abonnement Unibet Coolblue
pi_189240918
Beste mensen,
Ik zit nu in het zesde jaar ASO en moet een OC schrijven. Ik dacht eraan om dit te bespreken: “Welke programmeertaal moet je eerst leren?”. En dus heb ik al een paar deelvragen beantwoord, zoals “Wat is een programmeertaal?”, “Welke toepassingen kent een programmeertaal?”, “Hoe werkt programmeren”… Maar nu krijg ik te weten dat mijn onderwerp al overal op internet besproken is en mijn bijdrage aan dit onderwerp dus zee klein is. Dus moet ik mijn onderwerp een beetje afbakenen. Ik heb gezocht naar andere onderwerpen binnen programmeertalen, want ik wil natuurlijk al mijn geschreven werk niet verliezen. Kan iemand mij misschien op weg helpen naar een andere onderzoeksvraag, zonder dat ik al mijn geschreven werk verlies en het gewoon nog steeds nuttige informatie blijft voor mijn nieuwe onderzoek? Alvast bedankt!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 09:21:41 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189241060
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:06 schreef SlimmeRick het volgende:
Beste mensen,
Ik zit nu in het zesde jaar ASO en moet een OC schrijven.
Wat.
quote:
Ik dacht eraan om dit te bespreken: “Welke programmeertaal moet je eerst leren?”. En dus heb ik al een paar deelvragen beantwoord, zoals “Wat is een programmeertaal?”, “Welke toepassingen kent een programmeertaal?”, “Hoe werkt programmeren”… Maar nu krijg ik te weten dat mijn onderwerp al overal op internet besproken is en mijn bijdrage aan dit onderwerp dus zee klein is.
Dit had je zelf niet kunnen verzinnen?
quote:
Dus moet ik mijn onderwerp een beetje afbakenen. Ik heb gezocht naar andere onderwerpen binnen programmeertalen, want ik wil natuurlijk al mijn geschreven werk niet verliezen. Kan iemand mij misschien op weg helpen naar een andere onderzoeksvraag, zonder dat ik al mijn geschreven werk verlies en het gewoon nog steeds nuttige informatie blijft voor mijn nieuwe onderzoek? Alvast bedankt!
Waarom denk je dat wanneer je je reeds geschreven werk een beetje anders structureert en er een andere onderzoeksvraag aan hangt, het ineens wél relevant wordt?

Verder is dit natuurlijk geen 'onderzoekstopic' zoals de TT doet vermoeden, maar eerder een 'ik ben te lui om m'n huiswerkopdracht goed aan te pakken'-topic.
Huilen dan.
pi_189251404
Nou ja je hebt toch eigenlijk al geschreven over zaken die niet nuttig zijn. Hoe maakt een andere onderzoeksvraag dat die pagina's wel plotseling relevant worden?

Wat is ASO en OC?

En bedoel ik heb het vermoeden dat bij het afstuderen je toch niet daadwerkelijk iets toe gaat voegen met wat je schrijft. Het gaat erom dat je naar beste vermogen op het gewenste niveau wat aandraagt.. zal in de praktijk zelden tot nooit echt nut hebben, daarvoor heb je experts die dingen verzinnen en al jaren werkervaring hebben..

Zou zelf als ik nu iets zou moeten schrijven voor een cijfer wat verzinnen over machine learning omdat dat echt heel snel nu op begint te komen. Hoe ook kleine organisaties efficient ervan gebruik kunnen maken ofzo zou een goede onderzoeksvraag kunnen zijn bijvoorbeeld.
pi_189259603
-> SES
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189294144
Je kunt je misschien spitsen op wat een taal geschikt maakt om te leten als eerste taal: striktheid. Python is b.v. erg hip, maar ook heel flexibel. Als je daarna overstapt op meer rigide talen, dan moet je nauwkeuriger worden. In de praktijk kun je dat beter andersom doen.

Verder geen idee wat ASO of OC is, dus misschien sla ik de plank mis.
-
pi_189301031
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:06 schreef SlimmeRick het volgende:
Beste mensen,
Ik zit nu in het zesde jaar ASO en moet een OC schrijven. Ik dacht eraan om dit te bespreken: “Welke programmeertaal moet je eerst leren?”. En dus heb ik al een paar deelvragen beantwoord, zoals “Wat is een programmeertaal?”, “Welke toepassingen kent een programmeertaal?”, “Hoe werkt programmeren”… Maar nu krijg ik te weten dat mijn onderwerp al overal op internet besproken is en mijn bijdrage aan dit onderwerp dus zee klein is. Dus moet ik mijn onderwerp een beetje afbakenen. Ik heb gezocht naar andere onderwerpen binnen programmeertalen, want ik wil natuurlijk al mijn geschreven werk niet verliezen. Kan iemand mij misschien op weg helpen naar een andere onderzoeksvraag, zonder dat ik al mijn geschreven werk verlies en het gewoon nog steeds nuttige informatie blijft voor mijn nieuwe onderzoek? Alvast bedankt!
Neem een makkelijke toegankelijke taal waarmee je eerst het programmeren leert, dus functioneel programmeren. Daaruit kan de stap gemaakt worden naar object georiënteerd programmeren.
  maandag 7 oktober 2019 @ 17:37:56 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189317440
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:53 schreef stokj het volgende:

[..]

Neem een makkelijke toegankelijke taal waarmee je eerst het programmeren leert, dus functioneel programmeren. Daaruit kan de stap gemaakt worden naar object georiënteerd programmeren.
:D Functioneel programmeren is geen opmaat naar object georienteerd programmeren; functioneel is veel moeilijker. TS zou wel kunnen beginnen met imperatief programmeren.

Voor een middelbareschool-onderzoek (ASO) zou het wel aardig zijn om na te gaan welke programmeerparadigma's er zijn en in welke toepassingen worden gebruikt, welke patronen en constructies je binnen die paradigma's regelmatig tegenkomt en welke talen daarbij aansluiten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189317827
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:D Functioneel programmeren is geen opmaat naar object georienteerd programmeren; functioneel is veel moeilijker. TS zou wel kunnen beginnen met imperatief programmeren.

Voor een middelbareschool-onderzoek (ASO) zou het wel aardig zijn om na te gaan welke programmeerparadigma's er zijn en in welke toepassingen worden gebruikt, welke patronen en constructies je binnen die paradigma's regelmatig tegenkomt en welke talen daarbij aansluiten.
Wat is dat dan, "functioneel"? Ik gebruik b.v. Python als alternatief voor Matlab, da's toch voornamelijk functioneel programmeren? :@
-
pi_189317875
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:53 schreef stokj het volgende:

[..]

Neem een makkelijke toegankelijke taal waarmee je eerst het programmeren leert, dus functioneel programmeren. Daaruit kan de stap gemaakt worden naar object georiënteerd programmeren.
Zeker niet met functioneel programmeren beginnen dat is echt een stap lastiger dan een meer imperatief paradigma.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189317894
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat is dat dan, "functioneel"? Ik gebruik b.v. Python als alternatief voor Matlab, da's toch voornamelijk functioneel programmeren? :@
Functioneel programmeren is in de basis volgens mij higher order functions en mutatieloos, opbouw uit kleinere functies en die samenknopen tot complexiteit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:14:22 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189317916
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat is dat dan, "functioneel"? Ik gebruik b.v. Python als alternatief voor Matlab, da's toch voornamelijk functioneel programmeren? :@
Binnen het functionele paradigma heeft iedere input één voorspelbare output en is je state onveranderlijk (je maakt dus steeds een nieuwe state aan). Talen die veel voor functioneel programmeren worden gebruikt zijn bijvoorbeeld Haskell en Lisp. Python wordt eigenlijk niet als functionele taal gebruikt en zeker niet niet in de hoedanigheid van statistiek/scientific computing.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189317977
Ik weet niet waar ASO en CO voor staat, kan je dat toelichten TS?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:19:25 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189318000
quote:
16s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik weet niet waar ASO en CO voor staat, kan je dat toelichten TS?
ASO is het Belgische vwo/(havo) en CO zal neem ik aan zoiets zijn als een profielwerkstuk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189318035
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

ASO is het Belgische vwo/(havo) en CO zal neem ik aan zoiets zijn als een profielwerkstuk.
Ah oké.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189318087
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:D Functioneel programmeren is geen opmaat naar object georienteerd programmeren; functioneel is veel moeilijker. TS zou wel kunnen beginnen met imperatief programmeren.

Voor een middelbareschool-onderzoek (ASO) zou het wel aardig zijn om na te gaan welke programmeerparadigma's er zijn en in welke toepassingen worden gebruikt, welke patronen en constructies je binnen die paradigma's regelmatig tegenkomt en welke talen daarbij aansluiten.
Hm ja wel al is dat wel wat pittig misschien voor de middelbare school. :P

Maar wel erg cool, zou dan zeker ook naar reactive programming kijken dat is iets wat naar mijn idee aan het opkomen is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189318103
quote:
16s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zeker niet met functioneel programmeren beginnen dat is echt een stap lastiger dan een meer imperatief paradigma.
Willen we programmeurs op niveau afleveren of hoe zit dat? _O- _O- _O-
pi_189318122
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:24 schreef stokj het volgende:

[..]

Willen we programmeurs op niveau afleveren of hoe zit dat? _O- _O- _O-
Ja maar je begint met hello world en niet met een OS. :)

Daarnaast zou wanneer je eerst imperatief gaat programmeren later ook daadwerkelijk snappen waarom al die restricties als immutabilty bestaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:28:11 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189318156
quote:
16s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm ja wel al is dat wel wat pittig misschien voor de middelbare school. :P

Maar wel erg cool, zou dan zeker ook naar reactive programming kijken dat is iets wat naar mijn idee aan het opkomen is.
Ik begin zelf net een beetje op de hoogte te raken van reactive programming. Erg interessant maar voor TS voert dat denk ik een paar stappen te ver :P . Misschien zou TS het kunnen afbakenen tot een korte beschrijving van alle paradigma's en dan alleen voor OOP wat meer de diepte in kunnen duiken en wat ontwerppatronen kunnen ontleden en aangeven hoe deze geimplementeerd worden in verschillende OOP talen (Java, PHP, python bv)
We have always been at war with Eastasia.
pi_189318177
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik begin zelf net een beetje op de hoogte te raken van reactive programming. Erg interessant maar voor TS voert dat denk ik een paar stappen te ver. Misschien zou TS het kunnen afbakenen tot een korte beschrijving van alle paradigma's en dan alleen voor OOP wat meer de diepte kunnen duiken en wat ontwerppatronen kunnen ontleden en aangeven hoe deze geimplementeerd worden in verschillende OOP talen (Java, PHP, python bv)
Ja fair point. :) Al is er best een lijst aan paradigma en veel zijn niet erg toegankelijk qua materiaal. Volgend mij staat er op de engelse wiki een diagram uit een paper die ik gelezen heb, dat zou een goed beginpunt kunnen zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189322482
quote:
16s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar je begint met hello world en niet met een OS. :)

Daarnaast zou wanneer je eerst imperatief gaat programmeren later ook daadwerkelijk snappen waarom al die restricties als immutabilty bestaat.
Hello World :P
Alleen echte Software Engineers begrijpen waarom je specifiek met die tekst begint.

Ben je ook een (ervaren) Software Engineer? En jij @-XOR-
pi_189322560
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:49 schreef stokj het volgende:

[..]

Hello World :P
Alleen echte Software Engineers begrijpen waarom je specifiek met die tekst begint.

Ben je ook een (ervaren) Software Engineer? En jij @:-xor-
Nog niet. Mag over een paar maanden beginnen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189322617
quote:
16s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nog niet. Mag over een paar maanden beginnen. :P
Spannend. Heb je een voorkeur voor een specifieke taal of hangt dat van de opdracht af?
pi_189322935
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:55 schreef stokj het volgende:

[..]

Spannend. Heb je een voorkeur voor een specifieke taal of hangt dat van de opdracht af?
Nee niet echt ik vind JS sinds es6 erg fijn, en kies zelf meestal golang of python maar vind java en c++ ook prima talen afhankelijk van het doel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189322956
quote:
16s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee niet echt ik vind JS sinds es6 erg fijn, en kies zelf meestal golang of python maar vind java en c++ ook prima talen afhankelijk van het doel.
Baas _O_ _O_ _O_
pi_189322984
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:09 schreef stokj het volgende:

[..]

Baas _O_ _O_ _O_
:@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')