abonnement Unibet Coolblue
pi_189205278
Wethouders Den Haag verdacht van corruptie
quote:
Twee wethouders van de gemeente Den Haag, Richard de Mos en Rachid Guernaoui, worden verdacht van het tegen betaling regelen van vergunningen. Daarom onderzoekt de rijksrecherche hun werkkamers in het stadhuis van Den Haag. Ook hun woningen worden doorzocht, meldt het Openbaar Ministerie.

quote:
De werkplekken van enkele ambtenaren worden eveneens onderzocht. Het onderzoek onder leiding van officieren van justitie van het Landelijk Parket richt zich op ambtelijke corruptie, omkoping en schending van ambtsgeheim. Daarnaast worden de woningen van drie Haagse ondernemers onderzocht die worden verdacht van omkoping. Een van die verdachte ondernemers staat op de kandidatenlijst van de Groep De Mos.

Hij zou de partij financieel hebben gesteund in ruil voor gunsten, waaronder vertrouwelijke informatie uit het stadsbestuur. Ook een raadslid van de Groep De Mos wordt verdacht van betrokkenheid bij ambtelijke corruptie. De Mos is wethouder van Economie, Sport en Buitenruimte en eerste locoburgemeester. Guernaoui wethouder van Financiën, Integratie en Stadsdelen.

Nachtvergunningen
De Mos kreeg eerder kritiek te verduren door de afgifte van twee nachtvergunningen aan een Haags zalencentrum. Het centrum, Opera, is een van de sponsors van Groep de Mos. De afgifte zou voortkomen uit het coalitieakkoord, maar een aantal raadsfracties vonden dat De Mos zijn sponsor bevoordeelde. Ook drie andere horecabedrijven kregen toestemming om ‘s nachts open te blijven.

De Mos ontkende voor de zomer stellig dat er sprake was van cliëntelisme. Hij zou slechts het coalitiebeleid uitvoeren van vier partijen. De vergunningen zijn volgens de reguliere procedure gegeven, stelde zijn woordvoerder onlangs. De nachtontheffing geldt voor tien jaar. De zaken kunnen voortaan op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag tot 6.00 uur ’s ochtends open zijn.

Groep de Mos weersprak dat sponsors voorgetrokken en beloond zouden zijn. Het bruisender maken van de stad zou het doel van de nachtvergunningen zijn. ,,Het stond gewoon in ons verkiezingsprogramma. Burgers konden daarvoor stemmen’’, zei Elias van Hees van de partij. Volgens Groep de Mos heeft Den Haag behoefte aan meer uitgaansgelegenheden, onder meer voor dansfeesten.

Bizar en schokkend
‘Bizar en schokkend’, noemt raadslid Peter Bos van de Haagse Stadspartij de invallen bij De Mos en Guernaoui. ,,Ze zijn verdacht, er is dus nog niets bewezen, maar we hebben als partij al vaker aandacht gevraagd voor de verwevenheid van ondernemers met de partijfinanciering van Groep de Mos. Als er nu echt bewezen kan worden dat er sprake is van omkoping dan is dat ernstig. Enorm ernstig.’’

Ook Arjen Kapteijns, fractieleider van GroenLinks laat weten enorm te zijn geschrokken. ,,Maar we moeten vooral de rijksrecherche haar werk laten doen.’’ Een woordvoerder van Richard De Mos verwijst voor commentaar op de situatie naar de woordvoerder van de burgemeester. De burgemeester heeft laten weten later op de dag met een verklaring te komen.
Bron: AD
=====================================================
Richard de Mos wat doe je nou?
pi_189205305
Misschien kan ie Ineke van Gent als dijk opwerpen tegen de onderzoekende rijksrechercheurs
pi_189205334
"Rachid Guernaoui" goh je verwacht het niet :')
metal up your ass
pi_189205355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:09 schreef dokter.knakworst het volgende:
"Rachid Guernaoui" goh je verwacht het niet :')
Rachid de Mos idem.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189205356
pi_189205388
Verschrikkelijk nieuws.
Tel daar de haven van Rotterdam bij op en wij hebben plotseling de naam van DE bananenrepubliek van Noordwest-Europa. Dan zijn wij het slechtste jongetje van de klas van Noorwegen-Zweden-Duitsland-Denemarken, waar Nederland zich tussenschaart wat betreft cultuur, taal, welzijn en welvaart.

Werkelijk schandalig dit.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:14:54 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189205418
Ik vond ie Richard de Mos altijd wel een sympathieke gozer maar dat is dan wel voorbij nu

En meneer Guernaoui was sowieso al een opportunist pur sang. Kwam bij D66 niet aan de bak dus dan maar bij de concurrent proberen. :')
pi_189205458
De Mos _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:25:57 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189205568
Komisch dat dit vandaag gebeurd.
Matigjes van De Mos als het klopt.
pi_189205900
quote:
Een van de verdachte ondernemers stond ook op de kandidatenlijst van Hart voor Den Haag/Groep de Mos. Het zou gaan om Atilla Akyol. Hij stond op plek 35 op de lijst van Hart voor Den Haag/Groep de Mos bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Akyol is tevens eigenaar van Zalencentrum Opera aan de Fruitweg. Hij zou deze partij financieel hebben gesteund in ruil voor gunsten, waaronder vertrouwelijke informatie uit het stadsbestuur.

Raadslid Hart voor Den Haag/Groep de Mos ook verdacht
Ook een raadslid van Hart voor Den Haag/Groep De Mos wordt verdacht van betrokkenheid bij ambtelijke corruptie. Bronnen op het stadhuis melden aan Omroep West dat het gaat om gemeenteraadslid Nino Davituliani, die de partner is van Akyol.
https://www.omroepwest.nl(...)rdacht-van-corruptie

Wat een bende.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:29:19 #11
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_189206661
Alleen al dat hoofd van die gast,
Dan weet je al genoeg ....
pi_189206780
Zou jammer zijn als het waar is. Als tamelijk beperkt dwaallicht is De Mos best ver gekomen en ik vond hem altijd wel oke.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:49:47 #13
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189207042
De Mos moet toch ergens zijn GWL kosten van betalen.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189212668
dat de mos maatjes was met de zakenwereld en gesponsord werd door, is niks nieuws. ook wisten we dat hij vergunningen "regelde" voor lokale ondernemers, maar als het is gegaan zoals het OM vermoedt, is dat wel echt ziek.

overwoog nog op groep de mos te stemmen met de laatste gemeenteraddsverkiezingen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189212747
quote:
Burgemeester vraagt wethouders zich terug te trekken

Het college is geschrokken van de gebeurtenissen van vanochtend betreffende de wethouders De Mos en Guernaoui.

Het college heeft als uitgangspunt dat de stad goed bestuurd moet worden, dat partijen betrouwbaar zijn en dat verantwoordelijkheid nemen daarbij hoort.

Het is in dit land zo dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is. De verdenkingen van het OM zijn echter dermate ernstig dat het college van mening is dat het goed besturen van de stad wordt belemmerd als personen waartegen de verdenkingen zijn gericht taken kunnen uitvoeren namens het stadsbestuur.

De burgemeester zal beide wethouders verzoeken om, hangende het onderzoek, zich terug te trekken uit hun werkzaamheden. Het college heeft besloten dat de portefeuilles van wethouder De Mos en Guernaoui met onmiddellijke ingang over de overige leden van het college worden verdeeld.
https://www.denhaag.nl/nl(...)terug-te-trekken.htm
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189212798
Huh?

Ik dacht dat corrupt zijn juist een van vereisten was om zo'n baan te kunnen bemachtigen. :? :?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:28:30 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_189228718
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 2 oktober 2019 @ 16:29:51 #18
186611 Haags
pi_189228740
De Mos God _O_
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:46:56 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189228957
Vast ook wel een opluchting voor de VVD dat het elders ook voorkomt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189229553
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De Mos God _O_
Vond hem wel sympathiek. Das nu wel anders.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  User die overal opduikt 2022 woensdag 2 oktober 2019 @ 17:26:46 #21
186611 Haags
pi_189229557
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Vond hem wel sympathiek. Das nu wel anders.
Ik ook, en eens _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_189229909
Toevallig ook zo net na de boerenstaking, weer portie demoniserings politiek van gevestigde orde..
pi_189229975
Het zijn ratten die loeren naar mogelijk fraude. Ik lees niks in het bericht waar ik ook maar een beetje onbetrouwbaarheid uit haal. Storm in glas water, en kunstmatige strijd tegen iets wat ooit kan komen.

Opzouten met deze NSB partijen, door mannetjes in te zetten die 365 dagen per jaar met vergrootglazen zo groot als winkelramen loeren op de mogelijkheid van corruptie.

Gadverdamme
pi_189230007
Kan iemand in eigen woorden uitleggen wat er zo corrupt is?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:17:06 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189230263
Tja, lullig voor de partij dat dit in het landelijke nieuws komt maar iedereen die een beetje bekend is met gemeentepolitiek weet dat dit soort louche constructies zelfs in de kleinste gemeenten vaker wel dan niet spelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')