Ook lekkere dooddoener. Ben je 63 ofzo .quote:Op donderdag 3 oktober 2019 16:19 schreef Harvest89 het volgende:
Nieuwe generatie heeft totaal geen ruggengraat.
Dan kun je inderdaad als overheid overal mee wegkomen.
Tja, ergens geloof ik dat wel, maar een evaluatie invullen is ook weer niet zo veel werk.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 16:47 schreef zarGon het volgende:
Wat ga je als student doen als je merkt dat het gewoon simpelweg chaos is binnen je hogeschool en je studie?
Ga je dan echt opstaan en zo enorm veel moeite doen en gefrustreerd raken omdat er toch niets verandert (de docenten kunnen je ook niet helpen, want het is gewoon chaos voor iedereen - docenten en studenten)?
Of heb je zoiets van ik zie wel waar het schip strandt, zolang ik mijn studiepunten maar ontvang en het papiertje heb, zodat ik af ben van deze drama?
Het is vechten tegen de bierkaai; en vooral als student heb je wel wat leukere dingen te doen dan nog meer gefrustreerd raken.
Ik zit in een soortgelijk schuitje. Nog steeds on probation (dat duurt hier 3 jaar). Net via via gehoord dat de studenten enthousiast zijn over de lessen die ik geef, maar ben absoluut niet te spreken over de organisatie en het uitkleden van functies, van lessen en van bevoegdheden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 06:46 schreef Haushofer het volgende:
Hoi, hier zo'n docent die teveel klaagde en geen vast contract kreeg
Les die geleerd is: zeg niet hardop wat je van de gang van zaken vindt als je nog geen vast contract hebt.
Als de Excel goed was opgezet hadden er in de score velden geen teksten ingevoerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:18 schreef Lyrebird het volgende:
Learning management systems... Gisteren 20 minuten besteed om uit te vogelen waarom een student een score van 86 had toegewezen gekregen, terwijl ze recht had op 89. Bleek dat er in Excel een score als tekst was ingevoerd, in plaats van als nummer. Als je dit op papier had gedaan, dan had je dit probleem niet gehad.
Zit wat in, maar in de techniek zijn we ondertussen verder. Design georiënteerd onderwijs, waarbij studenten moeten laten zien dat ze kunnen ontwerpen, en dat ze iedere stap in het proces onder de knie hebben. Lekker praktisch. Daar komt steeds minder klassikaal onderwijs bij kijken. Ik vind dat een prima ontwikkeling, maar er zitten wel behoorlijk wat haken en ogen aan dit model. Zo is communicatie erg belangrijk, en het heeft weinig zin om dit onderwijs te doen met studenten die de taal niet machtig zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:46 schreef Tailless het volgende:
Eigenlijk vind ik punt 1 al onzin.
Een goede e course is zoveel beter dan een boek.
Het vraaggestuurde onderwijs (inquiry-based teaching) zie ik zelf niet zitten. Deze vorm prima is voor goede studenten, die het materiaal snel snappen, maar fnuikend voor studenten met weinig zelfvertrouwen. Goedkope manier van onderwijs, waarvan het nut niet bewezen is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:30 schreef Koettie het volgende:
Ik vind dat vraaggestuurde juist een verademing. Als ik ergens niet uitkom kan ik er terecht en als ik iets snap hoef ik niet de hele uitleg en oneindig keer dezelfde vragen aan te horen.
Maar de tegenstelling was niet ecourse-boek maar e-course-docent.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:46 schreef Tailless het volgende:
Eigenlijk vind ik punt 1 al onzin.
Een goede e course is zoveel beter dan een boek.
Nee, stel je toch eens voor dat docenten zouden lesgevenquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:50 schreef DonnaNoble het volgende:
Een goede docent legt je uit wat je fout doet en hoe het beter kan. Helaas kost dat te veel tijd en mag dus niet meer...
Mja goed punt, er staan erg goede courses online, o.a. MIT heeft er veel die je volledig gratis kan kijken. Ik denk dat het niet bij alle dingen werkt waar meer interactie vereist is, maar bij veel dingen zou je hier prima van kunnen leren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:46 schreef Tailless het volgende:
Eigenlijk vind ik punt 1 al onzin.
Een goede e course is zoveel beter dan een boek.
Ah oke ze trappen je gewoon zo'n course in maar begeleiden je er niet in? Wat doen ze dan wel alleen tentamens nakijken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:50 schreef DonnaNoble het volgende:
[..]
Maar de tegenstelling was niet ecourse-boek maar e-course-docent.
En een goede e-course geeft je feedback op wat je fout doet, niet elke e-course kan dat.
Een goede docent legt je uit wat je fout doet en hoe het beter kan. Helaas kost dat te veel tijd en mag dus niet meer...
Tentamens nakijken (of niet, dan krijg je gewoon de studiepunten als je de course hebt opengehad). En beschikbaar zijn voor vragen, maar daar krijg je geen antwoord op want de vakdeskundige docent is weg en je ‘coach’ weet het ook niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oke ze trappen je gewoon zo'n course in maar begeleiden je er niet in? Wat doen ze dan wel alleen tentamens nakijken?
Dat docenten een courses als basis begrijpen kan ik best begrijpen verder.
Zou leuk zijn als je mocht kiezen. De eerste twee jaar was 'ouderwets' onderwijs. Bij veel vakken prima, bij sommige vakken echt naar de klok kijken en uitzitten. Nu sinds begin dit school jaar over naar vraaggestuurde en ik krijg veel meer gedaan. Alles wat niet boeiend voor mij is kan ik skippen, waar ik niet goed inkom kan ik vragen. Merk wel hierdoor dat het niveau van de studenten best ver uiteen ligt. Viel me vorig jaar minder op. Dat is wel een nadeel, samenwerken is gedoe want en kwart snapt het niet en gaat het ook niet zelf uitzoeken, een kwart snapt het niet en blijft maar dezelfde vragen stellen, een kwart doet wat met de halve slag en hoopt dat het goed is en het laatste deel werkt samen omdat de rest niet serieus meedoet dus je hebt altijd een deel dat verder is dan de rest.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zit wat in, maar in de techniek zijn we ondertussen verder. Design georiënteerd onderwijs, waarbij studenten moeten laten zien dat ze kunnen ontwerpen, en dat ze iedere stap in het proces onder de knie hebben. Lekker praktisch. Daar komt steeds minder klassikaal onderwijs bij kijken. Ik vind dat een prima ontwikkeling, maar er zitten wel behoorlijk wat haken en ogen aan dit model. Zo is communicatie erg belangrijk, en het heeft weinig zin om dit onderwijs te doen met studenten die de taal niet machtig zijn.
[..]
Het vraaggestuurde onderwijs (inquiry-based teaching) zie ik zelf niet zitten. Deze vorm prima is voor goede studenten, die het materiaal snel snappen, maar fnuikend voor studenten met weinig zelfvertrouwen. Goedkope manier van onderwijs, waarvan het nut niet bewezen is.
Per jaar studeren er miljoenen (!) ingenieurs af in India en China. De kwaliteit van de Indiase ingenieurs is niet om over naar huis te schrijven, maar de Chinese ingenieurs worden steeds beter. Voor Nederlandse bedrijven is het veel gemakkelijker om in China te werven, dan aan een dood paard - het Nederlandse hoger onderwijs - te blijven trekken.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 00:48 schreef Cothen het volgende:
Onderwijs in Nederland toch sowieso een lachertje?
Zelfs het verschil tussen 'hen' en 'hun' kunnen docenten niet meer overbrengen, als oplossing is toen maar gekozen om de taal aan te passen.
Studenten boeit het de kwaliteit van het onderwijs niet, die willen alleen hun papiertje.
Werkgevers en overheid zouden zich hier druk over moeten maken, maar die zijn of te druk met het werven van geschikt personeel of geilen te hard op hun eigen Master papiertje en zijn wel blij met dat steeds groter wordende gat tussen hbo en wo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |