abonnement Unibet Coolblue
pi_189235433
Hoi allemaal,

Wij willen in de komende zomer (eind juni - begin juli) een roadtrip gaan houden door slovenie en kroatie. We vertrekken vanuit thuis met eigen auto en hebben 3 weken de tijd.

We hebben onderstaande route al bedacht, maar we zouden graag willen weten of we iets belangrijks vergeten, beter iets kunnen overslaan of juist een stad toevoegen. Ook zijn we geinteresseerd in mooie stoppunten, mooie uitkijkpunten of andere dingen die je echt gezien moet hebben.

Onze route is als volgt:

Dag 1: Vroeg aanrijden naar Oostenrijk Salzburg 5,5 uur. Aankomst 15:30
Dag 2: Dagje oostenrijk(Nationaal park op de route) en dan naar Slovenië (Bled)
Dag 3 en 4: Bled, vintgar kloof & triglav, bohinj lake
optioneel een halve dag langer
Dag 5 en 6: Ljubljana
Dag 7: Postojna caves, smiddags/savonds naar kroatie
Dag 8, 9, 10: Porec, Rovinj, Pula. ’s Avonds slapen bij plitvice, rijden via baai van kvarner
Dag 11: Plitvice meren, doorrijden naar zadar
Dag 12: Zadar
Dag 13: sochtends naar Krka, slapen in sibenik (of omgeving)
Dag 14: via trogir naar split
Dag 15: Split
Dag 16 en 17: Brac Hvar
Dag 18: dubrovnik
Dag 20: Dubrovnik en in de middag rijden naar Zagreb
Dag 21: Zagreb
Dag 22: Rijden naar NL
Dag 23: Rijden naar NL

Nu hebben we dus eigenlijk 2 dagen te veel, maar dit valt opzich nog te overzien. Alleen heb ik het gevoel dat het allemaal misschien iets te gehaast is en we dus in sommige steden veel missen. Wat denken jullie hiervan?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:02:44 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189235535
Ja dat is nogal gehaast zo.
Doe de helft en geniet gewoon wat chiller *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:05:02 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189235604
Ik lees mee. Staat op ons lijstje.
Resistance is futile.
pi_189235858
Bled/Bohinj Triglav kan ook wel in 1 dag, net als Ljubljana. KRka kun je ook wel laten als je al naar Plitvice gaat.

I.p.v. Zadar of Zagreb kun je ook de grens over naar Mostar.
.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:43:29 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189236832
Zorg dat je goede airco hebt in je auto.
Ik ben niet op alle plaatsen geweest die op je planning staan, maar ik zou sowieso de natuurgebieden niet schrappen. Ik zou wel wat andere plaatsen weglaten omdat je reis dan wat minder gehaast is, het blijft wel vakantie he.
Als ik zelf zou gaan zou ik de Oostenrijkse stop, Poreč en Hvar/Brac weglaten.
En hou er rekening mee dat het belachelijk toeristisch is in Dubrovnik. En zorg dat je genoeg contant geld bij je hebt, ook zeker muntgeld. Kuna's dan he, dat bespaart een hoop gedoe met parkeren en andere kleine transacties.
Ga je de overnachtingen van tevoren al boeken?
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 22:45:27 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189236894
Wauw. Wat druk. Rare opmerking; kan je niet van amsterdam naar dubrovnik vliegen, een auto huren en dan naar het noorden rijden en dan de naar Slovenie rijden en via zagreb terugvliegen? Via Sixt hadden we een relatief goedkope huurauto en de vlucht was ook goedkoop. Vooral als ke nagaat dat je ook nog brandstofkosten hebt met je eigen auto. Scheelt vier dagen reistijd.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189237184
Twee jaar geleden iets soortgelijks gedaan. Weet alleen niet meer hoe lang we overal zijn gebleven maar in totaal ook 3 weken weg geweest en we hadden er echt niks bij moeten hebben.

1. Dag/nacht Oostenrijk
2. Bled en dagje naar Tolmin (kajakken op de rivier en de kloof daar bezoeken)
3. Ljubljana, Postojna en Predjama kasteel
4. Kamperen in Senj als tussenstop/strand
5. Plitvice twee nachten
6. ¦ibenik/Vodice
7. Split
8. Dubrovnik

Kajakken op de Soča rivier bij Tolmin was erg mooi en de kloof daar prachtig (mooier dan die van Vintgar). Meer van Bohinj vond ik niet echt boeiend.

Als je toch naar Postojna gaat zeker ook Predjama kasteel meepakken. Unieke locatie.

Als je bij Plitvice een hotel pakt kan je heel vroeg het park in vóórdat alle touringcars aankomen. Dat scheelt enorm.

Heb vier korte video's gemaakt van die reis. Dit is de eerste. Misschien leuk om te kijken.

^ To je nesmysl ^
pi_189237221
Wat een tempo. Is het een lijstjeafvink-vakantie of wil je ook beetje uitrusten op strand?
pi_189237634
Wij hebben afgelopen jaar ook zoiets gedaan maar dan korter. Ik kom er morgen even op terug. Reageer nu meer zodat ik het niet vergeet.

Ik denk dat je het wat te vol hebt gepland. Wij hadden al een behoorlijk druk reisplan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189240125
De mensen die zeuren over krap schema snappen volgens mij niet het idee achter een roadtrip :')

quote:
Dag 1: Vroeg aanrijden naar Oostenrijk Salzburg 5,5 uur. Aankomst 15:30
Als je in NLD woont ga je Salzburg niet halen in 5,5 uur met de auto...

quote:
Dag 3 en 4: Bled, vintgar kloof & triglav, bohinj lake
optioneel een halve dag langer
Vrsic pas ook meepakken, leuke autorij-route... :) Verder is Triglav best groot, zonder wegen die er recht doorheen gaan. Van Bled naar de andere kant kost dus een paar uur ;)

Ik heb trouwens Slovenië + Kroatie (Rovinj & Plitvice) gedaan in een dag of 10, dus jou schema is volgens mij prima te doen mits je flexibel bent. Overnachtingen zou ik echter niet gaan vastleggen :)

Vergis je niet in de rijtijden in Slovenie en Kroatie, het is niet overal een doorgaande snelweg. Ik herinner me nog dat ik vanuit Slovenie rechtstreeks naar Plitvice ging, gemiddelde snelheid was zeer lag door binnendoorweggetjes etc ;)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_189240826
Ik zou de Plitvicemeren een dag langer doen. Als je een beetje alle routes gehad wil hebben ben je daar zo een hele dag kwijt. En dan ben je nog niet eens echt in de bossen geweest enzo. En ga vroeg want druk!! Als je die dag ook nog moet gaan rijden ga je er misschien spijt van krijgen dat je niet rustiger de tijd hebt genomen.

Dag 1: vertrokken vanuit Nederland naar Oostenrijk.
Dag 2: Naar de Krimmlr wasserfalle geweest in Oostenrijk en vanuit daar doorgereden naar Slovenië.
Dag 3: wandeling bij de Soča vallei gemaakt, watervallen bezocht enz.
Dag 4: richting Pula/Kroatie gereden via de Limbaai
Dag 5: Pula bezocht
Dag 6: kustroute naar Zadar gereden
Dag 7: Zadar bezocht
Dag 8: Krka par bezocht
Dag 9: Naar Dubrovnik gereden via de kustweg, avond nog Dubrovnik in geweest
Dag 10: Dubrovnik bezocht, muren fort enz.
Dag 11: via de snelweg (tol) naar de Plitviemeren gereden.
Dag 12: Plitvce meren en de Barac caves bezocht
Dag 13: Plitvice meren bezocht en richting Oostenrijk gereden. Zouden dit eigenlijk nog een dag rekken maar we we hadden het park al twee keer van vroeg tot eind doorgelopen. En zo konden we onderweg nog wat tijd vrijmaken om andere dingen te gaan zien en we waren best wel heel erg moe dus 's nachts rijden vonden we niet heel verantwoord meer.
Dag 14: Van Oostenrijk naar Duitsland gereden
Dag15: Burght Eltz en de Geierlay hangbrug bezocht ... naar huis.

Al met al was ons schema te doen.. Maar het was wel behoorlijk vol. Nu is op het strand liggen gelukkig toch al niks voor ons maar daar hadden we geen tijd meer voor, Maargoed wij zijn ook een week minder lang dan jullie gegaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 03-10-2019 13:11:15 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189243965
Ljubljana kan je skippen, lelijke stad.
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 13:46:24 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189245166
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:41 schreef wuuht het volgende:
Ljubljana kan je skippen, lelijke stad.
Nee man :o Ljubljana is supertof *O* maar aan 1 dag daar heb je wel voldoende, het is erg klein :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 14:09:59 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189245515
Wat MaJo schreef. Het centrum van Ljubljana is juist heel mooi.

En ik zou Dubrovnik overslaan, te ver uit de route en veel te druk met busladingen vol toeristen.

En zoals Polariteit postte: de Vrsic-pas vanaf Kranjska Gora en dan de Soca-rivier blijven volgen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189246430
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee man :o Ljubljana is supertof *O* maar aan 1 dag daar heb je wel voldoende, het is erg klein :)
Dit...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_189246461
Ljubljana is inderdaad een leuke stad

Dubrovnik kan je wel doen, maar wel ochtends vroeg gaan dan. Middags/avonds niet te doen met drommen toeristen.
pi_189246823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ljubljana is inderdaad een leuke stad

Dubrovnik kan je wel doen, maar wel ochtends vroeg gaan dan. Middags/avonds niet te doen met drommen toeristen.
on de avond kan juist weer wel. Dan zijn al die cruise mensen weer op die schepen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189252343
Allereerst; Iedereen echt heel erg bedankt voor de tips en aanbevelingen. We hebben er al een aantal verwerkt in ons schema.

We hebben de planning al iets aangepast. We hebben de dag in Oostenrijk inderdaad overgeslagen, we gaan kiezen tussen Hvar of Brac en hebben een dag minder Ljubljana ingepland. Ook zijn we niet van plan om op het strand te gaan liggen. We willen echt zoveel mogelijk doen en zien, zonder dat we alle activiteiten moeten afjagen. Daarbij plannen we alleen het eerste hotel, daarna plannen we alles op de dag zelf.

@Renesite: We vinden het juist leuk om vanaf thuis eigenlijk aan te kunnen rijden wanneer we willen en ook met de terugweg dat we meer vrijheid hebben. Dit is ook voor ons de eerste keer dus we zijn benieuwd.

@TyVole: Heel erg bedankt, het waren erg leuke filmpjes.

Onze nieuwe (deels gewijzigde) route ziet er nu zo uit:

Vanaf Frankfurt avond ervoor aanrijden
Dag 1: Op tijd aanrijden naar slovenie bled +8 uur
Dag 2 en 3: Bled(castle), vintgar kloof(gorge) & triglav, bohinj lake m Tolmin Gorge (route via Vrsic pas en de Soca rivier blijven volgen)
optioneel een halve dag langer
Dag 4 : Ljubljana

Dag 5: Sochtends Lubjljana, smiddags/savonds extra ruimte voor uitloop
Dag 6: Postojna caves, Predjama castle, smiddags/savonds naar kroatie
Dag 7, 8, 9: Porec, Rovinj, Pula. ’s Avonds slapen bij plitvice, rijden via baai van kvarner
Dag 10: Plitvice meren, doorrijden naar zadar
Dag 11: Zadar
Dag 12: sochtends naar Krka, slapen in sibenik
Dag 13: via trogir naar split
Dag 14: Split  Blue cave
Dag 15 en 17: Brac Hvar (1 minder)
Dag 16: dubrovnik
Dag 17: rijden naar zagreb
Dag 18: Zagreb
Dag 19: halverwege de dag aanrijden
Dag 20: Rijden

We hebben nu in principe nog een dag over, waar zouden jullie die langer besteden/iets gaan doen. Misschien dat we wat langer in Zadar willen verblijven. We vinden 1 volle dag bij de Plitvice meren genoeg.

Nogmaals bedankt voor jullie input!
pi_189253752
Vergis je ook niet in de drukte bij plitvice. Kan stervensdruk zijn. Beste is s-morgens bij zonsopgang al je auto parkeren, dan kan je nog enigszins rustig de populairste stukjes bekijken
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 21:20:27 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189253811
En dubrovnik wordt megawarm overdag en ook daar enorm druk hoor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 3 oktober 2019 @ 22:59:28 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189256244
Alternatief voor de Postojna caves zijn de grotten van Skocjan. Worden vaak hoger aangeschreven. Wij zijn alleen bij Skocjan geweest en vonden deze zeer indrukwekkend.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189351156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:17 schreef polariteit het volgende:
Vergis je ook niet in de drukte bij plitvice. Kan stervensdruk zijn. Beste is s-morgens bij zonsopgang al je auto parkeren, dan kan je nog enigszins rustig de populairste stukjes bekijken
M’n collega zei dat ‘ie van te voren al kaartjes voor Plitvice moest kopen. Ik was er een jaar of 6 terug en toen viel de drukte wel mee.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:41:11 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189429444
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:33 schreef WeCanDoIt het volgende:
Allereerst; Iedereen echt heel erg bedankt voor de tips en aanbevelingen. We hebben er al een aantal verwerkt in ons schema.

We hebben de planning al iets aangepast. We hebben de dag in Oostenrijk inderdaad overgeslagen, we gaan kiezen tussen Hvar of Brac en hebben een dag minder Ljubljana ingepland. Ook zijn we niet van plan om op het strand te gaan liggen. We willen echt zoveel mogelijk doen en zien, zonder dat we alle activiteiten moeten afjagen. Daarbij plannen we alleen het eerste hotel, daarna plannen we alles op de dag zelf.

@:Renesite: We vinden het juist leuk om vanaf thuis eigenlijk aan te kunnen rijden wanneer we willen en ook met de terugweg dat we meer vrijheid hebben. Dit is ook voor ons de eerste keer dus we zijn benieuwd.

@:TyVole: Heel erg bedankt, het waren erg leuke filmpjes.

Onze nieuwe (deels gewijzigde) route ziet er nu zo uit:

Vanaf Frankfurt avond ervoor aanrijden
Dag 1: Op tijd aanrijden naar slovenie bled +8 uur
Dag 2 en 3: Bled(castle), vintgar kloof(gorge) & triglav, bohinj lake m Tolmin Gorge (route via Vrsic pas en de Soca rivier blijven volgen)
optioneel een halve dag langer
Dag 4 : Ljubljana

Dag 5: Sochtends Lubjljana, smiddags/savonds extra ruimte voor uitloop
Dag 6: Postojna caves, Predjama castle, smiddags/savonds naar kroatie
Dag 7, 8, 9: Porec, Rovinj, Pula. ’s Avonds slapen bij plitvice, rijden via baai van kvarner
Dag 10: Plitvice meren, doorrijden naar zadar
Dag 11: Zadar
Dag 12: sochtends naar Krka, slapen in sibenik
Dag 13: via trogir naar split
Dag 14: Split  Blue cave
Dag 15 en 17: Brac Hvar (1 minder)
Dag 16: dubrovnik
Dag 17: rijden naar zagreb
Dag 18: Zagreb
Dag 19: halverwege de dag aanrijden
Dag 20: Rijden

We hebben nu in principe nog een dag over, waar zouden jullie die langer besteden/iets gaan doen. Misschien dat we wat langer in Zadar willen verblijven. We vinden 1 volle dag bij de Plitvice meren genoeg.

Nogmaals bedankt voor jullie input!
Begrijp ik het goed dat je voor Porec, Rovinj en Pula ieder een dag uittrekt? Zo groot is dat allemaal niet. Ik denk dat je er met 1,5 dag ook wel bent.

Ik zou ook voor de Skocjan grotten kiezen persoonlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:10:27 #24
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_189430702
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:41 schreef laziness het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je voor Porec, Rovinj en Pula ieder een dag uittrekt? Zo groot is dat allemaal niet. Ik denk dat je er met 1,5 dag ook wel bent.

Ik zou ook voor de Skocjan grotten kiezen persoonlijk.
Op zich eens dat die 3 plaatsen sneller kunnen. Porec en Rovinj had ik allebei in een halve dag gezien en Pula in 1 dag. Je moet er echter wel rekening mee houden dat Pula - Rovinj een rit is van drie kwartier tot een uur, net als de rit van Rovinj naar Porec en dan reken ik de reistijden vanaf je verblijf niet mee. Ik heb die 3 plaatsen ook verspreid over verschillende 3 dagen en ondanks dat je ze inderdaad snel kan zien heb ik daar absoluut geen spijt van gehad en zou ik iedereen dat aanraden. Heb je tussendoor nog tijd voor een terrasje en uitgebreid lunchen enzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')