abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:22:51 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_189273236
quote:
Nabil O. (23) krijgt een celstraf van 24 maanden, waarvan zes maanden voorwaardelijk, voor de mishandeling van twee vrouwen op de Orteliusstraat in Amsterdam West. De rechter oordeelde vrijdag dat er in een van de gevallen zelfs sprake was van zware mishandeling.

O. duwde september vorig jaar de destijds 41-jarige Miriam, die over de stoep fietste, keihard tegen de muur. De vrouw viel en riep omstanders op foto’s te maken van de dader. De toen 29-jarige Noortje gaf aan dat verzoek gehoor. Zij werd daarop door hem te grazen genomen. Ze liep breuken op in haar kaak, jukbeen en oogkas, een hersenschudding en blijvende visuele schade.

Nadat de foto’s van O. in de media werden getoond, kwam de politie door meldingen bij Meld Misdaad Anoniem bij O. terecht. Hij werd tevens herkend op camerabeelden van vier inbraken en een poging tot inbraak.

O. werd opgenomen in het Pieter Baan Centrum maar weigerde mee te werken aan een psychologisch en psychiatrisch onderzoek.
‘Moment van uitbarsting’

Het OM had een celstraf van achttien maanden en tbs met dwangverpleging geëist. Uit het onderzoek is echter niet gebleken dat O. daadwerkelijk een gevaar vormt voor de maatschappij, terwijl dat wel vereist is voor het opleggen van tbs. De rechtbank kan ook niet vaststellen of O. psychiatrische problemen heeft. Ze ziet de actie van O. als ‘een moment van uitbarsting’. Een direct gevaar voor herhaling is volgens de rechtbank niet aanwezig.

Wel neemt de rechtbank O. de zware mishandeling van Noortje zeer kwalijk, “des te meer nu zij burgermoed toonde door op te komen voor Miriam die notabene ook door O. werd mishandeld.”

Op O.’s strafblad stonden vermogensdelicten en een geweldsdelict.

BRON


quote:
Op O.’s strafblad stonden vermogensdelicten en een geweldsdelict.
Aan deze man z'n naam te zien , zal hij wel 2 paspoorten hebben , ik mag toch hopen dat hij na z'n celstraf z'n Nederlandse nationaliteit kwijtraakt en terug gevlogen wordt naar land van z'n (voor)ouders
Maar ja , zal wel niet
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:25:42 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189273299
2 jaar voor het totaal in elkaar rammen van 2 onschuldige vrouwen. Netjes.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:28:37 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189273363
quote:
Ze ziet de actie van O. als ‘een moment van uitbarsting’. Een direct gevaar voor herhaling is volgens de rechtbank niet aanwezig.
Het zal wel zo zijn, maar ik ben echt benieuwd naar de redenatie hierachter. Want alles (zijn verleden) wijst er toch op dat deze kerel zomaar kan uitbarsten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:31:42 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189273425
quote:
Hij werd tevens herkend op camerabeelden van vier inbraken en een poging tot inbraak.
Dit had ik nog even gemist zelfs. Echt wat is er toch mis met de rechtspraak? :').

En de eerste die komt janken dat rechters het echt wel beter weten dan ik kan meteen door naar de geestelijke hulp }:|.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Spellchecker vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:36:10 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189273525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 22:25 schreef HeatWave het volgende:
2 jaar voor het totaal in elkaar rammen van 2 onschuldige vrouwen. Netjes.
Godver
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:39:40 #6
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189273604
Ik vermoed dat de inbraken zwaarder wegen qua strafmaat dan het in elkaar beuken van 2 vrouwen.
pi_189273793
quote:
Ze ziet de actie van O. als ‘een moment van uitbarsting’. Een direct gevaar voor herhaling is volgens de rechtbank niet aanwezig.
Opzich... als iemand zomaar "uitbarst" en al eerder een geweldsdelict heeft gepleegd lijken me dat juist aanwijzingen dat het weer kan gebeuren?
pi_189274517
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 22:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Opzich... als iemand zomaar "uitbarst" en al eerder een geweldsdelict heeft gepleegd lijken me dat juist aanwijzingen dat het weer kan gebeuren?
Lijkt mij ook..
pi_189274586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 22:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit had ik nog even gemist zelfs. Echt wat is er toch mis met de rechtspraak? :').

En de eerste die komt janken dat rechters het echt wel beter weten dan ik kan meteen door naar de geestelijke hulp }:|.
Nadat hij vrijkomt is het slechts een kwestie van tijd tot hij iemand daadwerkelijk het leven ontneemt en dan kunnen ze met z'n allen weer heel erg geschokt doen..
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 03:13:51 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189277059
Wat is er toch mis met de rechters in dit land? Ik had laatst nog een goed gesprek hierover met een echte volkse maar wel goed opgeleide Utrechter in een snackbar. Hij had zelf een rechter als goede vriend waaraan hij ook aangaf dat deze in een bubbel leeft met zijn gezin: Dure blanke wijk, komt zelf uit een goed gezin, gaat alleen met blanke Nederlanders om, heeft geen enkele paupers in de wijk etc. Dat is de gemiddelde rechter. Ik deel deze ervaring want mijn pa is ook rechter geweest (geen strafrechter). Bij zijn installatie bij de Hoge Raad in Utrecht kon ik goed zien wat voor wereldvreemd volk daar wel allemaal niet rondliep.

Bovenstaande maakt dat rechters tot dit soort compleet wereldvreemde beslissingen komen. Ze worden zelf nooit slachtoffer van hun eigen beslissing en vanuit hun bubbel is het heel makkelijk om een soort theoretisch kader te hanteren van hoe de wereld in elkaar zit en de wet als leidraad te hanteren voor de normen en waarden. Alleen een compleet wereldvreemd persoon zou bedenken dat dit heerschap, gezien de omstandigheden en zijn eerdere veroordelingen geen gevaar voor de maatschappij vormt en onze maatschappij weer gewoon blootstellen aan een psychisch gestoorde tijdbom.
pi_189277118
Ik kan me de blik in de ogen van die O. nog herinneren, daar liep hier indertijd al een topic over, en het was de blik van een razende psychopaat, eigenlijk een beetje het prototype teringmarokkaan waarvan er hier veel te veel rondlopen en waartegen zo goed als niks word ondernomen. De rechtspraak hier is niet voorbereid op dit type agressieve primaten, taakstrafjes en de zachte hand werken niet. Tijd om de wet aan te passen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 03:31:11 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189277131
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 03:29 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me de blik in de ogen van die O. nog herinneren, daar liep hier indertijd al een topic over, en het was de blik van een razende psychopaat, eigenlijk een beetje het prototype teringmarokkaan waarvan er hier veel te veel rondlopen en waartegen zo goed als niks word ondernomen. De rechtspraak hier is niet voorbereid op dit type agressieve primaten, taakstrafjes en de zachte hand werken niet. Tijd om de wet aan te passen.
De wet voorziet in principe wel in hoge straf mogelijkheden. De rechters verzuimen hier gebruik van te maken.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 03:33:46 #13
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_189277145
Stoep is natuurlijk geen fietspad.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_189277614
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 03:13 schreef Richestorags het volgende:
Wat is er toch mis met de rechters in dit land? Ik had laatst nog een goed gesprek hierover met een echte volkse maar wel goed opgeleide Utrechter in een snackbar. Hij had zelf een rechter als goede vriend waaraan hij ook aangaf dat deze in een bubbel leeft met zijn gezin: Dure blanke wijk, komt zelf uit een goed gezin, gaat alleen met blanke Nederlanders om, heeft geen enkele paupers in de wijk etc. Dat is de gemiddelde rechter. Ik deel deze ervaring want mijn pa is ook rechter geweest (geen strafrechter). Bij zijn installatie bij de Hoge Raad in Utrecht kon ik goed zien wat voor wereldvreemd volk daar wel allemaal niet rondliep.

Bovenstaande maakt dat rechters tot dit soort compleet wereldvreemde beslissingen komen. Ze worden zelf nooit slachtoffer van hun eigen beslissing en vanuit hun bubbel is het heel makkelijk om een soort theoretisch kader te hanteren van hoe de wereld in elkaar zit en de wet als leidraad te hanteren voor de normen en waarden. Alleen een compleet wereldvreemd persoon zou bedenken dat dit heerschap, gezien de omstandigheden en zijn eerdere veroordelingen geen gevaar voor de maatschappij vormt en onze maatschappij weer gewoon blootstellen aan een psychisch gestoorde tijdbom.
Ik herken dit wel.

Een kennis werkt bij de douane, en heeft daardoor een hele andere kijk op de samenleving. Hij zegt wel eens dingen die in mijn bubbel meteen tot uitsluiting zouden leiden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:29:44 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189278492
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 07:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik herken dit wel.

Een kennis werkt bij de douane, en heeft daardoor een hele andere kijk op de samenleving. Hij zegt wel eens dingen die in mijn bubbel meteen tot uitsluiting zouden leiden.
Bij de douane maken ze natuurlijk de Mocromafia van dichtbij mee. De oplossing is denk ik wat minder makkelijk. Dat wereldvreemde krijg je er niet zo snel uit bij rechters en ook de politiek lijkt het allemaal bijzonder weinig te interesseren.

Ik woon in een wijk in Utrecht die geen achterstandswijk is maar waar ik wel het resultaat mag zien van immigratie, reïntegratie, huisvesting van probleemgevallen et cetera. Er zijn nogal wat gevalletjes omdat ze hier mensen uit de GGZ, ex-daklozen en ook TBS weer een kans geven. Ook zijn er meerdere klinieken. De wijk is niet echt gevaarlijk, maar er is genoeg ongemak / verpaupering om dit absoluut niet zelf te willen als politicus of rechter. Alleen zij wonen daar niet.

Ik heb een ex dakloze alcoholistische Marokkaanse buurman (prima aardige vent trouwens als hij nuchter is) die 's nachts regelmatig zijn frustraties eruit stond te schreeuwen (het gaat nu weer wat beter met hem). Lijkt ook volledig ontheven te zijn van welke sollicitatieplicht dan ook. De flat naast mij woont tuig (junks, tokkies, alcoholisten, pitbulls, één en al bijstand) en de andere flat naast mij wonen studenten. Als mijn flat zo wordt als de flat naast mij ben ik weg. Ik geef gewoon niet genoeg om woonruimte en woon heerlijk goedkoop. Maar goed, het maakt je wel een stuk minder wereldvreemd dan wonen in een blanke villawijk. Zeker omdat ik me niet te goed voel voor gesprekken met bepaalde mensen. Ik praat met iedereen, van Hells Angels tot kakkers.

[ Bericht 21% gewijzigd door Richestorags op 05-10-2019 09:42:48 ]
pi_189278632
Klinkt toch wel als problemen met de impulscontrole en verminderde gewetensfunctie.
pi_189278706
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 03:29 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me de blik in de ogen van die O. nog herinneren, daar liep hier indertijd al een topic over, en het was de blik van een razende psychopaat
Oh ja, nu weet ik weer om welke gek het gaat.

  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:01:27 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189278868
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Oh ja, nu weet ik weer om welke gek het gaat.

[ afbeelding ]
Is dat van een dumpert filmpje?
pi_189278879
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Is dat van een dumpert filmpje?
Nee, dat zijn de foto's gemaakt door die vrouw die even later zelf ook mishandeld zou worden.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:06:48 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189278928
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de foto's gemaakt door die vrouw die even later zelf ook mishandeld zou worden.
Zijn mattie probeert hem in ieder geval nog in bedwang te houden, kudos. Maar ja, een typische inteelt laag iq persoonlijkheidsstoorniskop heeft deze gast wel ja.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:14:21 #21
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189279011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zijn mattie probeert hem in ieder geval nog in bedwang te houden, kudos. Maar ja, een typische inteelt laag iq persoonlijkheidsstoorniskop heeft deze gast wel ja.
Ik hoop dat zn niffo hem heeft gedumpt dan.

Ik zou zeggen trrug nasr mocroland met dat inteeltgebroed
pi_189296887
Hopelijk loopt ie in de gevangenis tegen een paar stompen aan
pi_189297049
Voordat hij naar gevangenis wordt gestuurd even bij mij langs laten komen. Heb een klein momentje van uitbarsting nodig op hem.
pi_189301941
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 03:13 schreef Richestorags het volgende:
Wat is er toch mis met de rechters in dit land? Ik had laatst nog een goed gesprek hierover met een echte volkse maar wel goed opgeleide Utrechter in een snackbar. Hij had zelf een rechter als goede vriend waaraan hij ook aangaf dat deze in een bubbel leeft met zijn gezin: Dure blanke wijk, komt zelf uit een goed gezin, gaat alleen met blanke Nederlanders om, heeft geen enkele paupers in de wijk etc. Dat is de gemiddelde rechter. Ik deel deze ervaring want mijn pa is ook rechter geweest (geen strafrechter). Bij zijn installatie bij de Hoge Raad in Utrecht kon ik goed zien wat voor wereldvreemd volk daar wel allemaal niet rondliep.
De Hoge Raad in Utrecht ja? Ik denk dat je in de war bent met zijn baan als installateur op Hoog-Catherijne of zo. Het is in ieder geval een kontverhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:38:46 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189307410
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De Hoge Raad in Utrecht ja? Ik denk dat je in de war bent met zijn baan als installateur op Hoog-Catherijne of zo. Het is in ieder geval een kontverhaal.
Dat de meeste rechters, net als veel politici buiten de maatschappij staan? Nee hoor. En ik ga mijn privacy niet vrijgeven maar het klopt toch echt, dat hoef ik niet tegenover jou te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')