abonnement Unibet Coolblue
pi_189299515
Wat vindt Den Haag? Kan burgemeester Krikke aanblijven?


quote:
DEN HAAG - Het onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OvV) velt een stevig oordeel over de Haagse burgemeester Pauline Krikke. Als burgemeester was zij eindverantwoordelijk voor het vreugdevuur dat tijdens de afgelopen jaarwisseling zoveel schade aanrichtte op Scheveningen. Hoofdredacteur van Omroep West Henk Ruijl schrijft in een commentaar dat het vertrek van Krikke onafwendbaar is of zou moeten zijn. Maar wat vindt de Hagenaar?
De lezers van de website van Omroep West zijn duidelijk. Op de stelling 'De Haagse burgemeester Pauline Krikke moet opstappen vanwege het OvV-onderzoek over de vreugdevuren' heeft ruim 80% 'ja' gestemd. Ook op Facebook zien veel mensen de burgemeester liever gaan. 'Helemaal eens! Totaal ongeschikt', reageert iemand. 'Zo is dat. Wegwezen en heel snel !!!' zegt iemand anders.

Toch zijn er ook genuanceerde reacties te vinden op het pleidooi van de hoofdredacteur. 'Nee, ik vind het echt een fijne burgemeester. Het is een mens en dat laat ze zien,' valt te lezen. Een aardige burgemeester is volgens sommige lezers echter niet genoeg: 'Op zich een beste vrouw, maar staat zeker niet sterk in haar schoenen!!'

De Mos
Het verbaast sommige lezers dat Richard de Mos een dag na de inval van het OM al het veld moest ruimen en dat de burgemeester ondanks de nodige fouten blijft zitten. 'Hoe corrupt zou dit zijn als ze aanblijft? Waarom volgende week pas debat? Bij Groep de Mos waren ze bijdehand om gelijk een dag later bijeen te komen.' Een andere lezer zou zelfs graag Richard de Mos als burgemeester zien.

Het lijkt zo te zijn dat de meeste lezers de burgemeester liever zien vertrekken. Dat wordt geuit met duidelijke taal en gifjes die weinig aan de verbeelding overlaten. Toch is er naar aanleiding van het rapport nog ruimte voor een compliment: 'petje af voor al die brandweermannen waarvan velen vrijwillig.'

Politieke steun brokkelt af
Ook in de Haagse politiek brokkelt de steun voor de burgemeester af. Verschillende partijen vragen zich af of Krikke het vertrouwen terug kan winnen. Krikke zelf denkt nog niet aan aftreden. 'Ik zie een zeer kritisch rapport en ik zie dat daar aanbevelingen in staan voor de toekomst. Ik denk dat het raadsdebat een kritisch debat zal zijn. Dat ga ik met open vizier tegemoet,' zei ze tegen Omroep West.
Bron: Omroep West
======================================
Kom zelf niet uit Den Haag, maar vond haar niet bijster sterk als burgemeester overkomen!
En ze is nog wel van de VVD...
  User die overal opduikt 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 15:44:31 #2
186611 Haags
pi_189299591
Topwijffie _O_

Krikke liet het fikke _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_189299621
Ook hierom:

Burgemeester Den Haag in Schilderswijk beroofd: 'Laat me niet dienstauto in jagen'

https://www.rtlnieuws.nl/(...)beroofd-laat-me-niet
quote:
De burgemeester hield de straatroof verder stil, omdat het incident naar haar gevoel 'in geen enkel opzicht persoonlijk tegen mij gericht is'. Ze vervolgt: "Ik stond simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plek."

'Discussie oplaaien'
Politiek commentator Frits Wester over de gebeurtenis: "Het siert burgemeester Krikke wel dat ze er geen ruchtbaarheid aan wilde geven omdat het volgens haar geen aanval of bedreiging was die iets te maken had met haar werk als burgemeester."

Tegelijkertijd is het volgens Wester wel nieuws als de eerste burger van Den Haag zelf slachtoffer is van een brute beroving in haar eigen stad. "Wellicht hadden de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen hier ook wel mee te maken. Deze straatroof mocht niet het nieuws of debat gaan bepalen rond de verkiezingen."
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:37:45 #4
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189300764
Een burgemeester die door haar laksheid en verkeerde inschattingen er voor zorgde dat Scheveningen-dorp bijna in vlammen was vergaan, moet weg.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 6 oktober 2019 @ 17:44:17 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189302029
#ExitKrikke :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 18:14:48 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189302526
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189302563
God zij dank.
pi_189303004
quote:
Ze wacht dus helemaal het debat erover niet af.... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')