abonnement Unibet Coolblue
pi_189286265
Na een paar dagen slecht slapen, want nogal eens gebeurt met een jong dochtertje, merk ik dat mijn zicht een beetje verandert. Het rondkijken en scherpstellen gaat dan wat langzamer dan normaal zeg maar. Vooral als het wat donkerder wordt of als ik ergens ben waar kunstlicht en daglicht met elkaar gemixt zijn. Best irritant want ik word me dan ook bewust van hoe mijn ogen functioneren. De verwerking van het zicht lijkt dan wat langzamer te lukken ofzo.

Als ik in de spiegel kijk zie ik ook dat mijn ogen dan wat verder uit elkaar staan dan normaal. Beetje loensend dus.

Hebben meer mensen dit? Waar wordt dit door veroorzaakt? En is hier iets tegen te doen? Een bril ofzo? Ik kijk overdag ook veel naar een computerscherm. Zou dit dan misschien 'de vierkante ogen' zijn waar mijn moeder het vroeger altijd over had? :D

Iemand ervaring of een idee hierover?
  Spellchecker zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:32:20 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189286361
Ga je ogen eens na laten kijken bij een opticiën. Een goede.
pi_189286412
Ik heb het ook. Ga eens naar een goede opticien en laat hem 2 metingen doen
pi_189286977
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:35 schreef Tailless het volgende:
Ik heb het ook. Ga eens naar een goede opticien en laat hem 2 metingen doen
Recentelijk nog laten doen in het ziekenhuis, 2 keer zelfs. Had namelijk een nieuw pigmentvlekje in mijn oog gekregen die inmiddels verwijderd is, maar hier werd ook een routine oogmeting gedaan.

Ik zie goed. Geen verhoogde oogboldruk. Volgens mij heeft 1 oog +0.25 of zoiets maar ik had in ieder geval 150% zicht zeiden ze.

Heb ze dit verschijnsel overigens niet voorgelegd. Wat kwam er bij jou uit dan?
pi_189287188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 20:01 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Recentelijk nog laten doen in het ziekenhuis, 2 keer zelfs. Had namelijk een nieuw pigmentvlekje in mijn oog gekregen die inmiddels verwijderd is, maar hier werd ook een routine oogmeting gedaan.

Ik zie goed. Geen verhoogde oogboldruk. Volgens mij heeft 1 oog +0.25 of zoiets maar ik had in ieder geval 150% zicht zeiden ze.

Heb ze dit verschijnsel overigens niet voorgelegd. Wat kwam er bij jou uit dan?
Slappe oog spier.
pi_189287257
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 20:10 schreef Tailless het volgende:

[..]

Slappe oog spier.
Ja zou kunnen. Is hier wat tegen te doen?
pi_189287721
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 20:14 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ja zou kunnen. Is hier wat tegen te doen?
Prisma bril
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')