abonnement Unibet Coolblue
pi_189544910
Verschillen zullen kleiner zijn, maar ik RBR niet zo 123 winnen.

McLaren zou wel eens hoge ogen kunnen gooien.
pi_189545532
Podium voor McLaren in Mexico is inderdaad zomaar mogelijk.

Als die Renault motor nog altijd op z'n best is in Mexico dan kunnen ze wel eens als een speer gaan.
pi_189546109
quote:
12s.gif Op maandag 21 oktober 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Volgens vele gebruikers hier ben je nu een bier drinkende carnavalvierende tokkie, die pas F1 kijkt sinds dat Max mee doet.

Maar ik zou zeggen, veel plezier!
_O-

En als Verstappen crasht, ben je lekker vroeg thuis
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:10:23 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_189547247
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 12:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

_O-

En als Verstappen crasht, ben je lekker vroeg thuis
ja, dat is precies het type die kwaad de camping van Spa afliep :D
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:31:27 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189547506
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.
Dat zagen we in Hongarije inderdaad...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 oktober 2019 @ 18:59:27 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189551134
Dit moet appeltje eitje zijn voor Ferrari, maar die zullen het wel weer weggooien :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189551683
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
pi_189551701
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Podium voor McLaren in Mexico is inderdaad zomaar mogelijk.

Als die Renault motor nog altijd op z'n best is in Mexico dan kunnen ze wel eens als een speer gaan.
Lijkt me sterk. De top 3 is nog steeds een maatje te groot
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:15:12 #234
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189552595
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
Ferrari deed het ook wel aardig in Singapore.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 oktober 2019 @ 22:55:15 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189555829
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
Relatief gezien :P
Vorig jaar waren ze heer en meester, dit jaar valt toch tegen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189556601
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Relatief gezien :P
Vorig jaar waren ze heer en meester, dit jaar valt toch tegen.
Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk.

Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren. De vraag is hoe de Honda het dit jaar doet in die ijle lucht. Als Honda net zoveel last van de ijle lucht heeft als Merc en Ferrari heb je een kleine kans dat Max dichtbij het podium kan rijden. Als ie er geen last van heeft wint ie hem makkelijk. Qua downforce zal het dit jaar niet heel veel anders zijn dan vorige jaren. Max er dichter bij door de mechanische grip, maar de motor zal hem er voor moeten gaan plaatsen.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:07:17 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189556916
Honda deed het niet denderend vorig jaar. 1 puntje met Gasly door uitvallers (voornamelijk Renaults :+ ) maar op enorme achterstand. Zegt waarschijnlijk niet zo veel, maar toch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:09:39 #238
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_189556934
Ben het verder wel eens met nattekat.
De voorgaande jaren waren de motor poep maar waren ze leider in chassis+aero (de combinatie). Altijd wel met merc dicht op de hielen. Maar dit jaar hebben ze op dat vlak toch beduidend minder voorsprong. Max laat dat af en toe tussen neus en lippen doorschemeren en je merkt het ook bij 'de RBR circuits', waar ze niet zonder meer sterk zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 00:27:09 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189557122
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:45 schreef TagForce het volgende:

[..]

Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren.
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico ;)

De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189557741
Ferrari gaat winnen!
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:26:52 #241
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_189558452
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:45 schreef TagForce het volgende:

[..]

Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk.

Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren. De vraag is hoe de Honda het dit jaar doet in die ijle lucht. Als Honda net zoveel last van de ijle lucht heeft als Merc en Ferrari heb je een kleine kans dat Max dichtbij het podium kan rijden. Als ie er geen last van heeft wint ie hem makkelijk. Qua downforce zal het dit jaar niet heel veel anders zijn dan vorige jaren. Max er dichter bij door de mechanische grip, maar de motor zal hem er voor moeten gaan plaatsen.
Als je minder downforce kan generen hebben teams die dit beter voor elkaar hebben hier juist minder last van. Een auto die dit minder heeft zal nog harder moeten werken in de bochten.

En het motorvermogen is minder door de ijle lucht.
Ben wel benieuwd of mercedes net zoveel last van de ijle als de warme lucht heeft eerder dit jaar tijdens races
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:02:57 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189568340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 00:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico ;)

De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:07:19 #243
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189568411
17 seconden, is niet heel erg in de buurt toch?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:10:22 #244
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189568468
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max.
Max die op dat moment met de motor in standje recreatief reed dan wel.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:14:20 #245
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189568562
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:07 schreef Tinos85 het volgende:
17 seconden, is niet heel erg in de buurt toch?
Plus daarbij ging de motor van Verstappen op standje heelhouden, vanwege de plof bij Ricciardo.
pi_189569373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 00:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico ;)

De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault.
Beste motor in de ijle lucht
  woensdag 23 oktober 2019 @ 12:51:38 #247
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_189579339
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:47 schreef Adames het volgende:

[..]

Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault.
Beste motor in de ijle lucht
Volgens Kees vd Grint is de kwaliteit van de electrische power doorslaggevend. Omdat de verbrandingsmotor veel minder brengt in ijle lucht.
Dit samen met de vermeende trucs van Renault om de batterij extra snel op te kunnen laden zou dat de hegemonie van de RB vorig jaar kunnen verklaren.
Wie dit leest is gek
pi_189580690
In de ijle lucht moet de turbo harder werken (meer toeren maken) om de normale druk te verkrijgen, als op de lage gebieden.

De turbo’s van Honda en Mercedes zijn kleiner en lopen dus eerder tegen de limiet van 120000 toeren.

De Turbo’s van Renault en Ferrari zijn groter en kunnen makkelijker de druk opbouwen, die nodig is. Desondanks moeten ook zei harder werken en dus een grotere kans op schade.
.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 15:04:19 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189581278
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:21 schreef Fer het volgende:
In de ijle lucht moet de turbo harder werken (meer toeren maken) om de normale druk te verkrijgen, als op de lage gebieden.

De turbo’s van Honda en Mercedes zijn kleiner en lopen dus eerder tegen de limiet van 120000 toeren.

De Turbo’s van Renault en Ferrari zijn groter en kunnen makkelijker de druk opbouwen, die nodig is. Desondanks moeten ook zei harder werken en dus een grotere kans op schade.
De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden.

En hoe heeft grootte per definitie een positieve invloed? Er is nog steeds even veel energie nodig om een liter lucht samen te persen, een grotere turbo is dan meer vergelijkbaar met een hogere versnelling.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:45:50 #250
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189581790
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden.

En hoe heeft grootte per definitie een positieve invloed? Er is nog steeds even veel energie nodig om een liter lucht samen te persen, een grotere turbo is dan meer vergelijkbaar met een hogere versnelling.
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.

Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen.
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')