abonnement Unibet Coolblue
pi_189190163
Nu, ja, ik niet gelukkig. Maar ik heb 2 poezen en een hond die dat wel doen.
Zelf red ik net aan 6 uur per dag. Naast mij ligt een echtgenote die in de weekeinden ook makkelijk langer dan 12 uur slapend op bed ligt. Hoe zit dat? Moet je slaapuren hebben? Ik slaap al sinds ik me herinner nooit zo lang.
  maandag 30 september 2019 @ 13:16:38 #2
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189190210
Een gezonde volwassene heeft tussen de 6 en 8 uur slaap nodig per nacht. Minder dan 6 uur of meer dan 8 uur is ongezond. Dat te weinig slaap slecht voor je is weten de meeste mensen wel, maar ook te veel slapen heeft gezondheidsrisico's, onder meer een verhoogde kans op obesitas, diabetes en op latere leeftijd dementie.

[ Bericht 2% gewijzigd door DecoAoreste op 30-09-2019 14:17:51 ]
  maandag 30 september 2019 @ 13:59:51 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189190904
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Een gezonde volwassene (tussen de 18 en 65 jaar) heeft tussen de 6 en 8 uur slaap nodig per nacht. Minder dan 6 uur of meer dan 8 uur is ongezond. Dat te weinig slaap slecht voor je is weten de meeste mensen wel, maar ook te veel slapen heeft gezondheidsrisico's, onder meer een verhoogde kans op obesitas, diabetes en op latere leeftijd dementie.
:')

Te veel slapen bestaat niet. Je word vanzelf wakker wanneer je lichaam voldoende slaap heeft. Er is dan ook niets ongezonds aan te lang slapen
#KICKOUTZP
  maandag 30 september 2019 @ 14:15:57 #4
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189191221
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef wollah het volgende:

[..]

:')

Te veel slapen bestaat niet. Je word vanzelf wakker wanneer je lichaam voldoende slaap heeft. Er is dan ook niets ongezonds aan te lang slapen
Participants were more than 1.1 million men and women from 30 to 102 years of age. The best survival was found among those who slept 7 hours per night. Participants who reported sleeping 8 hours or more experienced significantly increased mortality hazard, as did those who slept 6 hours or less. The increased risk exceeded 15% for those reporting more than 8.5 hours sleep or less than 3.5 or 4.5 hours.

Bron: Kripke et al. (2002), Mortality Associated With Sleep Duration and Insomnia.

' :') '.
  maandag 30 september 2019 @ 15:20:52 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189192223
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:15 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Participants were more than 1.1 million men and women from 30 to 102 years of age. The best survival was found among those who slept 7 hours per night. Participants who reported sleeping 8 hours or more experienced significantly increased mortality hazard, as did those who slept 6 hours or less. The increased risk exceeded 15% for those reporting more than 8.5 hours sleep or less than 3.5 or 4.5 hours.

Bron: Kripke et al. (2002), Mortality Associated With Sleep Duration and Insomnia.

' :') '.
1.1 miljoen van de 7.5 miljard mensen :') goed onderzoek wel hoor

Inderdaad: :')
#KICKOUTZP
  maandag 30 september 2019 @ 15:33:35 #6
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189192400
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 15:20 schreef wollah het volgende:

[..]

1.1 miljoen van de 7.5 miljard mensen :') goed onderzoek wel hoor

Inderdaad: :')
Pff gast, zoek even op Google Scholar wat andere artikelen op dan, als je deze kut vindt. Er zijn er genoeg.

Of kom zelf met een onderbouwing anders.
pi_189193041
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Pff gast, zoek even op Google Scholar wat andere artikelen op dan, als je deze kut vindt. Er zijn er genoeg.

Of kom zelf met een onderbouwing anders.
Je hebt het tegen troll wollah. Niet serieus te nemen die ventje
  maandag 30 september 2019 @ 16:15:09 #8
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_189193048
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je hebt het tegen troll wollah. Niet serieus te nemen die ventje
Ja dacht al zoiets, daarom ging ik niet zelf naar meer artikelen zoeken.

Trolls bij politiek gevoelige onderwerpen kan ik me ergens nog iets bij voorstellen, maar als je over iets triviaals als dit gaat trollen ben je wel de grootste sneuneus ooit trouwens :D
pi_189193437
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Een gezonde volwassene heeft tussen de 6 en 8 uur slaap nodig per nacht. Minder dan 6 uur of meer dan 8 uur is ongezond. Dat te weinig slaap slecht voor je is weten de meeste mensen wel, maar ook te veel slapen heeft gezondheidsrisico's, onder meer een verhoogde kans op obesitas, diabetes en op latere leeftijd dementie.
Ah, vandaar dat Federer zo miserabel heeft gepresteerd als tennisser. Kwam doordat hij 10 a 12 uur slaapt per dag.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189195168
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef wollah het volgende:

[..]

:')

Te veel slapen bestaat niet. Je word vanzelf wakker wanneer je lichaam voldoende slaap heeft. Er is dan ook niets ongezonds aan te lang slapen
Dit is gewoonweg niet waar. Hoe kom je hierbij?
pi_189195175
Interessant boek: Why we sleep
pi_189195197
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2019 16:42 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat Federer zo miserabel heeft gepresteerd als tennisser. Kwam doordat hij 10 a 12 uur slaapt per dag.
Topsport is ook niet goed voor je lichaam op de lange termijn, dus weet niet of je hem nou als baken van gezondheid moet nemen. Lange termijn kan heel wat anders laten zien.
pi_189197831
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:37 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Topsport is ook niet goed voor je lichaam op de lange termijn, dus weet niet of je hem nou als baken van gezondheid moet nemen. Lange termijn kan heel wat anders laten zien.
Nee, topsport is meestal een veel te grote belasting. Grappig genoeg heeft juist Federer altijd zijn lichaam zoveel mogelijk ontlast. Door niet belachelijk veel te trainen en veel rust te nemen. Onder andere door lang te slapen dus.

Mijn punt is dat lang slapen niet schadelijk is. Het is aangetoond dat je met 10 uur slaap ipv 8 uur meer fysieke prestatie kan leveren. En precies dat is extreem belangrijk voor een topsporter.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189197930
Ik doe het het beste op een uur of 8/9 slaap.
pi_189197985
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 15:20 schreef wollah het volgende:

[..]

1.1 miljoen van de 7.5 miljard mensen :') goed onderzoek wel hoor

Inderdaad: :')
Prof wollah in de hogere weetnietkunde :') _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_189225160
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:35 schreef -Straw- het volgende:
Interessant boek: Why we sleep
-edit-
pi_189227521
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 20:57 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Nee, topsport is meestal een veel te grote belasting. Grappig genoeg heeft juist Federer altijd zijn lichaam zoveel mogelijk ontlast. Door niet belachelijk veel te trainen en veel rust te nemen. Onder andere door lang te slapen dus.

Mijn punt is dat lang slapen niet schadelijk is. Het is aangetoond dat je met 10 uur slaap ipv 8 uur meer fysieke prestatie kan leveren. En precies dat is extreem belangrijk voor een topsporter.
Ik kan me voorstellen dat een topsporter meer slaap nodig heeft ter herstel.

Twee uur langer slapen betekent niet alleen twee uur langer herstel, maar ook langer geen beweging. Liggen an sich, is niet heel goed voor het lichaam. Hier staat 7 tot 9 uur volgens de national sleep foundation:
https://www.amerisleep.com/blog/oversleeping-the-health-effects/

Research Links Longer Sleep Habits with:

Cognitive impairment
Depression
Increased inflammation
Increased pain
Impaired fertility
Higher risk of obesity
Higher risk of diabetes
Higher risk of heart disease
Higher risk of stroke
Higher all-cause mortality
  User die het meest klaagt 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 11:28:19 #18
414785 sirdanilot
pi_189311940
Als ik 8 volle uren wil slapen per nacht moet ik om half tien naar bed. Dat gaat dus niet lukken, ik ben op dat tijdstip nog volop bezig met allerlei dingen.

Ik weet niet hoe andere mensen die vroeg op moeten dat dan hiero, gaan jullie echt om half tien s avonds al naar bed? Ik vind dat kinderbedtijd en doe dat maar zeer zelden.

In de praktijk wordt het meestal 11 uur s avonds, ik functioneer dus meestal op 6 en een half uur slaap per nacht. In het weekend slaap ik uiteraard bij, soms tot 1 uur s middags zeker als ik uit ben gegaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189320461
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:28 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik 8 volle uren wil slapen per nacht moet ik om half tien naar bed. Dat gaat dus niet lukken, ik ben op dat tijdstip nog volop bezig met allerlei dingen.

Ik weet niet hoe andere mensen die vroeg op moeten dat dan hiero, gaan jullie echt om half tien s avonds al naar bed? Ik vind dat kinderbedtijd en doe dat maar zeer zelden.

In de praktijk wordt het meestal 11 uur s avonds, ik functioneer dus meestal op 6 en een half uur slaap per nacht. In het weekend slaap ik uiteraard bij, soms tot 1 uur s middags zeker als ik uit ben gegaan.
Ik ga regelmatig wel om 10 uur ja. Half 7 weer op. Merk ook dat ik dan gewoon moe ben. Geen zin om nog een uur tegen slaap te vechten.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:13:12 #20
414785 sirdanilot
pi_189326683
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:24 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig wel om 10 uur ja. Half 7 weer op. Merk ook dat ik dan gewoon moe ben. Geen zin om nog een uur tegen slaap te vechten.
Nou dat is mooi maar voor mij werkt dat voor geen meter, ben vaak nog aan het gamen na 10 uur of b.v. de was aan het doen of wat dan ook.

Toen ik bij mijn vorige baan shifts had van 10:30-19:00, merkte ik wel dat ik vaak gewoon om 12 uur naar bed ging en dan had ik dus wel bijna mijn volle 8 uur slaap. Dat werkte voor mij al een stuk beter, maar ja elke dag pas om 8u s avonds thuis zijn is ook niet echt prettig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189328818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou dat is mooi maar voor mij werkt dat voor geen meter, ben vaak nog aan het gamen na 10 uur of b.v. de was aan het doen of wat dan ook.

Toen ik bij mijn vorige baan shifts had van 10:30-19:00, merkte ik wel dat ik vaak gewoon om 12 uur naar bed ging en dan had ik dus wel bijna mijn volle 8 uur slaap. Dat werkte voor mij al een stuk beter, maar ja elke dag pas om 8u s avonds thuis zijn is ook niet echt prettig.
Dat is een keuze.
pi_189336343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:11 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Dat is een keuze.
Sommige mensen voelen zich er oprecht onprettig bij om vroeg te (moeten) gaan slapen. Ik heb dat ook. Als je schema zo uitkomt dat je dan moe bent oké, handig, maar als je van nature meer een nachtbraker bent, en je moet jezelf forceren om vroeger naar bed te gaan, kan dat ontzettend lastig zijn.

Edit: ik geloof overigens wel echt in 8 uur per nacht, en die heb ik ook nodig, maar ik ga niet om 10 uur 's avonds al naar bed

[ Bericht 8% gewijzigd door TheGentleman op 08-10-2019 22:45:42 ]
pi_189336833
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:35 schreef -Straw- het volgende:
Interessant boek: Why we sleep
Wat is de tl;dr?

Ik heb wel eens begrepen dat we nog steeds niet zeker weten waarom we eigenlijk slapen. Een gangbare theorie is dan ook dan iets nietszeggend als "omdat we slaperig worden".
pi_189337434
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat is de tl;dr?

Ik heb wel eens begrepen dat we nog steeds niet zeker weten waarom we eigenlijk slapen. Een gangbare theorie is dan ook dan iets nietszeggend als "omdat we slaperig worden".
Slaap heeft veel functies. Het is meer dan ooit duidelijk waarom slaap belangrijk is. Een van de beste dingen die je kunt doen voor je gezondheid is genoeg slapen. Maar daarvoor moet je echt het boek lezen. :P

"Scientists have discovered a revolutionary new treatment that makes you live longer. It enhances your memory, makes you more attractive. It keeps you slim and lowers food cravings. It protects you from cancer and dementia. It wards off colds and flu. It lowers your risk of heart attacks and stroke, not to mention diabetes. You’ll even feel happier, less depressed, and less anxious. Are you interested?"
pi_189338421
Ik heb toch echt wel zo'n 9 á 10 uur slaap nodig. 6 - 8 is me net wat te weinig. Helaas, maar ik voel me gewoon altijd slechter bij < 8.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')