abonnement Unibet Coolblue
pi_189264999
Hi allemaal!

Ik zit met een dilemma... Ik sta nu 4 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning en heb volgende week 3 bezichtigingen staan voor 3 nieuwbouw woningen in hetzelfde pand. Allemaal op verschillende dagen. Na de bezichtiging moet je doorgeven of je de woning ' accepteert' . Nu sta ik bij allemaal op rang 4 van de 5 mensen die komen bezichtigen. Dus dacht ik; ik ga ze allemaal bezichtigen en accepteren (mocht ik nog niet gelijk op plek 1 staan). Gezien de reactietijd tot volgende dag 12:00u is zou dit gewoon moeten kunnen en wellicht dat ik uiteindelijk bericht krijg dat ik op 1 van de 3 op plek 1 terecht gekomen ben.

Ik heb hierover gebeld naar de woonstichting die de woningen verhuurd en woningnet zelf, nu komen ze allebei met een ander verhaal.....
Woonstichting; nee, je mag maar 1 van die woningen accepteren dus je moet goed nadenken op welke je het gokt.
Woningnet; ja, via onze site zou je ze dan inderdaad alle woningen kunnen accepteren omdat de reactietijd van de ander dan al verstreken is.

Nu is het zo dat ik het niet via de site door moet geven maar per mail rechtstreeks naar de woonstichting en heb het idee dat zij nu hun eigen regels verzinnen.

Dit is voor het eerst dat ik ga bezichtigen, ik hoop dat iemand mij hier meer kan vertellen...
pi_189265029
Maar het is elke dag een andere bezichtiging toch?
Dan kun je toch gewoon bij de 1e reageren, wordt je het niet accepteer je de 2e keer. En heb je dan weer pech dan accepteer je de 3e.

Het is niet zo dat je ze alle 3 tegelijk accepteerd. Want zodra je de 1e accepteerd maar iemand anders is voor jou mag je gewoon weer op de 2e accepteren.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:25:41 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189265070
Mogelijk maximale aantal af te wijzen huizen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189265089
Precies, dat was dus mijn plan. Alleen die woningstichting zegt dat mijn kansen verkeken zijn voor de andere 2 die daarna nog volgen...
pi_189265204
Wat ik ook niet zo goed snap; kan ik de woning accepteren ook al sta ik op nummer 4? of geldt dit alleen als je op 1 staat?
  Redactie Frontpage vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:39:01 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189265238
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:36 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:
Wat ik ook niet zo goed snap; moet ik de woning accepteren ook al sta ik op nummer 4? of geldt dit alleen als je op 1 staat?
Zoals ik het ken word je pas om acceptatie gevraagd zodra de drie voor jou de woning hebben afgewezen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:54:10 #7
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189265484
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:39 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals ik het ken word je pas om acceptatie gevraagd zodra de drie voor jou de woning hebben afgewezen.
of ze komen niet opdagen op een kijkdag ;) Ik heb dat ook gehad, ik stond vierde en kreeg de woning.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189265538
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:54 schreef lipje het volgende:

[..]

of ze komen niet opdagen op een kijkdag ;) Ik heb dat ook gehad, ik stond vierde en kreeg de woning.
Die kans is nu al wel wat hoger denk ik, gezien woningnet een mail heeft gestuurd naar alle mensen die uitgenodigd zijn met ' aanbieding van de woning is gepauzeerd' op elke woning... Door een fout in de site en dat is ook de reden dat ik de woonstichting rechtstreeks moet mailen ipv via de site. Het is dat ik erachter gebeld heb maar verwacht niet dat iedereen dit za doen.

Nu is het alleen wel zo dat je hier van te voren al door moest geven of je interesse hebt en of je aanwezig gaat zijn hoor.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:07:04 #9
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_189265657
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:27 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:
Precies, dat was dus mijn plan. Alleen die woningstichting zegt dat mijn kansen verkeken zijn voor de andere 2 die daarna nog volgen...
Dat klopt ook, in het geval dat je de eerste woning accepteer en ook daadwerkelijk krijg, dan vervallen de volgende bezichtigingen.

Stel, je accepteert de eerste woning, maar je krijgt hem niet, dan kan je de 2e accepteren. Krijg je die niet, krijg je kans de 3e te accepteren. ;)
Tadumtiedum.
pi_189265688
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:07 schreef Djurres het volgende:

[..]

Dat klopt ook, in het geval dat je de eerste woning accepteer en ook daadwerkelijk krijg, dan vervallen de volgende bezichtigingen.

Stel, je accepteert de eerste woning, maar je krijgt hem niet, dan kan je de 2e accepteren. Krijg je die niet, krijg je kans de 3e te accepteren. ;)
Ja precies, dat zei woningnet ook alleen de woonstichting niet.... Anders moet ik het maar vragen bij de bezichtiging zelf..
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:15:38 #11
414785 sirdanilot
pi_189265790
Al deze regels verschillen per woningbouwvereniging/regio.

Ik zou gewoon naar alle 3 de bezichtigingen gaan, nee heb je ja kun je krijgen.

Sowieso zouden ze niet zo moeilijk moeten doen als je na 4 jaar wachttijd uberhaupt al kans maakt. In mijn regio mag ik na 15 jaar wachttijd misschien een keertje komen kijken :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189265815
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:15 schreef sirdanilot het volgende:
Al deze regels verschillen per woningbouwvereniging/regio.

Ik zou gewoon naar alle 3 de bezichtigingen gaan, nee heb je ja kun je krijgen.

Sowieso zouden ze niet zo moeilijk moeten doen als je na 4 jaar wachttijd uberhaupt al kans maakt. In mijn regio mag ik na 15 jaar wachttijd misschien een keertje komen kijken :')
Tja het is een omgebouwd kantoorpand aan de rand van een klein industrie in een dorp naast de stad waar ik nu woon. Er kwamen in 1 klap 54 woningen online dus vandaar dat ik ook voor het eerst in de top 5 zit..
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:34:37 #13
3542 Gia
User under construction
pi_189267938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:07 schreef Djurres het volgende:


Dat klopt ook, in het geval dat je de eerste woning accepteer en ook daadwerkelijk krijg, dan vervallen de volgende bezichtigingen.

Stel, je accepteert de eerste woning, maar je krijgt hem niet, dan kan je de 2e accepteren. Krijg je die niet, krijg je kans de 3e te accepteren. ;)
Denk inderdaad dat ze dit bedoelen.
Als je de eerste accepteert, maar je vindt de dag erna de tweede toch interessanter, dan kun je je keuze niet meer veranderen. Je neemt de gok dat je de eerste woning ook krijgt.

Gewoon een voor een afhandelen.

Ik zou bij twijfel over de eerste woning wel nadenken over accepteren, of ken je de woningen al?
pi_189268528
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk inderdaad dat ze dit bedoelen.
Als je de eerste accepteert, maar je vindt de dag erna de tweede toch interessanter, dan kun je je keuze niet meer veranderen. Je neemt de gok dat je de eerste woning ook krijgt.

Gewoon een voor een afhandelen.

Ik zou bij twijfel over de eerste woning wel nadenken over accepteren, of ken je de woningen al?
Ja, alleen heb ik dus maandag bezichtiging en moet ik vóor dinsdag 12:00u reageren. Volgende bezichtiging de dag erna etc. Dus dan zou ik elke woning kunnen accepteren tenzij ik al ergens op nmr 1 kom te staan. Heb dit ook zo uitgelegd aan de woonstichting maar volgens haar is dit niet hoe het werkt.... erg verwarrend
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:41:46 #15
3542 Gia
User under construction
pi_189270693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:07 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:

[..]

Ja, alleen heb ik dus maandag bezichtiging en moet ik vóor dinsdag 12:00u reageren. Volgende bezichtiging de dag erna etc. Dus dan zou ik elke woning kunnen accepteren tenzij ik al ergens op nmr 1 kom te staan. Heb dit ook zo uitgelegd aan de woonstichting maar volgens haar is dit niet hoe het werkt.... erg verwarrend
Onzin, toch.
Hoeveel tijd zou er dan moeten zitten tussen het accepteren en mislopen van de ene woning en het accepteren van de volgende?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:43:47 #16
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189270737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:07 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:

[..]

Ja, alleen heb ik dus maandag bezichtiging en moet ik vóor dinsdag 12:00u reageren. Volgende bezichtiging de dag erna etc. Dus dan zou ik elke woning kunnen accepteren tenzij ik al ergens op nmr 1 kom te staan. Heb dit ook zo uitgelegd aan de woonstichting maar volgens haar is dit niet hoe het werkt.... erg verwarrend
Zou het ook kunnen zijn dat ze het systeem zélf niet begrijpt, of dat ze niet doorziet welke situatie jij nu inziet?

Mijn ervaring met woningbouwverenigingen is dat degene aan de telefoon nou niet altijd de slimste in het pand is (ooit probleem met electra gehad, telefoonmevrouw heeft een loodgieter gestuurd).
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:57:38 #17
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_189271099
TS is statushouder?

zonder gein, ik zou gewoon op alle vier reageren. Hebben ze toch niet door of er zit een te luie medewerker om er iets mee te doen.
pi_189271479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Onzin, toch.
Hoeveel tijd zou er dan moeten zitten tussen het accepteren en mislopen van de ene woning en het accepteren van de volgende?
Bij mij zit het zo; heb een bezichtiging en vóor de volgende ochtend 12:00u moet je gereageerd hebben. En al mijn bezichtigingen zijn op verschillende dagen dus zit daar precies genoeg tijd tussen zou je zeggen.
pi_189271522
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:43 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Zou het ook kunnen zijn dat ze het systeem zélf niet begrijpt, of dat ze niet doorziet welke situatie jij nu inziet?

Mijn ervaring met woningbouwverenigingen is dat degene aan de telefoon nou niet altijd de slimste in het pand is (ooit probleem met electra gehad, telefoonmevrouw heeft een loodgieter gestuurd).
Ja dat idee had ik ook wel, heb het namelijk wel 3 keer uit moeten leggen en dan nog moest ze het overleggen met een collega. Daarom ga ik anders maandag nog wel is bellen en kijken welk antwoord ik dan ga krijgen.
pi_189271553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:57 schreef RamboDirk het volgende:
TS is statushouder?

zonder gein, ik zou gewoon op alle vier reageren. Hebben ze toch niet door of er zit een te luie medewerker om er iets mee te doen.
Ja geen idee haha. Het ding is alleen dat je het normaal gewoon kan aangeven op woningnet zelf en je het nu echt zelf moet mailen naar die mensen zelf.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:30:18 #21
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189272061
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:11 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:

[..]

Ja dat idee had ik ook wel, heb het namelijk wel 3 keer uit moeten leggen en dan nog moest ze het overleggen met een collega. Daarom ga ik anders maandag nog wel is bellen en kijken welk antwoord ik dan ga krijgen.
Dat lijkt mij een puik plan.

Tevens kun je in je mail over wel/niet accepteren aangeven dat er 'wat' onduidelijkheid over de procedure was (is) en dat die onduidelijkheid ondanks herhaaldelijk bellen niet is opgelost. En dat je graag bij alledrie de huizen een kans maakt natuurlijk. :7
pi_189272256
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:30 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een puik plan.

Tevens kun je in je mail over wel/niet accepteren aangeven dat er 'wat' onduidelijkheid over de procedure was (is) en dat die onduidelijkheid ondanks herhaaldelijk bellen niet is opgelost. En dat je graag bij alledrie de huizen een kans maakt natuurlijk. :7
Ja inderdaad... want lijkt mij nogal sterk dat iedereen maar 1x mag reageren. Irritant dat die mensen er dan blijkbaar zo weinig vanaf weten.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:45:11 #23
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189272455
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:37 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:

[..]

Ja inderdaad... want lijkt mij nogal sterk dat iedereen maar 1x mag reageren. Irritant dat die mensen er dan blijkbaar zo weinig vanaf weten.
Je kan een woning toch alleen accepteren als jij eerste keus hebt? Anders valt er weinig te accepteren als de drie voor jou de woning ook accepteren.
pi_189272516
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 21:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je kan een woning toch alleen accepteren als jij eerste keus hebt? Anders valt er weinig te accepteren als de drie voor jou de woning ook accepteren.
Nou ze bedoelen dat als je niet eerste bent dat je dan wel doorgeeft interesse te hebben.
pi_189277875
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:27 schreef hai-ik-ben-mai het volgende:
Precies, dat was dus mijn plan. Alleen die woningstichting zegt dat mijn kansen verkeken zijn voor de andere 2 die daarna nog volgen...
Je kan de woning alleen accepteren wanneer je hem aangeboden krijgt. Zolang er dus nog iemand voor jou is die interesse heeft in de woning, krijg jij de woning (ondanks de bezichtiging) niet aangeboden. Tot die tijd ben jij slechts één van de volgende geïnteresseerden. En kun je bij de bezichtiging aangeven dat je ook na het zien van de woning nog steeds geïnteresseerd bent. De woningcorporatie zal dan in volgorde van positie op de wachtlijst de woning aanbieden aan de geïnteresseerden. Het zal er dan van af hangen hoe snel de andere kandidaten die boven jou op de lijst staan reageren op het aanbod, hoe snel jij daadwerkelijk een aanbod krijgt. Het kan dus best zijn dat je voor de woning die je op maandag gaat bezichtigen pas op vrijdag een aanbod krijgt, terwijl bij de woning op woensdag de mensen voor jou niet komen opdagen en je dus woensdag al meteen een aanbod krijgt.

Zodra een woning aan jou is aangeboden en door jou is geaccepteerd, kun je inderdaad geen andere woningen accepteren. Je hebt dan immers een woning en bent geen woningzoekende meer.

Beiden partijen hebben dus een beetje gelijk, afhankelijk van wat de nummers voor jou doen.


Wat ik nog mis in de discussie: zijn alle woningen van hetzelfde? type, even groot, ligging op de zon, tuintje of balkon, beneden of boven in het gebouw? Of zijn er de nodige verschillen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')