abonnement Unibet Coolblue
pi_189299773
Ik heb onlangs een oproep geplaatst op werkspot voor het aanleggen van oprit. er reageerde 4 bedrijven en zijn alle 4 langsgeweest om te bespreken etc.

Ik had van 3 van de 4 bedrijven binnen 2 dagen een offerte liggen. van de 4e heb ik anderhalve week niets gehoord. We hebben toen besloten een liggende offerte te accepteren en heb de overigen laten weten dat ik niet meer van hun (eventuele) aanbod gebruik maak.

Nu krijg ik dus na dikke anderhalve week een sms van die ontbrekende dat hij al kosten heeft gemaakt (opvragen klikmelding, voorrijkosten loonbedrijf) en dat hij dat nu op mij wil verhalen omdat hij niet eens de kans heeft gekregen om offerte te maken. Hij beweerd dat het loonbedrijf uitmaakt of een offerte vrijblijvend is of niet.

Hoe zit dat nou?
pi_189299857
heeft ie het van te voren gemeld of had je het logischerwijs kunnen weten?
indien ja: gewoon betalen
indien nee, heeft ie pech dat hij die kosten al heeft gemaakt
pi_189299877
Hij heeft geen rechten zonder een getekende offerte. De gemaakte kosten vallen onder het ondernemerschap.
pi_189299886
Tenzij hij van tevoren heeft aangegeven dat er kosten zijn verbonden aan het opstellen van de offerte, kan hij de rambam krijgen.
pi_189299923
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:54 schreef Banaanvragen het volgende:
heeft ie het van te voren gemeld of had je het logischerwijs kunnen weten?
indien ja: gewoon betalen
indien nee, heeft ie pech dat hij die kosten al heeft gemaakt
Nee en het staat ook nergens dat hij kosten zou maken. Dan zou ik hem nooit uitnodigen
  PR/Manusje van alles zondag 6 oktober 2019 @ 15:58:12 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189299938
Wens hem een fijne middag verder.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_189300009
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wens hem een fijne middag verder.
Gedaan. Ik hou er alleen niet van dat iemand gaat dreigen
pi_189300165
Wat denk je zelf? :')
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:10:10 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_189300188
Klikmelding al voordat de offerte gemaakt is, is overigens wel heel opmerkelijk (en ongeloofwaardig).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_189300223
Dat is er gewoon 1 die zo zijn geld verdient.
Werkt goed bij bejaarden.
pi_189300238
Van Werkspot zelf:
quote:
Een klus op Werkspot plaatsen, gaat snel en eenvoudig. Vertel ons wat je behoeften zijn, dan introduceren we je bij meerdere gekwalificeerde vakmannen. Ze sturen je vervolgens een voorstel. Na het vergelijken kies je de vakman die bij je past. Het is makkelijk, gratis en vrijblijvend.
Me dunkt heeft die vent geen poot om op te staan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_189300386
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Gedaan. Ik hou er alleen niet van dat iemand gaat dreigen
nooit geschoten, altijd mis.

hij probeert het gewoon en wie weet 4 van de 10 trappen er in
pi_189300690
quote:
11s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Van Werkspot zelf:
[..]

Me dunkt heeft die vent geen poot om op te staan.
en in dit geval even melden bij werkspot, mag natuurlijk niet
pi_189301598
Gewoon niks betalen en tegen zijn bakkes aan tetsen hij langs durft te komen.
pindazakje
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:31:20 #15
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189301770
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Werkt goed bij bejaarden.
Triest dat die er wél intuinen.
pi_189301902
quote:
11s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Van Werkspot zelf:
[..]

Me dunkt heeft die vent geen poot om op te staan.
Dit geldt m.i. voor het voorstel via de site, niet noodzakelijkerwijs voor een offerte die tot stand gekomen is na een fysiek bezoek. Moet dat wél overeengekomen zijn; daar lijkt hier geen sprake van.

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:31 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Triest dat die er wél intuinen.
Hij is leuk :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189302015
Een sms ook echt :D
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:49:14 #18
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_189302127
Waarom zou die al een Klic melding aanvragen nog voordat hij uberhaupt een opdracht heeft of de werkzaamheden uit te voeren :')
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 18:08:01 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189302419
Tja. Offerte betekent in normaal gebruik geen kosten tenzij vooraf gespecificeerd.
Je kan altijd nog zeggen dat het hen dan een slechte review gaat opleveren als hij/zij zo doorgaat. (ben ik normaal geen voorstander van dit te zeggen :7)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189302613
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:56 schreef maan_man het volgende:
Tenzij hij van tevoren heeft aangegeven dat er kosten zijn verbonden aan het opstellen van de offerte, kan hij de rambam krijgen.
Of desnoods de rimbim.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:25:15 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189302679
:D

Maar heb je wel een offerte voor de kosten van de offerte gevraagd?
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:36:44 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_189302865
Naam van de tuinman? :+
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:39:09 #23
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189302901
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:33 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en in dit geval even melden bij werkspot, mag natuurlijk niet
Dit inderdaad.
pi_189303841
Hij heeft geen poot om op te staan.

Wat ik wel jammer vind is dat je hem langs laat komen, en als je dan na anderhalve week niets van m hoort gewoon maar een andere accepteerd, kan me voorstellen dat ie dat niet leuk vind. Iedereen is hartstikke druk dus een offerte kan even duren, hij heeft er tijd ingestoken door langs te komen, eerlijker en netter was geweest als je hem nog even een bericht had gestuurd dat je binnen 2 dagen oid een keuze wil maken.
  zondag 6 oktober 2019 @ 20:12:01 #25
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_189304395
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:46 schreef Makrolon het volgende:
Hij heeft geen poot om op te staan.

Wat ik wel jammer vind is dat je hem langs laat komen, en als je dan na anderhalve week niets van m hoort gewoon maar een andere accepteerd, kan me voorstellen dat ie dat niet leuk vind. Iedereen is hartstikke druk dus een offerte kan even duren, hij heeft er tijd ingestoken door langs te komen, eerlijker en netter was geweest als je hem nog even een bericht had gestuurd dat je binnen 2 dagen oid een keuze wil maken.
:')
pi_189304988
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:46 schreef Makrolon het volgende:
Hij heeft geen poot om op te staan.

Wat ik wel jammer vind is dat je hem langs laat komen, en als je dan na anderhalve week niets van m hoort gewoon maar een andere accepteerd, kan me voorstellen dat ie dat niet leuk vind. Iedereen is hartstikke druk dus een offerte kan even duren, hij heeft er tijd ingestoken door langs te komen, eerlijker en netter was geweest als je hem nog even een bericht had gestuurd dat je binnen 2 dagen oid een keuze wil maken.
Nouja, kennelijk is hij te druk om even rap als de anderen te offreren. Dan zal hij werk genoeg hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189305374
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:33 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

en in dit geval even melden bij werkspot, mag natuurlijk niet
Die doen daar toch niks mee. Zeker in deze tijd met tekort aan 'vak'mensen. Aan de vakman kunnen ze tot in lengte van dagen wat verdienen. Aan een doorsnee particulier max een handjevol keren.

Er is ook geen uitgevoerde klus om te beoordelen.

Hoogstens kan je het op Google review plaatsen, als het bedrijf daar te vinden is.
pi_189305643
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:49 schreef Schuimpjes het volgende:
Waarom zou die al een Klic melding aanvragen nog voordat hij uberhaupt een opdracht heeft of de werkzaamheden uit te voeren :')
Ja wat een onzin.

Weet uit ervaring dat er zelfs zat projecten/funderingsprojecten zelfs zonder klic gedaan worden, zeker particulier.

Dus een Klic melding voordat hij uberhaupt het werk heeft gekregen is helemaal kansloos.
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:49:18 #29
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_189306586
Die heeft dubbel pech. Die kosten hoef je niet te betalen.

En met dubbel pech bedoel ik dit: https://zelfstandigenbouw.nl/betalen-voor-kans-op-een-klus/
Voor iedere reactie waar zij weer een reactie opkrijgen moeten ze betalen.
Toen ik eens een oproep plaatste kreeg ik de reactie: 'als onze offerte geen kans maakt verzoeken wij u niet te reageren omdat er anders kosten aan verbonden zijn voor ons'. Of zoiets.
Dus geheel tegen mijn fatsoensnormen in heb ik alleen wat laten weten aan degene met wie we in zee gingen. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_189307376
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:37 schreef baskick het volgende:

[..]

Nouja, kennelijk is hij te druk om even rap als de anderen te offreren. Dan zal hij werk genoeg hebben.
Kan toch zijn dat ie een drukke periode heeft? Werk dat tegen zit, of privé situatie?

Je kan t ook anders zien, hij heeft t druk dus levert goed werk.
pi_189309309
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:36 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Kan toch zijn dat ie een drukke periode heeft? Werk dat tegen zit, of privé situatie?

Je kan t ook anders zien, hij heeft t druk dus levert goed werk.
Natuurlijk kan dat. Maar een offerte-aanvraag is niet meer dan een kans de opdracht te krijgen. Die heeft deze man niet gekregen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189309654
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 03:36 schreef baskick het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Maar een offerte-aanvraag is niet meer dan een kans de opdracht te krijgen. Die heeft deze man niet gekregen.
Hij heeft 1,5 week de tijd gehad, dat is echt meer dan voldoende hoor.
pi_189309961
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 06:55 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Hij heeft 1,5 week de tijd gehad, dat is echt meer dan voldoende hoor.
Ik geloof niet dat we het oneens zijn, hoor. Mijn 'die' verwees niet naar de kans, maar naar de opdracht. Zelf wacht ik ook niet langer dan nodig als ik uit de wel ontvangen offertes een keuze kan maken. Behalve prijs is de achtergelaten indruk en communicatie ook een overweging, namelijk :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189310355
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat we het oneens zijn, hoor. Mijn 'die' verwees niet naar de kans, maar naar de opdracht. Zelf wacht ik ook niet langer dan nodig als ik uit de wel ontvangen offertes een keuze kan maken. Behalve prijs is de achtergelaten indruk en communicatie ook een overweging, namelijk :Y
klopt inderdaad, maar je moet wel alle 3 de gegevens hebben (prijs, communicatie en indruk) en die blijft bij deze man op 2 punten achter: prijs niet gegeven en communicatie is ook niet geweldig, hij had gewoon even kunnen laten weten dat de offerte wat later zou komen
pi_189311161
Tsja ik had hem ook pas kunnen laten weten dat het niet doorging toen hij eindelijk klaar was met rekenen. Was ie nog meer geld kwijt geweest. In principe heb ik hem nu een dienst bewezen :)
pi_189312973
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:11 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

klopt inderdaad, maar je moet wel alle 3 de gegevens hebben (prijs, communicatie en indruk) en die blijft bij deze man op 2 punten achter: prijs niet gegeven en communicatie is ook niet geweldig, hij had gewoon even kunnen laten weten dat de offerte wat later zou komen
Precies, dus logisch dat TS voor een ander kiest :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 7 oktober 2019 @ 14:35:43 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189314709
quote:
Hij beweerd dat het loonbedrijf uitmaakt of een offerte vrijblijvend is of niet.
Ik vind dit nog wel het meest trieste aan dit verhaal, wat een onzin.
pi_189318632
quote:
19s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:35 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik vind dit nog wel het meest trieste aan dit verhaal, wat een onzin.
Nou, hier is niets onwaar aan. De aanbieder bepaalt of voor een offerte betaald moet worden. Dit moet dan wel overeengekomen worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189321634
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, hier is niets onwaar aan. De aanbieder bepaalt of voor een offerte betaald moet worden. Dit moet dan wel overeengekomen worden.
En moet dat dan op papier staan? anders is het zijn woord tegen de mijne
pi_189321773
Negeer 'm. Hij is een verspilling van je tijd.
  maandag 7 oktober 2019 @ 22:03:43 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189322803
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, hier is niets onwaar aan. De aanbieder bepaalt of voor een offerte betaald moet worden. Dit moet dan wel overeengekomen worden.
Bepaald de opdrachtgever dat niet door te tekenen en akkoord te gaan met de voorwaarden van de aanbieder? Lijkt me redelijker.
pi_189324956
quote:
19s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Bepaald de opdrachtgever dat niet door te tekenen en akkoord te gaan met de voorwaarden van de aanbieder? Lijkt me redelijker.
Is maar hoe je het bekijkt, ja. De één vraagt een bedrag, de ander stemt al dan niet in.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189360007
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En moet dat dan op papier staan? anders is het zijn woord tegen de mijne
Een mondelinge overeenkomst kan ook, maar als je als bedrijf daadwerkelijk kosten wilt rekenen voor het uitbrengen offerte is het natuurlijk slimmer om dat op papier te hebben. Anders levert het veel te vaak gezeik op en met een beetje pech heb je dan als bedrijf ook geen poot om op te staan.

Maar jij weet dus zeker dat er tijdens de locatie-opname en het bespreken geen woord gerept is over kosten die het uitbrengen van de offerte met zich meenemen?

quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:05 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Ja wat een onzin.

Weet uit ervaring dat er zelfs zat projecten/funderingsprojecten zelfs zonder klic gedaan worden, zeker particulier.

Dus een Klic melding voordat hij uberhaupt het werk heeft gekregen is helemaal kansloos.
Een Klic is twee tientjes voor dat bedrijf. Die locatie-opname en het bespreken zijn al duurder, dus het kan best dat dat een standaardonderdeel van hun voorbereiding op de offerte is.
pi_189360028
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Een mondelinge overeenkomst kan ook, maar als je als bedrijf daadwerkelijk kosten wilt rekenen voor het uitbrengen offerte is het natuurlijk slimmer om dat op papier te hebben. Anders levert het veel te vaak gezeik op en met een beetje pech heb je dan als bedrijf ook geen poot om op te staan.

Maar jij weet dus zeker dat er tijdens de locatie-opname en het bespreken geen woord gerept is over kosten die het uitbrengen van de offerte met zich meenemen?
[..]

Een Klic is twee tientjes voor dat bedrijf. Die locatie-opname en het bespreken zijn al duurder, dus het kan best dat dat een standaardonderdeel van hun voorbereiding op de offerte is.
De tuinman werkt volgens de voorwaarden van de site zoals TS hem heeft ingeschakeld.

Vrijblijvende offerte is vrijblijvend.

Mondeling doet er niet toe, de voorwaarden doen er wat toe.
pi_189362384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De tuinman werkt volgens de voorwaarden van de site zoals TS hem heeft ingeschakeld.

Vrijblijvende offerte is vrijblijvend.

Mondeling doet er niet toe, de voorwaarden doen er wat toe.
Waaruit blijkt dat dan?

Voor zover ik uit de AV haal, gelden die niet op overeenkomsten tussen de vakman en de consument:

quote:
Voor vakmannen
Artikel 1. Definities
1.3. Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden, ongeacht de vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt.

[...]

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, ongeacht op welke wijze deze tot stand komen, en alle andere eventuele rechtshandelingen tussen Werkspot en de Vakman.
en

quote:
Voor Opdrachtgevers
Artikel 1. Definities
1.3. Algemene Voorwaarden: deze algemene voorwaarden, ongeacht de vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt.

[...]

2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, ongeacht op welke wijze deze tot stand komen, en alle andere eventuele rechtshandelingen tussen Werkspot en de Opdrachtgever.

2.2. Op de Diensten die door Werkspot aan Vakmannen worden verleend zijn de specifieke voorwaarden, genaamd "Algemene Voorwaarden Werkspot voor Vakmannen" van toepassing.
Volgens mij bemiddelen ze alleen (tegen kosten voor de vakman); de overeenkomst komt tot stand door aanbod (door vakman-gebruiker) - al dan niet na 'bezichtiging' van de potentiële klus - en acceptatie ervan (door consument-gebruiker).

[ Bericht 12% gewijzigd door baskick op 10-10-2019 12:56:57 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189362557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan?

Voor zover ik uit de AV haal, gelden die niet op overeenkomsten tussen de vakman en de consument:
[..]

en
[..]

Volgens mij bemiddelen ze alleen (tegen kosten voor de vakman); de overeenkomst komt tot stand door aanbod (door vakman-gebruiker) - al dan niet na 'bezichtiging' van de potentiële klus - en acceptatie ervan (door consument-gebruiker).
Wat deze tuinman probeert is gewoon klassieke oplichting.
pi_189364393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat deze tuinman probeert is gewoon klassieke oplichting.
Dus je stelt dat ze gebonden zijn aan de AV van Werkspot, maar wilt (of kunt) niet toelichten waarom dat zou zou zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 oktober 2019 @ 15:43:39 #48
408813 crew  trein2000
pi_189364884
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan?

Voor zover ik uit de AV haal, gelden die niet op overeenkomsten tussen de vakman en de consument:
[..]

en
[..]

Volgens mij bemiddelen ze alleen (tegen kosten voor de vakman); de overeenkomst komt tot stand door aanbod (door vakman-gebruiker) - al dan niet na 'bezichtiging' van de potentiële klus - en acceptatie ervan (door consument-gebruiker).
Ken de precieze werkmethode van werkspot niet, maar op basis hier van zou ik zeggen dat deze AV niet van toepassing zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189377079
Erg dapper, zo'n oplicht SMS!

Pek en veren voor dit soort lui AUB, of tenminste met naam en toenaam aan de schandpaal!
Doei
pi_189377104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:29 schreef Hoffman24 het volgende:
Erg dapper, zo'n oplicht SMS!

Pek en veren voor dit soort lui AUB, of tenminste met naam en toenaam aan de schandpaal!
Jij bent zelf ook geen licht, oder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')