abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189279193
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als je kan werken, dan kan het zijn dat ze gaan zeggen dat je uit de Wajong gaat.
Ik ben ook benieuwd welk bouwjaar je hebt, tegenwoordig is de Wajonginstroom veel strenger.
Hersenletsel 80/100% afgekeurd.
Maar heb ook een oude wajong dus het enige wat kan gebeuren is dat ik een herkeuring krijg als ik meer dan 5 jaar mijn uitkering niet nodig heb.

Maja aangezien ik overal maar 2 jaar werk...

Kom uit 1988.
pi_189279772
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:29 schreef hoechst het volgende:

[..]

Hersenletsel 80/100% afgekeurd.
Maar heb ook een oude wajong dus het enige wat kan gebeuren is dat ik een herkeuring krijg als ik meer dan 5 jaar mijn uitkering niet nodig heb.

Maja aangezien ik overal maar 2 jaar werk...

Kom uit 1988.
Ben benieuwd of je dat gaat volhouden met je koophuis. Op een gegeven moment lijkt een vast contract + groei me toch aantrekkelijker dan de mogelijkheid van terugvallen op Wajong.
pi_189279890
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ben benieuwd of je dat gaat volhouden met je koophuis. Op een gegeven moment lijkt een vast contract + groei me toch aantrekkelijker dan de mogelijkheid van terugvallen op Wajong.
Koophuis is al afgelost (schadevergoeding)
pi_189356352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:46 schreef hoechst het volgende:
Wajonger
Zowel lichamelijke als geestelijke beperkingen.
Maar ik woon in een 205m2 vrijstaande koopwoning.

Werk fulltime

Geen idee waarom ik werk
Leg uit hoe jij een woning van een half miljoen kan betalen?
Werken met wajong is max 120% van het WML... daar koop je een schuur van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:21 schreef hoechst het volgende:

[..]

Koophuis is al afgelost (schadevergoeding)
Wat voor schadevergoeding?
Interessant he ?
pi_189356534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 23:07 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Leg uit hoe jij een woning van een half miljoen kan betalen?
Werken met wajong is max 120% van het WML... daar koop je een schuur van.
[..]

Wat voor schadevergoeding?
Ongeval hersenletsel..
Schadevergoeding gehad
Daarvan huis gekocht

Uwv heeft me 80 tot 100% afgekeurd.
Het bedrijf waar ik nu werk vind mn beperkingen te verwaarlozen en betaald mij gewoon als een ander.

Wajong staat op standby.
pi_189356639
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 23:16 schreef hoechst het volgende:

[..]

Ongeval hersenletsel..
Schadevergoeding gehad
Daarvan huis gekocht

Uwv heeft me 80 tot 100% afgekeurd.
Het bedrijf waar ik nu werk vind mn beperkingen te verwaarlozen en betaald mij gewoon als een ander.

Wajong staat op standby.
Euh Wajong krijg je alleen als je een beperking hebt.

Niet door een schadevergoeding....
Anders zouden er bizzar veel mensen wajong aan kunnen vragen.

Kan me bijna niet voorstellen dat er in NL zulke bedragen uitgekeerd worden bij letsel, ik gun het je.
Maar eerlijk vind ik het niet, want iemand die geboren wordt door zuurstof te kort mag zijn/haar hele leven op een houtje bijten...

En jij zwemt in het geld....
Interessant he ?
pi_189357083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 23:22 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Kan me bijna niet voorstellen dat er in NL zulke bedragen uitgekeerd worden bij letsel, ik gun het je.
Maar eerlijk vind ik het niet, want iemand die geboren wordt door zuurstof te kort mag zijn/haar hele leven op een houtje bijten...

Sorry ik begrijp je niet helemaal.

En het is idd niet helemaal eerlijk voor kinderen die spastisch geboren worden of iets dergelijks.
Maar ik heb 12 jaar lang een rechtzaak gehad tegen de verzekering van de tegenpartij.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 07:31:57 #33
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_189358504
quote:

[..]

Hij kan toch gewoon een schadevergoeding hebben gehad én recht hebben op een Wajong?
Het ene sluit het andere echt niet uit.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_189359954
Ik ben ook chronisch ziek. Ik wordt eigenlijk gewoon langzaam blinder en blinder en de medicijnen en operaties die ik heb gehad kunnen het alleen afremmen, nooit genezen. Daarnaast ook wel psychische problemen ghead, maar ik ben gestopt met de pillen toen ik naar Ierland ben verhuisd.

Ik werk gewoon fulltime. Autorijden zal niet gaan, medisch afgekeurd, maar ik pak gewoon de tram of bus, en fietsen gaat ook nog wel.

Geen auto is wel een flinke beperking zeker hier in Ierland. Ik moet nu echt in de stad wonen waar de huren torenhoog zijn, want in de dorpen komt er geen bus en fietsen op het platteland is levensgevaarlijk, bochtige smalle wegen met hagen of stenen muurtjes erlangs waar je 100 mag :') . Ik betaal dus meer huur dan iemand die op een dorp kan gaan wonen met een auto, en kan ook veel banen niet doen waarvoor je naar klanten moet. Denk aan account managers, consultants etc die naar verschillende klanten moeten op een dag. Dat kan ik simpelweg niet doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189374666
Verhuis terug naar Nederland?
Interessant he ?
pi_189377323
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:26 schreef Zwolsboy het volgende:
Verhuis terug naar Nederland?
En wat voor baan ga ik daar doen? Krijg ik natuurlijk weer een jaarcontract en ook nog eens minder loon, mag ik na een jaar de WW in, dan weer nieuw contract. Heeft geen zin.

Ik heb hier gewoon een vast contract. Als ik meer werkervaring op zak heb (over 3 jaar bijvoorbeeld) kan ik wel een vaste baan vinden in Nederland, maar ik werk nog maar fulltime sinds 2 jaar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189390619
Euh, de crisis is al jaren weg hoor...
Werkgevers gaan op de knie als je een vast contract wilt, vooral in de bouw.

Dan kan je gerust zeggen 3500,- pm of ik zoek verder.
Interessant he ?
pi_189390920
Ik heb autisme en een bipolaire stoornis (wel de minder heftige variant). Daarnaast heb ik een kantoorbaan van 40 uur per week. Wel met de mogelijkheid om 2 dagen per week thuis te werken, wat best wel wat rust geeft.

Voor mij is werken ook best wel belangrijk. Niet alleen vanwege het geld, het zorgt namelijk voor structuur en dat heeft positief invloed op mijn psyche. Plus dat ik het best wel naar mijn zin heb. Het is alleen wel dat ik in het weekend moet bijkomen.

In het verleden heb ik trouwens ook een Wajong-uitkering gehad. Plus dat ik een paar een per week postbode was. Via het ggz, waar ik toen in behandeling was, ben ik gaan reïntegreren. Eerst een paar jaar partime en later overgestapt naar fulltime.

Edit: Eigenlijk voel ik me niet eens gehandicapt. Alleen de depressieve periodes kunnen wel heel heftig zijn. Echt psychotisch ben ik al een tijd niet meer geweest, al moet ik mezelf wel goed in de gaten houden. Daarnaast helpt antipsychoticum ook wel.

Edit 2: Ik heb ook nog dyslexie, maar met spellingcontrole is het niet echt meer een obstakel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Morrigan op 12-10-2019 00:50:32 ]
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:10:51 #39
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_189413590
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Zijn er mensen hier die leven met een serieuze handicap, waardoor je niet kan meedraaien met de maatschappij? Hoe ga je daarmee om?

Zelf heb ik ook een handicap en hoe ouder ik word hoe meer ik begin te denken dat het heel moeilijk gaat worden om wat met mijn leven te doen. Misschien is het gewoon angst en als ik eenmaal begint lukt het allemaal wel.

Maar steeds vaker zie ik het duister in. Een normale baan, sparen voor een huis, een vaste relatie... lijkt allemaal niet mogelijk met mijn handicap.

Zijn er hier lotgenoten? Wat doe je om aan geld te komen? Hoe hou je jezelf bezig in het dagelijkse leven? Of heb je toch wat kunnen vinden ondanks je handicap?
Ik heb ook geen hoog salaris maar heb een extra baan genomen voor extra inkomen. Is dit geen optie?
pi_189419299
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Beter toch dat je werkt? Beter dan thuiszitten.
Thuiszitten is inderdaad ook niet alles. Veel werkenden dromen ervan de jackpot in de loterij te winnen en niet meer te hoeven werken. Maar je moet wel iets hebben om je tijd aan te besteden, al is dan met een vracht geld wellicht wel wel makkelijker.

Zelf (heb overigens geen handicap) zit ik nu ruim 3 maanden thuis door ontslag wegens reorganisatie en de 1e maand of 2 maanden was het nog wel leuk, zomer, vakantie gevoel, maar het begin nu al redelijk te vervelen.

Dingen als sparen voor een huis en aan geld komen speelt bij mij niet, heb al koophuis wat voor groot deel is afgelost en momenteel inkomen door WW. Daarnaast had ik al een flink bedrag gespaard en kreeg ik een leuke ontslagvergoeding, waarmee ik nu bezig ben door investeringen gedeeltelijk passief inkomen te verkrijgen.
Dat investeren is iets waar ik me nu o.a een beetje mee bezig hou, naast zoeken naar een baan / solliciteren. Heb geen relatie of kinderen en ook geen grote vriendenkring en mis nu wel het sociale contact met collega's en het bezig zijn overdag.

Maar wanneer door een handicap een baan niet mogelijk is en je al langere tijd thuis zit en je daardoor niet goed mee kan draaien lijkt me dat best lastig.

Wat doe jij bv zelf om jezelf bezig bezig te houden en je andere vragen?
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:32:17 #41
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189419447
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 20:26 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Thuiszitten is inderdaad ook niet alles. Veel werkenden dromen ervan de jackpot in de loterij te winnen en niet meer te hoeven werken. Maar je moet wel iets hebben om je tijd aan te besteden, al is dan met een vracht geld wellicht wel wel makkelijker.

Zelf (heb overigens geen handicap) zit ik nu ruim 3 maanden thuis door ontslag wegens reorganisatie en de 1e maand of 2 maanden was het nog wel leuk, zomer, vakantie gevoel, maar het begin nu al redelijk te vervelen.

Dingen als sparen voor een huis en aan geld komen speelt bij mij niet, heb al koophuis wat voor groot deel is afgelost en momenteel inkomen door WW. Daarnaast had ik al een flink bedrag gespaard en kreeg ik een leuke ontslagvergoeding, waarmee ik nu bezig ben door investeringen gedeeltelijk passief inkomen te verkrijgen.
Dat investeren is iets waar ik me nu o.a een beetje mee bezig hou, naast zoeken naar een baan / solliciteren. Heb geen relatie of kinderen en ook geen grote vriendenkring en mis nu wel het sociale contact met collega's en het bezig zijn overdag.

Maar wanneer door een handicap een baan niet mogelijk is en je al langere tijd thuis zit en je daardoor niet goed mee kan draaien lijkt me dat best lastig.

Wat doe jij bv zelf om jezelf bezig bezig te houden en je andere vragen?
Ik heb vrijwilligerswerk en hobbies. Ik hou mezelf wel bezig, maar ik wil ook sparen en een vriendin en dat soort dingen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189419858
Ik kamp met een heel pakket aan handicaps;

Door zuurstofgebrek bij mijn zeer vroege geboorte heb ik lichamelijke beperkingen, maar ik heb ook te maken met een non verbale leerstoornis en daarnaast een dysthyme stoornis (dat is een chronische, relatief milde, depressie).

Ik heb geen Wajong, ik werk momenteel 34 uur per week bij 2 overheidsinstellingen.

In het verleden gemerkt dat werk vinden en behouden voor mij niet vanzelfsprekend is, dus ik hoop bij beide werkgevers nog lang werkzaam te zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_189419918
Goed om te horen dat jij jezelf wel bezig houdt, en met vrijwilligerswerk heb je toch ook sociale contacten.
En wbt een vriendin...ze zeggen dat op ieder potje een dekseltje past. Al heb ik zelf die van mij ook nog niet gevonden.
pi_189552984
:W wajong, autisme en psychose en depressie gevoelig. Lang opgenomen gezeten. Nu woon ik in een sociale huurwoning begeleid.
Doe dagbesteding 3 ochtende in de week en af en toe loop ik collecte.
Soms is het lastig wanneer ik familie en vrienden om me heen zie trouwen, een huis kopen en een gezin krijgen wanneer ik nog nooit een relatie heb kunnen vasthouden langer dan 1 maand.
Twiddel
pi_189559243
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Euh, de crisis is al jaren weg hoor...
Werkgevers gaan op de knie als je een vast contract wilt, vooral in de bouw.

Dan kan je gerust zeggen 3500,- pm of ik zoek verder.
Ik werk in de IT. Ik werk nog maar 2 jaar fulltime. Vast contract met 3500 in nederland is gewoon niet haalbaar op dit moment. Over 5 jaar misschien.
pi_189559918
quote:

[..]

Het leven is niet eerlijk.
pi_189566756
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik werk in de IT. Ik werk nog maar 2 jaar fulltime. Vast contract met 3500 in nederland is gewoon niet haalbaar op dit moment. Over 5 jaar misschien.
Als je dreigt met vertrek dan gaan ze huilen en bieden ze hoger.

Te kort aan arbeidskrachten = meer betalen...

vraag en aanbod
Interessant he ?
pi_189576507
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:42 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Als je dreigt met vertrek dan gaan ze huilen en bieden ze hoger.

Te kort aan arbeidskrachten = meer betalen...

vraag en aanbod
Ga ik alleen maar doen als ik een hoger offer heb.
pi_189579595
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar steeds vaker zie ik het duister in. Een normale baan, sparen voor een huis, een vaste relatie... lijkt allemaal niet mogelijk met mijn handicap.

Zijn er hier lotgenoten? Wat doe je om aan geld te komen? Hoe hou je jezelf bezig in het dagelijkse leven? Of heb je toch wat kunnen vinden ondanks je handicap?
Ik ben ook niet helemaal lekker (psychisch), maar heb toch door doorzetten, zelfvertrouwen gekregen en een WO opleiding afgemaakt en ba(a)n(en) gevonden etc.

Juist dat laatste zag ik helemaal niet zitten, maar door over de angst en het piekeren heen te stappen en gewoon te gaan solliciteren, is werk vinden toch gelukt.

Ik ervaar werken en collega's ook als therapeutisch; nog afgezien van de financiële onafhankelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 23-10-2019 13:17:58 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')