abonnement Unibet Coolblue
pi_189245589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tijd noch zin voor. Dat ze gewoon gezonde zooi verkopen.
Dan had je als klacht moeten plaatsen dat je een luiwammes bent, dat was terecht geweest. Ze verkopen namelijk gewoon gezonde zooi, alleen moet je er dan zelf wat voor doen om het voor jezelf lekker/eetbaar te maken.

Derhalve nog steeds een onterechte klacht.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 14:16:03 #27
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_189245596
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tijd noch zin voor. Dat ze gewoon gezonde zooi verkopen.
Zoals bitterballen *O*
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 14:28:06 #28
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189245787
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Dan had je als klacht moeten plaatsen dat je een luiwammes bent, dat was terecht geweest. Ze verkopen namelijk gewoon gezonde zooi, alleen moet je er dan zelf wat voor doen om het voor jezelf lekker/eetbaar te maken.

Derhalve nog steeds een onterechte klacht.
Zo ongeveer overal zit toegevoegd zout in, tenzij je de hele dag aan een stronk broccoli wilt knagen. Da's niet mijn ambitie.

En ja ik ben druk druk druk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189245878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zo ongeveer overal zit toegevoegd zout in, tenzij je de hele dag aan een stronk broccoli wilt knagen. Da's niet mijn ambitie.

En ja ik ben druk druk druk.
Nee hoor, koop maar een keer niet van die standaard pakketten, samengestelde kruidenzakjes en voorgeprepareerd voedsel. Begin maar met gewoon groente te halen, desnoods ingevroren en koop standaard potjes met kruiden (check even op zout, er zijn er genoeg die dat niet hebben) en leer je eigen vlees/groente te kruiden.

Ik dacht een kleine 2 jaar geleden hetzelfde als jij nu, eet sindsdien praktisch zoutloos met alles wat ik zelf maak (en dat zijn dus minimaal het ontbijt en diner, lunch wil ik nog wel eens brood eten) en het kost me nu nauwelijks extra tijd meer. In het begin hoogstens een half uurtje langer boodschappen doen omdat je wat producten wil vergelijken. Maar het begint met leren koken i.p.v. de standaard afhaalmaaltijd uit de supermarkt te trekken.

Oh en regel een vriezer, dat scheelt je doordeweeks de helft van de tijd met koken: dag van tevoren maaltijd uit de vriezen > koekenpan op > 5 minuten opwarmen > smakelijk eten.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 15:39:29 #30
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189246937
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Dan had je als klacht moeten plaatsen dat je een luiwammes bent, dat was terecht geweest. Ze verkopen namelijk gewoon gezonde zooi, alleen moet je er dan zelf wat voor doen om het voor jezelf lekker/eetbaar te maken.

Derhalve nog steeds een onterechte klacht.
Het feit dat ik geen drie kwartier achter potten en pannen wil staan heeft niets te maken met dat overal dat gore zout in zit.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 15:40:40 #31
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189246951
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:32 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Nee hoor, koop maar een keer niet van die standaard pakketten, samengestelde kruidenzakjes en voorgeprepareerd voedsel. Begin maar met gewoon groente te halen, desnoods ingevroren en koop standaard potjes met kruiden (check even op zout, er zijn er genoeg die dat niet hebben) en leer je eigen vlees/groente te kruiden.

Ik dacht een kleine 2 jaar geleden hetzelfde als jij nu, eet sindsdien praktisch zoutloos met alles wat ik zelf maak (en dat zijn dus minimaal het ontbijt en diner, lunch wil ik nog wel eens brood eten) en het kost me nu nauwelijks extra tijd meer. In het begin hoogstens een half uurtje langer boodschappen doen omdat je wat producten wil vergelijken. Maar het begint met leren koken i.p.v. de standaard afhaalmaaltijd uit de supermarkt te trekken.

Oh en regel een vriezer, dat scheelt je doordeweeks de helft van de tijd met koken: dag van tevoren maaltijd uit de vriezen > koekenpan op > 5 minuten opwarmen > smakelijk eten.
Lees hierboven.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189247072
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het feit dat ik geen drie kwartier achter potten en pannen wil staan heeft niets te maken met dat overal dat gore zout in zit.
Jawel want alleen als jij zelf tijd maakt om (echt) te koken kan je bepalen hoeveel zout je binnenkrijgt, in alle overige gevallen bepaalt de voedingsindustrie dat voor je.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 3 oktober 2019 @ 18:53:28 #33
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189249954
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:47 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jawel want alleen als jij zelf tijd maakt om (echt) te koken kan je bepalen hoeveel zout je binnenkrijgt, in alle overige gevallen bepaalt de voedingsindustrie dat voor je.
Ik ben 4 dagen van huis (waarvan 2 X 2 aaneengesloten) en als ik dan thuis kom tegen bv middernacht, wil ik graag slapen ipv eten te bereiden.

Dan ben ik in het weekend wel thuis, maar dan kan ik niet voor alle dagen eten meenemen.

Wat jij zegt klopt in theorie wel, vers is beter dan die andere rotzooi, maar de situatie is voor mij heel lastig zo niet praktisch onuitvoerbaar.

Een oplossing zou zijn om in supermarkten gezonde pakketten te verkopen. Soep groente vlees aardappelen rijst bij elkaar, maar dan moet je dat vanwege de houdbaarheid ook weer bijna dagelijks aanschaffen.

HelloFresh heeft daar al een begin mee gemaakt, maar die verkopen bv geen totaalpakketten met soep en vlees waardoor je toch nog naar de supermarkt moet om je zut te scoren.

Overigens kookt mijn vriendin ook voor me, alleen is dat geen 4 dagen :9
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189313921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het feit dat ik geen drie kwartier achter potten en pannen wil staan heeft niets te maken met dat overal dat gore zout in zit.
Dat hoeft ook niet, ik kook doordeweeks in minder dan een kwartier, alleen in het weekend besteed ik wat tijd aan koken.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan ben ik in het weekend wel thuis, maar dan kan ik niet voor alle dagen eten meenemen.

Dat kan prima, haal van die vershoudbakken, kook een grote hoeveelheid en knal het in de vriezer. Na een paar weken heb je verschillende maaltijden in je vriezer liggen en kun je dus zelfs afwisselend eten.

Ik leef in een soortgelijke situatie als dat jij leeft: 5 dagen volle bak werken en dan nog flinke reistijd erbij en 's avonds graag aan het sporten/muziekmaken en dus weinig tijd voor koken. Dus ik trek zo'n bak uit de vriezer, bak die op (niet in de magnetron, dan kun je net zo goed McDonalds eten) en je kunt binnen een kwartier eten.

Nadeel: Je moet leren in grote hoeveelheden te koken (als in: 5-6 maaltijden in 1x) en daar dus ook de pannen voor hebben

Voordeel: het scheelt je een bak tijd, je weet exact wat je eet en het is een stuk gezonder én lekkerder.
pi_189315211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik ben 4 dagen van huis (waarvan 2 X 2 aaneengesloten) en als ik dan thuis kom tegen bv middernacht, wil ik graag slapen ipv eten te bereiden.

Dan ben ik in het weekend wel thuis, maar dan kan ik niet voor alle dagen eten meenemen.

Wat jij zegt klopt in theorie wel, vers is beter dan die andere rotzooi, maar de situatie is voor mij heel lastig zo niet praktisch onuitvoerbaar.

Een oplossing zou zijn om in supermarkten gezonde pakketten te verkopen. Soep groente vlees aardappelen rijst bij elkaar, maar dan moet je dat vanwege de houdbaarheid ook weer bijna dagelijks aanschaffen.

HelloFresh heeft daar al een begin mee gemaakt, maar die verkopen bv geen totaalpakketten met soep en vlees waardoor je toch nog naar de supermarkt moet om je zut te scoren.

Overigens kookt mijn vriendin ook voor me, alleen is dat geen 4 dagen :9
Ik ga je zelf gekookt eten meegeven voor bij je thuis zodat je die enkel op hoeft te warmen, verwacht er wel seks voor terug!
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 15:17:55 #36
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_189315261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 18:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik ben 4 dagen van huis (waarvan 2 X 2 aaneengesloten) en als ik dan thuis kom tegen bv middernacht, wil ik graag slapen ipv eten te bereiden.

Dan ben ik in het weekend wel thuis, maar dan kan ik niet voor alle dagen eten meenemen.

Wat jij zegt klopt in theorie wel, vers is beter dan die andere rotzooi, maar de situatie is voor mij heel lastig zo niet praktisch onuitvoerbaar.

Een oplossing zou zijn om in supermarkten gezonde pakketten te verkopen. Soep groente vlees aardappelen rijst bij elkaar, maar dan moet je dat vanwege de houdbaarheid ook weer bijna dagelijks aanschaffen.

HelloFresh heeft daar al een begin mee gemaakt, maar die verkopen bv geen totaalpakketten met soep en vlees waardoor je toch nog naar de supermarkt moet om je zut te scoren.

Overigens kookt mijn vriendin ook voor me, alleen is dat geen 4 dagen :9
Gewoon bitterballen frituren is zo gedaan toch? En kun je ook nog eens multitasken met naar de wc gaan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')