8 euro voor 100 kilometer. En dan rijd ik gewoon lekker de max snelheid waar mogelijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:38 schreef DevFreak het volgende:
Ik lach me echt helemaal het apenzuur hier. Vanmorgen 52 KM gereden en was 5¤ kwijt aan de pomp
Er is altijd wel een baas boven baas.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 19:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
8 euro voor 100 kilometer. En dan rijd ik gewoon lekker de max snelheid waar mogelijk.
Was je met de brommer dat er maar ¤5 aan brandstof in je tank gaat?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:38 schreef DevFreak het volgende:
Ik lach me echt helemaal het apenzuur hier. Vanmorgen 52 KM gereden en was 5¤ kwijt aan de pomp
Dat was dan ook precies het statement wat ik wilde maken.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 19:34 schreef oldford het volgende:
[..]
Er is altijd wel een baas boven baas.
Nu nog effe wachten op een spaardiesel of nog beter een motorrijder die in Duitsland tankt.
N.B.: De prijs zegt nog niet alles. Ikzelf rij voor 8,44 euro per 100 kilometer.
En die van mij haalt 1 op 16 op benzine (netjes, maar geen wereldtopper).
De lage prijs komt omdat ik in Duitsland tank, Vandaag weer voor 1,35 euro de liter.
Ik weet nie maar ik haal zelden 100 of meer met de files...quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:52 schreef DevFreak het volgende:
Ik rijd dagelijks in totaal 90 kilometer van huis naar mijn werk. In het Rijnmond gebied is het vrijwel overal 100 KM/u maar ik rijd ook een heel stuk waar je 120 tot 130 mag rijden.
Ik heb echter besloten om gewoon een stuk langzamer te gaan rijden. En man, wat is dat lekker!
Ik rijd altijd rond de 85 tot 90 km/u op de snelweg. Op deze manier heb ik altijd meer dan voldoende afstand tussen mij en het voertuig dat voor mij aan het rijden is. Ook heb ik veel meer controle over mijn rijden en rijdt ik een heel stuk defensiever.
Ik kom dus bijzonder rustig en comfortabel thuis. Nooit dat obsessief de maximumsnelheid rijden en inhalen wat iedereen doet. Want laten we eerlijk zijn, het zal op zo'n afstand niet meer dan 5 à 10 minuten reistijd schelen.
Mooi dat je er zelf om kan lachen. Welke sloeber tankt er nou ¤5 manquote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:38 schreef DevFreak het volgende:
Ik lach me echt helemaal het apenzuur hier. Vanmorgen 52 KM gereden en was 5¤ kwijt aan de pomp
Veel te korte periode om dat zo secuur te willen meten. Uiteraard is 110 rijden zuiniger dan 130, maar zoveel scheelt dat niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 09:15 schreef NoComment het volgende:
Naar aanleiding van dit topic gister maar eens geprobeerd, dat stressloos autorijden, ook om eens te kijken hoe zuinig het kan. Op het gemak aan de snelheidslimiet gehouden in de polder, vervolgens op de snelweg km'tje of 100-110. Als het niet al te druk is moet ik toegeven dat het best relaxed rijden is.
Dan het verbruik… Bijna 4km op een liter extra! Ging van ergens rond de 1:12 naar 1:16
Mwoah, tis toch een rit van 60km.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 09:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Veel te korte periode om dat zo secuur te willen meten. Uiteraard is 110 rijden zuiniger dan 130, maar zoveel scheelt dat niet.
Verder snap ik dat hele "stress" bij autorijden niet zo. Ik rijd juist veel minder gestressed op de linkerbaan. Geen last van invoegend verkeer, vrachtwagens en andere slakken die lopen te remmen omdat ze 1 km verderop al een vrachtwagen zien, constant strook wisselen bij inhalen etc. Gewoon gas erop en af en toe gas los als er een slak voor je zit, tot hij weer naar rechts gaat.
En dat argument "het kost me maar 5 tot 10 minuten extra" van TS.... Bij 250 werkdagen 10 min. eerder op je werk betekent dat 42,5 uur winst. Dat is een hele werkweek dat je extra achter vrachtwagens hebt lopen sukkelen. Sorry hoor, maar daar is het leven toch echt te kort voor.
Ik heb nu 380 km gereden op m'n tank en het lampje brandt al Wel ieder stoplicht vol gas dat is leuk in de regen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:08 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mwoah, tis toch een rit van 60km.
Maar vanmorgen was ik het alweer zat en heb ik weer een beetje doorgereden. Vanmiddag zal het wel weer 'business as usual' zijn
Ja die treintjes. Ik begrijp echt niet hoe die ontstaan. Ik krijg het gevoel dat iedereen 150 wil rijden op een 130km/h weg terwijl niemand het gas intrapt en de personen die wél willen doorrijden met alle risico's vandien, ongeduldig achter die trein blijven zitten.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 13:52 schreef itchycoo het volgende:
De grootste winst qua stressloos autorijden behaal ik door in de spits niet mee te rijden met de welbekende treintjes op de linkerbaan. Lekker met z’n allen duwen op de linkerbaan, om de paar seconden ff de rem aantikken en lekker zenuwachtig c.q. opgefokt achter het stuur zitten allemaal. Dan ga ik met alle plezier wat langzamer op de rechterbaan rijden, waar je ook veel meer ruimte heb en je gewoon rustig kunt afremmen als het überhaupt al nodig is.
Bovendien vaak genoeg meegemaakt dat de drukke treintjes na een tijdje weg waren, ik weer de max snelheid ging rijden (maar nu met alle ruimte) en ik na een kwartiertje dezelfde treintjes weer in zicht kreeg.
En het argument over de vele uren tijdswinst die je cumulatief boekt vind ik altijd een beetje onzinnig: tenzij je per minuut betaald wordt, heeft het vrij weinig impact. Voor hetzelfde geld zit je die dag net twee minuten langer te kakken
Ik wel, omdat mensen vrachtwagens inhalen zonder even wat gas bij te geven. En als ze er dan eenmaal voorbij zijn maar verderop weer een vrachtwagen zien blijven ze maar links hangen. Uiteindelijk kan je net zo goed een snelweg maken met 1 rijstrookquote:Op donderdag 3 oktober 2019 16:36 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ja die treintjes. Ik begrijp echt niet hoe die ontstaan. Ik krijg het gevoel dat iedereen 150 wil rijden op een 130km/h weg terwijl niemand het gas intrapt en de personen die wél willen doorrijden met alle risico's vandien, ongeduldig achter die trein blijven zitten.
Nee inderdaad zo weinig mogelijk afstand houden anders gaat iedereen ertussen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 16:36 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ja die treintjes. Ik begrijp echt niet hoe die ontstaan. Ik krijg het gevoel dat iedereen 150 wil rijden op een 130km/h weg terwijl niemand het gas intrapt en de personen die wél willen doorrijden met alle risico's vandien, ongeduldig achter die trein blijven zitten.
Het duurt soms gigantisch lang voor dat die treintjes uit elkaar vallen en je daadwerkelijk dat volk afschud. Ik weet het altijd te presteren achter zo'n treintje te komen en vervolgens zit ik dan tientallen kilometers te denken, ga toch eens naar rechts want met een mijn acceleratie kan dat meer dan prima, maar niemand gunt elkaar wat ruimte
Nee inderdaad je kan beter op de rechterstrook tussen vrachtwagens blijven hangen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 07:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee inderdaad zo weinig mogelijk afstand houden anders gaat iedereen ertussen.
[ afbeelding ]
Ja, zovaak vrachtwagens op elkaar klappen is echt niet normaal meer! daar wil je toch niet tussen rijden!quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 08:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee inderdaad je kan beter op de rechterstrook tussen vrachtwagens blijven hangen.
[ afbeelding ]
Om vervolgens hele dagen op FOK! rond te hangenquote:Op donderdag 3 oktober 2019 09:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Veel te korte periode om dat zo secuur te willen meten. Uiteraard is 110 rijden zuiniger dan 130, maar zoveel scheelt dat niet.
Verder snap ik dat hele "stress" bij autorijden niet zo. Ik rijd juist veel minder gestressed op de linkerbaan. Geen last van invoegend verkeer, vrachtwagens en andere slakken die lopen te remmen omdat ze 1 km verderop al een vrachtwagen zien, constant strook wisselen bij inhalen etc. Gewoon gas erop en af en toe gas los als er een slak voor je zit, tot hij weer naar rechts gaat.
En dat argument "het kost me maar 5 tot 10 minuten extra" van TS.... Bij 250 werkdagen 10 min. eerder op je werk betekent dat 42,5 uur winst. Dat is een hele werkweek dat je extra achter vrachtwagens hebt lopen sukkelen. Sorry hoor, maar daar is het leven toch echt te kort voor.
Ik was al bijna teleurgesteld dat niemand die opmerking had gemaaktquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 09:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Om vervolgens hele dagen op FOK! rond te hangen
quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik was al bijna teleurgesteld dat niemand die opmerking had gemaakt
Maar: aantal posts: 22.123 (gemiddeld 4 per dag)
Valt mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |