quote:Op maandag 21 oktober 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens vele gebruikers hier ben je nu een bier drinkende carnavalvierende tokkie, die pas F1 kijkt sinds dat Max mee doet.
Maar ik zou zeggen, veel plezier!
ja, dat is precies het type die kwaad de camping van Spa afliepquote:Op maandag 21 oktober 2019 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als Verstappen crasht, ben je lekker vroeg thuis
Dat zagen we in Hongarije inderdaad...quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.
Lijkt me sterk. De top 3 is nog steeds een maatje te grootquote:Op maandag 21 oktober 2019 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Podium voor McLaren in Mexico is inderdaad zomaar mogelijk.
Als die Renault motor nog altijd op z'n best is in Mexico dan kunnen ze wel eens als een speer gaan.
Ferrari deed het ook wel aardig in Singapore.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
Relatief gezienquote:Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Relatief gezien
Vorig jaar waren ze heer en meester, dit jaar valt toch tegen.
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexicoquote:Op maandag 21 oktober 2019 23:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren.
Als je minder downforce kan generen hebben teams die dit beter voor elkaar hebben hier juist minder last van. Een auto die dit minder heeft zal nog harder moeten werken in de bochten.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk.
Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren. De vraag is hoe de Honda het dit jaar doet in die ijle lucht. Als Honda net zoveel last van de ijle lucht heeft als Merc en Ferrari heb je een kleine kans dat Max dichtbij het podium kan rijden. Als ie er geen last van heeft wint ie hem makkelijk. Qua downforce zal het dit jaar niet heel veel anders zijn dan vorige jaren. Max er dichter bij door de mechanische grip, maar de motor zal hem er voor moeten gaan plaatsen.
Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 00:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico
De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
Max die op dat moment met de motor in standje recreatief reed dan wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max.
Plus daarbij ging de motor van Verstappen op standje heelhouden, vanwege de plof bij Ricciardo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:07 schreef Tinos85 het volgende:
17 seconden, is niet heel erg in de buurt toch?
Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 00:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico
De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
Volgens Kees vd Grint is de kwaliteit van de electrische power doorslaggevend. Omdat de verbrandingsmotor veel minder brengt in ijle lucht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:47 schreef Adames het volgende:
[..]
Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault.
Beste motor in de ijle lucht
De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:21 schreef Fer het volgende:
In de ijle lucht moet de turbo harder werken (meer toeren maken) om de normale druk te verkrijgen, als op de lage gebieden.
De turbo’s van Honda en Mercedes zijn kleiner en lopen dus eerder tegen de limiet van 120000 toeren.
De Turbo’s van Renault en Ferrari zijn groter en kunnen makkelijker de druk opbouwen, die nodig is. Desondanks moeten ook zei harder werken en dus een grotere kans op schade.
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden.
En hoe heeft grootte per definitie een positieve invloed? Er is nog steeds even veel energie nodig om een liter lucht samen te persen, een grotere turbo is dan meer vergelijkbaar met een hogere versnelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |