abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189279306
registreer om deze reclame te verbergen
Ik was vorige week op een verjaardag, en daar was ook een oude ''scharrel'' van mij (zomer 2011).

Zij wilde destijds heel graag verder (nodigde me ook uit bij haar ouders op het eten). En hebben een keer bijna officieel een relatie gehad, omdat een vriend van mij het op een gegeven moment wel leuk leek om in haar bijzijn te vragen : hebben jullie nou eigenlijk iets? Waarop zij me nogal vragend en gewillig aan keek.

Maargoed, ik was toen nog niet zo ver, en heb het achteraf ook redelijk laf laten doodbloeden. Zij kreeg toen na een half jaar ofzo een nieuwe vriend, waar ze heden ten dage nog steeds een relatie mee heeft, en waar ze mee samen woont.

Ondanks dat ik het nogal laf ''over heb laten waaien'', heb ik nooit echt de indruk gehad dat zij mij dit erg kwalijk heeft genomen. Nog zeker t/m 2016 kreeg ik jaarlijks een felicitatie bij mijn verjaardag en als ik iets op social media plaats, is zij steevast iemand die een like uitdeelt.

Echter hadden we elkaar tot die verjaardag, jaren niet cht meer gesproken. Maar na die verjaardag, begon ze diep in de nacht opeens tegen me te praten op FB Messenger. Over hoe het met mij ging, en dat ik er goed uitzag, etc. Dit terwijl ze overigens geen alcohol gedronken had, want ze ging met de auto weer naar huis.

Wat moet ik hier nu bij denken? Aan de ene kant heeft ze al jaren een vriend, en lijkt ze mij ook niet echt een type die vreemdgaat o.i.d. Ik ben ook niet echt het type man dat doorgaans in de friendzone bij vrouwen terecht komt. Of het is all the way, of het is niets.

Waarom ik me dit afvraag is het volgende : ik merk dat ik mij in het contact met haar best wel gereserveerd opstel. Terwijl ik van haar een klein beetje het idee kreeg dat ze op zoek was naar een ''hint'' van mij of ik voor iets open stond. Zij is wel echt typisch zo'n meisje waarvan ik nu als 30 jarige denk ; damn, in deze levensfase had zij echt perfect bij mij gepast. Als begin twintiger vond ik haar net iets te lief, braaf en ''gewoontjes''. Zij was echt zo'n lief dorpsmeisje die in het weekend op de koffie ging bij haar oma. Ik was meer genteresseerd in de corpskutjes. Maar nu zou zij juist een type zijn die echt bij mij past. Maar ik ga niet kloten achter de rug van haar vriend om.

Wat is jullie idee bij het opnemen van dit contact? Zoek ik daar (on)terecht meer achter dan het feitelijk is?
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:42:50 #3
487645 SimonedeBeauvoir
Weapon of massive consumption
pi_189279366
Heb persoonlijk geen behoefte aan contact met ex scharrels behalve in een geile bui maar je zou het haar kunnen vragen
We can dance, until we die
You and I, will be young forever
pi_189279476
TS, niemand kan gedachtelezen.

Vraag het hr wat ze verwacht van het hernieuwde contact.
pi_189279512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:51 schreef Zilverberk het volgende:
TS, niemand kan gedachtelezen.

Vraag het hr wat ze verwacht van het hernieuwde contact.
Ja dat wil ik dus niet, dus daarom vraag ik het hier :Z
pi_189279532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:54 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Dan kun je een topic onbetrouwbare reacties verwachten, want niemand kan gedachten lezen.

Nodig haar anders uit voor een drankje, op zo'n manier dat ze alleen zal toehappen als ze cht wat van/met je wil.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:01:10 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189279610
Maakt toch niet uit wat zij wil? Je zegt immers niks te willen doen achter de rug om van die vriend van haar. Dus of zij nou wel of niet keihard genomen door jou wil worden...voor jou zou het niks uit hoeven te maken. Als ze echt ongelukkig is en iets anders wil is het aan haar om haar relatie te verbreken. Zolang ze dat niet doet is het helemaal niet relevant of zij leuke dingetjes met jou zou willen doen. Je staat er immers niet open voor. Al krijg ik heel sterk de indruk dat je haar zo zou doen als je wat duidelijker te horen krijgt dat ze je wil. Anders hoef je er geen topic over te openen ;) Dat je niks achter de rug van haar vriend om wil doen is onzin imo (en dat is prima, maar dan moet je niet doen alsof je echt om hem geeft). Aannames hoor, maar ok :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_189279659
- ga weg met je mentionen -

[ Bericht 75% gewijzigd door CoolGuy op 05-10-2019 12:16:17 ]
pi_189280205
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:37 schreef Scrapyard het volgende:
Ik ben ook niet echt het type man dat doorgaans in de friendzone bij vrouwen terecht komt. Of het is all the way, of het is niets.

Op zich maakt dit voor de situatie niet uit, toch? Het gaat erom hoe zij jou behandelt. Als zij je wel in de friendzone plaatst, dan zit je erin.
Tenzij je natuurlijk voorkomt dat het een friendzone wordt. Blijkbaar heb je daar een gave in (door bijvoorbeeld op tijd af te kappen enzo).
Somebody that I used to know
pi_189280291
Not on topic, maar beetje het verhaal van de incels :P.
Eerst geen interesse in het brave meisje hebben dus haar dumpen en later als blijkt dat de knappe kutjes (after a ride on the pussy-carrousel) toch niet zo een blijvertjes zijn, haar wel goed vinden :P.

Dat gezegd hebbende... Wat zou je doen als ze single was?
pi_189280505
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:47 schreef Lenny77 het volgende:
Not on topic, maar beetje het verhaal van de incels :P.
Eerst geen interesse in het brave meisje hebben dus haar dumpen en later als blijkt dat de knappe kutjes (after a ride on the pussy-carrousel) toch niet zo een blijvertjes zijn, haar wel goed vinden :P.

Jezus wat een wishfull thinking hier :')

Je hele post staat vol met allemaal dingen die ik helemaal niet heb gezegd (en die je ook niet kunt weten) en bovendien niet juist zijn.
pi_189280512
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op zich maakt dit voor de situatie niet uit, toch? Het gaat erom hoe zij jou behandelt. Als zij je wel in de friendzone plaatst, dan zit je erin.
Tenzij je natuurlijk voorkomt dat het een friendzone wordt. Blijkbaar heb je daar een gave in (door bijvoorbeeld op tijd af te kappen enzo).
Nee, oke. Wat ik meer bedoel in dit geval : onze ''relatie'' die zomer bestond vooral uit heel veel seks.

We zijn in die periode niet heel lang ''bff'' geweest zonder dat er sprake was van seks. Dus vanuit dat perspectief vind ik het lastig voor te stellen dat ze nu zomaar contact opneemt om vanuit puur vriendschappelijk perspectief eens casual te vragen hoe het er eigenlijk mee is.
pi_189280527
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maakt toch niet uit wat zij wil? Je zegt immers niks te willen doen achter de rug om van die vriend van haar. Dus of zij nou wel of niet keihard genomen door jou wil worden...voor jou zou het niks uit hoeven te maken. Als ze echt ongelukkig is en iets anders wil is het aan haar om haar relatie te verbreken. Zolang ze dat niet doet is het helemaal niet relevant of zij leuke dingetjes met jou zou willen doen. Je staat er immers niet open voor. Al krijg ik heel sterk de indruk dat je haar zo zou doen als je wat duidelijker te horen krijgt dat ze je wil. Anders hoef je er geen topic over te openen ;) Dat je niks achter de rug van haar vriend om wil doen is onzin imo (en dat is prima, maar dan moet je niet doen alsof je echt om hem geeft). Aannames hoor, maar ok :+
Nah, beiden niet echt.

Kijk nu doe ik helemaal niks. Ik stel me nogal terughoudend op (gereserveerd). Als ik zeker zou weten dat zij iets meer zou willen, dan zou ik daar wel hints voor durven geven. Maar dan zou zij eerst die relatie met haar huidige vriend moeten verbreken.
pi_189280534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:56 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan kun je een topic onbetrouwbare reacties verwachten, want niemand kan gedachten lezen.

Nodig haar anders uit voor een drankje, op zo'n manier dat ze alleen zal toehappen als ze cht wat van/met je wil.
Je kan wel een soort tendens uit de antwoorden halen, die misschien weer iets meer richting geven en dus kunnen bijdragen aan mijn besluit uieindelijk wel/niet te handelen.
pi_189280545
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:07 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Nah, beiden niet echt.

Kijk nu doe ik helemaal niks. Ik stel me nogal terughoudend op (gereserveerd). Als ik zeker zou weten dat zij iets meer zou willen, dan zou ik daar wel hints voor durven geven. Maar dan zou zij eerst die relatie met haar huidige vriend moeten verbreken.
Ah, je durft niks. Zij moet de eerste stap doen.

Blijf dan maar mooi op je zolderkamer. ^O^
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:14:59 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189280611
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:54 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ja, en wat denk je, dat wij in haar hoofd kunnen kijken? Dus afgaande op wat mensen hier zeggen kan het 2 kanten op gaan. Of 'we' zeggen 'je zoekt er teveel achter', of 'we' zeggen 'ja ze wil iets', en in beide gevallen, wat ga je dan doen?

In het 2e geval in ieder geval niets, want immers, je wil niets achter de rug van haar vriend om doen, en in het 1e geval, wat dan?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:18:39 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_189280643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:07 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Je kan wel een soort tendens uit de antwoorden halen, die misschien weer iets meer richting geven en dus kunnen bijdragen aan mijn besluit uieindelijk wel/niet te handelen.
Hoezo wl te handelen? Ze heeft toch een vriend en jij wil toch niets achter zijn rug om doen? Dan ga je dus per definitie niets doen, want ook aan haar een hint geven en dan wachten tot zij de relatie verbroken heeft is iets doen, maar als jij geen input geeft aan haar gaat zij de relatie ook niet verbreken.

Dus eigenlijk wil je gewoon wel wat, je wil haar een hint geven en dan hopen dat zij de relatie verbreekt, toch?
pi_189280731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo wl te handelen? Ze heeft toch een vriend en jij wil toch niets achter zijn rug om doen? Dan ga je dus per definitie niets doen, want ook aan haar een hint geven en dan wachten tot zij de relatie verbroken heeft is iets doen, maar als jij geen input geeft aan haar gaat zij de relatie ook niet verbreken.

Dus eigenlijk wil je gewoon wel wat, je wil haar een hint geven en dan hopen dat zij de relatie verbreekt, toch?
Ja oke, maar dus niet handelen als in : hee psst, kom vanavond even langs om te seksen. (dus feitelijk vreemd gaan).

Maar dit is eigenlijk alweer 2 stappen verder dan mijn initiele vraag, die ik overigens zelf helemaal niet zo raar vind.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:33:04 #19
16180 crew  CoolGuy
pi_189280790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:28 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Ja oke, maar dus niet handelen als in : hee psst, kom vanavond even langs om te seksen. (dus feitelijk vreemd gaan).

Maar dit is eigenlijk alweer 2 stappen verder dan mijn initiele vraag, die ik overigens zelf helemaal niet zo raar vind.
Nou ja, de initile vraag is geen vraag die je zomaar stelt. Het is niet zo dat je dit topic opent puur en alleen maar om op een forum van wildvreemden die er niet bij waren hun input te horen over de intentie van haar contact opnemen.

Gebaseerd op wat de tendens van de meningen hier is wil jij dat gebruiken als input om je vervolgstap op te baseren, toch? Want je hebt al aangegeven dat je dr goed bij je vind passen, dus het is een beetje vreemd als je dan, met dat in je achterhoofd, deze vraag gewoon stelt en dan straks je PC afsluit zo van 'oke, nou, mooi, zij vinden dit, en een andere groep vindt dat, nou mooi, dan weet ik dat' en <einde>.

Ik heb er geen idee van wat ze van je wil, ik ben er niet bij. Ze heeft een relatie, ik zou daar vanaf blijven, niet vanwege die vriend, maar hoe je er aan komt kom je er meestal ook van af, dus ja.
pi_189280869
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, de initile vraag is geen vraag die je zomaar stelt. Het is niet zo dat je dit topic opent puur en alleen maar om op een forum van wildvreemden die er niet bij waren hun input te horen over de intentie van haar contact opnemen.

Gebaseerd op wat de tendens van de meningen hier is wil jij dat gebruiken als input om je vervolgstap op te baseren, toch? Want je hebt al aangegeven dat je dr goed bij je vind passen, dus het is een beetje vreemd als je dan, met dat in je achterhoofd, deze vraag gewoon stelt en dan straks je PC afsluit zo van 'oke, nou, mooi, zij vinden dit, en een andere groep vindt dat, nou mooi, dan weet ik dat' en <einde>.

Ik heb er geen idee van wat ze van je wil, ik ben er niet bij. Ze heeft een relatie, ik zou daar vanaf blijven, niet vanwege die vriend, maar hoe je er aan komt kom je er meestal ook van af, dus ja.
Die vraag stel ik niet zomaar nee. Ik denk dat dit voor veel mensen best wel herkenbaar is. Vanuit mijn positie, of vanuit de positie van een ander.

Ik heb zelf zusjes, nichtjes, en die hebben ook weer vriendinnen. En ''achter de schermen'' hoor ik dan best vaak dat vrouwen van rond de 25-35 soms toch wel zoekende zijn. Het is een fase waarin voor hen vaak gaat spelen dat ze kinderen willen krijgen en of dit ook daadwerkelijk is met de man waarmee ze op dat moment samen zijn.

Dat zou misschien ook hier kunnen spelen. En nee, dat kan niemand hier weten, maar juist omdat niemand erbij is geweest en niemand mij/haar kent, kun je toch een soort neutrale objectieve antwoorden krijgen. Die misschien wel een beetje op drijfzand gebouwd zijn, maar die misschien wel net even wat richting kunnen geven. Misschien is het wishful thinking van mijn kant, misschien is het wel opvallend waarom iemand dat doet.

bijvoorbeeld alleen al de wetenschap hoe gebruikelijk zoiets is, zou mij kunnen helpen.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:45:06 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_189280931
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:39 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Die vraag stel ik niet zomaar nee. Ik denk dat dit voor veel mensen best wel herkenbaar is. Vanuit mijn positie, of vanuit de positie van een ander.

Ik heb zelf zusjes, nichtjes, en die hebben ook weer vriendinnen. En ''achter de schermen'' hoor ik dan best vaak dat vrouwen van rond de 25-35 soms toch wel zoekende zijn. Het is een fase waarin voor hen vaak gaat spelen dat ze kinderen willen krijgen en of dit ook daadwerkelijk is met de man waarmee ze op dat moment samen zijn.

Dat zou misschien ook hier kunnen spelen. En nee, dat kan niemand hier weten, maar juist omdat niemand erbij is geweest en niemand mij/haar kent, kun je toch een soort neutrale objectieve antwoorden krijgen. Die misschien wel een beetje op drijfzand gebouwd zijn, maar die misschien wel net even wat richting kunnen geven. Misschien is het wishful thinking van mijn kant, misschien is het wel opvallend waarom iemand dat doet.

bijvoorbeeld alleen al de wetenschap hoe gebruikelijk zoiets is, zou mij kunnen helpen.
Nou, het is imho absoluut wishful thinking van jouw kant, maar dat zegt niet dat het ook wel waar kan zijn van haar kant uit. Maar dat jij dat wil, dat is me absoluut duidelijk. Maar stel nou, dat zij in de categorie valt dat ze zoekende zijn naar de vader van hun kinderen, is dat dan een rol die jij wil? Want het nogal oppervlakkige (en denigrerende) 'toen zag ik d'r niet staan want ik ging toen voor de corpskutjes', maw, je vond d'r niet goed genoeg, en het feit dat jullie destijds vooral seks hadden, vind ik niet direct klinken als iets waar ik op zou baseren dat jij klaar bent voor een gezin.

Dus, zie jij jezelf in die rol bij haar, of is het vooral dat je dan wat te neuken hebt en je er op zich wel mee aan kunt komen bij je sociale omgeving? Want dat maakt nogal een verschil uit.
pi_189280993
Ik weet niet. Zij is verdergegaan toen je aarzelend was over jullie status. En nu verwacht je dat zij bij hem weggaat?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_189281233
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:05 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Nee, oke. Wat ik meer bedoel in dit geval : onze ''relatie'' die zomer bestond vooral uit heel veel seks.

We zijn in die periode niet heel lang ''bff'' geweest zonder dat er sprake was van seks. Dus vanuit dat perspectief vind ik het lastig voor te stellen dat ze nu zomaar contact opneemt om vanuit puur vriendschappelijk perspectief eens casual te vragen hoe het er eigenlijk mee is.
Ik heb daar maar n verklaring voor : het is een vrouw. Vrouwen kunnen dat, en sommige vrouwen doen dat ook. Gewoon, omdat ze ooit om je gegeven hebben, en dat blijkbaar nog steeds doen.
pi_189281307
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:47 schreef Lenny77 het volgende:

Neemt niet weg dat dit een spot on vraag is. Als je haar zou willen hebben, ga er dan voor. En dat kan ook via een fatsoenlijke, eervolle weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 05-10-2019 14:30:17 ]
pi_189281726
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Met je poten van haar afblijven TS, ze heeft een vriend. Simpel. Punt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')