abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:38:22 #1
481694 Witlofroomijs
Zacht. Romig. Bitter.
pi_189203042
Goedemorgen fokkers,

Dit jaar is het me eindelijk gelukt om te slagen voor mijn bachelor in chemie.
Nu ben ik van plan om wat werkervaring op te doen, en dan door te gaan voor een master.

Het probleem is echter dat, voor elke master in de chemie, je wiskunde op hoog niveau moet zijn. Je zult dan bekend moeten zijn met calculus, en uitgebreide differentiatie en integraalberekeningen. En de laatste keer dat ik wiskunde had, en begreep, was op het VMBO-T. Verder was het NOOIT behandeld geweest.

Waar een wil is, is een weg. Ik wil daarom mijn wiskunde opkrikken, maar ik weet niet hoe. Sommigen zeggen avondschool, maar wat houdt dat in?
Anderen zeggen LOI cursus, maar er zijn zoveel... waar moet ik beginnen?

Wie kan me op het juiste pad zetten?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:06:52 #2
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189207411
Bijles zoeken, eerst op VWO niveau, daarna verder.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:47:19 #3
468624 SecretHans
Districtscommissaris
pi_189223680
Je hebt geen wiskunde gehad tijdens een Chemie bachelor :? Dacht dat je minimaal 2 semesters daarvan kreeg normaal?
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 13:10:11 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189225704
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:06 schreef Zilverberk het volgende:
Bijles zoeken, eerst op VWO niveau, daarna verder.
Dit er zijn zat van de bijles bureau's en als een stok achter de deur kun je het staatsexamen wiskunde op VWO niveau doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189225717
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:38 schreef Witlofroomijs het volgende:
Goedemorgen fokkers,

Dit jaar is het me eindelijk gelukt om te slagen voor mijn bachelor in chemie.
Nu ben ik van plan om wat werkervaring op te doen, en dan door te gaan voor een master.

Het probleem is echter dat, voor elke master in de chemie, je wiskunde op hoog niveau moet zijn. Je zult dan bekend moeten zijn met calculus, en uitgebreide differentiatie en integraalberekeningen. En de laatste keer dat ik wiskunde had, en begreep, was op het VMBO-T. Verder was het NOOIT behandeld geweest.

Waar een wil is, is een weg. Ik wil daarom mijn wiskunde opkrikken, maar ik weet niet hoe. Sommigen zeggen avondschool, maar wat houdt dat in?
Anderen zeggen LOI cursus, maar er zijn zoveel... waar moet ik beginnen?

Wie kan me op het juiste pad zetten?
Eerste vraag: wil je les, of wil je het zelf gaan leren?
pi_189339568
Ik had dat ook nooit op school gehad maar nog wel het schoolboek gekregen waar het in stond (differentieren etc.). Dus heb ik het jaren later voor de lol mezelf geleerd uit dat boek. (Computers bestonden nog nauwelijks en internet duurde ook nog 10 jaar.)
Wie dit leest is gek
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')