abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189202123
Turks opvangproject voor vluchtelingen in Syrië kost miljarden
quote:
Het plan van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan om in het noorden van Syrië een ‘veilige zone’ te creëren voor vluchtelingen moet ongeveer 25 miljard euro gaan kosten. Dat meldt de staatsomroep TRT Haber.

quote:
Erdogan wil in Noord-Syrië dorpen bouwen zodat 1 miljoen Syrische vluchtelingen naar hun eigen land kunnen terugkeren. Turkije vangt in totaal zo'n 3,6 miljoen Syriërs op die zijn gevlucht voor de bloedige burgeroorlog in hun land.

De Turkse leider wil de ‘veilige zone’ creëren in samenwerking met de Verenigde Staten, maar hij vraagt ook Europa om hulp. De Europese Unie heeft Turkije eerder 6 miljard euro toegezegd voor het opvangen van vluchtelingen in kampen, maar om dit project te financieren heeft Erdogan onder andere Duitsland en Frankrijk om extra geld gevraagd.

Volgens TRT Haber moeten in Noord-Syrië 200.000 huizen komen, verdeeld over zo'n 140 dorpen. Elk dorp krijgt daarnaast een ziekenhuis, voetbalvelden, moskeeën, scholen en andere voorzieningen. De zone moet volgens Turkije ook dienen als een buffer tegen Koerdische milities die in Syrië opereren.
Bron: AD
=============================
Ik denk dat hij de gelden die nodig zijn wel zal krijgen! ;)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:54:50 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189202132
Waarom zouden die dorpen dan ineens wel veilig zijn?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189202137
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 02:54 schreef SpecialK het volgende:
Waarom zouden die dorpen dan ineens wel veilig zijn?
Daar gaan ze voor zorgen!
Maar ja, als Assad gaat bombarderen... (Als hij slim is dan zal hij dat wel laten...)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 03:05:19 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189202146
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 02:57 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Daar gaan ze voor zorgen!
Zorg dan dat bestaande dorpen veilig zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:13:31 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189202356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 02:54 schreef SpecialK het volgende:
Waarom zouden die dorpen dan ineens wel veilig zijn?
Omdat Turkije het noordelijke deel van Syrië wil annexeren.
pi_189202372
Is dit een verkapte annexatie?
pi_189202399
Turkije gaat dus door de eu gefinancierde nederzettingen bouwen buiten de eigen grenzen. Dat de boeren daar eens tegen gingen protesteren
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:40:41 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189202403
Annexatie en meer grip op de Koerden in de toekomst, voorlopig een veiliger grens met 3,6 miljoen Syriërs als levend schild.
  PR/Manusje van alles dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:50:52 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189202416
En Europa kan geen nee zeggen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_189202424
Ordinair landjepik en iedereen staat erbij en kijkt ernaar net als Poetin met de Krim.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189202465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 06:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En Europa kan geen nee zeggen.
Onbegrijpelijke reactie. Allereerst komt Europa zijn afspraken niet na en heeft nog steeds geen 6 miljard euro steun uitgekeerd aan Turkije. Ten tweede heeft Turkije meer dan 3.5 miljoen vluchtelingen opgevangen en tot nu toe 40 miljard dollar aan ze uitbesteed.

Als ik zo jullie ondankbare reacties lees, dan vraag ik me af waarom Turkije dit nog doet. Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
pi_189202470
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onbegrijpelijke reactie. Allereerst komt Europa zijn afspraken niet na en heeft nog steeds geen 6 miljard euro steun uitgekeerd aan Turkije. Ten tweede heeft Turkije meer dan 3.5 miljoen vluchtelingen opgevangen en tot nu toe 40 miljard dollar aan ze uitbesteed.

Als ik zo jullie ondankbare reacties lees, dan vraag ik me af waarom Turkije dit nog doet. Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
Turkye altyd nr 1 lan
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:44:25 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189202587
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:11 schreef Werkperd het volgende:
Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
Het zou nog mooier zijn als we daarvoor een miljoen Turken terug konden sturen.
pi_189203235
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onbegrijpelijke reactie. Allereerst komt Europa zijn afspraken niet na en heeft nog steeds geen 6 miljard euro steun uitgekeerd aan Turkije. Ten tweede heeft Turkije meer dan 3.5 miljoen vluchtelingen opgevangen en tot nu toe 40 miljard dollar aan ze uitbesteed.

Als ik zo jullie ondankbare reacties lees, dan vraag ik me af waarom Turkije dit nog doet. Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
Als het nog niet is uitgekeerd dan zit Europa fout! :Y
1 miljoen vluchtelingen naar Nederland? Nou dan kunnen we er zelf wel uitgaan... (Kunnen we totaal niet aan op allerlei vlakken!)
Er komen nu al 100.000 migranten (niet allemaal vuchtelingen) per jaar naar Nederland...
Nederland wil 75.000 huizen per jaar bouwen en ze zitten al op een dikke achterstand...
Alles loopt vast!
BV Nederland staat sowieso stil ivm stikstofproblemen!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:57:30 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189203276
Mag de EU dat overmaken aan Erdogan?

Ik denk dat we dat beter zelf kunnen regelen voor 1/4 van het geld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Frontpage dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:31:36 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189203794
Waarom zou Europa de annexatie van het noorden van Syrië mee willen financieren?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189203894
Geef de rekening -of anders de vluchtelingen- maar aan Israel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2019 09:37:01 ]
pi_189203938
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:36 schreef LelijKnap het volgende:
Geef de rekening -of anders de vluchtelingen- maar aan Israel.
Waarom zou Israel daar een shekel aan besteden?
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_189203971
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:39 schreef Stance het volgende:

[..]

Waarom zou Israel daar een shekel aan besteden?
Dat is iets voor hun om over te bakeleien.
  PR/Manusje van alles dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:06:47 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189204356
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onbegrijpelijke reactie. Allereerst komt Europa zijn afspraken niet na en heeft nog steeds geen 6 miljard euro steun uitgekeerd aan Turkije. Ten tweede heeft Turkije meer dan 3.5 miljoen vluchtelingen opgevangen en tot nu toe 40 miljard dollar aan ze uitbesteed.

Als ik zo jullie ondankbare reacties lees, dan vraag ik me af waarom Turkije dit nog doet. Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
Waarom is het alleen ons probleem en niet dat van Turkije?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:18:31 #21
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189204514
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom is het alleen ons probleem en niet dat van Turkije?
Je weet dat je het tegen een die hard erdoturk/grijze wolf hebt hè? Ik zou niet al teveel verwachten van het antwoord. :')
pi_189204543
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:57 schreef LXIV het volgende:
Mag de EU dat overmaken aan Erdogan?

Ik denk dat we dat beter zelf kunnen regelen voor 1/4 van het geld.
Uhuh, het bureaucratische monster dat de EU is gaat het goedkoper doen. Natuurlijk.
  PR/Manusje van alles dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:22:52 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189204586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:18 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Je weet dat je het tegen een die hard erdoturk/grijze wolf hebt hè? Ik zou niet al teveel verwachten van het antwoord. :')
Nee dat had ik al door. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_189204739
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:31 schreef JeMoeder het volgende:
Waarom zou Europa de annexatie van het noorden van Syrië mee willen financieren?
Waarom zou Europa/Nederland zich met de oorlog in Syrië bemoeien door bijvoorbeeld financiële hulp te bieden aan de groepen aldaar?

Waarom zou Europa/VK/Nederland meedoen aan de Irakoorlog en Irak kapotmaken?
Waarom zou Europa/Frankrijk Libië kapotmaken?

En dan maar raar vinden dat die landen daar onstabiel zijn en naar de stabiele EU willen komen...
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:31:50 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189204741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom is het alleen ons probleem en niet dat van Turkije?
omdat turkye nr1
pi_189204809
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 06:57 schreef Scarface88 het volgende:
Ordinair landjepik en iedereen staat erbij en kijkt ernaar net als Poetin met de Krim.
Turkije zal dat stukje land nooit officieel inpikken. Turkije is zelf in een moeilijke positie wat betreft eigen landgrenzen (i.v.m. de Koerden), Turkije zal blijven hameren op territoriale integriteit van Syrië. Wat Turkije wel wil, is meer zeggenschap over het gebied.

En het is een mooie troef in handen voor toekomstige verdragen/afspraken.
pi_189204860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 06:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En Europa kan geen nee zeggen.
Nee Europa trekt de portemonnee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:52:53 #28
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189207097
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onbegrijpelijke reactie. Allereerst komt Europa zijn afspraken niet na en heeft nog steeds geen 6 miljard euro steun uitgekeerd aan Turkije. Ten tweede heeft Turkije meer dan 3.5 miljoen vluchtelingen opgevangen en tot nu toe 40 miljard dollar aan ze uitbesteed.

Als ik zo jullie ondankbare reacties lees, dan vraag ik me af waarom Turkije dit nog doet. Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
Turk gespot
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189207342
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onbegrijpelijke reactie. Allereerst komt Europa zijn afspraken niet na en heeft nog steeds geen 6 miljard euro steun uitgekeerd aan Turkije. Ten tweede heeft Turkije meer dan 3.5 miljoen vluchtelingen opgevangen en tot nu toe 40 miljard dollar aan ze uitbesteed.

Als ik zo jullie ondankbare reacties lees, dan vraag ik me af waarom Turkije dit nog doet. Het zou mooi zijn geweest als bijvoorbeeld 1 miljoen vluchtelingen naar Nederland door was gestroomd.
Hier geloof ik echt geen enkel woord van.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189207362
25 miljard. Ben ik toch benieuwd hoeveel er echt aan die vluchtelingen besteed gaat worden. Ik gok de helft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189213870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom is het alleen ons probleem en niet dat van Turkije?
Turkije heeft vanwege zijn foute politiek een probleem voor zichzelf veroorzaakt door aan tafel te zitten met Europa. Als Turkije niet aan tafel ging zitten, dan had Europa nu een gigantische probleem.

Turkije komt zijn afspraken na en heeft ervoor gezorgd dat de miljoenen stroom ingedamd is. Turkije heeft niet alleen de vluchtelingen stroom tegengehouden, maar ook de duizenden terreurleden en extremisten die deel hebben genomen aan de burgeroorlog in Syrië en op weg waren naar Europa.

Nu vraagt Turkije met alle recht financiële steun aan Europa. Dit puur omdat Turkije in zijn eentje de grote last niet meer kan verdragen.

Dus van oorsprong behoort het probleem tot de EU maar vanwege de goede wil van Turkije is dit probleem naar zijn eigen land verschoven.

Daarom zeg ik dat Turkije de vluchtelingen alle vrijheid moest geven om de grenzen over te steken als ik zo jullie ondankbare berichten lees.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:02:05 #32
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_189216447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Turkije heeft vanwege zijn foute politiek een probleem voor zichzelf veroorzaakt door aan tafel te zitten met Europa. Als Turkije niet aan tafel ging zitten, dan had Europa nu een gigantische probleem.

Turkije komt zijn afspraken na en heeft ervoor gezorgd dat de miljoenen stroom ingedamd is. Turkije heeft niet alleen de vluchtelingen stroom tegengehouden, maar ook de duizenden terreurleden en extremisten die deel hebben genomen aan de burgeroorlog in Syrië en op weg waren naar Europa.

Nu vraagt Turkije met alle recht financiële steun aan Europa. Dit puur omdat Turkije in zijn eentje de grote last niet meer kan verdragen.

Dus van oorsprong behoort het probleem tot de EU maar vanwege de goede wil van Turkije is dit probleem naar zijn eigen land verschoven.

Daarom zeg ik dat Turkije de vluchtelingen alle vrijheid moest geven om de grenzen over te steken als ik zo jullie ondankbare berichten lees.
De Turkse kranten vinden hun weg ook in Nederland zie ik.....
pi_189216522
Noord Syrië moet een aparte republiek worden waar Assad en de PKK niet mag komen. Dat is de beste oplossing voor de Syriërs die daar vandaan komen en graag terugwillen. Met Assad of de huidige PKK gaan ze niet terug. Anders hadden ze dat wel gedaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')