abonnement Unibet Coolblue
pi_189295839
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

_O- om voor lunch mee te nemen? Ik maak dat altijd ‘s avonds klaar, is me ‘s morgens ook te veel werk.
#metoo
pi_189295843
Fijn van dat bevolkingsonderzoek. De k*tklusswap kan je nu ook thuis doen *) *)
pi_189295851
@Fles wat trek je dan de rest vd week aan, of heb je zoveel kleren _O-
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:54:45 #255
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189295896
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 08:27 schreef minilot het volgende:
En confetti voor iedereens moeder natuurlijk. Handig, allemaal zo dicht bij elkaar :+
De mijne pas over twee weken. *O*
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:54:57 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_189295900
Lonaa en F (nóg ongeadopteerd) zijn weer onderweg. Ons huis is weer glad. De rest van de dag vegeteren we.

Over gisteren. Geen foto's want niet aan gedacht en nu regent het. En buiten is nu onwijs ver weg.
De mannen zijn met de palen aan de gang gegaan. Dat ging lekker. Hier en daar wat puin in de grond maar het viel niet tegen. De gevreesde kleigrond viel best mee voor zover ik heb begrepen.
Lonaa en ik hebben 40 meter oud gaas verwijderd. RIP wij, dit was echt niet grappig. Dit gaas zat 2 mazen onder de grond met enorme brandnetelwortels tussen de mazen. We heben wel gewonnen.

J en F hadden het palentrucje wel door en konden alleen aan de slag dus onze hekgoeroe Fietsie ging ons leren over hoe je gaas moet plaatsen. Dat was kut. Krammen zijn de duivel.
Daarna kreeg ik uitgebreid les over spandraad en draadspanners en de juiste tangen enzo.

Alle palen staan in de grond. Van 1 zijde (van de drie) is het gaas en spandraad zo goed als af. En van de lange zijde staat het gaas op zijn plaats. We hebben nog genoeg te doen maar we zijn enorm opgeschoten gisteren en zijn dolgelukkig *;

En het was supergezellig. Ook nog.
Spoilers!
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:56:12 #257
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189295915
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 09:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Is juist vrij moeilijk, omdat je dan teveel sterren ziet. Noorderlicht gaf dan weer de horizon die je nodig hebt.

Idealiter doe je het tijdens de Nautical twilight. Het moment dat de zon tussen de horizon en 12 graden declinatie onder de horizon zit. Dan zijn alleen de felste sterren zichtbaar en heb je een duidelijke horizon. Dit zijn ook de sterren die gebruikt worden voor positiebepaling.

Het een gis positie, wat een ring met een diameter oplevert waarbij de kans 95% is dat je je daar binnen bevindt.

Ik zat vanmorgen binnen de 4-5 mijl van de gps positie. Wat aardig netjes was gegeven de omstandigheden en kwaliteit van instrumenten. Als ik t vaker doe kom ik binnen de 2 mijl. Maar binnen de 20-30 mijl is al acceptabel. En praktisch is t niet echt nee, je bent al gauw een uur bezig met rekenen en tekenen.

Belangrijkste reden dat we een deel van bet proces wel nog regelmatig doen is om de fout van onze kompassen te bepalen en te corrigeren.
Dit is echt een toffe vaardigheid. Wat Fles ook al zei: ik wil dat ook leren. :Y Niet dat ik er veel aan zou hebben.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 11:58:00 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189295938
Iedereen gefeliciteerd met alle hekken en moeders *O* :s)

En ik moet nog vijf nachtjes slapen :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189295952
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? :?
Dat je weet dat je meerdere mensen om je heen hebt. Je hoeft niet de hele dag alles samen te doen, zeker niet, maar je bent met anderen dus hou je daar rekening mee. Als de groep om 8 uur vertrekt heb je wel op tijd te zijn, als je alleen op reis bent (of met eigen vervoer) kan je later of eerder weg. Is maar één voorbeeld. En als jij linksaf wilt en de rest van de groep rechtsaf, kan dat prima, als je maar zelf zorgt dat je op het juiste tijdstip weer daar bent waar de groep ook is (wel eens gehad dat iemand in de woestijn ging wandelen, totaal verdwaalde en pas na 1,5 uur werd gevonden, dan loopt de dag voor 20 anderen inde soep)
We have far more in common than that which devides us..
pi_189295956
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lonaa en F (nóg ongeadopteerd) zijn weer onderweg. Ons huis is weer glad. De rest van de dag vegeteren we.

Over gisteren. Geen foto's want niet aan gedacht en nu regent het. En buiten is nu onwijs ver weg.
De mannen zijn met de palen aan de gang gegaan. Dat ging lekker. Hier en daar wat puin in de grond maar het viel niet tegen. De gevreesde kleigrond viel best mee voor zover ik heb begrepen.
Lonaa en ik hebben 40 meter oud gaas verwijderd. RIP wij, dit was echt niet grappig. Dit gaas zat 2 mazen onder de grond met enorme brandnetelwortels tussen de mazen. We heben wel gewonnen.

J en F hadden het palentrucje wel door en konden alleen aan de slag dus onze hekgoeroe Fietsie ging ons leren over hoe je gaas moet plaatsen. Dat was kut. Krammen zijn de duivel.
Daarna kreeg ik uitgebreid les over spandraad en draadspanners en de juiste tangen enzo.

Alle palen staan in de grond. Van 1 zijde (van de drie) is het gaas en spandraad zo goed als af. En van de lange zijde staat het gaas op zijn plaats. We hebben nog genoeg te doen maar we zijn enorm opgeschoten gisteren en zijn dolgelukkig *;

En het was supergezellig. Ook nog.
Geweldig Lucky en cullers O+
wat een t*fys werk :B
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 12:00:59 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189295983
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat je weet dat je meerdere mensen om je heen hebt. Je hoeft niet de hele dag alles samen te doen, zeker niet, maar je bent met anderen dus hou je daar rekening mee. Als de groep om 8 uur vertrekt heb je wel op tijd te zijn, als je alleen op reis bent (of met eigen vervoer) kan je later of eerder weg. Is maar één voorbeeld. En als jij linksaf wilt en de rest van de groep rechtsaf, kan dat prima, als je maar zelf zorgt dat je op het juiste tijdstip weer daar bent waar de groep ook is (wel eens gehad dat iemand in de woestijn ging wandelen, totaal verdwaalde en pas na 1,5 uur werd gevonden, dan loopt de dag voor 20 anderen inde soep)
Oh zo, nobrainers. Nee ik dacht dat je er echt iets voor moest kunnen of zo :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189295984
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lonaa en F (nóg ongeadopteerd) zijn weer onderweg. Ons huis is weer glad. De rest van de dag vegeteren we.

Over gisteren. Geen foto's want niet aan gedacht en nu regent het. En buiten is nu onwijs ver weg.
De mannen zijn met de palen aan de gang gegaan. Dat ging lekker. Hier en daar wat puin in de grond maar het viel niet tegen. De gevreesde kleigrond viel best mee voor zover ik heb begrepen.
Lonaa en ik hebben 40 meter oud gaas verwijderd. RIP wij, dit was echt niet grappig. Dit gaas zat 2 mazen onder de grond met enorme brandnetelwortels tussen de mazen. We heben wel gewonnen.

J en F hadden het palentrucje wel door en konden alleen aan de slag dus onze hekgoeroe Fietsie ging ons leren over hoe je gaas moet plaatsen. Dat was kut. Krammen zijn de duivel.
Daarna kreeg ik uitgebreid les over spandraad en draadspanners en de juiste tangen enzo.

Alle palen staan in de grond. Van 1 zijde (van de drie) is het gaas en spandraad zo goed als af. En van de lange zijde staat het gaas op zijn plaats. We hebben nog genoeg te doen maar we zijn enorm opgeschoten gisteren en zijn dolgelukkig *;

En het was supergezellig. Ook nog.
Wat een enorm werk en wat een meters hebben jullie gemaakt _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_189295997
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh zo, nobrainers. Nee ik dacht dat je er echt iets voor moest kunnen of zo :D
Je moet geen onbehouwen hork zijn zijn. Beetje geven en nemen.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:09:04 #264
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189296081
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh zo, nobrainers. Nee ik dacht dat je er echt iets voor moest kunnen of zo :D
Voor sommige mensen is dat echt teveel gevraagd :X
pi_189296104
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:09 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is dat echt teveel gevraagd :X
_O- heb ze mogen meemaken ja
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:12:19 #266
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189296121
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

_O- heb ze mogen meemaken ja
Ik ben 2 maal op groepsreis geweest. Was écht genoeg. ^O^
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:12:30 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189296126
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lonaa en F (nóg ongeadopteerd) zijn weer onderweg. Ons huis is weer glad. De rest van de dag vegeteren we.

Over gisteren. Geen foto's want niet aan gedacht en nu regent het. En buiten is nu onwijs ver weg.
De mannen zijn met de palen aan de gang gegaan. Dat ging lekker. Hier en daar wat puin in de grond maar het viel niet tegen. De gevreesde kleigrond viel best mee voor zover ik heb begrepen.
Lonaa en ik hebben 40 meter oud gaas verwijderd. RIP wij, dit was echt niet grappig. Dit gaas zat 2 mazen onder de grond met enorme brandnetelwortels tussen de mazen. We heben wel gewonnen.

J en F hadden het palentrucje wel door en konden alleen aan de slag dus onze hekgoeroe Fietsie ging ons leren over hoe je gaas moet plaatsen. Dat was kut. Krammen zijn de duivel.
Daarna kreeg ik uitgebreid les over spandraad en draadspanners en de juiste tangen enzo.

Alle palen staan in de grond. Van 1 zijde (van de drie) is het gaas en spandraad zo goed als af. En van de lange zijde staat het gaas op zijn plaats. We hebben nog genoeg te doen maar we zijn enorm opgeschoten gisteren en zijn dolgelukkig *;

En het was supergezellig. Ook nog.
Krammen zijn je vriend :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:14:07 #268
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189296140
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef fietsie het volgende:

[..]

Krammen zijn je vriend :)
Goedemorgen, meneer de hekgoeroe. :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189296167
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:50 schreef Molo het volgende:
Kuilen graven heeft ook zijn effect, zo blijkt maar weer


https://www.telegraaf.nl/(...)en-op-strand-katwijk
Er is niet zo lang geleden een vrouw verdwenen in Katwijk.
Wat lastig dat het in de vloedlijn ligt. -O-

Edit: Anja is gevonden in juni, bij de Waddeneilanden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)fen-in-zee~a5d281ff/

[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 06-10-2019 12:38:34 ]
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:17:15 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189296170
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Goedemorgen, meneer de hekgoeroe. :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je nieten hebt van substantiële lengte en dikte, een tacker die dit zware werk aan kan en die twee combineert dan zou dat kunnen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:19:07 #271
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189296187
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als je nieten hebt van substantiële lengte en dikte, een tacker die dit zware werk aan kan en die twee combineert dan zou dat kunnen.
Check en check. :7
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 12:23:00 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189296216
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:51 schreef Bluezz het volgende:
@:Fles wat trek je dan de rest vd week aan, of heb je zoveel kleren _O-
Ouwe T-shirtjes :s) Kan mij t jeuken. Hoef nog maar 1 dag naar kantoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189296221
Nou ja...@ Lucky...hoe kun je nou foto’s vergeten te maken!
Affijn, dat betekent dat jullie geconcentreerd aan het werk waren.
Ik zie écht Lonaa en jou gierend ( en vloekend) van de lach) aan het werk. ^O^
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 12:24:10 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189296228
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik ben 2 maal op groepsreis geweest. Was écht genoeg. ^O^
Op de tweede heb je Mr.Berk aan de haak geslagen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189296342
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op de tweede heb je Mr.Berk aan de haak geslagen? :?
Is geen voorwaarde hoor ;) veel mensen denken, vooral als je met een single reis gaat je met de liefde van je leven thuis moet komen? Ik ben best wel leuke mannen tegengekomen, maar nooit leuk genoeg, die kwam ik elders tegen.
Ben wel het “product” van een vakantieliefde, mijn ouders leerden elkaar kennen op een groepsreis. Verder heeft Krea een leuke dame ontmoet en tijdens de zuid afrika reis is stel verliefd geworden. En ik heb 30 reizen ervaring.
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')