijn onlangs ook bij Sazanka geweest, het Japanse restaurant in Hotel Okura met een ster. Wij vonden het erg lekker, vrienden waar we mee waren wat minder. Voor deze keuken moet je wel even anders verwachten; de Japanse keuken is toch wel echt heel anders dan wij hier kennen. Zeker als je dus geen sushi eet, maar echt Japanse gerechten op authentieke wijze bereid.
Sazanka heeft geen ster. Je bedoelt waarschijnlijk Yamazato?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 15:19:26 #44
5428 crew  miss_sly
pi_189430064
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Sazanka heeft geen ster. Je bedoelt waarschijnlijk Yamazato?
Uiteraard. De authentieke Japanse keuken.

Hoewel ik in Sazanka ook een paar keer heerlijk teppanyaki heb gegeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189430159
Vorig jaar een keer naar een sterrenrestaurant geweest, wilde het toch eens meemaken. Leuke ervaring dit dat en het was heerlijk

5 gangen met, verdomd goede, wijn en een kaasplankje achteraf.

We zaten na afloop behoorlijk vol, in totaal zo'n 4 uur gezeten.

Was het zeker waard _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:43:23 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189430339
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:27 schreef Solotovski het volgende:
Vorig jaar een keer naar een sterrenrestaurant geweest, wilde het toch eens meemaken.
Welke?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 15:49:10 #47
5428 crew  miss_sly
pi_189430418
Overigens heeft Sazanka van 2015-2018 ook een Michelin ster gehad en heb ik er volgens mij één keer in die tijd gegeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189430434
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Welke?
De Basiliek * in Harderwijk. Op hetzelfde plein zit trouwens nog een sterrenrestaurant, met twee sterren
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_189430516
Doe het wel eens ja.

Beste ervaring: ooit een keer in de middle of nowhere (zo'n 50 kilometer buiten Parijs) toevallig bij een sterrenzaak uitgekomen. Het sneeuwde buiten, toen ik binnenkwam knisperde de openhaard, had ik de tafel er net naast, speelde een pianist mijn favoriete nummers....topavond!

Toevallig, omdat ik de klant waar ik op bezoek was vroeg of er ergens nog een lekker restaurantje in de buurt was. Het was echt in een klein dorpje, dus je verwacht niet in een sterrenzaak terecht te komen. Zeker niet als de naam die je doorkrijgt 'Auberge a la bonne idee....heet' en wanneer je de naam in je navigatiesysteem intikt een 3 sterren hotel krijgt als hit. Ik had het pas door bij de menukaart :D

https://www.viamichelin.n(...)a_Bonne_Idee-2ak8isu

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 15:58:52 ]
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:04:09 #50
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189430592
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:02 schreef golfer het volgende:
Zeer regelmatig.
En ja, het is het geld waard en nee, het is niet opgedirkt in pakken zitten. Gewoon zoals jij je lekker voelt komen en genieten. En nee, je gaat niet met trek weg.

Kleine greep van de door ons bezochte sterrententen:

ML*, Haarlem
Ratatouille*, Haarlem
Olivijn*, Haarlem
Vrienden van Jacob*, Santpoort
Cheval Blanc*, Heemstede
Apicius*, Castricum
Merlet*, Schoorl
Lucas Rive*, Hoorn
Ron Blaauw*, Amsterdam
Bridges*, Amsterdam
RIJKS*, Amsterdam
Kaatje bij de Sluis*, Blokzijl
Onder de Linden *, Aduard
Toine Hermsen*, Maastricht (opgeheven)
Niven*, Rijswijk

Chapeau**, Bloemendaal (opgeheven)
Brouwerskolkje**, Overveen (opgeheven)
De Bokkedoorns**, Overveen
Aan de Poel**, Amstelveen
Librijes Zusje**, Zwolle (opgeheven)
De Kromme Watergang**, Breskens
Boreas**, Heeze

Oud Sluis***, Sluis (opgeheven)
Librije***, Zwolle
Welke is een beetje een aanrader voor de omgeving Haarlem? Wil m’n vrouw een keer verrassen met een avondje uit met z’n tweeën.
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:19:55 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189430842
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:04 schreef Tinos85 het volgende:

Welke is een beetje een aanrader voor de omgeving Haarlem? Wil m’n vrouw een keer verrassen met een avondje uit met z’n tweeën.
Oud sjiek: de Bokkedoorns.
Prachtig pand: De Vrienden van Jacob.
Modern: Olivijn.
Altijd erg goed: Ratatouille.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:04:11 #52
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_189431626
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat is wel erg vervelend/jammer.

Heb jaren omgeving Lugano/Piemonte gewoond. Daar kom je om in de goede restaurants, en goede wijn. Kom nu 2-3 keer per jaar in een sterrenrestaurant. Bib Gourmand vind ik altijd wel aantrekkelijk. Of een bistro oid. die aan een sterrenrestaurant vastgeplakt zit; met name aan de keuken. :9
Oeh, dat is een goede streek om te zitten! Tips voor die streek? Ben net voor de tweede keer een weekendje in Alba geweest, even genieten in het truffelseizoen. Volgend jaar gaan we weer :)
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:46:19 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189434128
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:04 schreef Coolfool het volgende:

[..]

Oeh, dat is een goede streek om te zitten! Tips voor die streek? Ben net voor de tweede keer een weekendje in Alba geweest, even genieten in het truffelseizoen. Volgend jaar gaan we weer :)
Leuk hè? :)

Omgeving Alba. 21.9, omgeving Verbania Piccolo Lago. Dat is ongeveer de oogst van de laatste paar jaar daar. Kom er eigenlijk te weinig. Kom laatste jaren vnl. niet veel verder dan omgeving Ascona(CH), als ik die kant op ga. Geheime adresjes waar een boerin haar eigen truffels tot iets briljants verwerkt, ken ik helaas ook niet :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:19:28 #54
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189437314
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Oud sjiek: de Bokkedoorns.
Prachtig pand: De Vrienden van Jacob.
Modern: Olivijn.
Altijd erg goed: Ratatouille.
Thanks, ik vind Ratatouille er wel goed uit zien, ook goede verhalen over gehoord. Ik denk dat dat ‘m gaat worden.
pi_189439177
Wat betalen jullie dan zo gemiddeld voor zon diner? gaat dat zo richting de 300 euro ofzo?
pi_189439344
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat betalen jullie dan zo gemiddeld voor zon diner? gaat dat zo richting de 300 euro ofzo?
In die buurt. Beetje afhankelijk van het menu.

Je kan ook voor de lunch gaan bij die restaurants. Vergelijkbare ervaring en qua prijs vaak stuk vriendelijker.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 00:33:59 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189439791
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:19 schreef Tinos85 het volgende:

Thanks, ik vind Ratatouille er wel goed uit zien, ook goede verhalen over gehoord. Ik denk dat dat ‘m gaat worden.
Goede keuze en Jozua Jaring is een heel aardige man die makkelijk contact met z'n klanten maakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189441511
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat betalen jullie dan zo gemiddeld voor zon diner? gaat dat zo richting de 300 euro ofzo?
was 275 kwijt. Vond ik nog redelijk te doen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_189441558
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat betalen jullie dan zo gemiddeld voor zon diner? gaat dat zo richting de 300 euro ofzo?
Een heel grove indicatie is
1* = 200 ¤
2* = 300 ¤
3* = 400 ¤

Met z'n tweeën, en met wijn erbij :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:31:38 #60
5428 crew  miss_sly
pi_189441569
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat betalen jullie dan zo gemiddeld voor zon diner? gaat dat zo richting de 300 euro ofzo?
Ligt er een beetje aan waar je bent en of je een wijnarrangement erbij neemt, en een kaasplank en koffie na.

De laatste keer bij Ciel Blue waren we met drieen bijna 1200 euro kwijt. Daarvoor hadden we wel een 7 gangen menu met wijnarrangement, kaas, koffie, flessen water, en waren we van 18.30-na twaalf uur in het restaurant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Miss 200.000.000! dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:37:32 #61
367000 roos94
pi_189441617
Wat drinkt men in die restaurants als je geen alcohol lust? Ik lust ook geen thee of koffie. Kan je ook gewoon cola krijgen of zo
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:42:43 #62
5428 crew  miss_sly
pi_189441657
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:37 schreef roos94 het volgende:
Wat drinkt men in die restaurants als je geen alcohol lust? Ik lust ook geen thee of koffie. Kan je ook gewoon cola krijgen of zo
Tuurlijk. Of flessen water. Alle frisdranken, maar gezien veel fris zo ontzettend zoet is, zou ik zelf eerder voor water kiezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189442241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan waar je bent en of je een wijnarrangement erbij neemt, en een kaasplank en koffie na.

De laatste keer bij Ciel Blue waren we met drieen bijna 1200 euro kwijt. Daarvoor hadden we wel een 7 gangen menu met wijnarrangement, kaas, koffie, flessen water, en waren we van 18.30-na twaalf uur in het restaurant.
Wat een geld :D

Geven jullie dan nog fooi?
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:41:06 #64
5428 crew  miss_sly
pi_189442255
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat een geld :D

Geven jullie dan nog fooi?
Tuurlijk, dit was inclusief fooi. En een goede fooi, uiteraard; als ze dat ergens verdienen, is het in een dergelijk restaurant. Je rondt dus royaal af naar boven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189442280
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tuurlijk, dit was inclusief fooi. En een goede fooi, uiteraard; als ze dat ergens verdienen, is het in een dergelijk restaurant. Je rondt dus royaal af naar boven.
Niet 5 euro ofzo? :P

misschien als ik ooit de juiste persoon vind om zoiets mee te doen dat ik ook een keer zo luxe uit eten ga. Lijkt mij wel een bijzondere ervaring,
pi_189442398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet 5 euro ofzo? :P

misschien als ik ooit de juiste persoon vind om zoiets mee te doen dat ik ook een keer zo luxe uit eten ga. Lijkt mij wel een bijzondere ervaring,
Meestal zo'n 10%-15% of afronden op een rond bedrag als het zo uitkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2019 10:51:02 ]
pi_189442492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan waar je bent en of je een wijnarrangement erbij neemt, en een kaasplank en koffie na.

De laatste keer bij Ciel Blue waren we met drieen bijna 1200 euro kwijt. Daarvoor hadden we wel een 7 gangen menu met wijnarrangement, kaas, koffie, flessen water, en waren we van 18.30-na twaalf uur in het restaurant.
Poeh veel geld hoor. Ik vind goed uiteten gaan erg leuk en mijn vrouw nog leuker (die zelf een elke maand een kookcursus volgt bij een erg goed restaurant). Voor haar is koken en alles wat met eten te maken heeft puur hobby. Zoals gezegd kan ik er erg van genieten, maar het moet met 100-125 pp wel ophouden wat mij betreft. En dat is puur gebaseerd op wat ik er voor over heb.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:10:57 #68
5428 crew  miss_sly
pi_189442681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Poeh veel geld hoor. Ik vind goed uiteten gaan erg leuk en mijn vrouw nog leuker (die zelf een elke maand een kookcursus volgt bij een erg goed restaurant). Voor haar is koken en alles wat met eten te maken heeft puur hobby. Zoals gezegd kan ik er erg van genieten, maar het moet met 100-125 pp wel ophouden wat mij betreft. En dat is puur gebaseerd op wat ik er voor over heb.
Dit doen we ook niet wekelijks of zelfs maandelijks :D

Dit is een bijzondere avond, en die doen we denk ik max twee keer per jaar. Gewoon omdat het kan. En ik vind dat je het echt wel proeft en op andere gebieden het verschil merkt. Het is het wat mij betreft ook echt wel waard, ook al is het veel geld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189442775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit doen we ook niet wekelijks of zelfs maandelijks :D

Dit is een bijzondere avond, en die doen we denk ik max twee keer per jaar. Gewoon omdat het kan. En ik vind dat je het echt wel proeft en op andere gebieden het verschil merkt. Het is het wat mij betreft ook echt wel waard, ook al is het veel geld.
Wel eens de ervaring gehad dat dat het geld toch niet waard is geweest? En hoe lang reserveren jullie van te voren?
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:33:35 #70
5428 crew  miss_sly
pi_189442999
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel eens de ervaring gehad dat dat het geld toch niet waard is geweest? En hoe lang reserveren jullie van te voren?
Wij hebben een paar maanden geleden met vrienden bij Yamazato gegeten. Wij vonden het wel erg lekker, maar zij vonden het erg tegenvallen. Het is een heel specifieke keuken, en daar moet je van houden. Dat viel hen wat tegen. En persoonlijk vond ik het wel erg lekker, maar vond ik die wat ruim geprijsd. Het was zeker wel een beter restaurant, maar wat mij betreft had het wel iets minder duur mogen zijn.

Meestal een maand of 3-4, geloof ik. Ik reserveer nooit, laat ik aan mijn disgenoten over ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189443208
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 00:00 schreef roos94 het volgende:
Hoelang zit je daar dan ongeveer?
Een hele avond. Ik zou ook aanraden gewoon het menu te nemen. 7 gangen oid is erg leuk.

Gerechten zijn klein maar smaakvol en na 7 gangen heb je echt wel genoeg gegeten.

Ik ga een paar keer per jaar en ik geniet er altijd van. Het is wel echt iets anders dan even uit eten. Je neemt er een hele avond voor en ik zie de kol eerder als kunstenaar die jou vermaakt als in een theater, het eten in een eetcafé; dat is SBS6.

Je kunt altijd aangeven als je echt iets niet lust, maar je kunt er van uit gaan dat je niets krijgt wat niet goed is bereid.

En via Groupon kun je vaak al voor 50 euro pp een diner krijgen. Het geld meer dan waard.
Whatever...
pi_189443236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:37 schreef roos94 het volgende:
Wat drinkt men in die restaurants als je geen alcohol lust? Ik lust ook geen thee of koffie. Kan je ook gewoon cola krijgen of zo
Water. Cola verknalt de smaak van je eten.
Whatever...
pi_189454830
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:37 schreef roos94 het volgende:
Wat drinkt men in die restaurants als je geen alcohol lust? Ik lust ook geen thee of koffie. Kan je ook gewoon cola krijgen of zo
Vorig jaar bij Ciel Bleu was 1 van onze tafelgenoten alcohol vrij. Ze kreeg bij elke gang een alcohol vrije drank, de ene keer een sap, dan weer een thee enz. Alle dranken waren huisgemaakt en passend bij het gerecht. Maar als jij liever cola drinkt, is dat geen probleem hoor. Het is jouw feestje en ze doen er in een sterren restaurant alles aan om het jou naar de zin te maken.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_189458138
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben een paar maanden geleden met vrienden bij Yamazato gegeten. Wij vonden het wel erg lekker, maar zij vonden het erg tegenvallen. Het is een heel specifieke keuken, en daar moet je van houden. Dat viel hen wat tegen. En persoonlijk vond ik het wel erg lekker, maar vond ik die wat ruim geprijsd. Het was zeker wel een beter restaurant, maar wat mij betreft had het wel iets minder duur mogen zijn.

Meestal een maand of 3-4, geloof ik. Ik reserveer nooit, laat ik aan mijn disgenoten over ;)
Zal ook wellicht wat aan de keuze of het menu liggen wellicht. Het is inderdaad een specifieke en simpele keuken, met uiteraard goede producten. Die producten moeten je echter wel liggen, mijn laatste keer is eerlijk gezegd daar ook niet zo goed bevallen, terwijl ik keren daarvoor echt heerlijk heb gegeten. Laatste keer was ook het menu van de chef, keren daarvoor zelf gekozen wat ik lekker vond gewoon a la carte.
pi_189677016
zo nu en dan eens gegeten vooral voor dat wij kinderen hadden.

soms viel het tegen, dr saffraan in Amersfoort verloor zijn ster niet zomaar, blok's ook in Amersfoort was erg goed, maar een hele ster weet ik nog niet zo.
La Provence in Driebergen is top.
Bij jet Amsterdammertje gegeten voordat hij een ster had, is denk ik de beste restaurant ervaring tot nu toe. Een ster zegt iets over de kwaliteit, maar er zijn restaurants die er niet voor onder doen, maar wel iets goedkoper zijn.

kijk eens naar bib gourmand restaurants, kun je vaak ook een culinaire beleving krijgen, maar scheelt behoorlijk.
verder wachtte wij vaak op de restaurant week. ooit at je dan voor 30 euro 3 gangen in een sterrentent. dan was je met 2 personen voor 110 euro klaar. dat betaal ik nu met kids bij de griek.... Niet alles is leuker met kinderen.

We sparen nu elke maand een klein beetje voor een weekendje Zwolle. Tuurlijk kunnen we een keer ons vakantie geld er op stuk slaan, maar dit vinden we leuker kan nog wel 5 jaar duren, maar dan smaakt het nog beter.
  maandag 28 oktober 2019 @ 23:46:36 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189677069
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 oktober 2019 @ 23:53:37 #77
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_189677121
Toevallig vorige week in Shanghai. Wat een tegenvaller.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Miss 200.000.000! dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:39:04 #78
367000 roos94
pi_189677402
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 23:53 schreef static het volgende:
Toevallig vorige week in Shanghai. Wat een tegenvaller.
Waarom?
  Miss 200.000.000! dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:40:58 #79
367000 roos94
pi_189677409
quote:
Leuk!
pi_189922008
Ja, tweemaal, bij the Jane in Antwerpen en Librijes zusje.

Het is echt een belevenis. Voordat je bedenkt dat je iets wil staat het bij wijze van spreken al op de tafel.
Shine bright like a diamond.
pi_190023925
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:04 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Welke is een beetje een aanrader voor de omgeving Haarlem? Wil m’n vrouw een keer verrassen met een avondje uit met z’n tweeën.
Vlak bij Haarlem, Restaurant Moon in de oude shell toren, in een uur draait het restaurant rond op de 19 verdieping, dus mooi uitzicht op Amsterdam. en daarna kan je een verdieping hoger schommelen als je dat durft aanrader Restaurant Moon lekker eten en leuke bedining.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:32:47 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190024274
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:19 schreef Tinos85 het volgende:

Thanks, ik vind Ratatouille er wel goed uit zien, ook goede verhalen over gehoord. Ik denk dat dat ‘m gaat worden.
En? Al geweest?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190024532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:03 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Vlak bij Haarlem, Restaurant Moon in de oude shell toren, in een uur draait het restaurant rond op de 19 verdieping, dus mooi uitzicht op Amsterdam. en daarna kan je een verdieping hoger schommelen als je dat durft aanrader Restaurant Moon lekker eten en leuke bedining.
Heeft Moon een ster?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190025097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heeft Moon een ster?
Nee maar het is sterre eten daar
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 19 november 2019 @ 20:13:23 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190025962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:24 schreef Toverheks het volgende:

Nee maar het is sterre eten daar
En vlak bij Haarlem, zoals gevraagd. Net zoals Maastricht of Groningen. Dat is ook maar 2 uurtjes van Haarlem vandaan. :P
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190026371
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:13 schreef golfer het volgende:

[..]

En vlak bij Haarlem, zoals gevraagd. Net zoals Maastricht of Groningen. Dat is ook maar 2 uurtjes van Haarlem vandaan. :P
Ik vond het ook we een stretch van ‘omgeving Haarlem’ :D En als je dan toch voor een sterrenrestaurant naar Amsterdam gaat, zijn er best wel wat echte sterren-opties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:27:09 #87
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190030407
Als ik die website van Moon bekijk heb ik nou niet gelijk de behoefte om daar voor morgen te reserveren, maar dat kan aan mij liggen...
  woensdag 20 november 2019 @ 08:56:46 #88
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_190033459
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:32 schreef golfer het volgende:

[..]

En? Al geweest?
Staat voor januari op de planning. Nu nog even druk bezig met een pasgeborene en een verhuizing. Zodra de rust wedergekeerd is in januari neem ik haar mee naar Ratatouille.
  woensdag 20 november 2019 @ 09:37:59 #89
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_190033886
Ik heb afgelopen jaar met familie, totaal 5 personen, bij de Librije gegeten in Zwolle, en t was fantastisch.
Ik had van te voren mn bedenkingen bij het menu, en het idee an sich, maar er klopte geen spaan van, de hele omgang was los en met flair, het eten was verrassend, grappig lekker en van top niveau net als de erbij geserveerde wijnen, dubbel uitserveren, of iets meer omdat we wilden delen was geen enkel probleem en omdat we nogal aan het ouwehoeren waren ging het personeel daar gepast in mee, terwijl ze bij andere tafels met ingetogen gasten juist weer even ingetogen mee gingen, Jonnie zelf en Therese zijn ook aanwezig, lopen alle tafels af met een babbel of de vraag of t naar wens is, ook kon 1 van de dames geen alcohol drinken door haar medicijnen en die heeft elke gang een andere sapcocktail gekregen passend bij de gang die geserveerd werd en na afloop een boekje mee waarin alle gerechten nog eens opgesomd werden, kosten (jawel) ¤ 1500,-
Maar voor die ene keer verwennerij van 18:30-23:30 was het zeker meer dan waard O+


[ Bericht 0% gewijzigd door YuckFou op 20-11-2019 23:58:54 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 20 november 2019 @ 12:05:10 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190035674
quote:
17s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:37 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb afgelopen jaar met familie, totaal 5 personen, bij de Librije gegeten in Zwolle,
-knip- het eten was verassend-knip-
Wel jammer dat al het eten verbrand was...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190400554
Ik heb twee weken geleden voor de tweede keer bij Rijks gegeten (beide keren voor werk). Ik vind het eten daar helaas niet per se heel bijzonder of lekker.

Ter vergelijk vond ik bijvoorbeeld Taiko in het conservatoriumhotel (geen ster) lekkerder en uitdagender qua smaak.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_190400638
Vaak genoeg... maar ik ga liever naar de Griek _O-
Ik was hier...
pi_190400879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:10 schreef Nismo91 het volgende:
Vaak genoeg... maar ik ga liever naar de Griek _O-
In welke sterrententen heb je zoal gegeten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_190407915
Alleen in het buitenland. Tim Ho Wan in Hong Kong en Din Tai Fung in Taiwan. Bij de 2e is echt alles heerlijk, bij de eerste is de specialiteit, die pork buns is een van de lekkerste dingen die ik ooit op heb, maar de rest van de dim sum is vrij gemiddeld.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')