abonnement Unibet Coolblue
pi_189199082
https://tweakers.net/nieu(...)and-te-beboeten.html

quote:
De Nederlandse politie zet vanaf dinsdag speciale camera's in die door de voorruit van voorbijrijdende auto's kijken. Door de toepassing van kunstmatige intelligentie kunnen de apparaten herkennen of de bestuurder een mobiel elektronisch apparaat vasthoudt.

Het systeem is door middel van machinelearning getraind, waarbij beelden van bellende automobilisten zijn voorgeschoteld en beelden van bestuurders die niet aan het bellen zijn. Zodoende kunnen de camera's herkennen als er een auto langsrijdt waarin een bestuurder zit die bijvoorbeeld zit te appen of bellen. De camera maakt dan een foto van de chauffeur en het kenteken van de auto.

Vervolgens beoordeelt een agent of de camera een juiste inschatting heeft gemaakt. Is dat het geval, dan zal er automatisch een boete volgen, bijvoorbeeld 240 euro voor het vasthouden van een telefoon. Als de persoon waarbij de boete op de deurmat valt niet de gefotografeerde bestuurder was, moet hij laten weten wie er dan wel achter het stuur zat.

Tegen de NOS meldt Egbert Jan van Hasselt, het hoofd van de Verkeerspolitie, dat genomen foto's direct verwijderd worden op het moment dat er geen sprake van een overtreding is. Volgens hem worden alleen de foto's bewaard van degenen waarvan vaststaat dat er een overtreding is begaan. Ook mogen de gemaakte foto's niet worden gebruikt voor de opsporing van verdachten en criminelen. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft deze methode goedgekeurd.

De camera's worden in eerste instantie gebruikt door politiemedewerkers van de Landelijke Eenheid en de Eenheid Midden-Nederland en worden vanaf 1 oktober ingezet. Voorlopig heeft de politie er nog maar twee in gebruik, waarbij er een op de snelwegen en een in de regio Utrecht kan worden ingezet. Door de toepassing van infrarood werken de camera's ook 's nachts.

De politie zegt dat het hiermee afleiding in het verkeer wil tegengaan en de verkeersveiligheid wil vergroten. In 2018 werden ruim 80.000 boetes opgelegd voor bellen met de telefoon in de hand; in 2017 lag dit aantal op 74.561.
Wat vinden jullie hiervan? Goede ontwikkeling of niet?

Dit kan je natuurlijk ook doortrekken naar andere overtredingen. Zoals in China, waar er automatisch een boete van je rekening wordt afgeschreven als je niet over het zebrapad loopt. Dat is natuurlijk in combinatie met gezichtsherkenning, wat hier nog niet aan de orde is, maar ik denk dat er opzich wel draagvlak is om meer overtredingen op deze manier op te sporen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189199149
En als je je penis in je handen hebt tijdens het rijden?

#dtv
  maandag 30 september 2019 @ 21:54:26 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189199156
Dit gebeurt toch al met gordelcontrole?
pi_189199165
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2019 21:54 schreef Craptacular het volgende:
En als je je penis in je handen hebt tijdens het rijden?

#dtv
Goede vraag ja. Ik zou zeggen probeer het uit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189199166
Privacy schending :r Kim-Jung Rutte is weer blij hoor
pi_189199195
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Privacy schending :r Kim-Jung Rutte is weer blij hoor
Kim mag dromen dat hij een geavanceerd camera systeem kan gebruiken in zijn land :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189199209
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 21:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Goede vraag ja. Ik zou zeggen probeer het uit.
Dan moet ik zonder handen autorijden.

#fokpiemel
pi_189199218
Ook mogen de gemaakte foto's niet worden gebruikt voor de opsporing van verdachten en criminelen. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft deze methode goedgekeurd.


Een pak van mn hart.

Totalitair kk regime.
  maandag 30 september 2019 @ 21:57:50 #9
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189199226
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2019 21:54 schreef Craptacular het volgende:
En als je je penis in je handen hebt tijdens het rijden?

#dtv
Met een koekje is al eens geprobeerd:
https://www.dailymail.co.(...)e-shaped-cookie.html
  maandag 30 september 2019 @ 21:59:24 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189199261
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:57 schreef LelijKnap het volgende:
Ook mogen de gemaakte foto's niet worden gebruikt voor de opsporing van verdachten en criminelen. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft deze methode goedgekeurd.

Een pak van mn hart.

Totalitair kk regime.
Ja, daar moest ik hardop om lachen.

"We gebruiken kenteken beelden niet om mensen met een belastingschuld op te sporen"

hihi grapje toch wel.

"We gebruiken OV chipkaart gegevens niet om studenten die stiekem thuis wonen op te sporen"

hihi grapje toch wel.

Kwestie van tijd natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189199287
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 21:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik hardop om lachen.

"We gebruiken kenteken beelden niet om mensen met een belastingschuld op te sporen"

hihi grapje toch wel.

"We gebruiken OV chipkaart gegevens niet om studenten die stiekem thuis wonen op te sporen"

hihi grapje toch wel.

Kwestie van tijd natuurlijk.
En mensen maar juichen als ze een kastje in hun eigen auto moeten installeren die registreert waar en wanneer ze rijden. :')

Oprotten, betaal al genoeg belasting, nu moet je ook nog eens je rechten laten inperken terwijl je alleen maar meer moet betalen.
pi_189199655
quote:
Tegen de NOS meldt Egbert Jan van Hasselt, het hoofd van de Verkeerspolitie, dat genomen foto's direct verwijderd worden op het moment dat er geen sprake van een overtreding is. Volgens hem worden alleen de foto's bewaard van degenen waarvan vaststaat dat er een overtreding is begaan. Ook mogen de gemaakte foto's niet worden gebruikt voor de opsporing van verdachten en criminelen.
Mijn achterdochtige ik denkt dan dat ze dat nu allicht inderdaad niet doen, maar dan na een jaar of wat er uiteindelijk om gaan zitten zeuren of ze die toch eigenlijk niet ook voor andere dingen mogen gebruiken. Want he, we kunnen ook terroristen en zware criminelen ermee opsporen en wie kan daar nou tegen zijn? Bovendien zijn we heel zorgvuldig en bewaren we ze maar een half jaar. Flash forward weer een poosje, en o jee: het blijkt dat er toch wat lekken in ons systeem zitten, en een of andere journalist is erachter gekomen dat we ze stiekem langer dan een half jaar bewaren. Maar geen zorgen hoor, de minister past de wetgeving wel aan zodat we ze vanaf nu legaal toch langer mogen houden. Terroristen en criminelen en pedofielen enzo, dus waarom niet?
pi_189201130
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 23:17 schreef AchJa het volgende:
Dus iedereen die met zijn phone op de knie zit te appen wordt niet gezien.
Het kan zijn dat de neerwaartse blik wel herkend wordt.

Ik vraag me af: checkt een agent alle foto’s of alleen de verdachte? Als toch alles nog gecheckt wordt, wat is dan de meerwaarde van de AI?
Edit: oh nee, niet verdacht is geen foto.
pi_189201152
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 21:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik hardop om lachen.

"We gebruiken kenteken beelden niet om mensen met een belastingschuld op te sporen"

hihi grapje toch wel.
.
Doen ze nu toch ook niet?
Of maak jij nu een grapje?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:19:34 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189202848
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 23:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Doen ze nu toch ook niet?
Of maak jij nu een grapje?
Doen ze nu al een paar jaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189202900
In plaats van dat de overheid stimuleert dat auto’s autonoom gaan rijden, zodat iedereen gewoon kan appen onderweg... maar nee, het is weer geld uitgeven aan handhaving en gelijktijdig het wegennet dag in dag uit minder geschikt maken voor autonoom rijden.
pi_189202924
quote:
9s.gif Op maandag 30 september 2019 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mijn achterdochtige ik denkt dan dat ze dat nu allicht inderdaad niet doen, maar dan na een jaar of wat er uiteindelijk om gaan zitten zeuren of ze die toch eigenlijk niet ook voor andere dingen mogen gebruiken. Want he, we kunnen ook terroristen en zware criminelen ermee opsporen en wie kan daar nou tegen zijn? Bovendien zijn we heel zorgvuldig en bewaren we ze maar een half jaar. Flash forward weer een poosje, en o jee: het blijkt dat er toch wat lekken in ons systeem zitten, en een of andere journalist is erachter gekomen dat we ze stiekem langer dan een half jaar bewaren. Maar geen zorgen hoor, de minister past de wetgeving wel aan zodat we ze vanaf nu legaal toch langer mogen houden. Terroristen en criminelen en pedofielen enzo, dus waarom niet?
Precies, 100% dit.
pi_189202928
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 21:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik hardop om lachen.

"We gebruiken kenteken beelden niet om mensen met een belastingschuld op te sporen"

hihi grapje toch wel.

"We gebruiken OV chipkaart gegevens niet om studenten die stiekem thuis wonen op te sporen"

hihi grapje toch wel.

Kwestie van tijd natuurlijk.
En dit.
pi_189202972
quote:
9s.gif Op maandag 30 september 2019 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mijn achterdochtige ik denkt dan dat ze dat nu allicht inderdaad niet doen, maar dan na een jaar of wat er uiteindelijk om gaan zitten zeuren of ze die toch eigenlijk niet ook voor andere dingen mogen gebruiken. Want he, we kunnen ook terroristen en zware criminelen ermee opsporen en wie kan daar nou tegen zijn? Bovendien zijn we heel zorgvuldig en bewaren we ze maar een half jaar. Flash forward weer een poosje, en o jee: het blijkt dat er toch wat lekken in ons systeem zitten, en een of andere journalist is erachter gekomen dat we ze stiekem langer dan een half jaar bewaren. Maar geen zorgen hoor, de minister past de wetgeving wel aan zodat we ze vanaf nu legaal toch langer mogen houden. Terroristen en criminelen en pedofielen enzo, dus waarom niet?
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189203633
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 21:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik hardop om lachen.

"We gebruiken kenteken beelden niet om mensen met een belastingschuld op te sporen"

hihi grapje toch wel.

"We gebruiken OV chipkaart gegevens niet om studenten die stiekem thuis wonen op te sporen"

hihi grapje toch wel.

Kwestie van tijd natuurlijk.
Dit idd, binnen een jaar staat dat ding criminelen te volgen allį het systeem in China.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:00:51 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189207264
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 08:25 schreef VEM2012 het volgende:
In plaats van dat de overheid stimuleert dat auto’s autonoom gaan rijden....
Nog veel te gevaarlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:01:32 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189207285
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Wat vinden jullie hiervan? Goede ontwikkeling of niet?
Dit doen ze in Duitsland toch al decennia lang? Ik hoop dat het werkt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:01:33 #24
186611 Haags
pi_189207286
Mooie uitvinding ^O^
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:57:54 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189209672
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit idd, binnen een jaar staat dat ding criminelen te volgen allį het systeem in China.
Dat zou de Autoriteit Persoonsgegevens dan eerst goed moeten keuren. :)

Prima uitvinding. Prima protocol. Prima ontwikkeling.Niet met je telefoon kutten achter het stuur.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')