abonnement Unibet Coolblue
pi_189206002
Iemand die ervaring/kennis heeft op dit vakgebied? Ik zit te denken om na mijn opleiding te werken als waterklerk alleen ken ik niet zo veel mensen die het doen om mij er over te informeren. :)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:01:00 #2
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189207270
Voor de mensen die niet weten wat een waterklerk is:

Een waterklerk is een medewerker van een rederij of cargadoorskantoor die optreedt als contactpersoon tussen de wal en een schip.

De waterklerk regelt tijdens het verblijf van het schip in de haven allerlei voorkomende organisatorische en administratieve zaken.

Komt van wikipedia.
pi_189207461
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:01 schreef Zilverberk het volgende:
Voor de mensen die niet weten wat een waterklerk is:

Een waterklerk is een medewerker van een rederij of cargadoorskantoor die optreedt als contactpersoon tussen de wal en een schip.

De waterklerk regelt tijdens het verblijf van het schip in de haven allerlei voorkomende organisatorische en administratieve zaken.

Komt van wikipedia.
Zelf ook ervaring binnen dit vakgebied????
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:12:05 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189207522
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:09 schreef Lachmed het volgende:

[..]

Zelf ook ervaring binnen dit vakgebied????
Nee, helaas. Maar je topic is weer gekickt zo én je krijgt geen suffe vragen. Leek mij handig. :+
pi_189207627
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:12 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Nee, helaas. Maar je topic is weer gekickt zo én je krijgt geen suffe vragen. Leek mij handig. :+
Gekickt??
pi_189208867
Ik ken het beroep. Van oudsher een uitdagende functie waarbij je als waterklerk allerlei zaken moet regelen. Geen dag is hetzelfde. Wel is het naar mijn mening een beroep wat ingehaald gaat worden door de digitalisering.

Vroeger moest je een boot zelf inklaren bij de douane; tegenwoordig gaat het digitaal. Een hoop bemanningszaken gaan nu ook al digitaal. Ik vraag me dan af hoe lang een waterklerk nog nodig is.

Het is in ieder geval geen 9-5 baan wat erg leuk lijkt als je nog thuis woont maar tegen kan gaan staan als je wil gaan settelen met huisje, boompje, beestje.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:30:19 #7
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189209042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:18 schreef Lachmed het volgende:

[..]

Gekickt??
Dat ie weer hoog in de lijst actieve topics staat. ^O^
pi_189209527
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:21 schreef lichtknopje het volgende:
Ik ken het beroep. Van oudsher een uitdagende functie waarbij je als waterklerk allerlei zaken moet regelen. Geen dag is hetzelfde. Wel is het naar mijn mening een beroep wat ingehaald gaat worden door de digitalisering.

Vroeger moest je een boot zelf inklaren bij de douane; tegenwoordig gaat het digitaal. Een hoop bemanningszaken gaan nu ook al digitaal. Ik vraag me dan af hoe lang een waterklerk nog nodig is.

Het is in ieder geval geen 9-5 baan wat erg leuk lijkt als je nog thuis woont maar tegen kan gaan staan als je wil gaan settelen met huisje, boompje, beestje.
Ik wil ook geen 9-5, en ik woon nog thuis :Y . Ken je nog een aantal bedrijven die je zou kunnen aanraden? En de voor/nadelen van dit werk???
pi_189209701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:50 schreef Lachmed het volgende:

[..]

Ik wil ook geen 9-5, en ik woon nog thuis :Y . Ken je nog een aantal bedrijven die je zou kunnen aanraden? En de voor/nadelen van dit werk???
In grote lijnen staan de voor- en nadelen er nu wel.
pi_189210165
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:00 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

In grote lijnen staan de voor- en nadelen er nu wel.
danku danku
pi_189210787
pas maar op dat je niet tussen wal en schip terechtkomt...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')