abonnement Unibet Coolblue
pi_189203818
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:27 schreef Cee het volgende:
Hoera voor sloothont *O*
Hoera voor de boerkes *O*
Het is effe niet handig voor het verkeer dat dwarsgelegen wordt maar het is al jarenlang niet handig voor boeren om hun bedrijf normaal te runnen zonder dat ze continu dwarsgelegen worden. M’n oom heeft zo al meerdere malen zijn hele bedrijf om moeten gooien en heeft zelfs na opbouw zijn halve veestapel geruimd zien worden.
Ik ben pro- boer dus kom maar op met die protest acties! *O*
pi_189204183
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 07:39 schreef Em31 het volgende:
Wat ik vooral lullig vind voor de boeren is hoe makkelijker over de situatie wordt gedaan. Halveer je veestapel maar of doek je bedrijf maar op. Eh, oké dan :{. En op hetzelfde moment wordt er bekend gemaakt dat dat vliegveld op Lelystad er wel komt :')

Dat er iets moet veranderen is begrijpelijk, maar man het is wel een bedrijf/leven van die mensen.
En dan hoor je Yvon Jaspers of iemand van het CDA en ben je weer in balans ;)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:54:49 #53
163650 Greys
pi_189204184
Die boeren maken steeds het 'kroegbaas investeer in een rookhok met afzuiging, dan voldoe je aan de eisen in de horeca, oeps nee sorry van je investering niet lang geleden maar dit mag nu ook niet meer' mee maar dan nog vele vele malen groter en moeilijker. Voor m'n gevoel tenminste.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:57:04 #54
163650 Greys
pi_189204216
Deze boerenkinderen op de speelgoedtractors in een rij! :D O+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:59:07 #55
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189204243
Ik woon in een boerengat maar anders geen eten op mijn bord.

Boeren zijn nodig.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189204272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

En dan hoor je Yvon Jaspers of iemand van het CDA en ben je weer in balans ;)
Ik vind ook niet dat er niets moet veranderen. Zo werkt het blijkbaar allemaal ook niet, boeren krijgen geloof ik ook al heel veel subsidie? De manier waarop vind ik vaak gewoon lomp en makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_189204292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:57 schreef Greys het volgende:
Deze boerenkinderen op de speelgoedtractors in een rij! :D O+

Ohhh geweldig _O-
pi_189204326
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:08 schreef Greys het volgende:
De hond is terug! *O*
Werd vanmorgen vroeg geappt dat ie meurend naar sloot en met een afgebroken riem in de tuin lag vanmorgen, dus die heeft ergens vast gezeten en riem uiteindelijk kapot gekregen. Heerlijk nieuws. O+
Gelukkig, wat een geweldig nieuws! *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:08:00 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189204375
Fijn dat de hond gevonden is *O*

Ik hou me verder afzijdig van de discussie denk ik vandaag over de boeren
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:10:12 #60
368283 ato
pi_189204407
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:08 schreef Greys het volgende:
De hond is terug! *O*
Werd vanmorgen vroeg geappt dat ie meurend naar sloot en met een afgebroken riem in de tuin lag vanmorgen, dus die heeft ergens vast gezeten en riem uiteindelijk kapot gekregen. Heerlijk nieuws. O+
Oh wat fijn O+
Life can be a bitch, so like it..
pi_189204431
Duncan plaatste vanochtend een klein stukje van de songtekst van z'n nieuwe single op twitter

ZOU HET DAN TOCH EINDELIJK
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:14:10 #62
163650 Greys
pi_189204464
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:11 schreef Em31 het volgende:
Duncan plaatste vanochtend een klein stukje van de songtekst van z'n nieuwe single op twitter

ZOU HET DAN TOCH EINDELIJK
Dat zegt op zich nog niks maar het zou toch kunnen idd dat binnenkort.. Zou als ik hem was het iig niet vandaag doen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:15:31 #63
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_189204478
Ik word altijd een beetje moe van de valse tegenstelling die wordt gepresenteerd bij bijvoorbeeld de protesten van vandaag. Als je niet achter de acties staat, ben je niet trots op onze boeren en wil je de hele sector kapot hebben ofzo blijkbaar. :')
En wat voor de sympathie van onze boerenjongens ook niet helpt, is dat tokkievolk Nederland pal achter ze staat en er daardoor van alles met de haren bij wordt gesleept wat helemaal niets hiermee te maken heeft. Dezelfde mensen die vervolgens wel zouden gaan klagen als boerenproducten een paar cent duurder worden om diezelfde boeren wat extra lucht te geven, maar oke.

Goed, dan de inhoud. Snap best dat het voor boeren allemaal niet zo makkelijk is en er wordt wel erg makkelijk gedaan over het inkrimpen van de veestapel (terwijl zoals eerder genoemd een Lelystad airport koste wat kost door moet gaan). Dus wat betreft het gebrek aan goed beleid voor de lange termijn kan ik mij helemaal vinden in het standpunt van de boeren. Echter, ik heb wel een beetje het gevoel dat het belang van de boeren iets wordt overschat en betwijfel of alle boeren wel een goed verwachtingsbeeld hebben van de toekomst. Als we het namelijk goed doen, lijkt mij de huidige agrarische sector niet houdbaar. Minder vlees, meer lokaal geproduceerd, dus minder vraag binnenlands en minder vraag voor de export. Dan zullen de nodige boerenbedrijven het waarschijnlijk alsnog heel erg moeilijk krijgen.

Neemt niet weg dat onze agrarische sector het internationaal heel erg goed doet, best vooruitstrevend is en een voorbeeld mag zijn voor elders in de wereld. En in die functie zou ik het niet onlogisch vinden als we, op Europees niveau, iets soepeler zijn tegenover de Nederlandse boeren en wat strenger voor boeren die de zaakjes nog niet zo op orde hebben. Uiteindelijk hebben we dan hier plaatselijk misschien meer uitstoot en vervuiling, maar is het wel mogelijk om het totaal van de EU wat te drukken en dat lijkt mij ook waardevolle winst.

Maar dat zijn mijn twee centjes.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:17:00 #64
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189204496
Of het zijn gewoon random lyrics, getagged met #lyrics

quote:
De tekst komt op hetzelfde neer in dezelfde beat #lyrics
:o)
pi_189204550
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zegt op zich nog niks maar het zou toch kunnen idd dat binnenkort.. Zou als ik hem was het iig niet vandaag doen. :P
Something's coming is ondertussen ook alweer jaren geleden, dus je weet het ook nooit bij hem natuurlijk.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:25:06 #66
163650 Greys
pi_189204627
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:15 schreef Hamlapjes het volgende:
En wat voor de sympathie van onze boerenjongens ook niet helpt, is dat tokkievolk Nederland pal achter ze staat en er daardoor van alles met de haren bij wordt gesleept wat helemaal niets hiermee te maken heeft. Dezelfde mensen die vervolgens wel zouden gaan klagen als boerenproducten een paar cent duurder worden om diezelfde boeren wat extra lucht te geven, maar oke.
Maar daar kunnen de boeren dan weer niets aan doen dat er allerlei mensen die normaal te lui zijn om te protesteren en liever alleen achter hun toetsenbord krijsen hier lekker op mee willen liften. Denk dat de boeren daar zelf ook totaal niet blij mee zijn, die kunnen dit heel goed zelf. Konden de dertig jaar geleden ook.

Verder mooie post en goede twee centjes! :Y

Maar ik trek bv zelf ook wel een wenkbrauw op bij mensen die vinden dat deze dag met de tractors door NL slecht is voor het milieu maar zelf wel vooraan staan om kaarten te kopen voor de F1 op Zandvoort. (Dit gaat niet over iemand hier, even voor de duidelijkheid.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:26:05 #67
163650 Greys
pi_189204647
Baas belde net, blijf ajb thuis want tegen de tijd dat je dat kleine stukje binnendoor hier bent kan je weer naar huis en dan kom je niet meer thuis.
Dus ik haal die uren de komende dagen wel in door langer te blijven want dit heeft geen zin.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189204666
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:15 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik word altijd een beetje moe van de valse tegenstelling die wordt gepresenteerd bij bijvoorbeeld de protesten van vandaag. Als je niet achter de acties staat, ben je niet trots op onze boeren en wil je de hele sector kapot hebben ofzo blijkbaar. :')
En wat voor de sympathie van onze boerenjongens ook niet helpt, is dat tokkievolk Nederland pal achter ze staat en er daardoor van alles met de haren bij wordt gesleept wat helemaal niets hiermee te maken heeft. Dezelfde mensen die vervolgens wel zouden gaan klagen als boerenproducten een paar cent duurder worden om diezelfde boeren wat extra lucht te geven, maar oke.

Goed, dan de inhoud. Snap best dat het voor boeren allemaal niet zo makkelijk is en er wordt wel erg makkelijk gedaan over het inkrimpen van de veestapel (terwijl zoals eerder genoemd een Lelystad airport koste wat kost door moet gaan). Dus wat betreft het gebrek aan goed beleid voor de lange termijn kan ik mij helemaal vinden in het standpunt van de boeren. Echter, ik heb wel een beetje het gevoel dat het belang van de boeren iets wordt overschat en betwijfel of alle boeren wel een goed verwachtingsbeeld hebben van de toekomst. Als we het namelijk goed doen, lijkt mij de huidige agrarische sector niet houdbaar. Minder vlees, meer lokaal geproduceerd, dus minder vraag binnenlands en minder vraag voor de export. Dan zullen de nodige boerenbedrijven het waarschijnlijk alsnog heel erg moeilijk krijgen.

Neemt niet weg dat onze agrarische sector het internationaal heel erg goed doet, best vooruitstrevend is en een voorbeeld mag zijn voor elders in de wereld. En in die functie zou ik het niet onlogisch vinden als we, op Europees niveau, iets soepeler zijn tegenover de Nederlandse boeren en wat strenger voor boeren die de zaakjes nog niet zo op orde hebben. Uiteindelijk hebben we dan hier plaatselijk misschien meer uitstoot en vervuiling, maar is het wel mogelijk om het totaal van de EU wat te drukken en dat lijkt mij ook waardevolle winst.

Maar dat zijn mijn twee centjes.
Hier ben ik het wel mee eens ja. Ben alleen bang dat dit eerst ook weer een discussie gaat worden waar alleen naar beide uitersten gekeken wordt.
pi_189204696
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:11 schreef Em31 het volgende:
Duncan plaatste vanochtend een klein stukje van de songtekst van z'n nieuwe single op twitter

ZOU HET DAN TOCH EINDELIJK
Look at us, we could have it all
Saying we'll release a song in fall
But instead we'll just postpone it
Until our audience has outgrown it.

#lyrics
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:30:28 #70
163650 Greys
pi_189204716
Oh Marcia...
Ik vind je zo leuk normaal maar hier sla je even een plank mis.

m_nieuwenhuis twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 09:19:28 Lekker druk in Den Haag met al die trekkers. Man-vrouw-verdeling op het boerenbedrijf ook meteen duidelijk. Zij bestuurt in elk geval niet de tractor. Niet 1 (!) vrouw. #agriactie #Boerenactie #boerenprotest #boeren #boerzoektvrouw #Boer https://t.co/k4Fr9w4E06 reageer retweet
Wie denk je dat er vandaag zorgen dat de bedrijven blijven doorrunnen mop.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:30:53 #71
163650 Greys
pi_189204721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Look at us, we could have it all
Saying we'll release a song in fall
But instead we'll just postpone it
Until our audience has outgrown it.

#lyrics
:D :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_189204738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Look at us, we could have it all
Saying we'll release a song in fall
But instead we'll just postpone it
Until our audience has outgrown it.

#lyrics
_O-
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:32:34 #73
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_189204752
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar daar kunnen de boeren dan weer niets aan doen dat er allerlei mensen die normaal te lui zijn om te protesteren en liever alleen achter hun toetsenbord krijsen hier lekker op mee willen liften. Denk dat de boeren daar zelf ook totaal niet blij mee zijn, die kunnen dit heel goed zelf. Konden de dertig jaar geleden ook.

Verder mooie post en goede twee centjes! :Y

Maar ik trek bv zelf ook wel een wenkbrauw op bij mensen die vinden dat deze dag met de tractors door NL slecht is voor het milieu maar zelf wel vooraan staan om kaarten te kopen voor de F1 op Zandvoort. (Dit gaat niet over iemand hier, even voor de duidelijkheid.)
Eens, hoor, ook dat de boeren er niet veel aan kunnen doen. Maar dat die groep mensen achter ze staat, helpt mijns inziens ook wel weer bij de polarisatie van dit debat. Juist ook doordat het meteen wordt betrokken bij allerlei ongerelateerde onderwerpen. En dat helpt ze niet, ook al kunnen ze daar weinig aan doen verder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:27 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens ja. Ben alleen bang dat dit eerst ook weer een discussie gaat worden waar alleen naar beide uitersten gekeken wordt.
Ja, daar ben ik ook wel bang voor. Terwijl het ouderwetse polderen volgens mij juist ervoor kan zorgen dat we hier een mooi compromis sluiten waar iedereen elkaar in ieder geval begrijpt en ook begrip heeft voor de uitkomsten.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:33:16 #74
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189204758
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:29 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Look at us, we could have it all
Saying we'll release a song in fall
But instead we'll just postpone it
Until our audience has outgrown it.

#lyrics
:D
:o)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:35:26 #75
2681 Dave
Aardig op drave
pi_189204797
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:30 schreef Greys het volgende:
Wie denk je dat er vandaag zorgen dat de bedrijven blijven doorrunnen mop.
Zonder tractor? Da's hard werken.
:o)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')