abonnement Unibet Coolblue
pi_189279306
Ik was vorige week op een verjaardag, en daar was ook een oude ''scharrel'' van mij (zomer 2011).

Zij wilde destijds heel graag verder (nodigde me ook uit bij haar ouders op het eten). En hebben een keer bijna officieel een relatie gehad, omdat een vriend van mij het op een gegeven moment wel leuk leek om in haar bijzijn te vragen : hebben jullie nou eigenlijk iets? Waarop zij me nogal vragend en gewillig aan keek.

Maargoed, ik was toen nog niet zo ver, en heb het achteraf ook redelijk laf laten doodbloeden. Zij kreeg toen na een half jaar ofzo een nieuwe vriend, waar ze heden ten dage nog steeds een relatie mee heeft, en waar ze mee samen woont.

Ondanks dat ik het nogal laf ''over heb laten waaien'', heb ik nooit echt de indruk gehad dat zij mij dit erg kwalijk heeft genomen. Nog zeker t/m 2016 kreeg ik jaarlijks een felicitatie bij mijn verjaardag en als ik iets op social media plaats, is zij steevast iemand die een like uitdeelt.

Echter hadden we elkaar tot die verjaardag, jaren niet écht meer gesproken. Maar na die verjaardag, begon ze diep in de nacht opeens tegen me te praten op FB Messenger. Over hoe het met mij ging, en dat ik er goed uitzag, etc. Dit terwijl ze overigens geen alcohol gedronken had, want ze ging met de auto weer naar huis.

Wat moet ik hier nu bij denken? Aan de ene kant heeft ze al jaren een vriend, en lijkt ze mij ook niet echt een type die vreemdgaat o.i.d. Ik ben ook niet echt het type man dat doorgaans in de friendzone bij vrouwen terecht komt. Of het is all the way, of het is niets.

Waarom ik me dit afvraag is het volgende : ik merk dat ik mij in het contact met haar best wel gereserveerd opstel. Terwijl ik van haar een klein beetje het idee kreeg dat ze op zoek was naar een ''hint'' van mij of ik voor iets open stond. Zij is wel echt typisch zo'n meisje waarvan ik nu als 30 jarige denk ; damn, in deze levensfase had zij echt perfect bij mij gepast. Als begin twintiger vond ik haar net iets te lief, braaf en ''gewoontjes''. Zij was echt zo'n lief dorpsmeisje die in het weekend op de koffie ging bij haar oma. Ik was meer geďnteresseerd in de corpskutjes. Maar nu zou zij juist een type zijn die echt bij mij past. Maar ik ga niet kloten achter de rug van haar vriend om.

Wat is jullie idee bij het opnemen van dit contact? Zoek ik daar (on)terecht meer achter dan het feitelijk is?
pi_189279350
Ex van Jiggy?
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:42:50 #3
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_189279366
Heb persoonlijk geen behoefte aan contact met ex scharrels behalve in een geile bui maar je zou het haar kunnen vragen
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:51:46 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189279476
TS, niemand kan gedachtelezen.

Vraag het háár wat ze verwacht van het hernieuwde contact.
pi_189279512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:51 schreef Zilverberk het volgende:
TS, niemand kan gedachtelezen.

Vraag het háár wat ze verwacht van het hernieuwde contact.
Ja dat wil ik dus niet, dus daarom vraag ik het hier :Z
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:56:01 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189279532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:54 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ja dat wil ik dus niet, dus daarom vraag ik het hier :Z
Dan kun je een topic onbetrouwbare reacties verwachten, want niemand kan gedachten lezen.

Nodig haar anders uit voor een drankje, op zo'n manier dat ze alleen zal toehappen als ze écht wat van/met je wil.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:01:10 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189279610
Maakt toch niet uit wat zij wil? Je zegt immers niks te willen doen achter de rug om van die vriend van haar. Dus of zij nou wel of niet keihard genomen door jou wil worden...voor jou zou het niks uit hoeven te maken. Als ze echt ongelukkig is en iets anders wil is het aan haar om haar relatie te verbreken. Zolang ze dat niet doet is het helemaal niet relevant of zij leuke dingetjes met jou zou willen doen. Je staat er immers niet open voor. Al krijg ik heel sterk de indruk dat je haar zo zou doen als je wat duidelijker te horen krijgt dat ze je wil. Anders hoef je er geen topic over te openen ;) Dat je niks achter de rug van haar vriend om wil doen is onzin imo (en dat is prima, maar dan moet je niet doen alsof je echt om hem geeft). Aannames hoor, maar oké :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189279659
- ga weg met je mentionen -

[ Bericht 75% gewijzigd door CoolGuy op 05-10-2019 12:16:17 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_189280205
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:37 schreef Scrapyard het volgende:
Ik ben ook niet echt het type man dat doorgaans in de friendzone bij vrouwen terecht komt. Of het is all the way, of het is niets.

Op zich maakt dit voor de situatie niet uit, toch? Het gaat erom hoe zij jou behandelt. Als zij je wel in de friendzone plaatst, dan zit je erin.
Tenzij je natuurlijk voorkomt dat het een friendzone wordt. Blijkbaar heb je daar een gave in (door bijvoorbeeld op tijd af te kappen enzo).
Somebody that I used to know
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:47:30 #10
441859 crew  Lenny77
pi_189280291
Not on topic, maar beetje het verhaal van de incels :P.
Eerst geen interesse in het brave meisje hebben dus haar dumpen en later als blijkt dat de knappe kutjes (after a ride on the pussy-carrousel) toch niet zo een blijvertjes zijn, haar wel goed vinden :P.

Dat gezegd hebbende... Wat zou je doen als ze single was?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189280505
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:47 schreef Lenny77 het volgende:
Not on topic, maar beetje het verhaal van de incels :P.
Eerst geen interesse in het brave meisje hebben dus haar dumpen en later als blijkt dat de knappe kutjes (after a ride on the pussy-carrousel) toch niet zo een blijvertjes zijn, haar wel goed vinden :P.

Dat gezegd hebbende... Wat zou je doen als ze single was?
Jezus wat een wishfull thinking hier :')

Je hele post staat vol met allemaal dingen die ik helemaal niet heb gezegd (en die je ook niet kunt weten) en bovendien niet juist zijn.
pi_189280512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op zich maakt dit voor de situatie niet uit, toch? Het gaat erom hoe zij jou behandelt. Als zij je wel in de friendzone plaatst, dan zit je erin.
Tenzij je natuurlijk voorkomt dat het een friendzone wordt. Blijkbaar heb je daar een gave in (door bijvoorbeeld op tijd af te kappen enzo).
Nee, oke. Wat ik meer bedoel in dit geval : onze ''relatie'' die zomer bestond vooral uit heel veel seks.

We zijn in die periode niet heel lang ''bff'' geweest zonder dat er sprake was van seks. Dus vanuit dat perspectief vind ik het lastig voor te stellen dat ze nu zomaar contact opneemt om vanuit puur vriendschappelijk perspectief eens casual te vragen hoe het er eigenlijk mee is.
pi_189280527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maakt toch niet uit wat zij wil? Je zegt immers niks te willen doen achter de rug om van die vriend van haar. Dus of zij nou wel of niet keihard genomen door jou wil worden...voor jou zou het niks uit hoeven te maken. Als ze echt ongelukkig is en iets anders wil is het aan haar om haar relatie te verbreken. Zolang ze dat niet doet is het helemaal niet relevant of zij leuke dingetjes met jou zou willen doen. Je staat er immers niet open voor. Al krijg ik heel sterk de indruk dat je haar zo zou doen als je wat duidelijker te horen krijgt dat ze je wil. Anders hoef je er geen topic over te openen ;) Dat je niks achter de rug van haar vriend om wil doen is onzin imo (en dat is prima, maar dan moet je niet doen alsof je echt om hem geeft). Aannames hoor, maar oké :+
Nah, beiden niet echt.

Kijk nu doe ik helemaal niks. Ik stel me nogal terughoudend op (gereserveerd). Als ik zeker zou weten dat zij iets meer zou willen, dan zou ik daar wel hints voor durven geven. Maar dan zou zij eerst die relatie met haar huidige vriend moeten verbreken.
pi_189280534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:56 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan kun je een topic onbetrouwbare reacties verwachten, want niemand kan gedachten lezen.

Nodig haar anders uit voor een drankje, op zo'n manier dat ze alleen zal toehappen als ze écht wat van/met je wil.
Je kan wel een soort tendens uit de antwoorden halen, die misschien weer iets meer richting geven en dus kunnen bijdragen aan mijn besluit uieindelijk wel/niet te handelen.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:08:38 #15
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189280545
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:07 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Nah, beiden niet echt.

Kijk nu doe ik helemaal niks. Ik stel me nogal terughoudend op (gereserveerd). Als ik zeker zou weten dat zij iets meer zou willen, dan zou ik daar wel hints voor durven geven. Maar dan zou zij eerst die relatie met haar huidige vriend moeten verbreken.
Ah, je durft niks. Zij moet de eerste stap doen.

Blijf dan maar mooi op je zolderkamer. ^O^
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:14:59 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189280611
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:54 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ja dat wil ik dus niet, dus daarom vraag ik het hier :Z
Ja, en wat denk je, dat wij in haar hoofd kunnen kijken? Dus afgaande op wat mensen hier zeggen kan het 2 kanten op gaan. Of 'we' zeggen 'je zoekt er teveel achter', of 'we' zeggen 'ja ze wil iets', en in beide gevallen, wat ga je dan doen?

In het 2e geval in ieder geval niets, want immers, je wil niets achter de rug van haar vriend om doen, en in het 1e geval, wat dan?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:18:39 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189280643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:07 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Je kan wel een soort tendens uit de antwoorden halen, die misschien weer iets meer richting geven en dus kunnen bijdragen aan mijn besluit uieindelijk wel/niet te handelen.
Hoezo wél te handelen? Ze heeft toch een vriend en jij wil toch niets achter zijn rug om doen? Dan ga je dus per definitie niets doen, want ook aan haar een hint geven en dan wachten tot zij de relatie verbroken heeft is iets doen, maar als jij geen input geeft aan haar gaat zij de relatie ook niet verbreken.

Dus eigenlijk wil je gewoon wel wat, je wil haar een hint geven en dan hopen dat zij de relatie verbreekt, toch?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189280731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo wél te handelen? Ze heeft toch een vriend en jij wil toch niets achter zijn rug om doen? Dan ga je dus per definitie niets doen, want ook aan haar een hint geven en dan wachten tot zij de relatie verbroken heeft is iets doen, maar als jij geen input geeft aan haar gaat zij de relatie ook niet verbreken.

Dus eigenlijk wil je gewoon wel wat, je wil haar een hint geven en dan hopen dat zij de relatie verbreekt, toch?
Ja oke, maar dus niet handelen als in : hee psst, kom vanavond even langs om te seksen. (dus feitelijk vreemd gaan).

Maar dit is eigenlijk alweer 2 stappen verder dan mijn initiele vraag, die ik overigens zelf helemaal niet zo raar vind.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:33:04 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189280790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:28 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ja oke, maar dus niet handelen als in : hee psst, kom vanavond even langs om te seksen. (dus feitelijk vreemd gaan).

Maar dit is eigenlijk alweer 2 stappen verder dan mijn initiele vraag, die ik overigens zelf helemaal niet zo raar vind.
Nou ja, de initiële vraag is geen vraag die je zomaar stelt. Het is niet zo dat je dit topic opent puur en alleen maar om op een forum van wildvreemden die er niet bij waren hun input te horen over de intentie van haar contact opnemen.

Gebaseerd op wat de tendens van de meningen hier is wil jij dat gebruiken als input om je vervolgstap op te baseren, toch? Want je hebt al aangegeven dat je dr goed bij je vind passen, dus het is een beetje vreemd als je dan, met dat in je achterhoofd, deze vraag gewoon stelt en dan straks je PC afsluit zo van 'oke, nou, mooi, zij vinden dit, en een andere groep vindt dat, nou mooi, dan weet ik dat' en <einde>.

Ik heb er geen idee van wat ze van je wil, ik ben er niet bij. Ze heeft een relatie, ik zou daar vanaf blijven, niet vanwege die vriend, maar hoe je er aan komt kom je er meestal ook van af, dus ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189280869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, de initiële vraag is geen vraag die je zomaar stelt. Het is niet zo dat je dit topic opent puur en alleen maar om op een forum van wildvreemden die er niet bij waren hun input te horen over de intentie van haar contact opnemen.

Gebaseerd op wat de tendens van de meningen hier is wil jij dat gebruiken als input om je vervolgstap op te baseren, toch? Want je hebt al aangegeven dat je dr goed bij je vind passen, dus het is een beetje vreemd als je dan, met dat in je achterhoofd, deze vraag gewoon stelt en dan straks je PC afsluit zo van 'oke, nou, mooi, zij vinden dit, en een andere groep vindt dat, nou mooi, dan weet ik dat' en <einde>.

Ik heb er geen idee van wat ze van je wil, ik ben er niet bij. Ze heeft een relatie, ik zou daar vanaf blijven, niet vanwege die vriend, maar hoe je er aan komt kom je er meestal ook van af, dus ja.
Die vraag stel ik niet zomaar nee. Ik denk dat dit voor veel mensen best wel herkenbaar is. Vanuit mijn positie, of vanuit de positie van een ander.

Ik heb zelf zusjes, nichtjes, en die hebben ook weer vriendinnen. En ''achter de schermen'' hoor ik dan best vaak dat vrouwen van rond de 25-35 soms toch wel zoekende zijn. Het is een fase waarin voor hen vaak gaat spelen dat ze kinderen willen krijgen en of dit ook daadwerkelijk is met de man waarmee ze op dat moment samen zijn.

Dat zou misschien ook hier kunnen spelen. En nee, dat kan niemand hier weten, maar juist omdat niemand erbij is geweest en niemand mij/haar kent, kun je toch een soort neutrale objectieve antwoorden krijgen. Die misschien wel een beetje op drijfzand gebouwd zijn, maar die misschien wel net even wat richting kunnen geven. Misschien is het wishful thinking van mijn kant, misschien is het wel opvallend waarom iemand dat doet.

bijvoorbeeld alleen al de wetenschap hoe gebruikelijk zoiets is, zou mij kunnen helpen.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:45:06 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189280931
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:39 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Die vraag stel ik niet zomaar nee. Ik denk dat dit voor veel mensen best wel herkenbaar is. Vanuit mijn positie, of vanuit de positie van een ander.

Ik heb zelf zusjes, nichtjes, en die hebben ook weer vriendinnen. En ''achter de schermen'' hoor ik dan best vaak dat vrouwen van rond de 25-35 soms toch wel zoekende zijn. Het is een fase waarin voor hen vaak gaat spelen dat ze kinderen willen krijgen en of dit ook daadwerkelijk is met de man waarmee ze op dat moment samen zijn.

Dat zou misschien ook hier kunnen spelen. En nee, dat kan niemand hier weten, maar juist omdat niemand erbij is geweest en niemand mij/haar kent, kun je toch een soort neutrale objectieve antwoorden krijgen. Die misschien wel een beetje op drijfzand gebouwd zijn, maar die misschien wel net even wat richting kunnen geven. Misschien is het wishful thinking van mijn kant, misschien is het wel opvallend waarom iemand dat doet.

bijvoorbeeld alleen al de wetenschap hoe gebruikelijk zoiets is, zou mij kunnen helpen.
Nou, het is imho absoluut wishful thinking van jouw kant, maar dat zegt niet dat het ook wel waar kan zijn van haar kant uit. Maar dat jij dat wil, dat is me absoluut duidelijk. Maar stel nou, dat zij in de categorie valt dat ze zoekende zijn naar de vader van hun kinderen, is dat dan een rol die jij wil? Want het nogal oppervlakkige (en denigrerende) 'toen zag ik d'r niet staan want ik ging toen voor de corpskutjes', maw, je vond d'r niet goed genoeg, en het feit dat jullie destijds vooral seks hadden, vind ik niet direct klinken als iets waar ik op zou baseren dat jij klaar bent voor een gezin.

Dus, zie jij jezelf in die rol bij haar, of is het vooral dat je dan wat te neuken hebt en je er op zich wel mee aan kunt komen bij je sociale omgeving? Want dat maakt nogal een verschil uit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189280993
Ik weet niet. Zij is verdergegaan toen je aarzelend was over jullie status. En nu verwacht je dat zij bij hem weggaat?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_189281233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:05 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Nee, oke. Wat ik meer bedoel in dit geval : onze ''relatie'' die zomer bestond vooral uit heel veel seks.

We zijn in die periode niet heel lang ''bff'' geweest zonder dat er sprake was van seks. Dus vanuit dat perspectief vind ik het lastig voor te stellen dat ze nu zomaar contact opneemt om vanuit puur vriendschappelijk perspectief eens casual te vragen hoe het er eigenlijk mee is.
Ik heb daar maar één verklaring voor : het is een vrouw. Vrouwen kunnen dat, en sommige vrouwen doen dat ook. Gewoon, omdat ze ooit om je gegeven hebben, en dat blijkbaar nog steeds doen.
Somebody that I used to know
pi_189281307
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:47 schreef Lenny77 het volgende:

Dat gezegd hebbende... Wat zou je doen als ze single was?
Neemt niet weg dat dit een spot on vraag is. Als je haar zou willen hebben, ga er dan voor. En dat kan ook via een fatsoenlijke, eervolle weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 05-10-2019 14:30:17 ]
Somebody that I used to know
pi_189281726
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, de initiële vraag is geen vraag die je zomaar stelt. Het is niet zo dat je dit topic opent puur en alleen maar om op een forum van wildvreemden die er niet bij waren hun input te horen over de intentie van haar contact opnemen.

Gebaseerd op wat de tendens van de meningen hier is wil jij dat gebruiken als input om je vervolgstap op te baseren, toch? Want je hebt al aangegeven dat je dr goed bij je vind passen, dus het is een beetje vreemd als je dan, met dat in je achterhoofd, deze vraag gewoon stelt en dan straks je PC afsluit zo van 'oke, nou, mooi, zij vinden dit, en een andere groep vindt dat, nou mooi, dan weet ik dat' en <einde>.

Ik heb er geen idee van wat ze van je wil, ik ben er niet bij. Ze heeft een relatie, ik zou daar vanaf blijven, niet vanwege die vriend, maar hoe je er aan komt kom je er meestal ook van af, dus ja.
Met je poten van haar afblijven TS, ze heeft een vriend. Simpel. Punt.
pi_189281924
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, het is imho absoluut wishful thinking van jouw kant, maar dat zegt niet dat het ook wel waar kan zijn van haar kant uit. Maar dat jij dat wil, dat is me absoluut duidelijk. Maar stel nou, dat zij in de categorie valt dat ze zoekende zijn naar de vader van hun kinderen, is dat dan een rol die jij wil? Want het nogal oppervlakkige (en denigrerende) 'toen zag ik d'r niet staan want ik ging toen voor de corpskutjes', maw, je vond d'r niet goed genoeg, en het feit dat jullie destijds vooral seks hadden, vind ik niet direct klinken als iets waar ik op zou baseren dat jij klaar bent voor een gezin.

Dus, zie jij jezelf in die rol bij haar, of is het vooral dat je dan wat te neuken hebt en je er op zich wel mee aan kunt komen bij je sociale omgeving? Want dat maakt nogal een verschil uit.
Waarom is dat denigrerend?

Ik was jong, naďef en hechtte belang aan dingen die ik nu in een meer volwassener stadium niet meer zo belangrijk vind.

Ik woonde in Amsterdam, was lid bij een studentenvereniging en dat is waar mijn leven zich afspeelde. Dat betekent niet per se dat ik neer keek op een rustiger meisje uit een dorp die doordeweeks naar haar paard en oma ging, maar de studentenmeisjes vond ik op dat moment interessanter.

Dat heeft m.i. weinig met denigrerend te maken, maar met waar je focus op dat moment ligt. De periode dat ik seks met haar had was ook precies in de overgangsfase waarin ik zelf terecht kwam in het studentenleven, waardoor het ook redelijk kort na die zomer over ging tussen ons.

Ik denk dat zoveel mensen dit meemaken, dat je als begin twintiger andere prioriteiten hebt dan eind twintig/begin dertig en dat je een andere kijk hebt op bepaalde dingen. Dat hier dan meteen woorden als ''denigrerend'' aan gehangen worden, herken ik niet.

Snap ook niet zo goed hoe je ''dat we destijds seks hadden'' koppelt aan dat ik nu niet klaar zou zijn voor een gezin. Het is bijna 8 jaar geleden, bovendien in een periode (begin 20 vs begin 30) waarin mensen behoorlijk (kunnen) veranderen. Dat zie ik ook bij een hoop medestudenten van destijds.
pi_189281960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:50 schreef Vimbavimba het volgende:
Ik weet niet. Zij is verdergegaan toen je aarzelend was over jullie status. En nu verwacht je dat zij bij hem weggaat?
Wat is ''verder gaan''?

Ik bedoel : ja ik schrijf nu dit topic, maar toen ik haar ontmoette op die verjaardag dacht ik ''je bent toch verdorie best een leuke meid'', maar het was niet in mijn hoofd opgekomen bij thuiskomst om 02:00 in de nacht om haar berichtjes te gaan sturen.

Dus dat is nou precies wat ik me afvraag.
pi_189282148
Wat voor berichtjes waren dat dan? Vind ik ook nog wel verschil in zitten.
Somebody that I used to know
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:24:15 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189282194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:03 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Waarom is dat denigrerend?

Ik was jong, naďef en hechtte belang aan dingen die ik nu in een meer volwassener stadium niet meer zo belangrijk vind.

Ik woonde in Amsterdam, was lid bij een studentenvereniging en dat is waar mijn leven zich afspeelde. Dat betekent niet per se dat ik neer keek op een rustiger meisje uit een dorp die doordeweeks naar haar paard en oma ging, maar de studentenmeisjes vond ik op dat moment interessanter.

Dat heeft m.i. weinig met denigrerend te maken, maar met waar je focus op dat moment ligt. De periode dat ik seks met haar had was ook precies in de overgangsfase waarin ik zelf terecht kwam in het studentenleven, waardoor het ook redelijk kort na die zomer over ging tussen ons.

Ik denk dat zoveel mensen dit meemaken, dat je als begin twintiger andere prioriteiten hebt dan eind twintig/begin dertig en dat je een andere kijk hebt op bepaalde dingen. Dat hier dan meteen woorden als ''denigrerend'' aan gehangen worden, herken ik niet.

Snap ook niet zo goed hoe je ''dat we destijds seks hadden'' koppelt aan dat ik nu niet klaar zou zijn voor een gezin. Het is bijna 8 jaar geleden, bovendien in een periode (begin 20 vs begin 30) waarin mensen behoorlijk (kunnen) veranderen. Dat zie ik ook bij een hoop medestudenten van destijds.
Het denigrerende is niet dat je dat toen zo zag, het denigrerende is dat je nu nog steeds zo denkt. Je refereert aan 'corpskutjes'. Ik weet het niet, dat lijkt me niet de meest normale omschrijving voor iemand die nu een 'andere kijk op bepaalde dingen' heeft. Dat bedoel ik als ik zeg denigrerend.

Nee, dat vráág ik. ALS zij in die levensfase is, dat ze daar naar op zoek is/mee bezig is, is dat dan iets wat jij ziet zitten? Immers, de tijd van je laatste relatie ligt al een tijdje achter je, dus is mijn vraag, niet mijn conclusie is, of, als zij in die levensfase is, jij ook op dat punt bent, of dat je vooral bezig bent met het krijgen van een vriendin en/of seks. Dat laatste is helemaal niks mis mee, maar dat past dan niet zo zeer bij wat zij zoekt, of in ieder geval, wat jij denkt dat zij zoekt omdat je het baseert op wat je 'achter de schermen' gehoord hebt.

Misschien zoekt zij dat niet, dat kan, maar wat als ze het wel zoekt, weet jij dan nu al dat jij daar niet bent, of zoek jij dat ook?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189282244
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:06 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Wat is ''verder gaan''?

Ik bedoel : ja ik schrijf nu dit topic, maar toen ik haar ontmoette op die verjaardag dacht ik ''je bent toch verdorie best een leuke meid'', maar het was niet in mijn hoofd opgekomen bij thuiskomst om 02:00 in de nacht om haar berichtjes te gaan sturen.

Dus dat is nou precies wat ik me afvraag.
Ipv zitten wachten op dat jij misschien een relatie zou willen.
FOK! is net een groot tijdschrift
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:30:32 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189282259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:06 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Wat is ''verder gaan''?

Ik bedoel : ja ik schrijf nu dit topic, maar toen ik haar ontmoette op die verjaardag dacht ik ''je bent toch verdorie best een leuke meid'', maar het was niet in mijn hoofd opgekomen bij thuiskomst om 02:00 in de nacht om haar berichtjes te gaan sturen.

Dus dat is nou precies wat ik me afvraag.
Maar je wil het ook niet aan haar vragen, wat ik niet zo goed snap, want zij is de enige die antwoord kan geven op jouw vragen. En als je doel is om, ja, in plaats van gewoon direct te zijn hints te droppen of zo, waar zij al dan niet op in kan gaan indien zij dat wil, dan kun je dat toch hoe dan ook doen, ongeacht of iemand hier zegt dat het een goed idee is of niet?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:34:16 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189282291
Gewoon op date vragen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189282314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:34 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon op date vragen
Hier neig ik ook naar. Aan haar om ja/nee te zeggen.
Somebody that I used to know
pi_189283077
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:20 schreef Postbus100 het volgende:
Wat voor berichtjes waren dat dan? Vind ik ook nog wel verschil in zitten.
Ehm :

- over dat ik er goed uitzag
- op die verjaardag vroeg ik iets aan haar over kinderen krijgen en ze gaf later aan dat ze schrok van mijn vraag omdat ze zelf nog erg twijfelde over kinderen. Toen ik haar vroeg waarom ze twijfelde zei ze iets algemeens als ''je moet zeker weten dat je het allebei en ook met elkaar wil''
- Toen maakte ik een bepaalde opmerking en tegelijk toen ik die opmerking maakte, merkte ik dat dit refereerde aan een keer dat we in het openbaar seks hadden gehad ergens in een natuurparkje. Ik merkte heel erg dat zij probeerde mij dit concreet te laten benoemen / dat ze graag wilde dat het onderwerp weer daarnaartoe ging

plus dat ze alles heel erg vanuit een ik-perspectief vertelt. Dus zij en haar vriend zijn verhuisd (2 jaar terug ofzo), maar ze vertelt helemaal niet over ''we'' wonen hier lekker, maar ''ik'' vind het hier best een leuke buurt. En nadat we hadden gechat en ik de chat had afgesloten een dag later stuurde ze opeens een foto uit 2011 dat dit zo'n fijne tijd was.
pi_189283127
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het denigrerende is niet dat je dat toen zo zag, het denigrerende is dat je nu nog steeds zo denkt. Je refereert aan 'corpskutjes'. Ik weet het niet, dat lijkt me niet de meest normale omschrijving voor iemand die nu een 'andere kijk op bepaalde dingen' heeft. Dat bedoel ik als ik zeg denigrerend.

Nee, dat vráág ik. ALS zij in die levensfase is, dat ze daar naar op zoek is/mee bezig is, is dat dan iets wat jij ziet zitten? Immers, de tijd van je laatste relatie ligt al een tijdje achter je, dus is mijn vraag, niet mijn conclusie is, of, als zij in die levensfase is, jij ook op dat punt bent, of dat je vooral bezig bent met het krijgen van een vriendin en/of seks. Dat laatste is helemaal niks mis mee, maar dat past dan niet zo zeer bij wat zij zoekt, of in ieder geval, wat jij denkt dat zij zoekt omdat je het baseert op wat je 'achter de schermen' gehoord hebt.

Misschien zoekt zij dat niet, dat kan, maar wat als ze het wel zoekt, weet jij dan nu al dat jij daar niet bent, of zoek jij dat ook?
Corpskutjes is gewoon ''slang'' voor die specifieke groep meisjes van begin 20 die bij een corporale studentenvereniging zitten. Het klinkt niet bijzonder elegant, maar hoeft ook niet per se denigrerend te zijn. We zitten hier op fok forum niet bij de algemene beschouwingen (en zelfs daar zou het niet eens veel stof doen opwaaien).

En dat is inderdaad wel iets dat ik met haar wel zou kunnen zien zitten ja. Het is voor mij geen hele simpele kwestie van ''ego'' in een pure poging nog eens te kunnen kijken of ik haar nog zou kunnen ''regelen'', puur voor het opvijzelen van mijn eigen ego : ''oh, ze wil mij nog, nou mooi boek gesloten''. En dan een spoor van vernieling achter latend.

Ik hoop ook helemaal niet dat zij seks zoekt, maar juist dat er misschien toch nog iets meer speelt.
pi_189283384
Gewoon op date vragen Scrapyard! Je zit nu in een levensfase dat het kan. En verder vind ik je verhaal ook zeker niet denigrerend.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:16:37 #37
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_189284218
Lekker laten als ze een vriend heeft, anders gaat ze straks net zo snel bij jou weg als er een ander om de hoek komt.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:53:35 #38
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_189285740
Dat je 'er goed uit zag', heeft volgens mij niet zoveel met je uiterlijk te maken als in 'ik zou wel een leuke avond met je willen'. Eerder: verzorgd, gezond.

Je zoekt er volgens mij te veel achter.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_189286760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:54 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ehm :

- over dat ik er goed uitzag
- op die verjaardag vroeg ik iets aan haar over kinderen krijgen en ze gaf later aan dat ze schrok van mijn vraag omdat ze zelf nog erg twijfelde over kinderen. Toen ik haar vroeg waarom ze twijfelde zei ze iets algemeens als ''je moet zeker weten dat je het allebei en ook met elkaar wil''
- Toen maakte ik een bepaalde opmerking en tegelijk toen ik die opmerking maakte, merkte ik dat dit refereerde aan een keer dat we in het openbaar seks hadden gehad ergens in een natuurparkje. Ik merkte heel erg dat zij probeerde mij dit concreet te laten benoemen / dat ze graag wilde dat het onderwerp weer daarnaartoe ging

plus dat ze alles heel erg vanuit een ik-perspectief vertelt. Dus zij en haar vriend zijn verhuisd (2 jaar terug ofzo), maar ze vertelt helemaal niet over ''we'' wonen hier lekker, maar ''ik'' vind het hier best een leuke buurt. En nadat we hadden gechat en ik de chat had afgesloten een dag later stuurde ze opeens een foto uit 2011 dat dit zo'n fijne tijd was.
Ik zou denk ik wat afstand houden. Of in ieder geval niet haar psycholoog/praatpaal spelen. Het lijkt over dat ze twijfelt in haar eigen relatie. Bemoei je er niet mee en laat haar er voor haarzelf uitkomen. Als ze echt gaat nadenken over wat ze nou werkelijk wil, kan ze altijd contact met je opnemen. Maar ik denk wel dat je nu wat processen in gang hebt gezet... (wat alle kanten kan uitgaan. Ook dat ze opnieuw bevestigd wordt in haar huidige relatie).
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 6 oktober 2019 @ 08:50:16 #40
441859 crew  Lenny77
pi_189293946
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:04 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Jezus wat een wishfull thinking hier :')

Je hele post staat vol met allemaal dingen die ik helemaal niet heb gezegd (en die je ook niet kunt weten) en bovendien niet juist zijn.
He, ik zeg niet dat jij dat gezegd hebt he :D.
Dat wat ik schreef is gewoon iets wat hier wel eens vaker voorbij waait door bepaalde types van mannen die boos zijn omdat ze vroeger geen succes hadden bij de vrouwtjes, maar nu wel, nu die vrouwtjes een stabiel gezin willen! En nu willen zij die vrouwen niet meer daar zij de cock-carrousel bereden hebben :')

Ik had het dus niet over jou persoonlijk. Ik vond het gewoon een prachtig voorbeeld hoe het soms gaat en hoe mensen inderdaad door de jaren heen veranderen.

Als ik het goed begrijp zie je haar wel als de moeder van je kinderen?
Ik zou de bal even in haar kamp laten liggen. Kijk maar even hoe dit zich gaat ontwikkelen!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_189294850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:58 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ik hoop ook helemaal niet dat zij seks zoekt, maar juist dat er misschien toch nog iets meer speelt.
Zo te lezen heb je je een beetje het hoofd op laten brengen door een meisje dat zelf haar leven niet helemaal goed op de rit heeft en na een leuke hernieuwde kennismaking met jou zich even liet leiden door haar impulsen.

Gebeurt zo vaak, ik heb ook gehad rond een bepaalde leeftijd dat sommige exen of dates ineens een vriendelijk berichtje stuurden hoe het is. Omdat ze op het punt stonden om een volgende stap te zetten in hun relatie en dat eng vonden, of twijfelen, geen idee maar dat gevoel kreeg ik want ze hadden wel een relatie. Of dat ze dan even terugverlangen naar die zorgeloze zomer/levensfase/etc.
Iemand uit het verleden tegenkomen kan ook allerlei fijne gevoelens oproepen, vertrouwd, nostalgie, heimwee naar een goede tijd enz wat kan lijken op verliefdheid.

Ik haal niet echt uit je verhaal wat haar nu echt bijzonder voor je maakt.
What's the name of the game?
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:04:55 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189295245
Besef je je wel dat zij ook dezelfde niet meer is?
Dat je vanalles aan het ophangen bent aan een beeld van het verleden dat niet meer bestaat?

Dat er geen oppakken waar jullie waren gebleven aan de orde is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:51:23 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189297380
Haar vragen waarom ze ineens contact opneemt
pi_189297487
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:51 schreef Hexagon het volgende:
Haar vragen waarom ze ineens contact opneemt
Midden in de nacht is vaak gewoon een opwelling. Dag later is de interesse verdwenen.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:58:46 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189297491
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:58 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Midden in de nacht is vaak gewoon een opwelling. Dag later is de interesse verdwenen.
Met die vraag kun je dat ook vaststellen
pi_189305524
Ik zie geen verschil tussen dat meisje uit het dorp dat zo braaf jou zonder relatie heeft liggen neuken (in het openbaar ook, heel braaf) of die corpskutjes. Die zijn net zo braaf. Beetje stoer zuipen en de ouderejaars pijpen om de barcommissie in te kunnen maar verder praten ze netjes en hebben ze zodra de titel binnen is ook huisje boompje beestje.

Kortom, je saaie ex-scharrel is bezet en ga gewoon met net zo'n saaie corpskut wonen in Zoetermeer of Almere ofzo.... Die regel je zo, denk ik.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:35:52 #47
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189312934
Ja, als je haar nu wel zou zien zitten zou ik haar wel op date vragen.

Vroeger zou ik ook niet zo zijn hoor, want van iemand die al een vriend heeft blijf je af, maar je weet de situatie niet. Kan zijn dat ze met die jongen woont en dat HIJ misschien al is vreemd gegaan, en dat ze daar strubbelingen over hebben?

Hoe is haar situatie, zou ze bij hem weg kunnen en bv terug naar haar familie om tijdelijk te wonen? Is maar een voorbeeld. En een date kan toch gewoon ergens wat koffie doen, stukje rond lopen, bij praten en peilen wat de situatie precies is? Als je dan merkt dat ze gewoon een geile date wil zou ik het afkappen, want dan is het vreemd gaan. Maar zijn er strubbelingen tussen haar en haar vriend en is het echt een klootzak eerste klas, tsja... dan zou ik er geen problemen mee hebben het laatste zetje te geven want hij heeft die relatie toch echt zelf al om zeep geholpen en zij zit eigenlijk min of meer wat vast misschien in die situatie. Heeft niemand misschien verder, koude familie bv, geen echte vriendinnen meer misschien? Maar dan moet je er wel voor haar zijn, niet alleen om weer een geile tijd te hebben dat is not done.

Is maar een voorbeeld heh? Alle situaties en alle mensen zijn anders. Maar zeggen "ze heeft al een vriend dus afblijven": zo was ik ALTIJD, totdat je wat meer mee maakt en hoort, uitzonderingen bestaan ook imho. Je weet misschien te weinig van de situatie, dus als je echt serieus interesse in haar zou hebben zou ik proberen op een date (zonder verwachtingen of bijbedoelingen) aan te sturen. Niet netjes misschien, maar misschien wel de moeite waard.
pi_189312990
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:35 schreef TomStall het volgende:
Ja, als je haar nu wel zou zien zitten zou ik haar wel op date vragen.

Vroeger zou ik ook niet zo zijn hoor, want van iemand die al een vriend heeft blijf je af, maar je weet de situatie niet. Kan zijn dat ze met die jongen woont en dat HIJ misschien al is vreemd gegaan, en dat ze daar strubbelingen over hebben?

Hoe is haar situatie, zou ze bij hem weg kunnen en bv terug naar haar familie om tijdelijk te wonen? Is maar een voorbeeld. En een date kan toch gewoon ergens wat koffie doen, stukje rond lopen, bij praten en peilen wat de situatie precies is? Als je dan merkt dat ze gewoon een geile date wil zou ik het afkappen, want dan is het vreemd gaan. Maar zijn er strubbelingen tussen haar en haar vriend en is het echt een klootzak eerste klas, tsja... dan zou ik er geen problemen mee hebben het laatste zetje te geven want hij heeft die relatie toch echt zelf al om zeep geholpen en zij zit eigenlijk min of meer wat vast. Maar dan moet je er wel voor haar zijn, niet alleen om weer een geile tijd te hebben dat is not done.

Is maar een voorbeeld heh? Alle situaties en alle mensen zijn anders. Maar zeggen "ze heeft al een vriend dus afblijven": zo was ik ALTIJD, totdat je wat meer mee maakt en hoort, uitzonderingen bestaan ook imho.
Ze is een grote meid en kan zelf haar relatie verbreken. Als ze daar een andere man voor nodig heeft om haar het laatste zetje te geven is ze het niet waard.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 12:44:59 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189313064
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:39 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze is een grote meid en kan zelf haar relatie verbreken. Als ze daar een andere man voor nodig heeft om haar het laatste zetje te geven is ze het niet waard.
^O^ dat noemen ze eerst nieuwe schoenen regelen voor je je oude schoenen weg doet.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:49:14 #50
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189313124
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:39 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze is een grote meid en kan zelf haar relatie verbreken. Als ze daar een andere man voor nodig heeft om haar het laatste zetje te geven is ze het niet waard.
Nou dan heb jij meer info dan ik. Je weet haar situatie toch niet? Of weet jij wel dat ze terug zou kunnen naar ouders, andere familie of vriendinnen? Of is ze een grote meid en gaat ze de straat dan maar op? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')