abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189292132
Zou graag in mijn voortuin een olijfboom willen planten (hoogte 2m.). Heb zelf een stadstuin en vind zo'n traag groeiende boom wel mooi.

Iemand ervaringen in het 'hebben' en 'houden' van een olijfboom in een Belgisch/Nederlands klimaat? Doen die het goed? Waarop moet ik letten? Groeien ze een beetje? Geven ze vruchten?
Cindy De Vuyst
pi_189292173
Heb ze zelf niet maar hier verderop staan er een aantal bij de buren in de voortuin, zien er erg goed uit, en er zitten kleine vruchtjes in, bijzonder mooie boompjes. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189292712
Groeien ze snel?
Cindy De Vuyst
pi_189293200
quote:
16s.gif Op zondag 6 oktober 2019 00:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb ze zelf niet maar hier verderop staan er een aantal bij de buren in de voortuin, zien er erg goed uit, en er zitten kleine vruchtjes in, bijzonder mooie boompjes. :Y
hoi
pi_189293300
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 00:35 schreef einzeinz het volgende:
Zou graag in mijn voortuin een olijfboom willen planten (hoogte 2m.). Heb zelf een stadstuin en vind zo'n traag groeiende boom wel mooi.

Iemand ervaringen in het 'hebben' en 'houden' van een olijfboom in een Belgisch/Nederlands klimaat? Doen die het goed? Waarop moet ik letten? Groeien ze een beetje? Geven ze vruchten?
Olijfbomen groeien prima in ons klimaat ^O^

Gewoon planten in goede grond/pot met wat mediterrane mest erbij oid en dan groeit deze als kool. Beetje bijknippen af en toe om de vorm te bewaren.

Vruchten van een olijfboom kun je niet zo eten, die moeten eerst een heel bewerkingsproces door.
  zondag 6 oktober 2019 @ 04:02:26 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189293460
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 02:47 schreef FYazz het volgende:

[..]

Olijfbomen groeien prima in ons klimaat ^O^

Gewoon planten in goede grond/pot met wat mediterrane mest erbij oid en dan groeit deze als kool. Beetje bijknippen af en toe om de vorm te bewaren.

Vruchten van een olijfboom kun je niet zo eten, die moeten eerst een heel bewerkingsproces door.
Groeien voor geen meter in het Nederlandse klimaat. Maar overleven inderdaad wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_189293719
Die boompjes kunnen niet goed tegen vorst dacht ik.
pi_189392671
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 01:31 schreef einzeinz het volgende:
Groeien ze snel?
Nee. Maar ze zijn wel OER sterk. Ze houden echt niet van teveel nattigheid.
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')