abonnement Unibet Coolblue
pi_189231739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bewijs?
En wat betekent 'te makkelijk'?
Serieus moet ik hier namen van meiden neer gaan zetten?
Ben je niet goed?

Om je een idee te geven, Rotterdam West/Schiedam en kelderboxen.
pi_189231824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja idd.
Alles wat als "abortief" wordt gezien, dus ook een spiraaltje, is zwaar verboden.

De pil mag eigenlijk al niet, maar door de manier waarop de pil werkt kan iig geen bevruchting plaatsvinden, en dus is het niet abortief..

Maar lees hier wat voor hufterigheid dat tot gevolg heeft, want ondanks alle drama die die mevrouw heeft gehad en het feit dat ze zo min mogelijk hormonen binnen wil krijgen wordt een hormoonspiraaltje (!!!) toch afgeraden.

https://www.refoweb.nl/vr(...)gst-voor-een-nieuwe/
quote:
Dit leidde tot een zekere afkeer van gemeenschap,
Ha lol ik dacht dat ze het hier had over een afkeer van de gemeenschap omdat ze haar met groepsdruk tot deze lijdensweg dwingen, maar het bleek te gaan om seks :').
  woensdag 2 oktober 2019 @ 19:54:44 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_189231914
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is toch langer geleden? Er is in ieder geval ook een periode geweest waarin het vrouwelijk orgasme erg belangrijk werd gevonden ivm de zwangerschap.
Seksualiteit in de middeleeuwen,
quote:
Versterkte het hele (van oorsprong prechristelijke!) complex van medische misvattingen zo de wél christelijke gedachte dat althans in zaken die met seks te maken hadden vrouwen haast principieel zondiger waren dan mannen, die gedachte werd weer voor een deel ontkracht door een fundamenteel verschil van mening onder medici over de vraag, hoe geslachtsgemeenschap nu fysiek precies in haar werk ging. Terwijl de aanhangers van Aristoteles de (achteraf correct gebleken) mening verdedigden dat uitsluitend de man zaad produceerde, vonden de veel talrijkere volgers van Hippocrates en Galenos dat zowel man als vrouw ejaculeerden en dus beiden een orgasme moesten hebben om een kind te kunnen verwekken.[18]

Omdat een orgasme werd geassocieerd met genot en plezier, had een geslaagde geslachtsgemeenschap voor deze ‘duogenetische’ medici dus per definitie iets te maken met genot, wat indruiste tegen de kerkelijke opvatting dat genot tijdens de daad diende te worden vermeden als iets dat alleen maar leidde tot de hoofdzonde van luxuria (overmatige lust).[19] Overigens zat aan de duogenetische medische opvatting ook een gevaarlijke kant, omdat ze het onmogelijk maakte voor vrouwen die verkracht waren en als gevolg daarvan zwanger waren geraakt de dader voor het gerecht te beschuldigen; de zwangerschap was immers het bewijs van genoten genot en daarmee van instemming.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 oktober 2019 @ 20:35:02 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189232727
Optyfen met deze troep. Ik ga hem gewoon lekker retour sturen met een envelop zonder postzegel. Dan krijgen ze een rekening van postnl }) }) })
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:39:39 #155
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189232827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Serieus moet ik hier namen van meiden neer gaan zetten?
Ben je niet goed?

Om je een idee te geven, Rotterdam West/Schiedam en kelderboxen.
En het wordt beter als deze meisjes dat kind dan maar op de wereld gaan zetten?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:41:54 #156
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189232887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 11:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oke, dit is wel een 'wtf'..

'dat ding ', wat?
Is gewoon weer dezelfde uitspraak van Akin. Nergens staat dat Van der Staaij dit ook gelooft.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:53:47 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189233168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Serieus moet ik hier namen van meiden neer gaan zetten?
Ben je niet goed?

Om je een idee te geven, Rotterdam West/Schiedam en kelderboxen.
Die dames bestaan idd.
Maar de vraag is niet of ze bestaan, maar wat je ermee moet.

Ze zijn bekend met het bestaan van anticonceptie, er wordt zelfs stevig op gewezen. Inc hulp om het 'onopvallend' te doen en gratis te krijgen (zeker bij die leeftijdsgroep).
Een kind krijgen is meer dan onverstandig. Niet alleen is het zeer nadelig voor het meisje, je zou dat kind daar ook een heel fiks oor mee aannaaien.

Dus wat moet je dan? Abortus is de meest zinnige oplossing, voor iedereen.
Verder proberen die meiden te helpen zodat ze uit die situatie gaan, maar als ze niet willen valt er weinig anders te doen dan de schade beperken zover mogelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:00:27 #158
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189233332
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Is gewoon weer dezelfde uitspraak van Akin. Nergens staat dat Van der Staaij dit ook gelooft.
Klopt. Maar hij nam er kennelijk ook geen afstand van toen hem er expliciet naar werd gevraagd:
quote:
Op de vraag van Wester of Van der Staaij net als Akin gelooft dat er zo’n mechanisme bestaat, antwoordt hij:

„Dat is een feit, dat dat maar heel weinig gebeurt. Maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk kan gebeuren, dus dat het wel een probleem is, een vreselijk probleem waarmee mensen in aanraking kunnen komen. Daar wil ik echt niet makkelijk over doen...
https://www.sgp.nl/actueel/abortus/539
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:01:12 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_189233360
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja idd.
Alles wat als "abortief" wordt gezien, dus ook een spiraaltje, is zwaar verboden.

De pil mag eigenlijk al niet, maar door de manier waarop de pil werkt kan iig geen bevruchting plaatsvinden, en dus is het niet abortief..

Maar lees hier wat voor hufterigheid dat tot gevolg heeft, want ondanks alle drama die die mevrouw heeft gehad en het feit dat ze zo min mogelijk hormonen binnen wil krijgen wordt een hormoonspiraaltje (!!!) toch afgeraden.

https://www.refoweb.nl/vr(...)gst-voor-een-nieuwe/
En terecht ! Dat is gewoon niet veilig genoeg. De alternatieven die de man noemt zijn IMO veel beter. Ik kan echt niks van hufterigheid vinden in zijn uitgebreide reactie. Integendeel....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:11:08 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189233753
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En terecht ! Dat is gewoon niet veilig genoeg. De alternatieven die de man noemt zijn IMO veel beter. Ik kan echt niks van hufterigheid vinden in zijn uitgebreide reactie. Integendeel....
Een spiraal is niet veilig genoeg?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:12:02 #161
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189233778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Klopt. Maar hij nam er kennelijk ook geen afstand van toen hem er expliciet naar werd gevraagd:
[..]

Dat doet ie in wezen juist wel. ,Het is een feit dat het niet vaak gebeurt, maar het gebeurt wel (en dus is er geen mechanisme) en er is wél een probleem met mensen die na verkrachting zwanger worden'

Zie ook https://www.rd.nl/van-der(...)baar-hangen-1.681259

quote:
Vervolgens heb ik gezegd dat elk geval er één te veel is, maar dat we niet moeten doen alsof alle verkrachtingen tot een zwangerschap leiden. Dat percentage is gelukkig maar heel klein. En of er meer of minder zwangerschappen ontstaan na een verkrachting, daarover heb ik me niet willen uitlaten.

Ik heb óók gezegd dat als je kijkt naar de abortuspraktijk in Nederland, het aantal abortussen dat wordt uitgevoerd na een verkrachting klein is. En dat die schrijnende gevallen niet mogen afleiden van de bredere discussie over de buitengewoon liberale abortuspraktijk in Nederland.

Vervolgens zie je dat één element uit het gesprek, mijn opmerkingen over het kleine aantal, uit de context wordt gehaald en het een discussie wordt of de kans op zwangerschap na een verkrachting groter of kleiner is dan bij vrijwillige seksuele gemeenschap."
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:20:19 #162
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_189234003
Kan mooi bij alle andere folders waar ik niet op zit te wachten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:41:58 #163
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189234968
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:20 schreef MichaelScott het volgende:
Kan mooi bij alle andere folders waar ik niet op zit te wachten.
Is zo'n ja/nee sticker niet wat voor jou? :D
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:42:10 #164
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189234973
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat doet ie in wezen juist wel. ,Het is een feit dat het niet vaak gebeurt, maar het gebeurt wel (en dus is er geen mechanisme) en er is wél een probleem met mensen die na verkrachting zwanger worden'

Zie ook https://www.rd.nl/van-der(...)baar-hangen-1.681259
[..]

Het is jammer dat ik de originele uitzending niet kan terugvinden, maar het lijkt erop dat Van der Staaij zich nogal ontwijkend opstelde. Een simpel "nee" was toch duidelijk geweest? Nu lijkt het alsof hij eigenlijk wel iets in die stelling van Akin zag, al dan niet in een afgezwakte vorm, want inderdaad, "het gebeurt maar heel weinig".

quote:
Wat u zegt, zei hij, is 'eigenlijk' wat het Amerikaanse Congreslid Todd Akin zegt. "Gelooft u daar ook in?"

Je zag de partijleider aarzelen, hoorde hem hakkelen. Toen antwoordde hij ferm: "Het is een feit dat het maar heel weinig gebeurt."
https://www.trouw.nl/nieu(...)waardiging~bf32c9c8/
pi_189235042
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:35 schreef Nikonlover het volgende:
Optyfen met deze troep. Ik ga hem gewoon lekker retour sturen met een envelop zonder postzegel. Dan krijgen ze een rekening van postnl }) }) })
Ik vind het oprecht fijn dat we het in deze eens zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:43:48 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189235056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het is jammer dat ik de originele uitzending niet kan terugvinden, maar het lijkt erop dat Van der Staaij zich nogal ontwijkend opstelde. Een simpel "nee" was toch duidelijk geweest? Nu lijkt het alsof hij eigenlijk wel iets in die stelling van Akin zag, al dan niet in een afgezwakte vorm, want inderdaad, "het gebeurt maar heel weinig".
[..]

Wat gewoon een leugen is, want 7% van de verkrachtingen resulteert in een zwangerschap, dat vind ik juist bizar veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 2 oktober 2019 @ 21:44:18 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189235081
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht fijn dat we het in deze eens zijn.
O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:46:38 #168
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189235140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het is jammer dat ik de originele uitzending niet kan terugvinden, maar het lijkt erop dat Van der Staaij zich nogal ontwijkend opstelde. Een simpel "nee" was toch duidelijk geweest? Nu lijkt het alsof hij eigenlijk wel iets in die stelling van Akin zag, al dan niet in een afgezwakte vorm, want inderdaad, "het gebeurt maar heel weinig".
[..]

Dit vat het wel goed samen.

quote:
Concluderend durf ik nu te stellen:

- Dat van der Staaij de mening van Akin, dat vrouwen een “mechanisme” bezitten dat bevruchting tegen gaat, niet deelt. (Terzijde: de kwestie van ‘legitieme verkrachting’ bleef onbelicht, terwijl het in het geval van Akin die gedachte de aanleiding was voor zijn opmerking dat de vrouw een “mechanisme” zou bezitten. Alleen bij instemming/genot zou een vrouw kunnen worden bevrucht. Deze gedachte wordt uitgelegd in een OP-ed van de LA Times, zeer interessant stuk.)

- Dat van der Staaij evenwel geen verklaring heeft gegeven voor zijn constatering dat bij een klein deel van de verkrachte vrouwen bevruchting plaats vindt.

- Dat van der Staaij hoogstens de bedoeling had zijn houding ten opzichte van het ‘verkrachtingsargument’ binnen de context van het debat over abortus te verduidelijken.

- De reacties op van der Staaij overtrokken zijn, maar dit in eerste instantie te wijten is aan de door hem gekozen (voor velen) onduidelijke formulering
pi_189235178
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:33 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Bedankt dat je gelijk het bericht erbij zet :)
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 15:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wees eens wat concreter, volgens mij wordt abortus nergens gepromoot.
https://nos.nl/artikel/23(...)gezondheidszorg.html

https://nos.nl/artikel/22(...)t-tegen-abortus.html

https://nos.nl/artikel/22(...)en-over-abortus.html

https://nos.nl/artikel/23(...)wenrechten-zijn.html
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:49:05 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189235207
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189235273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? En dat is allemaal abortusreclame?
Zeker, abortus wordt geframed als een recht, als progressief. Iedereen die zich kritisch uitlaat over abortus wordt meteen in een artikel geplaatst met een hoop tegenreacties, andersom is dat niet het geval. Duidelijk geen evenwichtige berichtgeving.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:54:09 #172
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189235331
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:51 schreef TTSS het volgende:

[..]

Zeker, abortus wordt geframed als een recht, als progressief. Iedereen die zich kritisch uitlaat over abortus wordt meteen in een artikel geplaatst met een hoop tegenreacties, andersom is dat niet het geval. Duidelijk geen evenwichtige berichtgeving.
Kijk even in de wet dan. Abortus is een recht.

Geen verplichting, er wordt niemand wat opgedrongen. Vrouwen mogen ervoor kiezen, in specifieke gevallen. ^O^
pi_189235491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die dames bestaan idd.
Maar de vraag is niet of ze bestaan, maar wat je ermee moet.

Ze zijn bekend met het bestaan van anticonceptie, er wordt zelfs stevig op gewezen. Inc hulp om het 'onopvallend' te doen en gratis te krijgen (zeker bij die leeftijdsgroep).
Een kind krijgen is meer dan onverstandig. Niet alleen is het zeer nadelig voor het meisje, je zou dat kind daar ook een heel fiks oor mee aannaaien.

Dus wat moet je dan? Abortus is de meest zinnige oplossing, voor iedereen.
Verder proberen die meiden te helpen zodat ze uit die situatie gaan, maar als ze niet willen valt er weinig anders te doen dan de schade beperken zover mogelijk.
Die andere user vroeg om een bron zoals je kon lezen. Maar fijn dat we het verder inhoudelijk eens zijn. Is een hele moeilijke en verdrietige case hier in Rotterdam.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:02:13 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189235514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:51 schreef TTSS het volgende:

[..]

Zeker, abortus wordt geframed als een recht, als progressief. Iedereen die zich kritisch uitlaat over abortus wordt meteen in een artikel geplaatst met een hoop tegenreacties, andersom is dat niet het geval. Duidelijk geen evenwichtige berichtgeving.
Hoezo frame?
Abortus is hier een recht, in de VS ook trouwens, dus iedere Amerikaanse president die hulppotjes voor het buitenland beperkt zodra abortus bij die organisatie mogelijk is is gewoon een smerig spelletje aan het spelen.

Andersom is het geen pro-abortus maar recht op zelfbeschikking voor vrouwen, nou snap ik dat het recht op zelfbeschikking voor vrouwen bij sommige mensen wat moeilijk ligt, maar dat maakt dat recht nou eenmaal niet hetzelfde als pro-abortus.

Wacht maar toch er echt reclame voor abortus gemaakt wordt, reden maar dat er dan tegenreacties zijn, en wel heel veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189236858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:54 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kijk even in de wet dan. Abortus is een recht.

Geen verplichting, er wordt niemand wat opgedrongen. Vrouwen mogen ervoor kiezen, in specifieke gevallen. ^O^
Die wet is dan ook moreel verwerpelijk. Of ben jij zo'n simpele ziel dat alles wat in de wet staat ook meteen goed is?
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')