abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189251784
Ik sta al 1,5 jaar ingeschreven op woonnet rijnmond en ze bieden ook woningen aan waarbij je directkans hebt. Urgenten hebben dus geen voorrang en ook mensen niet die al langer ingeschreven staan.

Als je als eerste op "ik wil deze woning drukt" kom je vervolgens op de volgende pagina "plaats een reactie" en krijg je nog een robotvraag (deze vraag telt niet mee voor je plaats in de lijst).

Elke dag om exact 5 voor 8 zit ik klaar en klik ik gelijk op "deze woning wil ik" als deze stipt om 8 uur verschijnt! Maar het duurt echt 30 seconden om te laden en dan pas kan ik een reactie plaatsen en dan sta ik weer op positie 160 van 290 reageerders. Hoe komt dit?! Ligt dit aan de snelheid van mijn PC? In dat geval wil ik echt investeren in een snellere pc. Maar als iedereen tegelijk drukt en de pagina voor iedereen traag wordt, wie eindigt dan op de 1e plek. Zo kom ik toch nooit bovenaan? :'( Heeft iemand tips?
pi_189252278
het heeft geen zin om snelle pc te schaffen voor paar seconden eerder kunnen verversen. Bovendien ze werkt andere systeem, degene die langste in de wachtlijst staat, komt eerder kans in aanmerking dan iemand die pas geleden in de lijst schrijft.
Tenzij je met een loting meedoet.

Andere tip.. heel veel geduld hebben. Het kan zomaar dat 5 jaar duren voordat je op hogere plaats komt.
Of je gaat meer geld verdienen en koop huis met rente die nu nog laag staat..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189252729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
het heeft geen zin om snelle pc te schaffen voor paar seconden eerder kunnen verversen. Bovendien ze werkt andere systeem, degene die langste in de wachtlijst staat, komt eerder kans in aanmerking dan iemand die pas geleden in de lijst schrijft.
Tenzij je met een loting meedoet.

Andere tip.. heel veel geduld hebben. Het kan zomaar dat 5 jaar duren voordat je op hogere plaats komt.
Of je gaat meer geld verdienen en koop huis met rente die nu nog laag staat..
Maar bij DirectKans telt inschrijfduur niet mee:

Zoekmodel: De woningzoekende die het eerst reageert staat bovenaan de lijst met reacties.

Ik heb pas midden oktober een sollicitatie gesprek voor een baan waarmee ik meer kan verdienen: 2277 tot 3400 euro voor starter op dat gebied. Maargoed, zie maar eens aangenomen te worden. Het is ook gewoon vervelend met een eigen woonruimte te vinden. Ik wil geen crappy kamer waarbij ik douche en keuken met 3 anderen moet delen voor 620 euro per maand.
pi_189252829
Urgenten hebben voorrang. Dan heb ik bijna de neiging om mezelf expres in een opvang te zetten en zo een urgentieverklaring aan te vragen. Met mijn salaris nu kan ik antikraak wonen of een gare woonruimte delen in een wijk tussen de crackheads. Dat is toch belachelijk voor 1950 euro bruto per maand. Vrije sector huren moet je 5 keer de maandelijkse huurprijs verdienen. Zo oneerlijk en de overheid doet niets! En dan heb je mooie, nieuwe, gemeubileerde woningen waar ze alleen studenten toelaten.
pi_189252974
Welkom in de werkelijkheid.
Je ervaart nu voor de eerste keer hoe verrot de woningmarkt is. Allemaal beleid van VVD.

Veel sociale woning hanteert een wachtlijst systeem, loting en urgentie.
Die urgentie krijgt je inderdaad via de gemeente. Alleen die krijgt je heel moeilijk.

Ik heb zelf ook 7 jaar moeten wachten op een sociale woning. Nu heb ik er 1 gevonden. Helemaal tevreden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189253052
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Welkom in de werkelijkheid.
Je ervaart nu voor de eerste keer hoe verrot de woningmarkt is. Allemaal beleid van VVD.

Veel sociale woning hanteert een wachtlijst systeem, loting en urgentie.
Die urgentie krijgt je inderdaad via de gemeente. Alleen die krijgt je heel moeilijk.

Ik heb zelf ook 7 jaar moeten wachten op een sociale woning. Nu heb ik er 1 gevonden. Helemaal tevreden.
7 jaar, ook in rijnmond? Ik heb geen tijd om zo lang te wachten. Als je verhuist en op nieuw woonadres inschrijft, vervalt je inschrijfduur ook nog eens :')
pi_189253146
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Welkom in de werkelijkheid.
Je ervaart nu voor de eerste keer hoe verrot de woningmarkt is. Allemaal beleid van VVD.

Veel sociale woning hanteert een wachtlijst systeem, loting en urgentie.
Die urgentie krijgt je inderdaad via de gemeente. Alleen die krijgt je heel moeilijk.

Ik heb zelf ook 7 jaar moeten wachten op een sociale woning. Nu heb ik er 1 gevonden. Helemaal tevreden.
In dat geval ga ik door totdat ik 4000 euro per maand verdien. Ook al solliciteer ik 1 miljoen keer. Ik weiger in een crappy kamer in een kutwijk te wonen. Ben het gewoon zo zat.
pi_189253152
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:55 schreef Miss.X het volgende:

[..]

7 jaar, ook in rijnmond? Ik heb geen tijd om zo lang te wachten. Als je verhuist en op nieuw woonadres inschrijft, vervalt je inschrijfduur ook nog eens :')
Niet in Rijmond
Maar heuvelrug tot met Utrecht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189253168
Het kan zijn dat je niet (helemaal) aan de gestelde voorwaarden voldoet, en daarom toch hoger op de wachtlijst komt.

Soms staan er aanvullende voorwaarden wat betreft inkomen, gezinssamenstelling of de huidige woonplaats.

Het is ook een stuk moeilijker geworden met het ‘gepast toewijzen’.
pi_189253216
Misschien moet je keer naar de dorpen kijken. Verder weg van de steden of randsteden. Daar zijn de wachtlijst meestal lager.
De nadeel is dat alles op afstand staat. Dus je moet wellicht met auto.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189253243
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:58 schreef Leesaa het volgende:
Het kan zijn dat je niet (helemaal) aan de gestelde voorwaarden voldoet, en daarom toch hoger op de wachtlijst komt.

Soms staan er aanvullende voorwaarden wat betreft inkomen, gezinssamenstelling of de huidige woonplaats.

Het is ook een stuk moeilijker geworden met het ‘gepast toewijzen’.
Ik voldoe aan alle voorwaarden. Misschien moet ik gewoon in België wonen. Daar is de woningmarkt niet zo krap.
pi_189253295
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien moet je keer naar de dorpen kijken. Verder weg van de steden of randsteden. Daar zijn de wachtlijst meestal lager.
De nadeel is dat alles op afstand staat. Dus je moet wellicht met auto.
Op welke sites kan ik me daarvoor dan inschrijven? En welke dorpen?

Oh het maakt me niet uit of het op afstand is, zolang het maar een zelfstandige woonruimte is!
pi_189253434
Welk regio heb je een voorkeur. Ofwel waar wil je straks werken en wonen.
Anders moet je naar dordrecht of in noord-zeeland(provincie) kijken. Dus mogelijk andere site bezoeken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189253499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Welk regio heb je een voorkeur. Ofwel waar wil je straks werken en wonen.
Anders moet je naar dordrecht of in noord-zeeland(provincie) kijken. Dus mogelijk andere site bezoeken.
Werken wil ik wel echt in Rotterdam, mijn huidige baan is in R'dam. Het liefst wil ik natuurlijk in Rotterdam wonen, maar als het echt niet anders kan, is Dordrecht of Schiedam ook goed. Maar zelfs daar zijn de huurprijzen niet goedkoop
pi_189253547
Voorbeeldje: als ik nu zou reageren op een woning in schiedam met 102 reacties zou ik op positie 63 staan. Na hoeveel maanden of jaar zou dit positie 1 worden?
pi_189253597
Dan is Delft of Zoetermeer de prima alternatief. Tussen dat en Rotterdam. zijn vast paar huizen te vinden
https://www.woonnet-haaglanden.nl/ Rond den haag tot met delft.. en of zoetermeer.
Maar ja.. Of je daar eerder een woning kan krijgen is de vraag.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189253612
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:10 schreef Miss.X het volgende:
Voorbeeldje: als ik nu zou reageren op een woning in schiedam met 102 reacties zou ik op positie 63 staan. Na hoeveel maanden of jaar zou dit positie 1 worden?
Dat is niet te voorspellen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_189253710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:13 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat is niet te voorspellen.
Er zijn dan toch "maar" 62 mensen voor me. Maargoed, er zijn nog veel meer mensen die veel langer ingeschreven staan en die altijd nog kunnen reageren idd. Ik kan nog jaren wachten dus.
pi_189259102
En onder Dordrecht? Zelfs vanuit Bergen op Zoom ben je tegenwoordig in 45 minuten in Rotterdam. Er zijn legio leuke plaatsen om te wonen langs de A4. Je koopt gewoon een huis, je hebt veel meer ruimte en de extra reiskosten kun je makkelijk betalen van het verschil in woonlasten. Maar je moet het natuurlijk wel willen :)
pi_189259348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 07:47 schreef tux87 het volgende:
En onder Dordrecht? Zelfs vanuit Bergen op Zoom ben je tegenwoordig in 45 minuten in Rotterdam. Er zijn legio leuke plaatsen om te wonen langs de A4. Je koopt gewoon een huis, je hebt veel meer ruimte en de extra reiskosten kun je makkelijk betalen van het verschil in woonlasten. Maar je moet het natuurlijk wel willen :)
Een huis kopen met mijn inkomen. Dat is toch lastig? En op welke site vind ik die woningen langs de A4? :)
pi_189259395
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:45 schreef Miss.X het volgende:


Ik heb pas midden oktober een sollicitatie gesprek voor een baan waarmee ik meer kan verdienen: 2277 tot 3400 euro voor starter op dat gebied.
Bij veel sociale huur woningen mag je tegenwoordig toch niet zoveel verdienen?
pi_189259850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij veel sociale huur woningen mag je tegenwoordig toch niet zoveel verdienen?
Ja. Maar dan kan ik tenminste wel een huis kopen of heel duur gaan huren. Heeft iemand tips voor een zelfstandige woonplaats omgeving Rotterdam net salaris van 1800 bruto?
pi_189259886
Heb je wel eens op de volgende site gekeken.

https://www.pararius.com/apartments/rotterdam
pi_189262840
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:10 schreef Miss.X het volgende:
Voorbeeldje: als ik nu zou reageren op een woning in schiedam met 102 reacties zou ik op positie 63 staan. Na hoeveel maanden of jaar zou dit positie 1 worden?
Dat is niet te zeggen.

Stel de gemeente besluit om elk jaar 100 asielzoekers te plaatsen dan sta jij weer achteraan op de lijst hetzelfde geldt voor ex gedetineerden/tbs'ers en zo die krijgen allemaal voorrang bij het toewijzen van sociale huurwoningen.

De normale werkende burger staat op de laatste plaats in dit land.
pi_189263062
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:52 schreef Captain_Ghost het volgende:
Welkom in de werkelijkheid.
Je ervaart nu voor de eerste keer hoe verrot de woningmarkt is. Allemaal beleid van VVD.

Veel sociale woning hanteert een wachtlijst systeem, loting en urgentie.
Die urgentie krijgt je inderdaad via de gemeente. Alleen die krijgt je heel moeilijk.

Ik heb zelf ook 7 jaar moeten wachten op een sociale woning. Nu heb ik er 1 gevonden. Helemaal tevreden.
Dit ja. Welkom hier.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:45 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Maar bij DirectKans telt inschrijfduur niet mee:

Zoekmodel: De woningzoekende die het eerst reageert staat bovenaan de lijst met reacties.

Ik heb pas midden oktober een sollicitatie gesprek voor een baan waarmee ik meer kan verdienen: 2277 tot 3400 euro voor starter op dat gebied. Maargoed, zie maar eens aangenomen te worden. Het is ook gewoon vervelend met een eigen woonruimte te vinden. Ik wil geen crappy kamer waarbij ik douche en keuken met 3 anderen moet delen voor 620 euro per maand.
Sorry, maar hier klink je gewoon als een verwend prinsesje. Ja, de woningmarkt is k*t momenteel, dus doe het er maar mee. Ga eerst voor 620 euro op een crappy kamer wonen en probeer betere banen te krijgen zodat je jezelf een duurdere/betere woning kan veroorloven.
Somebody that I used to know
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')