abonnement Unibet Coolblue
pi_189193064
Beste Fokkers,

Ik ben de afgelopen week op zoek naar een goede surround sound, maar wet niet zo goed waar ik naar moet kijken. Ik wil deze gebruiken om films te kijken en sporadisch (elektronische) muziek op te luisteren. Nu zou ik graag suggesties horen van surround sounds die jullie bevallen, en eventueel tips naar waar ik moet kijken bij een surround sound. Mijn budget is tussen de 1500-1800 euro.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_189193170
Er gaat niets boven je eigen oren... ofwel: ga ergens luisteren naar setjes en koop wat je bevalt.

Marantz, Denon, Onkyo, Yamaha hebben vaak wel leuke sets.

Ga je 2e hands shoppen dan kan je ook nog redelijk "high end" spul kopen voor dat geld, dat zou dan weer mijn voorkeur hebben binnen dat budget.
  Moderator maandag 30 september 2019 @ 18:09:26 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189194805
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:16 schreef bruinwerker het volgende:
Beste Fokkers,

Ik ben de afgelopen week op zoek naar een goede surround sound, maar wet niet zo goed waar ik naar moet kijken. Ik wil deze gebruiken om films te kijken en sporadisch (elektronische) muziek op te luisteren. Nu zou ik graag suggesties horen van surround sounds die jullie bevallen, en eventueel tips naar waar ik moet kijken bij een surround sound. Mijn budget is tussen de 1500-1800 euro.
Met dat budget kom je wel aan een losse receiver met een 5.1 setje. Je kunt ook een receiver kopen, en dan eerst 2 speakers erbij, en dan later uitbreiden. Maar, je schrijft eigenlijk dat je surround wil, dus je wil alles in 1x, en ook dat moet te doen zijn.

Wil je losse speakers of wil je een compleet setje?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189205242
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Met dat budget kom je wel aan een losse receiver met een 5.1 setje. Je kunt ook een receiver kopen, en dan eerst 2 speakers erbij, en dan later uitbreiden. Maar, je schrijft eigenlijk dat je surround wil, dus je wil alles in 1x, en ook dat moet te doen zijn.

Wil je losse speakers of wil je een compleet setje?
Het liefst wil ik een complete set kopen. Ik ben niet zo technisch ingesteld en heb echt geen idee hoe ik met losse componenten alles op elkaar afstel. Echter, als het geluid van een zelf samengesteld setje kwalitatief een stuk beter is sta ik er zeker voor open om dit te doen en mij daarin te verdiepen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  Moderator dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:21:27 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189205507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:04 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Het liefst wil ik een complete set kopen. Ik ben niet zo technisch ingesteld en heb echt geen idee hoe ik met losse componenten alles op elkaar afstel. Echter, als het geluid van een zelf samengesteld setje kwalitatief een stuk beter is sta ik er zeker voor open om dit te doen en mij daarin te verdiepen.
Geluid is altijd heel persoonlijk,maar een losse receiver met zelf uitgezochte speakers is daarom aan te bevelen boven een kant en klaar pakketje imho :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189205842
Surround muziek luisteren is een no go.

Surround geluid is puur voor bij films en/of games. Muziek luister je gewoon in stereo.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189211097
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:45 schreef vosss het volgende:
Surround muziek luisteren is een no go.

Surround geluid is puur voor bij films en/of games. Muziek luister je gewoon in stereo.

:)
Dat ligt helemaal aan de bron van de muziek. Een concert op blu-ray met 5.1 DTS-HD geluid is prima te verteren.
pi_189211349
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:45 schreef vosss het volgende:
Surround muziek luisteren is een no go.

Surround geluid is puur voor bij films en/of games. Muziek luister je gewoon in stereo.

:)
TS zoekt een opstelling voor films en af en toe wat muziek...
pi_189211544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:04 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Het liefst wil ik een complete set kopen. Ik ben niet zo technisch ingesteld en heb echt geen idee hoe ik met losse componenten alles op elkaar afstel. Echter, als het geluid van een zelf samengesteld setje kwalitatief een stuk beter is sta ik er zeker voor open om dit te doen en mij daarin te verdiepen.
Doorgaans heb je 6 speakers om op te letten:

-> de L + R front speakers, de speakers die je ook zal gebruiken bij muziek en die zijn belangrijk, kijk eens naar B&W, KEF, Tannoy, Mission, Dynaudio en dat soort merken. Zie je wat leuks staan 2e hands? Zoek er een review van. Post het eventueel hier, dan zoeken we met je mee.
-> de subwoofer, bij films voor de lage dreunen, bij muziek voor het ondersteunen van de frontspeakers
-> de center speaker, voor spraak, dat kan je zo gek maken als je wil maar als je budget beperkt is zou ik daar een goedkoop exemplaar voor halen en die later eens vervangen door wat beters
-> de L+R rear speakers, die zorgen voor het surround effect achter je, ik zou daar goedkope exemplaren voor halen en die later eens vervangen door wat beters
-> De 5.1 receiver; zorg dat je een model hebt dat 4k ondersteunt zodat je redelijk klaar bent voor de toekomst. Het is niet alleen je versterker, hij decodeert ook het geluid naar de juiste kanalen. Zoals eerder genoemd kan je met Marantz, Denon, Yamaha en Onkyo prima spul vinden.
-> Luidsprekerkabels: laat je niet gek maken, gebruik 1.5 of 2.5mm2 kabel voor de fronts, liefst "rood/zwart" zodat je de + en - niet makkelijk kan verwarren. Voor de center en rears kan het wel iets dunner maar heel kostbaar is het niet dus ik zou dan ook 1.5mm2 aanhouden. De subwoofer kan je vaak met een tulp kabel aansluiten. Het liefst zet je die sub ergens in een hoek naast 1 van de fronts.

Nu zit ik met 1 speaker al ruim 2x over je budget, dus je kan het echt zo gek maken als je wilt :')
pi_189211612
Als je niet zo technisch ingesteld ben zou ik eens kijken voor de Sonos 5.1 surround set. Ik heb deze zelf vorige week aangeschaft. (Ben zelf ook nietzo technisch) De setup klinkt echt super goed in mijn oren (ben geen audiofiel :P)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')