abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:43:51 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189252687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef Hexagon het volgende:
Overigens leggen gemeenteraadsleden een eed af waarin ze trouw aan de grondwet zweren. Dus eigenlijk handelen al die raadsleden in strijd daarmee.
Je kunt ook concluderen dat jij de grondwet verkeerd interpreteert en dat dit gewoon mag.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:45:03 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189252714
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:38 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Volledig terecht, naar mijn bescheiden mening.
Dat je op het forum niet mag schelden met het K woord lijkt mij ook volkomen terecht. Sowieso hoort schelden (en vloeken) niet thuis in beschaafde conversaties.
Wat heb jij trouwens een idiote UI :P
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:47:49 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189252805
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt ook concluderen dat jij de grondwet verkeerd interpreteert en dat dit gewoon mag.
Staat in de OP dan men zich kan beroepen op de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting, wat dit nietig maakt.

Dus de APV van Molenlanden is gewoon in strijd met de grondwet nu
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:57:35 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189253124
Belachelijk hoe die christelijke randdebielen steeds meer voor elkaar krijgen.
Zijn het eens geen moslims met hun intolerante haatreligie dan zijn het wel gereformeerde cultisten In die gemeente wil je nog niet dood gevonden worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:59:12 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189253187
Wat is er trouwens zo erg aan het vloeken met ziektes?
Het is niet zo dat als je iemand een kankermongool noemt degene dan ook kanker krijgt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189254808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Staat in de OP dan men zich kan beroepen op de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting, wat dit nietig maakt.

Dus de APV van Molenlanden is gewoon in strijd met de grondwet nu
Bij zo'n beetje elk artikel van de grondwet staat iets van 'behalve als de wet anders bepaalt'.

De grondwet maakt zichzelf dus eigenlijk nietig.
pi_189255173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat je op het forum niet mag schelden met het K woord lijkt mij ook volkomen terecht. Sowieso hoort schelden (en vloeken) niet thuis in beschaafde conversaties.
Wat heb jij trouwens een idiote UI :P
Haha dat mag jij zeggen hoor 😅
  donderdag 3 oktober 2019 @ 22:25:43 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189255479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:54 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Bij zo'n beetje elk artikel van de grondwet staat iets van 'behalve als de wet anders bepaalt'.

De grondwet maakt zichzelf dus eigenlijk nietig.
Ja maar een plaatselijke APV is sowieso al geen wet
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 00:09:27 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189257411
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Staat in de OP dan men zich kan beroepen op de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting, wat dit nietig maakt.

Dus de APV van Molenlanden is gewoon in strijd met de grondwet nu
"Godverdomme" en "klerelijer" of "krijg de tyfus" zijn uitingen, maar géén meningen en dus ook geen meningsuitingen :W
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:32:26 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189259386
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 00:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

"Godverdomme" en "klerelijer" of "krijg de tyfus" zijn uitingen, maar géén meningen en dus ook geen meningsuitingen :W
Hee ik verzin dat krantenbericht niet. Daar staat gewoon in dat het ongrondwettelijk is
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:35:12 #86
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189259399
Zeer goed initiatief.

Vloeken is geen fijne zaak. Ik ben zelf niet religieus, maar hier kan ik me goed in vinden.

Fatsoen is belangrijk in een samenleving.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:40:03 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189259435
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zeer goed initiatief.

Vloeken is geen fijne zaak. Ik ben zelf niet religieus, maar hier kan ik me goed in vinden.

Fatsoen is belangrijk in een samenleving.
Vloeken is juist super gezond

https://www.metronieuws.nl/nieuws/2014/05/vloeken-is-gezond
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:42:19 #88
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189259455
quote:
Ik vind het erg onfatsoenlijk en vooral tokkies en asocialen doen dit.

Zeker schelden met ziektes en godslasterlijke taal, ook al ben ik zelf niet godsdienstig.

Je zou 'potvolblommen' of zo wellicht wel kunnen gebruiken. Tokkie-gedrag is nooit goed te keuren. De samenleving is te horkerig, lomp en onbeschoft. Een beetje fatsoen kan geen kwaad in zowel Nederland als Fryslan.
pi_189259791
Alleen tokkies, gelovigen en andere minderwaardigen schelden niet met godverdomme.
Conscience do cost.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:45:11 #90
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_189260057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:39 schreef Najieto het volgende:
Kansloze regel van mijn gemeente :'). Mja had niet anders verwacht van die grefo's
Stel je inderdaad voor dat je een beetje beschaafd met elkaar om gaat zeg.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189260133
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik vind het erg onfatsoenlijk en vooral tokkies en asocialen doen dit.

Zeker schelden met ziektes en godslasterlijke taal, ook al ben ik zelf niet godsdienstig.

Je zou 'potvolblommen' of zo wellicht wel kunnen gebruiken. Tokkie-gedrag is nooit goed te keuren. De samenleving is te horkerig, lomp en onbeschoft. Een beetje fatsoen kan geen kwaad in zowel Nederland als Fryslan.
Stel je niet aan zeg. Ik vloek wanneer ik wil en ben geen tokkie en ook niet associaal.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:14:25 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189260411
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 08:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik vind het erg onfatsoenlijk en vooral tokkies en asocialen doen dit.

Zeker schelden met ziektes en godslasterlijke taal, ook al ben ik zelf niet godsdienstig.

Je zou 'potvolblommen' of zo wellicht wel kunnen gebruiken. Tokkie-gedrag is nooit goed te keuren. De samenleving is te horkerig, lomp en onbeschoft. Een beetje fatsoen kan geen kwaad in zowel Nederland als Fryslan.
Tja ik zie het probleem niet zo

Als ik tijdens het fietsen een lekke band krijg is zeg ik niet "Grutjesnogantoe mijn fietband is lek" maar geeft "Godskolere waarom laat die kutfiets me nu in de steek." toch wat meer ruimte om alle frustraties er even uit te krijgen waarna de rust terugkeert.

Ik beledig er niemand persoonlijk mee. Het is puur voor mijn eigen welzijn. Misschien moeten die lui zich er wat minder druk om maken. Veel beter voor hun gezondheid.
pi_189261027
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:20 schreef nixxx het volgende:

[..]

De Nederlandse grondwet is een beetje apart, omdat je je er als burger niet direct op kunt beroepen. Het is meer een set beperkingen en regels voor de overheid.
Dat is helemaal niet apart. Grond slaat op de grondslag van de staat, niet op het grondgebied of zo. Net als dat constitutie heet omdat het die van de staat betreft.

Het aparte is dat Nederlandse politici op een gegeven moment zijn gaan blaten dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden' om dat dan vervolgens in de hoedanigheid van overheid niet te doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189261112
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:16 schreef ems. het volgende:
Alleen tokkies, gelovigen en andere minderwaardigen schelden niet met godverdomme.
Die schelden ook, maar altijd als anderen hen niet kunnen horen of in talen die de meeste mensen nieit kunnen verstaan.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:15:23 #95
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189264938
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:56 schreef nixxx het volgende:

Je hebt je verantwoordelijkheid volgens de wet, maar de wet op godslastering is geloof ik een paar jaar geleden geschrapt. Een APV is geen wet en zou dit grondrecht dus niet mogen beperken.
Dat snap ik ook niet. Als blasfemie niet ergens strafbaar gesteld is, hoe kan je het dan in de APV opnemen? Verwensingen met ziektes en schelden kan ik me wel wat bij voorstellen.

Tot mijn verbazing las ik dit:

quote:
De hoogte van de straf voor belediging
Belediging wordt normaal gesproken enkel bestraft indien er aangifte is gedaan. De maximumstraf die de rechter kan opleggen is drie maanden gevangenisstraf of een geldboete van de tweede categorie (3.900 euro).

De uiteindelijke gevangenisstraf of geldboete zal afhangen van de ernst van het gepleegde delict. Zo zullen beledigingen die discriminerend zijn of samenhangen met een sportevenement zwaarder worden bestraft dan de gemiddelde belediging. Ook in het geval van agressie in het verkeer zal een hogere straf worden geëist.
Drie maanden! Die straf wordt natuurlijk nooit gegeven. Daar moet je het in Nederland heel bont voor maken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:32:44 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189265143
quote:
Dat dit werkt om negatieve ervaringen te verwerken, lijkt mij overduidelijk. Dus vloeken, schelden en tieren is voor de persoon zelf een goede manier om stoom af te blazen. Maar daarnaast is er natuurlijk een negatief resultaat voor degenen die daar dan het lijdend/leidend voorwerp of getuige van zijn. Zelf heb ik toen ik eenmaal kinderen had, er wel op gaan letten om het minder te doen. Ook heb ik gelovige buren en is dat ook wel een reden om me een beetje in te houden.

Als ik het anderen hoor of zie doen in het openbaar, dan zie ik deze mensen toch al snel als een soort van minderwaardig. Het gebruik van ziekte K helemaal, dat doen alleen randdebielen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189612773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een ongelofelijke onzin. Dit is een vrij land. Ik beledig elke "God" die ik maar wil.


Vanaf zaterdag mag er niemand meer naar boven.
De Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van continent, roepen al jaren op om niet meer de Uluru op te gaan.
De rots is heilig voor de Anangu, de groep Aboriginals die in het gebied woont.

De rots zou de geesten van hun voorouders herbergen en speelt een belangrijke rol in hun geloof en cultuur.
Het beklimmen van de Uluru is daarom niet [meer] toegestaan

Wie na morgen nog een poging waagt om de berg te bedwingen, riskeert een boete van omgerekend 390 euro.
Dat bedrag kan in de toekomst nog hoger worden; misschien dat er zelfs gevangenisstraf op komt te staan.

https://nos.nl/artikel/23(...)alie-gaat-dicht.html
shift-knop defekt
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:52:32 #98
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189613279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:18 schreef TomLuny het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vanaf zaterdag mag er niemand meer naar boven.
De Aboriginals, de oorspronkelijke bewoners van continent, roepen al jaren op om niet meer de Uluru op te gaan.
De rots is heilig voor de Anangu, de groep Aboriginals die in het gebied woont.

De rots zou de geesten van hun voorouders herbergen en speelt een belangrijke rol in hun geloof en cultuur.
Het beklimmen van de Uluru is daarom niet [meer] toegestaan

Wie na morgen nog een poging waagt om de berg te bedwingen, riskeert een boete van omgerekend 390 euro.
Dat bedrag kan in de toekomst nog hoger worden; misschien dat er zelfs gevangenisstraf op komt te staan.

https://nos.nl/artikel/23(...)alie-gaat-dicht.html
Echt gestoord. Hoezo is die berg eigendom van een stelletje, achterlijke primitieve wilden?
pi_189615792
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Echt gestoord. Hoezo is die berg eigendom van een stelletje, achterlijke primitieve wilden?
Dat heet respect hebben voor andermans geloof en cultuur.
Jij wil toch ook dat jouw gewoontes gerespecteerd worden?
En om ze nou achterlijke, primitieve wilden te noemen gaat veel te ver. Geen idee waarom ik dat er nog achteraan typ want dat zul je ook wel onzin vinden als ik de rest van je bijdrages zo eens lees.
pi_189618554
Het nadeel van geloof is dat het niet te bewijzen valt.
De Aboriginals menen dat er geesten in die berg aanwezig zijn en dan mag niemand meer dat stuk terrein betreden. Daar wordt nu aan toegegeven en dan duurt het niet lang of de Hindoes eisen dat de koeien niet worden gegeten, de moslims eisen dat Mohammed niet wordt getekend, de Christenen eisen dat er niet meer gevloekt wordt, de Chinezen eisen dat ergens in juni een week lang oud en nieuw wordt gevierd en zo gaat het maar door.
En dat alles voor ontastbare dingen.
shift-knop defekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')