abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:44:33 #1
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189214714
https://www.ad.nl/politie(...)ederlander~a22c087c/

quote:
Ieder huishouden krijgt in november een folder in de bus waarin in niet mis te verstane bewoordingen tegen abortus wordt gepleit. De publicatie is mogelijk gemaakt door een crowdfundingsactie.

In de flyer - die tijdens de Week van het Leven (11-16 november) huis-aan-huis wordt verspreid - krijgen mensen de boodschap mee dat er in Nederland meer dan 30.000 abortussen per jaar plaatsvinden.

,,Bij vijf weken zwangerschap is er al een hartslag aanwezig”, staat er. ,,Als het kindje elf weken oud is, zijn alle organen in beginsel gevormd en hoeft het alleen nog maar verder te groeien. Abortus maakt hier een einde aan. Beginnend leven, gebroken in de knop.”

Meevaller in de kosten
Volgens een persbericht is de publicatie er gekomen nadat via crowdfunding ‘in slechts een paar weken tijd’ 140.000 euro werd gedoneerd. Door een meevaller in de kosten is er zelfs nog geld over voor extra acties, aldus de initiatiefnemers. Dat wordt besteed aan een extra advertentiecampagne. Zo worden ook mensen bereikt met een nee-nee sticker.

Diederik van Dijk, voorzitter van het Platform Zorg voor Leven: ,,We zijn verwonderd en dankbaar dat er zo snel zoveel geld bij elkaar is gebracht. Dat laat zien dat heel veel mensen zich sterk willen maken voor ongeboren kinderen en hun moeders. Het thema leeft!”

Verspreiding ligt gevoelig
Het verspreiden van anti-abortusmateriaal en de discussie over levensbeëindiging ligt gevoelig in Nederland. In 2008 ontstond er ophef toen een pro life-club plastic foetussen rondstuurde. En in 2010 stuurde een hulpbisschop een brief aan parlementsleden waarin hij zich uitsprak tegen abortus. Bij de brief zat ook een klein poppetje dat een foetus van tien weken moest voorstellen.

In ons land is abortus wettelijk toegestaan sinds 1984. In de Wet Afbreking Zwangerschap staat expliciet hoe en onder welke voorwaarden de abortushulpverlening in Nederland is geregeld.

Reacties
De PvdA vindt dat vrouwen het recht hebben om zelf te beslissen of, met wie en wanneer ze kinderen willen krijgen. Kamerlid Lilianne Ploumen: ,,In Nederland hebben we goede en heldere wetgeving, en kunnen vrouwen voor hulp en advies terecht bij hun huisarts. Ik - en ik denk heel veel andere vrouwen met mij - zit niet te wachten op zo’n ongevraagde folder in de brievenbus.”

Deze actie laat volgens GroenLinks-Kamerlid Corinne Ellemeet maar weer zien hoe ontzettend belangrijk het progressieve geluid over abortus is. ,,Het is het goed recht van vrouwen om te kiezen voor een abortus. Zij hoeven zich op geen enkele manier te laten intimideren door suggestieve folders. Ik sta pal voor hun vrije keuze.”

VVD‘er Ockje Tellegen laat weten: ,,Vrouwen die een abortus overwegen, ervaren dat meestal als een hele moeilijke en emotionele beslissing. Abortusklinieken gaan hier niet voor niets zo zorgvuldig mee om. Ik kan een folder die niet door de overheid wordt gefinancierd, helaas niet verbieden. Ik kan hooguit de hoop uitspreken dat iedere vrouw in Nederland desalniettemin de volledige vrijheid voelt haar eigen afweging te maken. Met of zonder zo’n folder in de bus.”

Fractievoorzitter Kees van der Staaij laat weten dat zijn SGP de folderactie steunt. ,,Het is een goed initiatief, hier doen we zelf aan mee. Dit hoort bij de vrijheid van meningsuiting, op een nette manier worden zorgen en wensen tot uitdrukking gebracht. Zo kan verantwoordelijk en respectvol de nood bij veel vrouwen aan de orde worden gesteld.”

Beetje wat Ploumen zegt. Ik zou zelf totaal geen behoefte hebben aan een of andere Gristelijke graftak die dit in mijn brievenbus propt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:46:35 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189214755
Degene die dat vod bij mij in de brievenbus drukt mag hopen dat ik hem of haar niet zie.

Grove overtreding van mijn nee nee sticker. Ik ga kijken of ik aangift kan doen. Wellicht van stalking of aanranding.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:47:18 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189214778
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:46 schreef JeMoeder het volgende:
Degene die dat vod bij mij in de brievenbus drukt mag hopen dat ik hem of haar niet zie.
Kutpostbode :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:48:16 #4
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189214807
Niet echt klimaatneutraal van de gekkies, meer mensen willen en daarbij ook nog eens zoveel onzinnige papiertjes laten bedrukken.

Iemand die geen kind wil baren om wat voor reden dan ook wel een zwangerschap en bevalling willen laten doorstaan met alles wat er bij komt kijken, wat een lul ben je dan.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Redactie Games dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:48:28 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189214809
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:46 schreef JeMoeder het volgende:
Degene die dat vod bij mij in de brievenbus drukt mag hopen dat ik hem of haar niet zie.
Ik denk dat dit gewoon bezorgd wordt door PostNL, die leveren gewoon waar partijen voor betalen. Ik zou wel als ik bij de post werkte botweg geweigerd hebben dit in de bus te stoppen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:48:42 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189214815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kutpostbode :r
Postbodes stoppen geen random spam in je brievenbus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189214826
Ik krijg regelmatig allerlei christelijke briefjes in de bus. Of word op straat aangesproken of ik in God geloof.
Groetjes vanaf de Bible Belt.
Tap tap tap
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:49:23 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189214837
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Postbodes stoppen geen random spam in je brievenbus.
Ik heb wel vaker reclame gehad geadresseerd aan de bewoner van het huis....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189214841
Hangt ervan af waarom je een zwangerschap afbreekt lijkt me. Types die abortus als anticonceptie beschouwen zouden zo'n folder wel in de brievenbus mogen krijgen. Zinloze abortus ben ik ook op tegen.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:49:44 #10
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189214845
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:48 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik denk dat dit gewoon bezorgd wordt door PostNL, die leveren gewoon waar partijen voor betalen. Ik zou wel als ik bij de post werkte botweg geweigerd hebben dit in de bus te stoppen.
Ik heb een nee nee sticker op m'n bus, vandaar dat ik die opmerking maakte.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:50:32 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189214867
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb wel vaker reclame gehad geadresseerd aan de bewoner van het huis....
Ook dat staat op mijn sticker: "ook geen brieven geadresseerd aan de bewoner(s) van".
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:54:07 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189214942
Dan moet je een ja/nee sticker op de deur plakken.

Mensen mogen flyeren wat ze willen. Ik snap al die linkse huppelkutjes niet die hier dan weer de inperken van de keuzevrijheid van de vrouw in zien. Zo lang die folder enkel overtuigt op basis van geleverde informatie staat dat elkaar niet in de weg.

De andere kant mag best gezegd worden. Als die dames mogen verkondigen dat er niks mis is met abortus, mag men het tegendeel ook verkondigen. Dat verongelijkte gedoe alsof ze iets heel smerigs doen is wat vermoeiend hoor
Laffe huichelaar
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:55:29 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189214971
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:46 schreef JeMoeder het volgende:
Degene die dat vod bij mij in de brievenbus drukt mag hopen dat ik hem of haar niet zie.

Grove overtreding van mijn nee nee sticker. Ik ga kijken of ik aangift kan doen. Wellicht van stalking of aanranding.
_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:57:41 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189215022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

_O-
:P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189215209
https://weekvanhetleven.nl/platform-zorg-leven/

Ik zie daar onderaan ook de namen van twee politieke partijen staan, van de SGP kun je dit verwachten (zoals ook te lezen in het artikel in de OP) maar van de CU had ik inmiddels wel een wat gematigder standpunt verwacht...

Anyway, lijkt me dat ook dit soort meningen in principe middels folders verspreid mogen worden, maar ik betwijfel of ze er veel mee bereiken. Hier zal hij in ieder geval direct worden weggegooid als het figuurlijke ongewenste kind dat zo'n moralistisch vodje met halve waarheden wat mij betreft is.
pi_189215290
pi_189215298
quote:
Deze actie laat volgens GroenLinks-Kamerlid Corinne Ellemeet maar weer zien hoe ontzettend belangrijk het progressieve geluid over abortus is. ,,Het is het goed recht van vrouwen om te kiezen voor een abortus. Zij hoeven zich op geen enkele manier te laten intimideren door suggestieve folders. Ik sta pal voor hun vrije keuze.”
En gelijk heeft ze. De enige juiste mening is de progressieve mening en iedereen die er anders over denkt is achterhaald.

Vrouwen mogen zelf beslissen of ze een abortus willen en deze mening behoort iedereen te delen. En wanneer een vrouw zelf beslist dat ze tegen abortus is, dan is het een achterlijke gristen die ongevraagd haar mening op loopt te dringen aan iemand anders. Dat de progressieven hetzelfde doen maakt niet uit, want hun mening is de juiste.
pi_189216255
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://weekvanhetleven.nl/platform-zorg-leven/

Ik zie daar onderaan ook de namen van twee politieke partijen staan, van de SGP kun je dit verwachten (zoals ook te lezen in het artikel in de OP) maar van de CU had ik inmiddels wel een wat gematigder standpunt verwacht...

Gelukkig niet, de partij heeft nog principes en dat is nog steeds tegen abortus. Zeker inderdaad omdat het een trend lijkt te worden dat mensen het als een late anti-conceptie zien, een heel groot deel van de abortussen is ook geen eerste abortus.

En sowieso vind ik dat iedereen zijn standpunt mag verkondigen, ik krijg ook allemaal reclamespotjes van het Humanistisch Verbond te horen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189216308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg regelmatig allerlei christelijke briefjes in de bus. Of word op straat aangesproken of ik in God geloof.
Groetjes vanaf de Bible Belt.
En dan zeg je:"Ja natuurlijk! Je ziet toch dat ik een engeltje ben!"
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189216399
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:44 schreef Puddington het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ederlander~a22c087c/
[..]

Beetje wat Ploumen zegt. Ik zou zelf totaal geen behoefte hebben aan een of andere Gristelijke graftak die dit in mijn brievenbus propt.
Ach joh. Ik krijg allerlei zooi in mijn brievenbus waar ik niet op zit te wachten. Boeit me niet. Gaat zo de oud papier bak in.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189216431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ach joh. Ik krijg allerlei zooi in mijn brievenbus waar ik niet op zit te wachten. Boeit me niet. Gaat zo de oud papier bak in.
Ook dat. Ik heb een nee-nee sticker, maar het is zeker nog niet zo dat ik een lege oudpapierbak heb.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189216445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook dat. Ik heb een nee-nee sticker, maar het is zeker nog niet zo dat ik een lege oudpapierbak heb.
Als ik thuis een open haard had, werd het een ja-ja-heel-graag sticker. Fikt goed al die papiertjes :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189216500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:59 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ach joh. Ik krijg allerlei zooi in mijn brievenbus waar ik niet op zit te wachten. Boeit me niet. Gaat zo de oud papier bak in.
Ja, dit dus eigenlijk. Het is een vrij land en zo dus als die relirakkers hier hun geld aan uit willen geven. *shrug*
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:16:41 #24
236264 crew  capricia
pi_189216812
Ik begrijp niet zo goed wat de doelgroep is en wat ze daarbij willen bereiken.
Vrouwen die ‘makkelijk’ (als zoiets al makkelijk is) abortus als anticonceptie gebruiken, gaan hiermee niet hun gedrag veranderen.

En vrouwen die het nu zwaar hebben met een keuze (of zwaar hebben gehad, omdat ze inmiddels al een keuze gemaakt hebben- welke dat ook is), wat hebben die precies hieraan?
Een gehandicapt kind laat je niet geboren worden vanwege dit foldertje. Je legt alleen maar extra schuldgevoel neer.
Definitely not CIA
pi_189216869
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:16 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat de doelgroep is en wat ze daarbij willen bereiken.
Vrouwen die ‘makkelijk’ (als zoiets al makkelijk is) abortus als anticonceptie gebruiken, gaan hiermee niet hun gedrag veranderen.

En vrouwen die het nu zwaar hebben met een keuze (of zwaar hebben gehad, omdat ze inmiddels al een keuze gemaakt hebben- welke dat ook is), wat hebben die precies hieraan?
Een gehandicapt kind laat je niet geboren worden vanwege dit foldertje. Je legt alleen maar extra schuldgevoel neer.
Beetje mensen een schuldgevoel aan willen praten en dan hopen dat ze geen abortus doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189216926
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:16 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp niet zo goed wat de doelgroep is en wat ze daarbij willen bereiken.
Vrouwen die ‘makkelijk’ (als zoiets al makkelijk is) abortus als anticonceptie gebruiken, gaan hiermee niet hun gedrag veranderen.

En vrouwen die het nu zwaar hebben met een keuze (of zwaar hebben gehad, omdat ze inmiddels al een keuze gemaakt hebben- welke dat ook is), wat hebben die precies hieraan?
Een gehandicapt kind laat je niet geboren worden vanwege dit foldertje. Je legt alleen maar extra schuldgevoel neer.
Ja, dat klopt. Het zou ook niet mijn methode zijn. Ik zou veel meer inzetten op voorlichting bij huisartsen en dan specifiek gericht op die mensen die een 2e/3e (of nog vaker) abortus doen, zonder medische reden. Zo kun je het aantal abortussen, waar ook D66 zijn zorg over uit spreekt in debatten, volgens mij wél verminderen, met een algemene folder niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189216951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Beetje mensen een schuldgevoel aan willen praten en dan hopen dat ze geen abortus doen.
En dan een kind krijgen dat je niet wilt O+
Tap tap tap
pi_189217011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En dan een kind krijgen dat je niet wilt O+
Er is dan een leven gered dus dat boeit niet. Of zo.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:28:12 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189217102
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Het zou ook niet mijn methode zijn. Ik zou veel meer inzetten op voorlichting bij huisartsen en dan specifiek gericht op die mensen die een 2e/3e (of nog vaker) abortus doen, zonder medische reden. Zo kun je het aantal abortussen, waar ook D66 zijn zorg over uit spreekt in debatten, volgens mij wél verminderen, met een algemene folder niet.
Want dan willen die vrouwen ineens wel een kind? Of een zwangerschap en bevalling doorstaan om het kind ter adoptie aan te bieden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189217175
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Want dan willen die vrouwen ineens wel een kind? Of een zwangerschap en bevalling doorstaan om het kind ter adoptie aan te bieden?
Nee, dan gaan ze misschien wel aan de anti-conceptie, want dat is bij die vrouwen vaker het probleem. Dus voorlichting ná de abortus, wat is voor jou het beste middel om nog een herhaling te voorkomen (nuvaring, pil, zeg het maar...)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:32:50 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189217213
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dan gaan ze misschien wel aan de anti-conceptie, want dat is bij die vrouwen vaker het probleem. Dus voorlichting ná de abortus, wat is voor jou het beste middel (nuvaring, pil, zeg het maar...)?
Ah, op die fiets ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189217222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

En gelijk heeft ze. De enige juiste mening is de progressieve mening en iedereen die er anders over denkt is achterhaald.

Vrouwen mogen zelf beslissen of ze een abortus willen en deze mening behoort iedereen te delen. En wanneer een vrouw zelf beslist dat ze tegen abortus is, dan is het een achterlijke gristen die ongevraagd haar mening op loopt te dringen aan iemand anders. Dat de progressieven hetzelfde doen maakt niet uit, want hun mening is de juiste.
Hun mening is niet de juiste, maar met hun mening kunnen beide partijen doen wat ze willen.

Snap niet wat er mis zou zijn met het niet geboren laten worden van een ongewenst kind.
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:33:35 #33
236264 crew  capricia
pi_189217232
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dan gaan ze misschien wel aan de anti-conceptie, want dat is bij die vrouwen vaker het probleem. Dus voorlichting ná de abortus, wat is voor jou het beste middel (nuvaring, pil, zeg het maar...)?
Is anticonceptie inmiddels weer gratis? (Ik weet het niet)
Definitely not CIA
pi_189217270
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Is anticonceptie inmiddels weer gratis? (Ik weet het niet)
Nee. Maar bij een abortus heb je volgens mij ook gewoon je eigen risico.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:41:49 #35
236264 crew  capricia
pi_189217457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee. Maar bij een abortus heb je volgens mij ook gewoon je eigen risico.
Je redeneert te verstandelijk.

Ik heb zo’n vriendin in mijn kennissenkring. Als het over sex (en dus mogelijke zwangerschap) gaat is het puur emotie. Het klopt wel wat jij zegt over 2e en 3e keer abortus. Maar toch gebeurt het.
N=1. Dus ik kan er geen conclusie aan verbinden. Maar ik herken bij haar wat jij zegt.
Definitely not CIA
pi_189218354
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Je redeneert te verstandelijk.

Ik heb zo’n vriendin in mijn kennissenkring. Als het over sex (en dus mogelijke zwangerschap) gaat is het puur emotie. Het klopt wel wat jij zegt over 2e en 3e keer abortus. Maar toch gebeurt het.
N=1. Dus ik kan er geen conclusie aan verbinden. Maar ik herken bij haar wat jij zegt.
Ik redeneer niet verstandelijk, maar ik redeneer dat zo iemand voorlichting van de huisarts nodig heeft. Zolang ze geen kinderen wil, kan ze dan misschien beter bijvoorbeeld de nuvaring of een spiraaltje krijgen, dat is veel minder ingrijpend dan een abortus.

Ik snap dat niet iedereen daar in mee zal gaan, maar bij goede voorlichting door een vertrouwd persoon een deel vast wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:22:38 #37
408813 crew  trein2000
pi_189218392
Als die lui een flyer willen sturen moeten ze dat vooral doen. Hier gaat ie ongelezen bij het oudpapier.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:28:28 #38
236264 crew  capricia
pi_189218525
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik redeneer niet verstandelijk, maar ik redeneer dat zo iemand voorlichting van de huisarts nodig heeft. Zolang ze geen kinderen wil, kan ze dan misschien beter bijvoorbeeld de nuvaring of een spiraaltje krijgen, dat is veel minder ingrijpend dan een abortus.

Ik snap dat niet iedereen daar in mee zal gaan, maar bij goede voorlichting door een vertrouwd persoon een deel vast wel.
Er is geen vrouw in NL die dit niet weet hoor. :D
Definitely not CIA
pi_189218551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:22 schreef trein2000 het volgende:
Als die lui een flyer willen sturen moeten ze dat vooral doen. Hier gaat ie ongelezen bij het oudpapier.
Idd, als ze zo van hun geld af willen is dat alleen maar goed voor de economie.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189219315
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

En gelijk heeft ze. De enige juiste mening is de progressieve mening en iedereen die er anders over denkt is achterhaald.

Vrouwen mogen zelf beslissen of ze een abortus willen en deze mening behoort iedereen te delen. En wanneer een vrouw zelf beslist dat ze tegen abortus is, dan is het een achterlijke gristen die ongevraagd haar mening op loopt te dringen aan iemand anders. Dat de progressieven hetzelfde doen maakt niet uit, want hun mening is de juiste.
Die doen juist niet hetzelfde, het progressieve standpunt hier is dat iedereen moet kunnen kiezen (uiteraard verbonden aan bepaalde voorwaarden). Het conservatie standpunt hier komt erop neer dat de politiek voor je beslist dat je niet mag kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2019 23:02:43 ]
pi_189221629
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is geen vrouw in NL die dit niet weet hoor. :D
Je zult je dan denk ik nog verbazen over het aantal vrouwen dat geen anticonceptie neemt omdat ze bijvoorbeeld bang zijn voor de bijwerkingen of de pil hebben geprobeerd maar dat beviel niet en ze hebben nooit over andere opties nagedacht. En je zult ook gewoon vrouwen hebben die er niet over nadenken, zelfs niet na een abortus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189221969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 06:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je zult je dan denk ik nog verbazen over het aantal vrouwen dat geen anticonceptie neemt omdat ze bijvoorbeeld bang zijn voor de bijwerkingen of de pil hebben geprobeerd maar dat beviel niet en ze hebben nooit over andere opties nagedacht. En je zult ook gewoon vrouwen hebben die er niet over nadenken, zelfs niet na een abortus.
Zo'n opmerking vraagt om onderbouwing. Om hoeveel abortussen gaat het in NL, voor welk percentage daarvan geldt wat je zegt en dan is het ook nog interessant om de leeftijd van die vrouwen te weten.
in a crowd you lose humanity
pi_189222009
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 07:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo'n opmerking vraagt om onderbouwing. Om hoeveel abortussen gaat het in NL, voor welk percentage daarvan geldt wat je zegt en dan is het ook nog interessant om de leeftijd van die vrouwen te weten.
De opmerking die ik maakte kan ik verder alleen onderbouwen met: dat heb ik van een bevriende huisarts (en voor de duidelijkheid: die is ook tegen abortus) gehoord.

Maar sowieso kun je op internet vergelijkbare onzin over anticonceptie vinden als over vaccineren, dus dat er mensen bang zijn voor de bijwerkingen is wel duidelijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hanca op 02-10-2019 08:24:56 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189222099
Er zijn wel wat cijfers:

https://www.igj.nl/actuee(...)lijft-rond-de-30.000

- Iets meer dan 30.000 abortussen per jaar.
- Meestal in de eerste 7 weken (dan heeft het dus niets met een handicap/afwijking van het kind te maken, want die kun je dan nog niet zien)
- Meestal bij vrouwen tussen de 25 en 30
- 12% bij vrouwen die eerder minstens 2 abortussen hebben gehad, bijna 25% bij vrouwen die eerder één abortus hadden (totaal dus zo'n 35% is niet de eerste abortus).
- Zo'n 3.400 abortussen bij buitenlandse vrouwen die er speciaal voor naar Nederland komen


Schokkend: er is een deel, bijna 1%, met 5 of meer abortussen in hun leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 02-10-2019 08:29:27 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:17:38 #45
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189222639
Goede zaak. Het kan geen kwaad als vrouwen weten dat er alternatieven zijn voor abortus. De anti-abortus mening wordt in Nederland veel te makkelijk verguisd. Kinderen doden zou nooit vanzelfsprekend moeten zijn, zeker als er geen sprake is van medische urgentie over verkrachting.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:18:19 #46
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189222647
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 08:23 schreef Hanca het volgende:
Er zijn wel wat cijfers:

https://www.igj.nl/actuee(...)lijft-rond-de-30.000

- Iets meer dan 30.000 abortussen per jaar.
- Meestal in de eerste 7 weken (dan heeft het dus niets met een handicap/afwijking van het kind te maken, want die kun je dan nog niet zien)
- Meestal bij vrouwen tussen de 25 en 30
- 12% bij vrouwen die eerder minstens 2 abortussen hebben gehad, bijna 25% bij vrouwen die eerder één abortus hadden (totaal dus zo'n 35% is niet de eerste abortus).
- Zo'n 3.400 abortussen bij buitenlandse vrouwen die er speciaal voor naar Nederland komen

Schokkend: er is een deel, bijna 1%, met 5 of meer abortussen in hun leven.
Ik ben ook wel benieuwd of er cijfers zijn over etniciteit. In de USA zijn het buitenproportioneel veel donkere vrouwen die abortus laten plegen.
pi_189222667
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Goede zaak. Het kan geen kwaad als vrouwen weten dat er alternatieven zijn voor abortus. De anti-abortus mening wordt in Nederland veel te makkelijk verguisd. Kinderen doden zou nooit vanzelfsprekend moeten zijn, zeker als er geen sprake is van medische urgentie over verkrachting.
"kinderen" :')

stelletje lapzwansen :N
  woensdag 2 oktober 2019 @ 09:21:54 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189222692
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:09 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

En gelijk heeft ze. De enige juiste mening is de progressieve mening en iedereen die er anders over denkt is achterhaald.

Vrouwen mogen zelf beslissen of ze een abortus willen en deze mening behoort iedereen te delen. En wanneer een vrouw zelf beslist dat ze tegen abortus is, dan is het een achterlijke gristen die ongevraagd haar mening op loopt te dringen aan iemand anders. Dat de progressieven hetzelfde doen maakt niet uit, want hun mening is de juiste.
Inderdaad, en ik snap niet dat veel mannen daar genoegen mee nemen. Het kind is toch ook van jou? Waarom zou de vrouw mogen beslissen omdat het toevallig 9 maanden in haar buik zit? En heeft een kind geen recht op leven, vanaf een bepaald stadium van ontwikkeling?

Zeker in de USA wordt het steeds enger, in New York wil met abortus toestaan tot vlak voor de geboorte.
pi_189222895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Inderdaad, en ik snap niet dat veel mannen daar genoegen mee nemen. Het kind is toch ook van jou? Waarom zou de vrouw mogen beslissen omdat het toevallig 9 maanden in haar buik zit? En heeft een kind geen recht op leven, vanaf een bepaald stadium van ontwikkeling?

Zeker in de USA wordt het steeds enger, in New York wil met abortus toestaan tot vlak voor de geboorte.
En in sommige gevallen zelfs tot ver na de geboorte!!!11!!! :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189223210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd of er cijfers zijn over etniciteit. In de USA zijn het buitenproportioneel veel donkere vrouwen die abortus laten plegen.
Gelukkig registreren we in Nederland etniciteit niet. En de VS heeft er niks mee te maken, laat die buiten dit topic. De Nederlandse cijfers die ik net heb vermeld zijn serieus genoeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:09:18 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189223235
Vrijheid van expressie geldt ook voor mensen die een mening hebben die jou niet aanstaat.

Who knew.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:13:26 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189223271
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, dan gaan ze misschien wel aan de anti-conceptie, want dat is bij die vrouwen vaker het probleem. Dus voorlichting ná de abortus, wat is voor jou het beste middel om nog een herhaling te voorkomen (nuvaring, pil, zeg het maar...)?
Dat is er al. Sterker nog, bij veel abortus klinieken plaatsen ze een spiraal als je dat wil (dan is het zetten gratis).

Er is juist veel voorlichting bij klinieken. Over alternatieven, over voorkomen in de toekomst.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:33:25 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189223481
Prima zo'n folder, kan mooi bij het oud papier. Je mag immers van mening zijn dat abortus verboden moet zijn.

Ernstiger vind ik dat zieken van die lui bij klinieken. Geen vrouw die daar lichtvaardig naartoe gaat dus als ze zo'n moeilijk besluit nemen moeten ze dat in alle rust kunnen doen.
pi_189223729
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:33 schreef Hexagon het volgende:
Prima zo'n folder, kan mooi bij het oud papier. Je mag immers van mening zijn dat abortus verboden moet zijn.

Ernstiger vind ik dat zieken van die lui bij klinieken. Geen vrouw die daar lichtvaardig naartoe gaat dus als ze zo'n moeilijk besluit nemen moeten ze dat in alle rust kunnen doen.
Ben ik het met je eens, daarom een goed plan om die bufferzones aan te leggen, zoals De Jonge steunde. Is wel een taak van gemeentes (en specifiek zelfs de burgermeester)

https://nos.nl/artikel/22(...)bortusklinieken.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:51:11 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189223735
Overigens is de CU hierin nog wel wat geloofwaardiger dan de SGP met zn doodstrafstandpunt :')
pi_189223753
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is er al. Sterker nog, bij veel abortus klinieken plaatsen ze een spiraal als je dat wil (dan is het zetten gratis).

Er is juist veel voorlichting bij klinieken. Over alternatieven, over voorkomen in de toekomst.
Toch wilde minister Schippers (toch VVD en behoorlijk feministisch) meer voorlichting en zag die daar nog erg veel ruimte. Ook de huidige minister, De Jonge, heeft aangegeven dat de voorlichting niet op orde is. Dat zie je ook: er zijn jaarlijks zo'n 300 abortussen bij vrouwen voor wie dat minstens de 5e keer is. Dat moet toch niet kunnen.

In zo'n 3500 gevallen is het minstens de derde keer. Ik vind dat veel. En de ministers (ook Schippers) ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:55:24 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189223775
Maar 5x. Je zou toch zeggen dat het zo'n pijnlijke behandeling is dat na een keer het kwartje wel zou moeten vallen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 11:01:24 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189223839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toch wilde minister Schippers (toch VVD en behoorlijk feministisch) meer voorlichting en zag die daar nog erg veel ruimte. Ook de huidige minister, De Jonge, heeft aangegeven dat de voorlichting niet op orde is. Dat zie je ook: er zijn jaarlijks zo'n 300 abortussen bij vrouwen voor wie dat minstens de 5e keer is. Dat moet toch niet kunnen.
Wat voor vrouwen zijn dat? Zijn er bv redenen voor hen om geen anticonceptie te nemen?
Bv religie, dat men geen anticonceptie durft te nemen omdat de omgeving daar tegen is?

Ik weet dat abortus klinieken wel degelijk informatie verstrekken over het voorkomen van een abortus, ik weet dat ze contact hebben met organisaties die kunnen helpen bij alternatieven, ik weet dat ze directe lijnen hebben voor het verstrekken van anticonceptie hebben. En het vaak mogen plaatsen (in het geval van bv een spiraal)

Dat sommigen daar geen gebruik van willen maken maakt niet dat er niet geinformeerd wordt, niet aangeboden wordt.

Maar zoek eens zelf wat sites van abortus klinieken, dan zal je zien dat er meestal ook info over anticonceptie op staat en andere info over alternatieven (iig doorlinken).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189223868
Ja, het is er wel. Maar als de ene na de andere minister, ook een Schippers in een PvdA/VVD kabinet, zegt dat het niet goed genoeg is, zegt dat toch wel wat. En ik heb het dan gehoord van die ene huisarts, maar dat is natuurlijk een steekproef van niks.

Anticonceptie gratis maken ben ik trouwens helemaal voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189223933
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is de CU hierin nog wel wat geloofwaardiger dan de SGP met zn doodstrafstandpunt :')
Dit is het, toch vrij genuanceerde, standpunt van de CU: https://www.christenunie.nl/blog/2019/06/12/Leven-in-de-knop
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189291528
Voor de tegenstanders heb ik even een bericht.
Ik werk bij PostNL als postbezorger, ik heb echter nog niet bericht gekregen dat wij dat gaan verspreiden.
Als dit echter wel gebeurt dan is het in de vorm van "Aan de bewoners van". Wij verspreiden geen reclamefolders meer. Er is al wel een idee geopperd (niet hier) om niet de folder in de papierbak te deponeren maar juist retour afzender te sturen. Als je de postbezorger tegen komt, wij hebben een sticker waar de reden "geweigerd" op staat.
Een ander idee is het om de folder naar het antwoordnummer van de SGP toe te sturen. Zo maak je een duidelijker standpunt dan het simpelweg in de papierbak te deponeren.
  zondag 6 oktober 2019 @ 00:13:19 #62
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189291820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 23:58 schreef Hawk123 het volgende:
Voor de tegenstanders heb ik even een bericht.
Ik werk bij PostNL als postbezorger, ik heb echter nog niet bericht gekregen dat wij dat gaan verspreiden.
Als dit echter wel gebeurt dan is het in de vorm van "Aan de bewoners van". Wij verspreiden geen reclamefolders meer. Er is al wel een idee geopperd (niet hier) om niet de folder in de papierbak te deponeren maar juist retour afzender te sturen. Als je de postbezorger tegen komt, wij hebben een sticker waar de reden "geweigerd" op staat.
Een ander idee is het om de folder naar het antwoordnummer van de SGP toe te sturen. Zo maak je een duidelijker standpunt dan het simpelweg in de papierbak te deponeren.
^O^
pi_189292231
Ja ach. De gristengekkies hebben weer iets gevonden om hun geld aan te verspillen. Dat is mooi, want des te minder geld hebben ze om echt vervelende dingen te doen.
pi_189292774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is de CU hierin nog wel wat geloofwaardiger dan de SGP met zn doodstrafstandpunt :')
Ik vond het wel creatief hoe ze het weten te draaien dat je als christen toch de doodstraf mag opleggen :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189295333
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:33 schreef Hexagon het volgende:
Prima zo'n folder, kan mooi bij het oud papier. Je mag immers van mening zijn dat abortus verboden moet zijn.

Ernstiger vind ik dat zieken van die lui bij klinieken. Geen vrouw die daar lichtvaardig naartoe gaat dus als ze zo'n moeilijk besluit nemen moeten ze dat in alle rust kunnen doen.
Terugsturen zonder postzegel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189295352
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toch wilde minister Schippers (toch VVD en behoorlijk feministisch) meer voorlichting en zag die daar nog erg veel ruimte. Ook de huidige minister, De Jonge, heeft aangegeven dat de voorlichting niet op orde is. Dat zie je ook: er zijn jaarlijks zo'n 300 abortussen bij vrouwen voor wie dat minstens de 5e keer is. Dat moet toch niet kunnen.

In zo'n 3500 gevallen is het minstens de derde keer. Ik vind dat veel. En de ministers (ook Schippers) ook.
Dat is inderdaad ook veel. Maar je denkt dus dat die groep dmv betere voorlichting nog kleiner te krijgen is? Volgens mij zullen er namelijk altijd wel een paar blijven die het niet snappen, of er misbruik van maken (waar je bij 5x denk ik toch wel over kan spreken ja). Vind het dan te makkelijk om te stellen dat dus de voorlichting niet op orde is, puur en alleen op basis van het gedrag van die 300 (of zelfs 3500) vrouwen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189296062
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 23:58 schreef Hawk123 het volgende:
Voor de tegenstanders heb ik even een bericht.
Ik werk bij PostNL als postbezorger, ik heb echter nog niet bericht gekregen dat wij dat gaan verspreiden.
Als dit echter wel gebeurt dan is het in de vorm van "Aan de bewoners van". Wij verspreiden geen reclamefolders meer. Er is al wel een idee geopperd (niet hier) om niet de folder in de papierbak te deponeren maar juist retour afzender te sturen. Als je de postbezorger tegen komt, wij hebben een sticker waar de reden "geweigerd" op staat.
Een ander idee is het om de folder naar het antwoordnummer van de SGP toe te sturen. Zo maak je een duidelijker standpunt dan het simpelweg in de papierbak te deponeren.
Naar de SGP sturen is eigenlijk wel een beter idee. Ik vraag me alleen af of ze de vorm "Aan de bewoners van" kiezen. Lijkt me nogal een dure optie. Tenslotte heb je alle adressen van Nederland nodig.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:10:44 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189296103
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Naar de SGP sturen is eigenlijk wel een beter idee. Ik vraag me alleen af of ze de vorm "Aan de bewoners van" kiezen. Lijkt me nogal een dure optie. Tenslotte heb je alle adressen van Nederland nodig.
Als in de berichtgeving zo expliciet gemeld wordt dat ieder huishouden hem in de bus krijgt zou het me niet eens verbazen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189296245
Jammer dat ze geen antwoordnummer hebben. Wel een adres in Veenendaal.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:30:10 #70
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189296304
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Naar de SGP sturen is eigenlijk wel een beter idee. Ik vraag me alleen af of ze de vorm "Aan de bewoners van" kiezen. Lijkt me nogal een dure optie. Tenslotte heb je alle adressen van Nederland nodig.
Ze hadden 140.000 euro blijkbaar om (oa) hierin te steken volgens de OP.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:31:11 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189296314
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:25 schreef Resistor het volgende:
Jammer dat ze geen antwoordnummer hebben. Wel een adres in Veenendaal.
Waarom jammer dan?
Want antwoord nummers zijn gratis. En meer afgeschermd waardoor ze veel makkelijker kunnen filteren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 6 oktober 2019 @ 12:32:51 #72
408813 crew  trein2000
pi_189296337
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom jammer dan?
Want antwoord nummers zijn gratis. En meer afgeschermd waardoor ze veel makkelijker kunnen filteren.
Niet voor de ontvanger he ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189296349
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als in de berichtgeving zo expliciet gemeld wordt dat ieder huishouden hem in de bus krijgt zou het me niet eens verbazen.
In de OP staat dat ze een extra advertentiecampagne doen om ook mensen met een nee/nee-sticker lastig te vallen te bereiken. Met een dergelijke bewoording lijkt me dat ze dan adresloos folderen, en daarnaast nog iets anders doen. Reclameborden misschien, oid?

Edit:

quote:
Door een meevaller in de kosten is er zelfs nog geld over voor extra acties, aldus de initiatiefnemers. Dat wordt besteed aan een extra advertentiecampagne. Zo worden ook mensen bereikt met een nee-nee sticker.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:39:35 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189296411
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet voor de ontvanger he ;)
Wel zeer goedkoop. Vele malen goedkoper dan een retour op een adres.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189296764
Er wordt door sommige tegenstanders gedaan alsof je in Nederland heel makkelijk een abortus kunt krijgen. Dat is absoluut niet zo.

Je moet als je een abortus wil, eerst een gesprek hebben met een maatschappelijk werker die hard op je gaat in praten om je over te halen om geen abortus te plegen. Dan heb je een bedenktijd van 5 dagen, en dan kan pas een abortus plaatsvinden.

Het is dus niet zo dat je zomaar even bij de abortuskliniek langskan, en even later weer zonder kind buiten staat. Er is een zorgvuldige procedure, en daar doen acties als deze imo geen recht aan.
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:15:02 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189296892
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

In de OP staat dat ze een extra advertentiecampagne doen om ook mensen met een nee/nee-sticker lastig te vallen te bereiken. Met een dergelijke bewoording lijkt me dat ze dan adresloos folderen, en daarnaast nog iets anders doen. Reclameborden misschien, oid?

Edit:
[..]

Ah thnx, over het hoofd gezien..
Hij wordt ingevouwen in een van de huis-aan-huis bladen? Want de mensen met een JA - NEE sticker denken ze al te bereiken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 oktober 2019 @ 13:17:06 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189296924
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:25 schreef Resistor het volgende:
Jammer dat ze geen antwoordnummer hebben. Wel een adres in Veenendaal.
Amersfoort toch?

Edit: ik zie het al; Veenendaal idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189300016
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah thnx, over het hoofd gezien..
Hij wordt ingevouwen in een van de huis-aan-huis bladen? Want de mensen met een JA - NEE sticker denken ze al te bereiken?
In november allemaal massaal aan de NEE-NEE stickers.
ROBODEMONS..................|:(
pi_189302267
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 16:01 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In november allemaal massaal aan de NEE-NEE stickers.
Tja, dan hebben ze hun doel al deels bereikt: gesprekken zoals hier over abortus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:18:48 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189302597
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, dan hebben ze hun doel al deels bereikt: gesprekken zoals hier over abortus.
En gesprekken zijn schadelijk?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189302743
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En gesprekken zijn schadelijk?
Nee, zeker niet. Juist positief. Maar ik bedoel dat dat het doel is van zo'n folderactie: het gesprek op gang brengen. Ik wed dat er een heleboel mensen niet weten dat er mensen zijn die meer dan 5 keer een abortus laten uitvoeren. Dat heel veel abortussen minimaal de 2e abortus zijn. Daar een keer het gesprek over voeren is precies het doel van zo'n stichting.

Ik vind de folderactie dan ook niet schadelijk, al had ik het budget net anders in gezet en de tekst ook niet helemaal zo geformuleerd als ik wel een folder zou doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:06:37 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189303240
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Juist positief. Maar ik bedoel dat dat het doel is van zo'n folderactie: het gesprek op gang brengen. Ik wed dat er een heleboel mensen niet weten dat er mensen zijn die meer dan 5 keer een abortus laten uitvoeren. Dat heel veel abortussen minimaal de 2e abortus zijn. Daar een keer het gesprek over voeren is precies het doel van zo'n stichting.

Ik vind de folderactie dan ook niet schadelijk, al had ik het budget net anders in gezet en de tekst ook niet helemaal zo geformuleerd als ik wel een folder zou doen.
Ehm nee, dat is niet het doel van die stichting, die stichting wil abortussen helemaal bannen, ook voor vrouwen die door een verkrachting zwanger zijn of zwanger zijn van een kind dat niet of nauwelijks levensvatbaar is buiten de baarmoeder, en geen menswaardig leven zal kunnen leiden.

Ga alsjeblieft niet doen alsof hun doel is het informeren van mensen die meermaals een abortus hebben gehad, want dat is simpelweg niet waar.

Overigens is je "heel veel abortussen minimaal de 2e abortus zijn" bewering al niet waar:
quote:
Een derde onderging al eerder een zwangerschapsafbreking

Bij tweederde van de behandelde vrouwen was dit de eerste zwangerschapsafbreking. Bijna een kwart had eerder één zwangerschapsafbreking ondergaan. De overige vrouwen hadden twee of meer zwangerschapsafbrekingen ondergaan. Deze cijfers wijken in 2017 niet af van voorgaande jaren.
Bron Fiom: https://fiom.nl/kenniscollectie/abortus/cijfers-en-feiten-0
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189303309
Ja, ik heb exact dezelfde cijfers aangehaald (zie mijn post op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:23 nummer 44 in dit topic), ik vind 35% wel heel veel. Enorm veel zelfs. En alle ministers, ook in vorige kabinetten, zijn het met me eens. En de D66 woordvoerders, die kamervragen hebben gesteld over waarom die 35% niet naar beneden gaat en wat er aan gedaan kan worden, ook.


En het doel van de stichting zelf is het verbannen van abortus, maar dat zal het doel van deze folder niet zijn. Niemand die denkt dat je met een folder een wet wijzigt. Het gesprek op gang brengen/houden, dat is het doel van zo'n folder.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 06-10-2019 19:20:52 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:24:16 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189303452
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:12 schreef Hanca het volgende:
Ja, ik heb exact dezelfde cijfers aangehaald (zie mijn post op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:23 nummer 44 in dit topic), ik vind 35% wel heel veel. Enorm veel zelfs.

En het doel van de stichting zelf is het verbannen van abortus, maar dat zal het doel van deze folder niet zijn. Niemand die denkt dat je met een folder een wet wijzigt. Het gesprek op gang brengen/houden, dat is het doel van zo'n folder.
Nee, 34 procent is niet "heel veel" en zeker niet op basis van het lage aantal abortussen in Nederland en het feit dat het gros van de abortussen in het eerste trimester plaatsvindt.
Maar als het primaire doel is dat percentage herhaalgevallen naar beneden te brengen dan is voorlichting, voorlichting, voorlichting de beste methode en het liefst in combinatie met het vrij verkrijgbaar zijn van anticonceptie.
Terug in de basisverzekering dus.

Die stichting heeft maar één doel, en dat is het totaal verbannen van abortus, dat deze folder dat niet kan bewerkstelligen lijkt me logisch, maar dat maakt het niet minder hun doel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189303464
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, 34 procent is niet "heel veel" en zeker niet op basis van het lage aantal abortussen in Nederland en het feit dat het gros van de abortussen in het eerste trimester plaatsvindt.
Dat is dan jouw mening, maar die wordt door niemand op het ministerie en in de kamer gedeeld.


En jij mag mij vertellen wat het doel is van zo'n folder als het niet "het gesprek op gang brengen/houden" en informeren is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:28:41 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189303515
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is dan jouw mening, maar die wordt door niemand op het ministerie en in de kamer gedeeld.
Het ministerie heeft niets met deze folder van doen hè.

En als het ministerie dat percentage zo graag naar beneden wil hebben dan mag de anticonceptie wel eens terug in de basisverzekering.
Plus voorlichting, voorlichting, voorlichting, ook over anticonceptie en ook bij groepen die op religieuze gronden geen anticonceptie "mogen" gebruiken, juist bij die groepen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189303583
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ministerie heeft niets met deze folder van doen hè.
Dat weet ik, maar zowel de huidige minster (maar goed, dat is De Jonge, daar kun je nog van zeggen dat hij misschien tegen abortus is) als de vorige minister (juist ja, Schippers, toch wel bekend als fel voorstander) hebben gezegd dat het percentage 2e abortussen flink omlaag moet. Daarom wilde Schippers de abortussen naar de huisarts brengen. Dat was de reden.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ol-huisarts-a1538909

Dus Schippers vond het wel te veel. De huidige minister vind het teveel. En zelfs de D66 kamerfractie vind het teveel. Dat jij het niet te veel vind is echt een afwijkende mening.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:38:17 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189303671
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar zowel de huidige minster (maar goed, dat is De Jonge, daar kun je nog van zeggen dat hij misschien tegen abortus is) als de vorige minister (juist ja, Schippers, toch wel bekend als fel voorstander) hebben gezegd dat het percentage 2e abortussen flink omlaag moet. Daarom wilde Schippers de abortussen naar de huisarts brengen. Dat was de reden.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ol-huisarts-a1538909

Dus Schippers vond het wel te veel. De huidige minister vind het teveel. En zelfs de D66 kamerfractie vind het teveel. Dat jij het niet te veel vind is echt een afwijkende mening.
Ja leuk en aardig, maar dat heeft helemaal niets met het doel van de folder te maken.

Het doe van de folder en vooral de stichting achter de folder is niet het "op gang brengen van het gesprek over abortus" maar het op gang brengen van het verbannen van abortus.
Dat is hun doel, en of iemand 1, 3 of 6 keer een abortus ondergaat maakt daarbij niets uit, sterker nog: als mensen 6 keer een abortus ondergaan mogen ze waarschijnlijk de hand in eigen boezem steken, want dan is de kans groot dat het om iemand gaat bij wie ongehuwd zwanger zijn een groot sociaal probleem is, dat laatste mag wel eens het eerste doel zijn, als ze het leven zo belangrijk vinden: stoppen met mensen veroordelen omdat ze ongehuwd zwanger zijn.

Er mankeert zoveel aan die stichting dan het gewoon heel dom is om deze folder te bagatelliseren als "ze willen het gesprek op gang brengen" want dat willen ze helemaal niet, en zeker niet met de leugens in die folder.

En niet mijn woorden gaan verdraaien, ik stel niet dat het niet "te veel" is, ik stel dat het niet "heel veel" is, het een betekent niet hetzelfde als het ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:42:35 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189303768
Maar goed, ook jij zit in de categorie die abortus het liefst zou verbannen, en er is geen discussie mogelijk waarbij je van die mening af zou stappen, dus ik verspil mijn tijd verder niet meer aan alle excuses die je inbrengt om te doen alsof dat wat wettelijk toegestaan is in Nederland anders zou moeten, of zelfs verboden zou moeten worden.

Ik heb iig één mededeling voor je: de abortuscijfers gaan niet naar beneden als het illegaal wordt.
De sterftecijfers gaan wel omhoog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189303786
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is dan jouw mening, maar die wordt door niemand op het ministerie en in de kamer gedeeld.


En jij mag mij vertellen wat het doel is van zo'n folder als het niet "het gesprek op gang brengen/houden" en informeren is.
Het doel is geen gesprek, maar een preek. Alle tegenargumenten om wel abortus te plegen zullen niet gehoord worden.

De enige gewenste uitkomst van dit initiatief is dat na hun monoloog de vrouw geen abortus laat plegen.
pi_189303816
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja leuk en aardig, maar dat heeft helemaal niets met het doel van de folder te maken.

Het doe van de folder en vooral de stichting achter de folder is niet het "op gang brengen van het gesprek over abortus" maar het op gang brengen van het verbannen van abortus.
Dat is hun doel, en of iemand 1, 3 of 6 keer een abortus ondergaat maakt daarbij niets uit, sterker nog: als mensen 6 keer een abortus ondergaan mogen ze waarschijnlijk de hand in eigen boezem steken, want dan is de kans groot dat het om iemand gaat bij wie ongehuwd zwanger zijn een groot sociaal probleem is, dat laatste mag wel eens het eerste doel zijn, als ze het leven zo belangrijk vinden: stoppen met mensen veroordelen omdat ze ongehuwd zwanger zijn.

Er mankeert zoveel aan die stichting dan het gewoon heel dom is om deze folder te bagatelliseren als "ze willen het gesprek op gang brengen" want dat willen ze helemaal niet, en zeker niet met de leugens in die folder.

En niet mijn woorden gaan verdraaien, ik stel niet dat het niet "te veel" is, ik stel dat het niet "heel veel" is, het een betekent niet hetzelfde als het ander.
Allemaal stekelige aannames. Ook de aanname dat de vrouwen met minstens 6 abortussen waarschijnlijk uit "die hoek" komen vind ik zeer grof, ik hoop dat je dat terug wil nemen (of wil onderbouwen).

En nog steeds heb jij niet gezegd wat jij dan wel denkt dat het doel van die folder is. Natuurlijk is dat het gesprek op gang brengen. Dat de stichting hoopt dat het einde van het gesprek het einde van de abortuspraktijk is, is helder. Maar dat is niet het directe doel van een folder want dat bereik je er niet mee.

Ik heb hier verder eigenlijk wel genoeg van, iemand die een groot probleem wat door 100% van de kamer zo wordt gezien zo bagatelliseert (het is wel te veel, volgens 100% van de kamer en de minister) valt niet mee te praten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189303848
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:42 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ook jij zit in de categorie die abortus het liefst zou verbannen, en er is geen discussie mogelijk waarbij je van die mening af zou stappen, dus ik verspil mijn tijd verder niet meer aan alle excuses die je inbrengt om te doen alsof dat wat wettelijk toegestaan is in Nederland anders zou moeten, of zelfs verboden zou moeten worden.

Ik heb iig één mededeling voor je: de abortuscijfers gaan niet naar beneden als het illegaal wordt.
De sterftecijfers gaan wel omhoog.
Jij kunt nog wat leren van dit standpunt: https://www.christenunie.nl/blog/2019/06/12/Leven-in-de-knop

Dat is een mooi, helder en niet zo stekelig standpunt, een standpunt dat ik volledig deel. Dan kun je het gesprek aan. Door mensen in een hoek zetten ga je het gesprek niet aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 19:49:35 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189303905
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij kunt nog wat leren van dit standpunt: https://www.christenunie.nl/blog/2019/06/12/Leven-in-de-knop

Dat is een mooi, helder en niet zo stekelig standpunt, een standpunt dat ik volledig deel. Dan kun je het gesprek aan. Door mensen in een hoek zetten ga je het gesprek niet aan.
Er is niets dat ik kan leren van een standpunt van de CU, alleen al omdat het een politieke partij is die om de verkeerde redenen in de politiek zit; namelijk het vermengen van politiek met religie, en dat laatste heeft niets in de politiek te zoeken.

Door folders van een organisatie die als doel heeft het verbannen van abortus te bagatelliseren als "ze willen het gesprek aangaan" ook niet, want dat willen ze niet, ze willen abortus verbannen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189303963
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is niets dat ik kan leren van een standpunt van de CU, alleen al omdat het een politieke partij is die om de verkeerde redenen in de politiek zit; namelijk het vermengen van politiek met religie, en dat laatste heeft niets in de politiek te zoeken.
En zo heeft socialisme, liberalisme of humanisme ook niets in politiek te zoeken, toch?

Wat een enorm domme dooddoener van jou. Als je hele leven in het teken van God staat, zoals bij ieder goed christen, mag je dat niet zeggen in de politiek. Verschrikkelijk, dat past meer in Noord Korea.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 oktober 2019 @ 20:07:56 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189304300
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

En zo heeft socialisme, liberalisme of humanisme ook niets in politiek te zoeken, toch?

Wat een enorm domme dooddoener van jou. Als je hele leven in het teken van God staat, zoals bij ieder goed christen, mag je dat niet zeggen in de politiek. Verschrikkelijk, dat past meer in Noord Korea.
Zit je nou werkelijk politieke stromingen (behalve humanime) met religieuze stromingen te vergelijken?
Nee, CDA, CU, DENK en SGP hebben imho niets in de politiek te zoeken, we hebben immers een scheiding tussen kerk en staat en religieuze clubjes hebben daarin niets te zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 oktober 2019 @ 09:34:20 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189310617
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Juist positief. Maar ik bedoel dat dat het doel is van zo'n folderactie: het gesprek op gang brengen. Ik wed dat er een heleboel mensen niet weten dat er mensen zijn die meer dan 5 keer een abortus laten uitvoeren. Dat heel veel abortussen minimaal de 2e abortus zijn. Daar een keer het gesprek over voeren is precies het doel van zo'n stichting.

Ik vind de folderactie dan ook niet schadelijk, al had ik het budget net anders in gezet en de tekst ook niet helemaal zo geformuleerd als ik wel een folder zou doen.
Ik denk dat het frustrerende aan dit is dat het gesprek vooral 1 kant op lijkt te gaan. Zij hebben een mening en die gaan ze even aan iedereen opsturen. Als je in gesprek met ze wil en hoopt op een zinnig over en weer waarbij men aan de andere kant ook interesse heeft om te luisteren en nieuwe dingen te leren dan krijg ik niet het gevoel dat je bij deze mensen aan het juiste adres bent.

Neemt niet weg dat ze hun rechten hebben om dit te doen. Maar ik snap wel dat mensen dit frustrerend vinden. Ik heb dan liever iemand aan de deur. Dan heb je nog een over-en-weer. Maar ik begrijp dat dat weer onwerkbaar is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 7 oktober 2019 @ 09:42:19 #97
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189310680
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 20:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zit je nou werkelijk politieke stromingen (behalve humanime) met religieuze stromingen te vergelijken?
Nee, CDA, CU, DENK en SGP hebben imho niets in de politiek te zoeken, we hebben immers een scheiding tussen kerk en staat en religieuze clubjes hebben daarin niets te zoeken.
Dat is niet wat scheiding tussen kerk en staat betekent. De Christelijke partijen zijn geen vertegenwoordigers van de Katholieke kerk, het zijn onafhankelijke partijen, ze krijgen geen orders van de Paus.

Waarom geen religieuze partijen maar wel socialistische, liberale, dierenextremistische etc? Christelijke partijen zijn net zo goed ideologisch gedreven. Je bedrijft politiek vanuit een bepaalde levensvisie en politieke filosofie.
  donderdag 14 november 2019 @ 19:35:53 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189942976
D66 heeft het foldertje ook aangegrepen voor een campagnefilmpje
  Moderator donderdag 14 november 2019 @ 20:17:19 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189943718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:35 schreef Hexagon het volgende:
D66 heeft het foldertje ook aangegrepen voor een campagnefilmpje
Mooi maar....waar blijft die folder eigenlijk? Ik heb nog niets gezien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189943739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 20:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi maar....waar blijft die folder eigenlijk? Ik heb nog niets gezien.
Doel zal wel bereikt zijn, scheelt weer bomen.
  donderdag 14 november 2019 @ 20:19:18 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189943749
Zou deze week moeten zijn
  donderdag 14 november 2019 @ 20:33:58 #102
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189943949
Voor dit soort dingen heeft dhr. P. Rullenbak een hele mooie uitvinding.

Snap niet dat mensen hier zo'n moeite mee hebben.

Wel zonde van de CO2 en/of stikstof. Van die folders he, niet van die foeti/foetussen.
pi_189944463
Die folder vliegt bij mij in de fik. Laat dat godsdienstige gedram lekker thuis in plaats van het mensen dat op te leggen.
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:09:44 #104
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189951656
https://www.rd.nl/vandaag(...)ervatiever-1.1610433
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elfdoding-euthanasie

Nederlanders zijn conservatiever geworden. Onder invloed van de conservatieve miljardairs zou ik willen zeggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:14:59 #105
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189951727
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rd.nl/vandaag(...)ervatiever-1.1610433
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elfdoding-euthanasie

Nederlanders zijn conservatiever geworden. Onder invloed van de conservatieve miljardairs zou ik willen zeggen.
Geen wonder dat we op meerdere lijstjes steeds verder afglijden. Conservatieven. :')

stilstand is achteruitgang.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189951790
Waar je je druk om maakt. als het bij mij in de brievenbus komt zal ik het vast niet eens merken. Gelijk met alle andere folders in het oudpapierbak. Ik bepaal zelf wel wat ik van abortus vind.
pi_189951880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:09 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.rd.nl/vandaag(...)ervatiever-1.1610433
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elfdoding-euthanasie

Nederlanders zijn conservatiever geworden. Onder invloed van de conservatieve miljardairs zou ik willen zeggen.
Heeft niks met miljardairs te maken, de vrije jaren 60/70 werden ook gevolgd door een veel behoudender periode. Dit golft vaak redelijk op en neer. Zo werkt het ook met conservatisme en progressief zijn, een zeer progressieve generatie (de jaren 90) wordt vaak gevolgd door een vrij vonservatieve generatie.

En de invloed is eerder door politici en media, niet zo zeer door rijke mensen (of je moet in de onzin geloven dat miljardairs de media en de politici in hun macht hebben).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189951981
Als ik het nieuws moet geloven hebben die ideeën niets te maken met religie of iets dergelijks, maar eerder met "een identiteit aan zichzelf willen hangen". Tegenwoordig schijnt men niet meer te weten wat men is. Niemand heeft meer een echt eigen mening.
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:37:36 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189952041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Die folder vliegt bij mij in de fik. Laat dat godsdienstige gedram lekker thuis in plaats van het mensen dat op te leggen.
Wat word je precies opgelegd dan? :?
Laffe huichelaar
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:39:21 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189952086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:33 schreef Lukse het volgende:
Als ik het nieuws moet geloven hebben die ideeën niets te maken met religie of iets dergelijks, maar eerder met "een identiteit aan zichzelf willen hangen". Tegenwoordig schijnt men niet meer te weten wat men is. Niemand heeft meer een echt eigen mening.
In een onzekere neoliberale wereld gaat men nog meer een identiteit en groepsgevoel zoeken en blind het referentiekader van Baudet overnemen. Zingeving in een wereld zonder zin.

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 november 2019 @ 11:41:33 #111
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189952121
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Heeft niks met miljardairs te maken, de vrije jaren 60/70 werden ook gevolgd door een veel behoudender periode. Dit golft vaak redelijk op en neer. Zo werkt het ook met conservatisme en progressief zijn, een zeer progressieve generatie (de jaren 90) wordt vaak gevolgd door een vrij vonservatieve generatie.

En de invloed is eerder door politici en media, niet zo zeer door rijke mensen (of je moet in de onzin geloven dat miljardairs de media en de politici in hun macht hebben).
Dat is geen onzin. Het is meerdere malen aangetoond dat bijvoorbeeld Fox News de verkiezingen met circa acht procentpunt kan beïnvloeden.

De media is sterk geconcentreerd geraakt en allemaal in handen van rijkelui (ipv stichtingen of deels de journalisten zelf).

https://www.politico.eu/a(...)ilanthropy-politics/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189952462
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is geen onzin. Het is meerdere malen aangetoond dat bijvoorbeeld Fox News de verkiezingen met circa acht procentpunt kan beïnvloeden.

De media is sterk geconcentreerd geraakt en allemaal in handen van rijkelui (ipv stichtingen of deels de journalisten zelf).

https://www.politico.eu/a(...)ilanthropy-politics/
Je plakt de Amerikaanse situatie op de Nederlandse, met je Fox News. Nederlandse media zijn niet in handen van manipulerende rijke lui. Gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:43:54 #113
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189952955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Die folder vliegt bij mij in de fik. Laat dat godsdienstige gedram lekker thuis in plaats van het mensen dat op te leggen.
Lekkker theathraal weer.

Ik zie niets mis met mensen informeren. Er wordt helemaal niets opgelegd voor zover ik kan zien.
  vrijdag 15 november 2019 @ 12:52:56 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189953051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Lekkker theathraal weer.

Ik zie niets mis met mensen informeren. Er wordt helemaal niets opgelegd voor zover ik kan zien.
Zullen we eens kijken hoe de hel losbreekt in Bible belt Nederland als we een "informatieve" folder gaan verspreiden die abortus juist promoot.

Dat is ook informeren hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189953110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zullen we eens kijken hoe de hel losbreekt in Bible belt Nederland als we een "informatieve" folder gaan verspreiden die abortus juist promoot.
Er is toch zeker niemand die blij is met een abortus? Dat promoten zou dus wel heel gek zijn. Zelfs D66 noemt het in debatten gewoon "persoonlijke drama's die zo veel mogelijk voorkomen moeten worden".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:01:35 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189953167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is toch zeker niemand die blij is met een abortus? Dat promoten zou dus wel heel gek zijn. Zelfs D66 noemt het in debatten gewoon "persoonlijke drama's die zo veel mogelijk voorkomen moeten worden".
Dat zijn het ook, daarom is het zo raar dat er ineens een "informatieve" anti-abortusfolder bezorgd moet worden, want het tegenovergestelde bestaat niet eens, er is geen pro-abortusfolder of pro-abortusbeweging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:10:26 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189953283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je plakt de Amerikaanse situatie op de Nederlandse, met je Fox News. Nederlandse media zijn niet in handen van manipulerende rijke lui. Gewoon niet.
John de Mol, Van Thilo en zeker Bertelsmann zijn super manipulators.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 november 2019 @ 13:13:13 #118
408813 crew  trein2000
pi_189953328
Ontopic aub
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189953400
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zullen we eens kijken hoe de hel losbreekt in Bible belt Nederland als we een "informatieve" folder gaan verspreiden die abortus juist promoot.

Dat is ook informeren hè.
Dus als zij het doen, moeten wij het ook doen. Daar is immers de hele wereld beter van geworden, dat soort gedrag.

Echt? :{
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:25:23 #120
208890 June.
Seriously?
pi_189953486
Dit soort clubs zijn helemaal niet "pro-life" maar progeboorte. Het maakt ze geen zak uit waar het kind terechtkomt en in welke omstandigheden.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:31:40 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189953588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:25 schreef June. het volgende:
Dit soort clubs zijn helemaal niet "pro-life" maar progeboorte. Het maakt ze geen zak uit waar het kind terechtkomt en in welke omstandigheden.
Dit.
En dat is gelijk het meest misselijkmakende eraan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:33:50 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189953619
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus als zij het doen, moeten wij het ook doen. Daar is immers de hele wereld beter van geworden, dat soort gedrag.

Echt? :{
Ik stel toch nergens dat het ook gedaan moet worden, ik opper het alleen als vergelijking omdat informeren geen kwaad kan en mensen zich niet zo druk moeten maken over een folder.
Terwijl een informatieve folder over het tegenovergestelde absoluut gezeik op zou leveren, en dan is die vrijheid tot informeren ineens niet meer zo belangrijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189953689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik stel toch nergens dat het ook gedaan moet worden, ik opper het alleen als vergelijking omdat informeren geen kwaad kan en mensen zich niet zo druk moeten maken over een folder.
Terwijl een informatieve folder over het tegenovergestelde absoluut gezeik op zou leveren, en dan is die vrijheid tot informeren ineens niet meer zo belangrijk.
Het Humanistisch Verbond verspreid natuurlijk ook gewoon folders en maakt ook reclame op de radio. Waarschijnlijk erger jij je niet aan die reclames, maar mensen als ik wel en de mensen in de "bible belt" waar jij het over hebt ook. En toch gebeurt er niks. Doen alsof "de hel los breekt" als de andere kant wat van zich laat horen is dus gewoon niet waar, stemmingmakerij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189953720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:25 schreef June. het volgende:
Dit soort clubs zijn helemaal niet "pro-life" maar progeboorte. Het maakt ze geen zak uit waar het kind terechtkomt en in welke omstandigheden.
"Dit soort clubs" zijn vaak voor veel uitgebreidere (ook financiële, maar niet alleen) ondersteuning als iemand een kind krijgt terwijl dat eigenlijk niet uit komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2019 @ 13:43:27 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189953734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

"Dit soort clubs" zijn vaak voor veel uitgebreidere (ook financiële, maar niet alleen) ondersteuning als iemand een kind krijgt terwijl dat eigenlijk niet uit komt.
De SGP niet en de amerikaanse conservatieven al helemaal niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189954106
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 09:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Goede zaak. Het kan geen kwaad als vrouwen weten dat er alternatieven zijn voor abortus. De anti-abortus mening wordt in Nederland veel te makkelijk verguisd. Kinderen doden zou nooit vanzelfsprekend moeten zijn, zeker als er geen sprake is van medische urgentie over verkrachting.
Ach kom, het gaat om klompjes cellen die misschien qua uiterlijk wat van een mens weg heeft, maar totaal geen bewustzijn heeft. Laat het gaat, laat ieder zelf beslissen hoe mee om te gaan.
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:19:34 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189954200
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het Humanistisch Verbond verspreid natuurlijk ook gewoon folders en maakt ook reclame op de radio. Waarschijnlijk erger jij je niet aan die reclames, maar mensen als ik wel en de mensen in de "bible belt" waar jij het over hebt ook. En toch gebeurt er niks. Doen alsof "de hel los breekt" als de andere kant wat van zich laat horen is dus gewoon niet waar, stemmingmakerij.
Ja? Folders met "Ongewenst zwanger? Abortus is ook een optie!"?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189954275
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Folders met "Ongewenst zwanger? Abortus is ook een optie!"?
Nee, maar wel folders waarin het recht op euthanasie sterk wordt verdedigd.

Doe nou niet alsof dat wat anders is. Het is hetzelfde en je kunt er hetzelfde mee om gaan: in de prullenbak gooien. Dat doe ik met troep van het Humanistisch Verbond, dat kan jij doen met deze folder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 14:32:00 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189954362
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is geen onzin. Het is meerdere malen aangetoond dat bijvoorbeeld Fox News de verkiezingen met circa acht procentpunt kan beïnvloeden.

De media is sterk geconcentreerd geraakt en allemaal in handen van rijkelui (ipv stichtingen of deels de journalisten zelf).

https://www.politico.eu/a(...)ilanthropy-politics/
Fox News is in Nederland niet eens te zien behalve online. Murdoch heeft geen Nederlandse media in bezit.

Als het over Nederland gaat, in dit verband, praat je complete onzin. Accepteer toch eens gewoon dat de arbeidersklasse in Nederland gewoon helemaal niet links of egalitair is maar gewoon rechts nationalistisch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:33:02 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189954373
Als het Humanistisch verbond in een spot "zonder uw steun is het humanisme aan de goden overgeleverd' roept zijn er al christenen die naar de Reclame Code Commissie stappen omdat ze zich gekwetst voelen, dus ik ben benieuwd wat voor vreselijke reclames ze nog meer maken waardoor mensen zo enorm geïrriteerd zijn, of is het puur omdat het Humanistisch Verbond geen religieuze organisatie is, maar vaak meer oog heeft voor de menselijke kant van zaken dan al die religieuzen die graag doen alsof ze het welzijn van de medemens op #1 hebben staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:36:42 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189954411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar wel folders waarin het recht op euthanasie sterk wordt verdedigd.

Doe nou niet alsof dat wat anders is. Het is hetzelfde en je kunt er hetzelfde mee om gaan: in de prullenbak gooien. Dat doe ik met troep van het Humanistisch Verbond, dat kan jij doen met deze folder.
Het recht ja, een recht zoals we dat in NL kennen, en dan nog is het verdedigen van een recht niet hetzelfde als doen alsof opa maar een spuitje moet omdat hij de 80 al gepasseerd is.

Het recht op euthanasie (of abortus) verdedigen is iets heel anders dan een abortus of euthanasie adviseren, of er over "informeren" met een hoop leugens zoals nu in die anti-abortusfolder gebeurt.
In feite heeft niemand er een bal mee te maken of een ander voor euthanasie of abortus (of beiden) kiest, en het doel van die anti-abortusfolder is juist het recht op abortus weer uit de wet geschrapt krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:37:06 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189954416
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fox News is in Nederland niet eens te zien behalve online. Murdoch heeft geen Nederlandse media in bezit.

Als het over Nederland gaat, in dit verband, praat je complete onzin. Accepteer toch eens gewoon dat de arbeidersklasse in Nederland gewoon helemaal niet links of egalitair is maar gewoon rechts nationalistisch.
Niet eens zozeer rechts nationalistisch maar vooral heel erg met zichzelf bezig
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 14:39:30 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189954452
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet eens zozeer rechts nationalistisch maar vooral heel erg met zichzelf bezig
Liefst ten koste van andere minderheden, ja, zodat ze zich weer lekker superieur kunnen vinden aan tenminste iemand.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:39:41 #134
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189954455
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet eens zozeer rechts nationalistisch maar vooral heel erg met zichzelf bezig
Wat dus precies hetzelfde is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:40:09 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189954465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fox News is in Nederland niet eens te zien behalve online. Murdoch heeft geen Nederlandse media in bezit.

Als het over Nederland gaat, in dit verband, praat je complete onzin. Accepteer toch eens gewoon dat de arbeidersklasse in Nederland gewoon helemaal niet links of egalitair is maar gewoon rechts nationalistisch.
Je zit mijn post te verdraaien.

Dat van Fox News benoem ik omdat wordt beweerd dat de media dat niet kunnen sturen. Niet omdat we dat hier hebben.

Verder houden mensen er redelijk linkse standpunten op na. Zoek maar eens het onderzoek op 'perceptie en wenselijkheid sociaal economische verschillen'. Waar Nederland veel gelijker wordt ingeschat dan de werkelijkheid, en de meerderheid de verschillen kleiner wil hebben dan de gepercipieerde werkelijkheid. Zie ook het Volkskrant artikel 'u denkt links maar stemt rechts'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 november 2019 @ 14:40:52 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189954480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat dus precies hetzelfde is.
Nee want als hun opportunisme toevallig een linkse uitkomst heeft dan zijn de standpunten dat ook.
pi_189954487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het recht ja, een recht zoals we dat in NL kennen, en dan nog is het verdedigen van een recht niet hetzelfde als doen alsof opa maar een spuitje moet omdat hij de 80 al gepasseerd is.

Het recht op euthanasie (of abortus) verdedigen is iets heel anders dan een abortus of euthanasie adviseren, of er over "informeren" met een hoop leugens zoals nu in die anti-abortusfolder gebeurt.
In feite heeft niemand er een bal mee te maken of een ander voor euthanasie of abortus (of beiden) kiest, en het doel van die anti-abortusfolder is juist het recht op abortus weer uit de wet geschrapt krijgen.
Het recht op veel uitgebreidere euthanasie dat we hier kennen. "Geen arbortus" is niet strafbaar, euthanasie zoals zij het willen is wel tegen de wet

Maar goed, jij wil het niet begrijpen. Maar die folders maken wel duidelijk dat jouw opmerking over "de hel barst los" totaal onterecht en pure stemmingmakerij zijn. Die moet je dus gewoon terug nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2019 @ 15:26:45 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189955012
Ik snap dat nooit zo, waarom moet dat reli-volk altijd persoonlijke kwesties willen bepalen/beïnvloeden van andere mensen. Ja ze geven enkel wat 'informatie' hier, maar als ze het konden, verboden ze het vandaag nog.

Prima als je niets voelen voor het praktiseren van abortus, euthanasie, homoseksualiteit, transgevoelens etc. etc. Maar waar haalt iemand het lef om te willen bepalen wat een ander mens voor persoonlijke vrijheden zou moeten hebben.

Ik vind - ik noem maar wat - tatoeages, ook helemaal niets voor mij, en (vrijwel altijd) lelijk bij een ander. Maar als een ander er wel mee rond wil lopen: je doet maar. Jouw leven, jouw, keuze, jouw recht. En iedereen zal beamen dat tatoeages verbieden compleet absurd is, en een persoonlijk kwestie is, waar een ander niets over te zeggen heeft. Ik zie niet in waarom dat niet zou gelden voor bijv. de bovenstaande kwesties.
nee, jij dan!
pi_189955330
Ik heb hem doorgescheurd terug gestuurd :P
Twiddel
pi_189955435
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:26 schreef Gehenna het volgende:
En iedereen zal beamen dat tatoeages verbieden compleet absurd is, en een persoonlijk kwestie is, waar een ander niets over te zeggen heeft.
Zeg dat niet te hard -de Bijbel verbiedt tatoeages immers ook.
pi_189955495
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zeg dat niet te hard -de Bijbel verbiedt tatoeages immers ook.
De bijbel verbied het dragen van 2 soorten stoffen en het eten van varkensvlees ook maar ik ken veel Christenen die daar niet eens van weten.
Twiddel
pi_189955523
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zeg dat niet te hard -de Bijbel verbiedt tatoeages immers ook.
Dat staat er niet. De enige bijbeltekst die daar over gaat, gaat alleen over het verbod op tatoeages ivm het vereren van goden, nogal gebruikelijk bij omringende volken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:13:02 #143
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_189955552
Jezus wat verschrikkelijk. Dan flikker je het toch weg met de reclame. Al zou IS me een folder geven.
pi_189955556
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]

De bijbel verbied het dragen van 2 soorten stoffen en het eten van varkensvlees ook maar ik ken veel Christenen die daar niet eens van weten.
De spijswetten zijn in het nieuwe testament overbodig verklaard (zoe het visioen van Petrus). Hoe die tekst over 2 soorten stoffen moet worden uitgelegd is onduidelijk, waarschijnlijk gaat dat over travestie. Ook vooral gebruikelijk bij priesters van goden in omringende landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189955797
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat staat er niet. De enige bijbeltekst die daar over gaat, gaat alleen over het verbod op tatoeages ivm het vereren van goden, nogal gebruikelijk bij omringende volken.
Dat staat er niet - er staat letterlijk dat het niet mag, punt.
Dat het alleen om religieuze tatoeages gaat is een verdedigbare aanname op basis van de omringende teksten; maar niet meer dan een aanname.

Overigens mag je ook niet met een bril op de kerk in.
pi_189955865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat staat er niet - er staat letterlijk dat het niet mag, punt.
Dat het alleen om religieuze tatoeages gaat is een verdedigbare aanname op basis van de omringende teksten; maar niet meer dan een aanname.

Overigens mag je ook niet met een bril op de kerk in.
Bijbelteksten mag je nooit uit zijn verband rukken, moet je altijd in de context lezen. Het gebruiken van een losse tekst is altijd onzinnig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189955911
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat staat er niet - er staat letterlijk dat het niet mag, punt.
Dat het alleen om religieuze tatoeages gaat is een verdedigbare aanname op basis van de omringende teksten; maar niet meer dan een aanname.

Overigens mag je ook niet met een bril op de kerk in.
Vrouwen moeten hun hoofd bedekken in de kerk en zwijgen. Zie dat ook nooit gebeuren gek genoeg.
Twiddel
pi_190001347
https://doorbraak.be/de-p(...)e-menselijke-natuur/

Prachtig stuk omtrent dit soort onderwerpen.
  maandag 18 november 2019 @ 11:59:12 #149
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_190002413
Jemig wat een drukte over een a4tje zeg.

Wil je het niet lezen pleur je het weg of plak je een nee-nee sticker.

En als je er echt wat op tegen hebt verzin je een tegenactie. Duw je een pro-abortus a4tje bij iedereen in de bus. Opgelost.

Maar nee, iedereen z'n moeder moet gelijk weer in de kramp schieten en huilie doen. Grow up en kruip niet gelijk in die oh zo comfortabele slachtofferrol.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_190017575
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Vrouwen moeten hun hoofd bedekken in de kerk en zwijgen. Zie dat ook nooit gebeuren gek genoeg.
In onze kerk heeft 90 % een hoed op (vrouwen uiteraard)
  dinsdag 19 november 2019 @ 10:30:44 #151
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_190018281
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
Types die abortus als anticonceptie beschouwen zouden zo'n folder wel in de brievenbus mogen krijgen.
Deze reactie :') Er zijn inderdaad hele groepen vrouwen die abortus als "anticonceptie" beschouwen. Gewoon ff lekker snel het kopje kraken van mijn ongeboren kind en hem vervolgens mijn baarmoeder uit laten zuigen, prima anticonceptie methode toch? Wat jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gohf046 op 19-11-2019 10:40:48 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_190018431
Als iemand de film Unplanned heeft gezien dan denk ik dat je wel anders praat.
pi_190018507
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:45 schreef Geytenbeekje het volgende:
Als iemand de film Unplanned heeft gezien dan denk ik dat je wel anders praat.
En gristelijk Amerikaanse anti-abortusfilm. Ik geef mijn portie wel aan fikkie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190018515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 19:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
Hangt ervan af waarom je een zwangerschap afbreekt lijkt me. Types die abortus als anticonceptie beschouwen zouden zo'n folder wel in de brievenbus mogen krijgen. Zinloze abortus ben ik ook op tegen.
Hoeveel van zulke mensen zijn er in Nederland? 1 of 2?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190018546
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En gristelijk Amerikaanse anti-abortusfilm. Ik geef mijn portie wel aan fikkie.
Ja, en als ik zeg dat ik weiger om seculiere films te kijken krijg ik iedereen over me heen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 11:04:45 #156
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190018635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:55 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja, en als ik zeg dat ik weiger om seculiere films te kijken krijg ik iedereen over me heen.
Zoals met piemels...

Het zal een lengte-issue zijn.

Als je een argument hebt dan kan dat in 3 a 8 minuten wel uitgediept worden.

Ook net zoals piemels.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 november 2019 @ 11:46:43 #157
269689 crew  Viv
pi_190019063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:45 schreef Geytenbeekje het volgende:
Als iemand de film Unplanned heeft gezien dan denk ik dat je wel anders praat.
Lees dan ook even dit:
https://www.huffpost.com/(...)4ff4e4b0ec270a4684bd
pi_190020587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

In onze kerk heeft 90 % een hoed op (vrouwen uiteraard)
Hier bijna niemand.
Twiddel
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:18:06 #159
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190021108
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 14:33 schreef Leandra het volgende:
Als het Humanistisch verbond in een spot "zonder uw steun is het humanisme aan de goden overgeleverd' roept zijn er al christenen die naar de Reclame Code Commissie stappen omdat ze zich gekwetst voelen, dus ik ben benieuwd wat voor vreselijke reclames ze nog meer maken waardoor mensen zo enorm geïrriteerd zijn, of is het puur omdat het Humanistisch Verbond geen religieuze organisatie is, maar vaak meer oog heeft voor de menselijke kant van zaken dan al die religieuzen die graag doen alsof ze het welzijn van de medemens op #1 hebben staan.
Dit is zo waar, doen alsof het welzijn van de medemens op 1 staat maar ondertussen mogen terminale patiënten ondragelijk lijden want god heeft het zo gewild :') . Walgelijke clubjes zijn het.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:45:00 #160
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190021444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:18 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Dit is zo waar, doen alsof het welzijn van de medemens op 1 staat maar ondertussen mogen terminale patiënten ondragelijk lijden want god heeft het zo gewild :') . Walgelijke clubjes zijn het.
Dit idd.

Heb op dat gebied echt een kutjaar gehad. Iemand verloren aan ouderdom/ziekte, daarnaast ook een aantal gevallen bij dierbare vrienden.

Het gevecht meegemaakt het te mogen stoppen. Wat dat met die mensen deed, met mij deed, met die dierbaren deed.

Als je je terminale hond in leven houdt wordt je een dierenmishandelaar genoemd. Maar je opa mag gewoon in pijn en ellende wegteren. Het was mensonwaardig.

De dood van mijn vader, wat echt geen klein dingetje was ofzo, was minder traumatisch als dit. Een jaar lang sterven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:49:48 #161
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190021499
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit idd.

Heb op dat gebied echt een kutjaar gehad. Iemand verloren aan ouderdom/ziekte, daarnaast ook een aantal gevallen bij dierbare vrienden.

Het gevecht meegemaakt het te mogen stoppen. Wat dat met die mensen deed, met mij deed, met die dierbaren deed.

Als je je terminale hond in leven houdt wordt je een dierenmishandelaar genoemd. Maar je opa mag gewoon in pijn en ellende wegteren. Het was mensonwaardig.

De dood van mijn vader, wat echt geen klein dingetje was ofzo, was minder traumatisch als dit. Een jaar lang sterven.
En dan nog beweren dat ze het beste met de mens voor hebben :r . Enge luitjes zijn het.

Moeder Theresa was ook zo'n figuur die vond dat mensen moesten lijden omdat Jezus dat ook gedaan had, en zelf gebruik maken van de beste medische zorg. En dat is dan een voorbeeld, zelfs een heilige voor vele Christenen. :')
  dinsdag 19 november 2019 @ 15:47:45 #162
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190022190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:49 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

En dan nog beweren dat ze het beste met de mens voor hebben :r . Enge luitjes zijn het.

Moeder Theresa was ook zo'n figuur die vond dat mensen moesten lijden omdat Jezus dat ook gedaan had, en zelf gebruik maken van de beste medische zorg. En dat is dan een voorbeeld, zelfs een heilige voor vele Christenen. :')
Ik denk dat het vooral mensen zijn die het zich niet kunnen stellen.
Die niet opa hebben zien huilen omdat hij zijn ontlasting niet meer op kon houden en zijn kinderen en kleinkinderen hem/zijn bed moesten verschonen. Wist dat er geen genezing meer was en wist hoe hij wegkwijnde met alle pijn van dien. Zulke gruwelijke pijn.

Die niet 10 keer in het afgelopen jaar naast het bed hebben gezeten om weer afscheid te nemen. Dachten dat het niet erger kon, maar dat wel zo was.
Niet een man die ooit zo krachtig en levenslustig was tot een wrak hebben zien vergaan. Die alleen nog maar kon huilen van pijn en schaamte.

Dat terwijl het geiendigd kon worden, met nog wat waardigheid.
Ik kan leven met mijn pijn erover. Maar hoe die fantastische man is geindigd? Dat is wat echt moeilijk te verteren is.

Uitindelijk 'pallatief' geeindigd. En ik zal de in zijn heldere momenten smeken om dit te stoppen altijd bij me dragen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190022238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:41 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hier bijna niemand.
Gereformeerde bond ?
  dinsdag 19 november 2019 @ 15:57:27 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190022324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:51 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Gereformeerde bond ?
Iedere kerk in NL die niet bij de gereformeerde gemeente (Nederland) hoort.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190022346
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iedere kerk in NL die niet bij de gereformeerde gemeente (Nederland) hoort.
Thats true
  dinsdag 19 november 2019 @ 15:59:47 #166
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190022353
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral mensen zijn die het zich niet kunnen stellen.
Die niet opa hebben zien huilen omdat hij zijn ontlasting niet meer op kon houden en zijn kinderen en kleinkinderen hem/zijn bed moesten verschonen. Wist dat er geen genezing meer was en wist hoe hij wegkwijnde met alle pijn van dien. Zulke gruwelijke pijn.

Die niet 10 keer in het afgelopen jaar naast het bed hebben gezeten om weer afscheid te nemen. Dachten dat het niet erger kon, maar dat wel zo was.
Niet een man die ooit zo krachtig en levenslustig was tot een wrak hebben zien vergaan. Die alleen nog maar kon huilen van pijn en schaamte.

Dat terwijl het geiendigd kon worden, met nog wat waardigheid.
Ik kan leven met mijn pijn erover. Maar hoe die fantastische man is geindigd? Dat is wat echt moeilijk te verteren is.

Uitindelijk 'pallatief' geeindigd. En ik zal de in zijn heldere momenten smeken om dit te stoppen altijd bij me dragen.
Wat een verhaal man, sterkte ermee. Klote dat je dit mee moest maken. :N Wat overigens nog maar eens aangeeft dat gelovigen die tegen euthanasie zijn helemaal niet het beste voor hebben met de medemens. :{w
pi_190025561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Heeft niks met miljardairs te maken, de vrije jaren 60/70 werden ook gevolgd door een veel behoudender periode. Dit golft vaak redelijk op en neer. Zo werkt het ook met conservatisme en progressief zijn, een zeer progressieve generatie (de jaren 90) wordt vaak gevolgd door een vrij vonservatieve generatie.

En de invloed is eerder door politici en media, niet zo zeer door rijke mensen (of je moet in de onzin geloven dat miljardairs de media en de politici in hun macht hebben).
Het komt meer door een overdrijving van een bepaalde stroming.
Zie het als een sinus met een overdrijving op de top of dal, waardoor mensen zich weer ervan distanseren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190025821
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral mensen zijn die het zich niet kunnen stellen.
Die niet opa hebben zien huilen omdat hij zijn ontlasting niet meer op kon houden en zijn kinderen en kleinkinderen hem/zijn bed moesten verschonen. Wist dat er geen genezing meer was en wist hoe hij wegkwijnde met alle pijn van dien. Zulke gruwelijke pijn.

Die niet 10 keer in het afgelopen jaar naast het bed hebben gezeten om weer afscheid te nemen. Dachten dat het niet erger kon, maar dat wel zo was.
Niet een man die ooit zo krachtig en levenslustig was tot een wrak hebben zien vergaan. Die alleen nog maar kon huilen van pijn en schaamte.

Dat terwijl het geiendigd kon worden, met nog wat waardigheid.
Ik kan leven met mijn pijn erover. Maar hoe die fantastische man is geindigd? Dat is wat echt moeilijk te verteren is.

Uitindelijk 'pallatief' geeindigd. En ik zal de in zijn heldere momenten smeken om dit te stoppen altijd bij me dragen.
Ik herken dit, alleen dan bij mijn oma. Ze had continu heel veel pijn en kon vrij weinig. Wilde ook niet meer leven, maar dat hele proces voor euthanasie was zo langdradig. Toen haar aanvraag voor euthanasie werd afgewezen, heeft ze een zelfmoordpoging gedaan. UIteindelijk is ze wel gestorven, maar niet op de manier dat we haar gegund hebben.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:39:20 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190030622
Ik heb nog niks binnen gehad eigenlijk
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:52:18 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190030808
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:06 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik herken dit, alleen dan bij mijn oma. Ze had continu heel veel pijn en kon vrij weinig. Wilde ook niet meer leven, maar dat hele proces voor euthanasie was zo langdradig. Toen haar aanvraag voor euthanasie werd afgewezen, heeft ze een zelfmoordpoging gedaan. UIteindelijk is ze wel gestorven, maar niet op de manier dat we haar gegund hebben.
Ik vind dat ze daar sowieso minder spastisch over moeten doen als iemand oud is en vindt dat hij/zij klaar is.
Maar goed, kennelijk zijn er nog mensen die vinden dat je dat recht niet hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190069383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:25 schreef June. het volgende:
Dit soort clubs zijn helemaal niet "pro-life" maar progeboorte. Het maakt ze geen zak uit waar het kind terechtkomt en in welke omstandigheden.
Mooi is dat he, als je nog niet geboren ben vecht ik voor je, maar zodra je er bent moet je maar zien hoe je het redt.

Beter is de meerdere abortus types een beetje op te voeden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 8 december 2019 @ 11:52:33 #172
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190325183
Auschwitz overweegt juridische stappen vanwege Nederlandse abortusdocumentaire

quote:
Het herdenkingsmuseum op het voormalige vernietigingskamp Auschwitz onderzoekt juridische stappen tegen Bert Dorenbos, de oprichter van de christelijke pro-life organisatie Stichting Schreeuw om Leven. In zijn documentaire Evolutie, Auschwitz en abortus vergelijkt Dorenbos abortus met de Holocaust. Auschwitz stelt in het televisieprogramma Medialogica te zijn misleid door Dorenbos over de opnames die hij in het kamp maakte en zegt: “De documentaire is respectloos richting mensen die in Auschwitz zijn vermoord.”
Je moet maar lef hebben.

quote:
Volgens arts-embryoloog Bernadette de Bakker geeft de plastic foetus geen realistisch beeld van een foetus van 12 weken: “Het lijkt erop dat ze een voldragen zwangerschap hebben verkleind tot iets van 5 centimeter.” Het poppetje van Schreeuw om Leven duimt, wat volgens het Amsterdam UMC onwerkelijk is. Ook is het te groot, niet juist van kleur en heeft het de gelaatstrekken van een voldragen kind. “Alle kenmerken van een lieve, schattige baby, die je wil beschermen”, zegt De Bakker.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 8 december 2019 @ 11:58:45 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190325297
Wat een asociale hufter ben je dan.... darn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 december 2019 @ 12:11:47 #174
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190325483
Waar is godverdomme mijn folder gebleven dan? :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Deze reactie :') Er zijn inderdaad hele groepen vrouwen die abortus als "anticonceptie" beschouwen. Gewoon ff lekker snel het kopje kraken van mijn ongeboren kind en hem vervolgens mijn baarmoeder uit laten zuigen, prima anticonceptie methode toch? Wat jij?
Die zijn er inderdaad. 1/3 Van de abortussen wordt jaarlijks gepleegd bij vrouwen die er al minimaal één keer eerder één hebben ondergaan. Dat is best een substantiële groep.
pi_190325510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 10:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Deze reactie :') Er zijn inderdaad hele groepen vrouwen die abortus als "anticonceptie" beschouwen. Gewoon ff lekker snel het kopje kraken van mijn ongeboren kind en hem vervolgens mijn baarmoeder uit laten zuigen, prima anticonceptie methode toch? Wat jij?
Beetje zonde wel. Steek er een stokje in en je hebt best een lekkere snack.
  zondag 8 december 2019 @ 17:14:00 #176
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_190330164
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Beetje zonde wel. Steek er een stokje in en je hebt best een lekkere snack.
Kannibalisme :?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 8 december 2019 @ 19:08:38 #177
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_190331989
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kannibalisme :?
Soylent green.
Op het scherp van de snede.
  zondag 8 december 2019 @ 19:23:43 #178
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190332288
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 12:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
Waar is godverdomme mijn folder gebleven dan? :(
[..]

Die zijn er inderdaad. 1/3 Van de abortussen wordt jaarlijks gepleegd bij vrouwen die er al minimaal één keer eerder één hebben ondergaan. Dat is best een substantiële groep.
Dat betekend niet perse dat ze abortus als anticonceptie zien.
Kan ook zijn dat ze pech hebben gehad met anticonceptie.

Ik ken iemand die twee kinderen heeft ondanks gebruik van anticonceptie. Eerste keer was de pil en ondanks dat het geen onvoorzchtige vrouw is verder zou je daar nog kunnen denken dat ze een fout gemaakt heeft.
Maar de tweede keer was ondanks een gecontroleerd mirena spiraal.
Daarna heeft haar man zich laten sterriliseren omdat ze niet meer durven te vertrouwen op anticonceptie voor haar.

En ik ken meer van dat soort verhalen, anticonceptie werkt gewoon echt geen 100%. Behalve dat een foutje zo gemaakt is werkt het echt niet altijd naar behoren.

Natuurlijk zullen er vast ook vrouwen zijn die er met de pet naar gooien, maar pas op met dat op die hele groep projecteren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:31:54 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190371056
Maar iemand hier nog iets van vernomen? Of was het een nepaankondiging?
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:37:28 #180
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_190371189
Mooi stuk initiatief. Er mag wat mij betreft wat meer pro life gedacht worden, zeker in Nederland waar de grens vaag is tussen abortus van een hoopje cel en babymoord, gering is want TJA EIGEN LICHAAM HE
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:54:08 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190371746
quote:
Hopelijk krijgt hij zo'n boete dat hij zijn huis moet verkopen
  dinsdag 10 december 2019 @ 22:54:45 #182
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190371780
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat betekend niet perse dat ze abortus als anticonceptie zien.
Kan ook zijn dat ze pech hebben gehad met anticonceptie.

Ik ken iemand die twee kinderen heeft ondanks gebruik van anticonceptie. Eerste keer was de pil en ondanks dat het geen onvoorzchtige vrouw is verder zou je daar nog kunnen denken dat ze een fout gemaakt heeft.
Maar de tweede keer was ondanks een gecontroleerd mirena spiraal.
Daarna heeft haar man zich laten sterriliseren omdat ze niet meer durven te vertrouwen op anticonceptie voor haar.

En ik ken meer van dat soort verhalen, anticonceptie werkt gewoon echt geen 100%. Behalve dat een foutje zo gemaakt is werkt het echt niet altijd naar behoren.

Natuurlijk zullen er vast ook vrouwen zijn die er met de pet naar gooien, maar pas op met dat op die hele groep projecteren.
Nee, dat klopt. Het geldt niet voor de hele groep, vermoedelijk een minderheid, maar 1/3 is wel zo een substantieel deel dat het lastig is vol te houden dat er geen beste groep vrouwen is voor wie abortus niet zo ongelooflijk veel betekent.
pi_190372205
Een abortus is goed voor het klimaat.

De overheid zou het toepassen van abortus dus zoveel mogelijk moet stimuleren. Het zou in het klimaatplan opgenomen moeten worden.

Het krijgen van een kind is een veel grotere aanslag op het klimaat dan welke andere handeling dan ook. Al ga je zes keer per jaar met een vliegtuig naar een ander continent, dan levert dit nog steeds veel minder CO2-uitstoot op dan het krijgen van een kind.
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:21:54 #184
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_190372726
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 22:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

(...) vrouwen (...) voor wie abortus niet zo ongelooflijk veel betekent.
Het betekent ook niet zoveel.
Prrrrr
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:37:09 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190373085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:21 schreef mspoez het volgende:

[..]

Het betekent ook niet zoveel.
:?

Ik ben pro choice. Maar doen alsof het niks voorstelt? Geen impact heeft op een hoop vrouwen? :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:50:41 #186
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_190373350
Een abortus op zich, een 'gewone' dan, dus niet zo'n heftige na twintig weken ofzo, is niet heel akelig. Het is de situatie waarin de vrouw zich bevindt die bepaalt of het veel impact heeft, niet de handeling van het afbreken van een zwangerschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door mspoez op 10-12-2019 23:56:10 ]
Prrrrr
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:53:47 #187
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_190373410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:21 schreef mspoez het volgende:

[..]

Het betekent ook niet zoveel.
Vind ik fair dat je dat zegt. Ik ben ook pro-choice voor vrouwen die dat vinden. Alleen vind ik het vermoeiend dat sommigen doen alsof vrouwen voor wie het weinig betekent nauwelijks bestaan.
  woensdag 11 december 2019 @ 01:01:48 #188
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190373947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 23:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Vind ik fair dat je dat zegt. Ik ben ook pro-choice voor vrouwen die dat vinden. Alleen vind ik het vermoeiend dat sommigen doen alsof vrouwen voor wie het weinig betekent nauwelijks bestaan.
Het hangt een beetje van de lengte van de zwangerschap af.
Wat nog onder de abortuspil valt of wat onder curettage of zelfs een ingeleide 'geboorte' valt.

Een MAP of een abortuspil maakt geen enorm verschil. Het is in de periode dat ook op natuurlijke wijze een heleboel zwangerschappen eindigen voordat er iets dat zich echt kon ontwikkelen plaats vindt. Daar is het lichaam op berekend. Een 25% (om en nabij) van de zwangerschappen eindigt in die periode op natuurlijke wijze.

Hoe langer de zwangerschap, hoe groter de impact. De hormooncrash neemt dan toe oa.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_190374463
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 01:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Een 25% (om en nabij) van de zwangerschappen eindigt in die periode op natuurlijke wijze.
50%. Niet 25% ;)
God houdt van natuurlijke abortus.
  woensdag 11 december 2019 @ 09:50:32 #190
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_190375750
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 05:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

50%. Niet 25% ;)
God houdt van natuurlijke abortus.
50 zelfs, je hebt gelijk...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')