abonnement Unibet Coolblue
pi_189293675
Hey allemaal,

gisteren kreeg m'n laptop een memory management BSOD.

Gevolg: het word-bestand waarin ik werkte, doet het niet meer.

'Word found unreadable content in [filename]. Do you want to recover the contents of this document? If you trust the source of this document, click Yes.'

Maar yes doet natuurlijk niets: 'Word experienced an error trying to open this file'.

Geen backup gemaakt, stond opgeslagen op 't bureaublad. Ik gebruik Word for Office 365.

Is 't bestand helemaal stuk, of kan ik er op een of andere manier nog iets uithalen?
pi_189294000
Probeer eens te openen met kladblok, en kijk of je er nog fatsoenlijke zinnen uit kunt halen.

Er zullen wel allemaal vage tekens en cijfers doorheen staan, maar als je het nog kunt lezen is de inhoud er in elk geval nog (deels)

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2019 09:05:23 ]
pi_189294222
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:03 schreef Airbus89 het volgende:
Probeer eens te openen met kladblok, en kijk of je er nog fatsoenlijke zinnen uit kunt halen.

Er zullen wel allemaal vage tekens en cijfers doorheen staan, maar als je het nog kunt lezen is de inhoud er in elk geval nog (deels)
Hi! Ik heb het geopend met Notepad++, maar ik zie echt alleen maar gekke tekens. Geen herkenbare zinnen, woorden of wat dan ook helaas :(

Online kwam ik wat mogelijke oplossingen tegen, zoals via de draft mode, of het document invoegen in een nieuw bestand, of met 7zip extracten. Maar niets dat tot nu toe werkt.
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:06:11 #4
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_189300108
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:29 schreef lhk het volgende:

[..]

Hi! Ik heb het geopend met Notepad++, maar ik zie echt alleen maar gekke tekens. Geen herkenbare zinnen, woorden of wat dan ook helaas :(

Online kwam ik wat mogelijke oplossingen tegen, zoals via de draft mode, of het document invoegen in een nieuw bestand, of met 7zip extracten. Maar niets dat tot nu toe werkt.
opent 7zip hem niet of vind je je contents niet terug?
pi_189300321
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:06 schreef ralfie het volgende:

[..]

opent 7zip hem niet of vind je je contents niet terug?
Eh ik denk dat hij hem niet opent. Als ik een 'goed' wordbestand pak, krijg ik een map met allemaal bestandjes. Als ik het foute bestand pak, krijg ik er helemaal niets uit. Geen map of bestanden...
pi_189300931
Ben bang dat ...
In 1985 ook eens gehad op een van de eerste laptops van Apple. Hele middag getypt en toen prr@%$x^* was ik alles kwijt. Wist ik veel toen der tijd, dat je een lang document regelmatig moet saven.
Aldus leergeld betaald.
Wens je sterkte!
pi_189301638
Gebruik de ingebouwde repair optie binnen Word zie link

https://support.office.co(...)11-a699-1786ac734bc3
pi_189303832
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:47 schreef gepromoveerT het volgende:
Ben bang dat ...
In 1985 ook eens gehad op een van de eerste laptops van Apple. Hele middag getypt en toen prr@%$x^* was ik alles kwijt. Wist ik veel toen der tijd, dat je een lang document regelmatig moet saven.
Aldus leergeld betaald.
Wens je sterkte!
Ja, die examen heb ik al regelmatig opnieuw moeten halen. Daarom dit keer ook netjes blijven saven tussendoor. Maar tegen een file die het niet meer doet, kun je helaas niet opsaven :(
pi_189304075
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:23 schreef BTKlus het volgende:
Gebruik de ingebouwde repair optie binnen Word zie link

https://support.office.co(...)11-a699-1786ac734bc3
Hey @BTKlus!

Heel erg bedankt!!

Niet per se voor jouw advies, want ik had deze optie ook al geprobeerd - en dat deed helaas niets :D

Maar via die link, klikte ik wel door naar:

help protect your files in case of a crash

Bij word -> file - options - save

vind je dus gewoon de autorecovery file save locatie, en daar stond een .ASD bestand dat ik kon openen en waaruit ik de tekst prima kon halen :-)

Dus al met al gelukt en ik heb weer geleerd hoe je toch nog een corrupted file kunt terughalen :-) _O_ :') 8)7 -O- *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')