abonnement Unibet Coolblue
pi_189230091
Een van mijn planten heeft veel last van dode bladeren. Hij doet het verder goed, totaal geen probleem, een keer per week voldoende water, maar de bladeren aan de rand van de pot wil maar niet. Het is een kleine plant die trouwens behoorlijk is gegroeid.
Nu zul je zeggen: waar maak je je druk om, als hij het begeeft koop je toch een nieuwe? Maar deze is voor mij van grote emotionele waarde. Heb hem gekregen van iemand van wie ik erg veel hou.
We hebben het hier over een lepelplant van ongeveer 3 jaar oud. Soms krijgt hij een bloem, maar niet vaak.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189230136
Misschien moet je hem dan vaker bloemen geven.
pindazakje
pi_189230169
Misschien moet je hem verpotten als hij zo gegroeid is. De wortels kunnen het water dan niet goed meer opnemen. Het kan ook zijn dat je teveel water geeft, dan kleuren de randjes van de bladeren bruin.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:12:23 #4
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189230183
Verpotten en vergeet zo nu en dan geen plantenvoedsel te geven
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_189231178
UIT DE KUT VAN TANTE SJAAN
pi_189231185
Het is herfst... bladeren gaan nu vallen.
Ik was hier...
pi_189232261
Dank jullie wel voor jullie reacties!
De bladeren worden eerst geel.
Ik zal het eens proberen met plantenvoedsel.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189234487
Bij geel blad krijgt de plant te veel zonlicht. Dat lees ik in ieder geval op verschillende sites.

https://www.123planten.nl/verzorging/tips-spathiphyllum
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  donderdag 3 oktober 2019 @ 14:36:31 #9
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_189245945
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:31 schreef Sumppi het volgende:
Bij geel blad krijgt de plant te veel zonlicht. Dat lees ik in ieder geval op verschillende sites.

https://www.123planten.nl/verzorging/tips-spathiphyllum
Ik heb juist weer een plant meer richting licht verplaatst omdat hij gele bladeren had. Nu worden de gele bladeren weer groen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_189245993
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:36 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Ik heb juist weer een plant meer richting licht verplaatst omdat hij gele bladeren had. Nu worden de gele bladeren weer groen.
Ging om specifiek de lepelplant van TS. Ik denk niet dat het in het algemeen voor planten geldt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_189246081
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:31 schreef Sumppi het volgende:
Bij geel blad krijgt de plant te veel zonlicht. Dat lees ik in ieder geval op verschillende sites.

https://www.123planten.nl/verzorging/tips-spathiphyllum
Dat is het!
Hij staat in een zonrijke kamer. Wel ga ik wat voeding kopen, maar een site raadt dat af om dat in de herfst-winter te doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189246121
Sowieso veel te veel zonlicht. Die krengen kunnen prima tegen veel water en bij te weinig water wordt de plant slap en is het niet zo dat de bladeren direct afsterven. Uit de zon daarmee en het komt prim in orde.
Met Lactobacillus Bulgaricus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')