abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189188222
https://resistingwhiteness.com/

Verzet je tegen whiteness is de boodschap van de racisten die een platform krijgen bij de universiteit van Edinburgh.
Ik vond het al redelijk dubieus dat iets wat neigt naar racisme een platform krijgt op een universiteit maar dan krijgen we dus dit.

https://resistingwhiteness.com/safer-spaces-policy/

Safe Spaces. We will have two rooms available for anyone who needs to remove themselves from the conference because they’re feeling overwhelmed/overstimulated or uncomfortable, or because they just need some time to calm down and relax in a quiet environment. The Braid room is a safe space for only people of colour, and the Cheviot room is available for anyone who needs it. Please be mindful in these spaces that anyone else using it may not want to talk. These rooms will be used for the workshops between 12.00 – 13.15 pm and 17.00 – 18.15 pm.


Audience questions. This conference is designed to give people of colour a platform to talk about their experiences and expertise in the context of anti-racist organising and resistance of oppression. Because we want to amplify the voices of people of colour, priority will be given to questions from people of colour in the audience. If you are a white person in the audience and you still have a question after the panel has ended, please feel free to share your questions with a member of the committee or our speakers then.


De tijden van Jim Crow zijn terug alleen nu de andere kant op en gek genoeg is er in het anti racistische UK/Schotland ruimte genoeg om racisme ruimte te bieden. Wanneer BoJo een opmerking maakt dat een burka draagster lijkt op een brievenbus is het eiland te klein maar dit kan natuurlijk gewoon.

Uiteraard kon de voorzitster van Dwars Amsterdam het niet laten om haar mentale gymnastiek tentoon te spreiden en deed ze een zwakke poging om te zeggen dat dit toch echt geen racisme is.

https://twitter.com/zihniozdil/status/1177963670128730116?s=21

Leuk draadje om te lezen heb serieus hardop gelachen.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk te triest voor woorden dat racisme steeds meer goed gepraat word zolang het maar de “juiste richting” op gaat.
  maandag 30 september 2019 @ 10:39:43 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189188256
Moet je eens indenken dat je een conferentie gaat organiseren waar niet-blanke mensen geen vragen mogen stellen, want de prioriteit gaat naar blanken. ''Resisting Negros''. :W

Dit soort shit werkt racisme dus in de hand. Met dank aan onze kapot geïnfiltreerde onderwijsinstituten.

Maar nee hoor, meldpunten zijn nog steeds niet nodig.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 september 2019 @ 10:40:15 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189188259
Tja, verbaasd mij niets. Witte privilege en al dat gejank. Tijd om onze stem te laten horen!1
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189188276
Beetje raar om een safe space te maken met mensen die het het slechtste doen in de criminaliteitsstatistieken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189188314
Ach ja als zwarte mogen discrimineren waarom blanken dan niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189188317
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Moet je eens indenken dat je een conferentie gaat organiseren waar niet-blanke mensen geen vragen mogen stellen, want de prioriteit gaat naar blanken. ''Resisting Negros''. :W

Dit soort shit werkt racisme dus in de hand. Met dank aan onze kapot geïnfiltreerde onderwijsinstituten.

Maar nee hoor, meldpunten zijn nog steeds niet nodig.
Ik ben dus serieus benieuwd of je geen aangifte kan doen tegen de universiteit of de bewuste organisatie.
Was het inderdaad de andere kant op dan had je het waarschijnlijk met de justitie aan de stok gehad.
pi_189188336
quote:
The Braid room is a safe space for only people of colour
Mensen puur op basis van hun huidskleur uitsluiten dus. Ik geloof dat daar een woord voor was...
  maandag 30 september 2019 @ 10:48:45 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189188363
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mensen puur op basis van hun huidskleur uitsluiten dus. Ik geloof dat daar een woord voor was...
Bovendien is het nog bullshit ook, Keltische volkeren droegen ook dreadlocks. Het is geen Afrikaanse uitvinding om je haar te vlechten.
  maandag 30 september 2019 @ 10:51:53 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189188396
Wat een ontzettende kneuzenkermis :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_189188412
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 september 2019 @ 10:57:17 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189188456
Segregatie _O_
pi_189188462


quote:
We will have two rooms available for anyone who needs to remove themselves from the conference because they’re feeling overwhelmed/overstimulated or uncomfortable, or because they just need some time to calm down and relax in a quiet environment.
  maandag 30 september 2019 @ 10:58:15 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188474
Lekker allemaal losgaan over de titel, zonder een woord verder te lezen. Alle calimero's met een mening direct klagen over het breken van hun fragile eierschaaltjes. Right in de feels.

Het is zo briljant grappig. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188509
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker allemaal losgaan over de titel, zonder een woord verder te lezen. Alle calimero's met een mening direct klagen over het breken van hun fragile eierschaaltjes. Right in de feels.

Het is zo briljant grappig. _O-


Calinero.
  maandag 30 september 2019 @ 11:01:24 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189188515
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker allemaal losgaan over de titel, zonder een woord verder te lezen. Alle calimero's met een mening direct klagen over het breken van hun fragile eierschaaltjes. Right in de feels.

Het is zo briljant grappig. _O-
Ah, daar hebben we weer de blanke huisslaaf. ''Yes sir massah''. :'(

Ik weet niet hoe je een titel als ''Resisting whiteness'' kunt lezen en het ''briljant grappig'' vinden. Ze willen zich letterlijk verzetten tegen mensen met de ''verkeerde'' huidskleur.

Wacht maar lekker af tot ze met een strop voor je deur staan om je op te knopen. Die strategie werkte in China, Vietnam en Cambodja ook prima.
pi_189188564
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker allemaal losgaan over de titel, zonder een woord verder te lezen. Alle calimero's met een mening direct klagen over het breken van hun fragile eierschaaltjes. Right in de feels.

Het is zo briljant grappig. _O-
Inderdaad niks aan de hand. MLK, Mandela, Parks en Marley waren gewoon niet woke.

Bovendien ben ik rasflluide dus mag ik overal in. Vandaag identificeer ik als Hottentot, dus pas op wat je zegt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 september 2019 @ 11:04:40 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188567
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ah, daar hebben we weer de blanke huisslaaf. ''Yes sir massah''. :'(
_O- :*
quote:
Ik weet niet hoe je een titel als ''Resisting whiteness'' kunt lezen en het ''briljant grappig'' vinden. Ze willen zich letterlijk verzetten tegen mensen met de ''verkeerde'' huidskleur.
Dat zeg ik. Je eierschaal breekt al, voor dat je verder gekeken hebt dan je neus lang is. :D
quote:
Wacht maar lekker af tot ze met een strop voor je deur staan om je op te knopen. Die strategie werkte in China, Vietnam en Cambodja ook prima.
_O- Natuurlijk Aardbei ... Natuurlijk. :') Dat is precies waar het hier om gaat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188587
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 10:58 schreef SicSicSics het volgende:
Lekker allemaal losgaan over de titel, zonder een woord verder te lezen. Alle calimero's met een mening direct klagen over het breken van hun fragile eierschaaltjes. Right in de feels.

Het is zo briljant grappig. _O-
Het wordt er niet echt beter op als je wel door leest.
  maandag 30 september 2019 @ 11:07:06 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188596
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
- Bovendien ben ik rasflluide dus mag ik overal in. -
Of helemaal nergens?
Ben je als rasfluidie entiteit de som van de hoogste of van het laagste sportje op de sociale ladder?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188608
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 11:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of helemaal nergens?
Ben je als rasfluidie entiteit de som van de hoogste of van het laagste sportje op de sociale ladder?
De sociale ladder is een wit concept, daar doe ik niet aan mee. Vandaag althans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 30 september 2019 @ 11:09:17 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188620
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:06 schreef Dutchguy het volgende:
Het wordt er niet echt beter op als je wel door leest.
Het gaat in ieder geval niet om de huidskleur. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188621
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we weer de blanke huisslaaf. ''Yes sir massah''. :'(

Ik weet niet hoe je een titel als ''Resisting whiteness'' kunt lezen en het ''briljant grappig'' vinden. Ze willen zich letterlijk verzetten tegen mensen met de ''verkeerde'' huidskleur.

Wacht maar lekker af tot ze met een strop voor je deur staan om je op te knopen. Die strategie werkte in China, Vietnam en Cambodja ook prima.
Geen huisslaaf, gewoon een troll.
  maandag 30 september 2019 @ 11:09:40 #23
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188626
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
De sociale ladder is een wit concept, daar doe ik niet aan mee. Vandaag althans.
Scherp. :o
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 11:10:42 #24
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188640
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:09 schreef Solstice1 het volgende:
Geen huisslaaf, gewoon een troll.
Noem het maar gewoon!
Mijn moeder zegt dat ik heel speciaal ben! 8-)
En jij vindt dat kennelijk ook, want je loopt overal achter me aan om te verkondigen dat ik een troll ben! O+ Als je een keer een date wil, kun je me ook DM'en! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188668
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 11:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het gaat in ieder geval niet om de huidskleur. :)
Ze hebben verschilllende ruimtes voor studenten van verschillende huidskleur. Het gaat alleen maar om huidskleur, dat is juist het sneue.
pi_189188728
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 11:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het gaat in ieder geval niet om de huidskleur. :)
quote:
Safe Spaces. We will have two rooms available for anyone who needs to remove themselves from the conference because they’re feeling overwhelmed/overstimulated or uncomfortable, or because they just need some time to calm down and relax in a quiet environment. The Braid room is a safe space for only people of colour, and the Cheviot room is available for anyone who needs it. Please be mindful in these spaces that anyone else using it may not want to talk. These rooms will be used for the workshops between 12.00 – 13.15 pm and 17.00 – 18.15 pm.
quote:
Audience questions. This conference is designed to give people of colour a platform to talk about their experiences and expertise in the context of anti-racist organising and resistance of oppression. Because we want to amplify the voices of people of colour, priority will be given to questions from people of colour in the audience. If you are a white person in the audience and you still have a question after the panel has ended, please feel free to share your questions with a member of the committee or our speakers then.
Hoe interpreteer jij dit op een wijze dat het niet om huidskleur gaat?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 30 september 2019 @ 11:18:03 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188755
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:11 schreef Dutchguy het volgende:
Ze hebben verschilllende ruimtes voor studenten van verschillende huidskleur. Het gaat alleen maar om huidskleur, dat is juist het sneue.
Excuseer. Ik hou weer geen rekening met mijn publiek. :@
In de naam 'Resisting Whiteness' gaat het niet (alleen) om de huidskleur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 11:18:45 #28
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188772
quote:
16s.gif Op maandag 30 september 2019 11:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe interpreteer jij dit op een wijze dat het niet om huidskleur gaat?
Zie mijn post hierboven. ;) :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188774
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 11:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Excuseer. Ik hou weer geen rekening met mijn publiek. :@
In de naam 'Resisting Whiteness' gaat het niet (alleen) om de huidskleur.

[spoiler]
Ha-Ha! Niet alleen, dus toch wel!
Ja, maar "it's complicated". Anders ga je voor de gein eens naar zo'n beweging. Misschien steek je er wat van op! :o
Je hebt het dus zelf niet gelezen.
pi_189188797
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 11:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven. ;) :*
Oké fijn dat je terugkomt op wat je eerder schreef.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 30 september 2019 @ 11:21:01 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188813
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:18 schreef Dutchguy het volgende:
Je hebt het dus zelf niet gelezen.
Wat niet? Dit niet?
quote:
For us, resisting whiteness is about combating the norms and value of whiteness ...
Of deze? Niet?
quote:
We chose ‘Resisting whiteness’ to unite us because we are not negotiating with the power structure, we are not finding a way to live and thrive alongside it.
Of deze?
quote:
“Whiteness” is not just a reference to pigment; in a society where race and ethnicity heavily dictate a person’s choices, successes, interactions and well-being, whiteness means power.
Nee. Klopt. Heb ik niet gelezen. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 11:22:10 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188827
quote:
16s.gif Op maandag 30 september 2019 11:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Oké fijn dat je terugkomt op wat je eerder schreef.
Ik durf soms best toe te geven dat de wereld genuanceerder in elkaar zit, dan ik in eerste instantie denk of leuk vind. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189188833
Wat een kutleven moet je hebben als je blanke mensen zo zat bent dat je een speciale ruimte zonder blanke mensen nodig hebt, maar wel woont in een land met voornamelijk blanken.
  Redactie Frontpage maandag 30 september 2019 @ 11:23:26 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189188837
Het enige verschil met 'blank' racisme is dat deze mensen er tenminste openlijk voor uit komen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189188892
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 11:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat niet? Dit niet?
[..]

Of deze? Niet?
[..]

Of deze?
[..]

Nee. Klopt. Heb ik niet gelezen. :D
For us, resisting whiteness is about combating the norms and value of whiteness ...

Wat is er mis met de normen en waarden van de blanke samenleving?
En waarom moeten die bevochten worden en word er geen respect getoond voor die normen en waarden?
De hamvraag is natuurlijk waarom kies je ervoor om in een maatschappij te leven die jou normen en waarden niet deelt?

Als ik naar saudi Arabië verhuis dan weet ik dat ik me moet schikken aan de normen en waarden die daar gelden, doe ik dat niet dan is het heel normaal dat mensen zich gaan afvragen waarom ik in godsnaam heb gekozen voor saudi Arabië.
  maandag 30 september 2019 @ 11:31:15 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189188946
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:27 schreef Chivaz het volgende:
For us, resisting whiteness is about combating the norms and value of whiteness ...

Wat is er mis met de normen en waarden van de blanke samenleving?
Ik kan niet voor die mensen spreken, maar volgens mij leggen ze hun mening/ standpunt het aardig uit in de zin die daarop volgt. ;)

quote:
En waarom moeten die bevochten worden en word er geen respect getoond voor die normen en waarden?
In hun eigen woorden:
quote:
... Resisting whiteness is therefore not just a matter of calling out the individual for their racist actions or words, but a movement to reject the very structures that have been put in place to maintain whiteness as superior while simultaneously oppressing black and brown people. ...
quote:
De hamvraag is natuurlijk waarom kies je ervoor om in een maatschappij te leven die jou normen en waarden niet deelt?
:')
Je kiest niet waar je geboren bent.
Je kunt er wel voor kiezen om de plek waar je leeft aan te passen als het je niet zint.
O+
quote:
Als ik naar saudi Arabië verhuis dan weet ik dat ik me moet schikken aan de normen en waarden die daar gelden, doe ik dat niet dan is het heel normaal dat mensen zich gaan afvragen waarom ik in godsnaam heb gekozen voor saudi Arabië.
Ja. :') Jij snapt het wel! _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189189122
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 11:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Resisting whiteness is therefore not just a matter of calling out the individual for their racist actions or words, but a movement to reject the very structures that have been put in place to maintain whiteness as superior while simultaneously oppressing black and brown people. ...

En welke structuren zijn dat dan? Zo ver ik weet is iedereen in de UK en specifiek Schotland gelijk voor de wet, sterker nog ik ken eigenlijk geen land wat zo veel doet tegen racisme en uitsluiting van gekleurde mensen.
Bovendien is het tegengaan van racisme met nog meer racisme geen middel om racisme op te lossen.
pi_189189703
quote:
16s.gif Op maandag 30 september 2019 10:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Ach ja als zwarte mogen discrimineren waarom blanken dan niet.
waarom steek je altijd een tong uit?
  maandag 30 september 2019 @ 12:37:33 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189189779
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En welke structuren zijn dat dan? Zo ver ik weet is iedereen in de UK en specifiek Schotland gelijk voor de wet, sterker nog ik ken eigenlijk geen land wat zo veel doet tegen racisme en uitsluiting van gekleurde mensen.
Bovendien is het tegengaan van racisme met nog meer racisme geen middel om racisme op te lossen.
Institutioneel racisme bestaat helemaal niet, en White Supremacy is gewoon een nuttige boeman, net zoals die super griezelige super racistische KKK die maar uit een paar honderd leden bestaat.

Ik heb die excuusverhaaltjes ook gehoord, dat ''Whiteness'' niet zou slaan op huidskleur maar op ''structuren''. Gewoon Marxistische leugens, een rookgordijn om racisme te verbloemen. Nee hoor we hebben niets tegen blanken, alleen tegen ''blank gedrag''. En wat is blank gedrag dan precies? Juist ja.

We noemen stelen, moorden en verkrachten toch ook geen ''Blackness''? Waarom is dat zogenaamde racisme dan wel ''Whiteness''?
pi_189189787
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mensen puur op basis van hun huidskleur uitsluiten dus. Ik geloof dat daar een woord voor was...
Blank is ook een kleur.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189189804
Dit terwijl je nog een meerderheid bent. Stel je eens voor hoever ze zullen gaan over pakweg 20 jaar.
pi_189189896
Doordrengt van racisme en niemand doet er wat aan. Sterker nog, gebracht en beschermd door de policor.

Niks gelijkheid, discriminatie van het blanke ras, daar gaat het om.

Ik zou lekker in The Braid room gaan zitten met een rosa parks T-shirt aan. Because fuck you.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189189924
Apartheid all the way. *O* *O*
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189189960
Een oud collega van me heet Neger van achternaam, geniaal als je een restaurant gaat reserveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189190025
stop the hate, seggregate

willen we blijkbaar allemaal. Ik zeg DOEN
  maandag 30 september 2019 @ 13:56:07 #47
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189190830
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje raar om een safe space te maken met mensen die het het slechtste doen in de criminaliteitsstatistieken.
De safe space is misschien niet binnen, maar erbuiten. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 september 2019 @ 14:00:41 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189190925
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 11:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Excuseer. Ik hou weer geen rekening met mijn publiek. :@
In de naam 'Resisting Whiteness' gaat het niet (alleen) om de huidskleur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's net zoiets als naar de jostiband gaan vanwege de muziek. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 september 2019 @ 14:41:25 #49
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189191707
Treffend:

pi_189191855
Tegen racisme, maar als "wit" persoon mag je geen vragen stellen. Hmm...........

A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 30 september 2019 @ 15:29:58 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189192352
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Treffend:
Goedkoop. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 15:31:16 #52
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189192369
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:40 schreef Chivaz het volgende:
En welke structuren zijn dat dan?
Ga er eens langs. Lees je eens in.
Als het je zou interesseren, zou je de vraag niet stellen, maar het antwoord kunnen geven! O+
quote:
Zo ver ik weet is iedereen in de UK en specifiek Schotland gelijk voor de wet, sterker nog ik ken eigenlijk geen land wat zo veel doet tegen racisme en uitsluiting van gekleurde mensen.
Bovendien is het tegengaan van racisme met nog meer racisme geen middel om racisme op te lossen.
Dat klopt. Het is dan ook een beetje short-sided om direct racisme te roepen in dit geval. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 15:32:44 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189192386
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:00 schreef thedeedster het volgende:
Da's net zoiets als naar de jostiband gaan vanwege de muziek. :Y
Ben je er wel eens geweest? Of vorm je jouw mening over de jositband op dezelfde manier als je je mening vormt bij dit soort berichten? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189192430
quote:
The Braid room is a safe space for only people of colour
Slegs vir niet blankes
  maandag 30 september 2019 @ 15:43:47 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189192525
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 15:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ben je er wel eens geweest? Of vorm je jouw mening over de jositband op dezelfde manier als je je mening vormt bij dit soort berichten? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga lekker serieus in op sarcasme. :P

Dit soort onderwerpen zijn zó idioot dat ik er gewoon niet serieus op wíl reageren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 30 september 2019 @ 15:49:49 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189192608
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:43 schreef thedeedster het volgende:
Ga lekker serieus in op sarcasme. :P
Ik heb gekkere, serieuze, antwoorden gezien! _O- :D
quote:
Dit soort onderwerpen zijn zó idioot dat ik er gewoon niet serieus op wíl reageren.
Snap ik, maar daar hou je wel het onbegrip een beetje mee in stand.

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 30-09-2019 15:59:38 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 16:18:00 #57
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189193095
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Institutioneel racisme bestaat helemaal niet ...
Je kunt heel hard roepen dat het niet bestaat, maar dat ligt helemaal aan je kaders.
In Nederland kun je absoluut beargumenteren dat Zwarte Piet onderdeel is van 'institutioneel racisme'. Daar zullen veel mensen het mee oneens zijn, want het is niet leuk om racist genoemd te worden. Zeker niet wanneer je het 'niet bewust' doet, of erger nog, wanneer het racisme onderdeel is van je identiteit. :)

Vandaar ook de term... Institutioneel racisme. ;)

quote:
... en White Supremacy is gewoon een nuttige boeman, net zoals die super griezelige super racistische KKK die maar uit een paar honderd leden bestaat.
Beide kanten schieten wel eens te ver door. :)
quote:
Ik heb die excuusverhaaltjes ook gehoord, dat ''Whiteness'' niet zou slaan op huidskleur maar op ''structuren''. Gewoon Marxistische leugens, een rookgordijn om racisme te verbloemen. Nee hoor we hebben niets tegen blanken, alleen tegen ''blank gedrag''. En wat is blank gedrag dan precies? Juist ja.
Aaah. Sorry. Het is Cultuur-Marxistisch geneuzel.
Ja sorry.
Ik wist niet dat we met een complot te maken hadden. Laat mijn bovenstaande opmerkingen maar zitten inderdaad.

De Zwarte Piet disucssie is een door Soros en zijn Illuminatie vrienden gestuurde campagne om de westerse blanke identiteit kapot te maken zodat we allemaal neger en dom worden. _O-

My bad.
quote:
We noemen stelen, moorden en verkrachten toch ook geen ''Blackness''? Waarom is dat zogenaamde racisme dan wel ''Whiteness''?
Waarom stel je die vraag als het toch allemaal Marxistische bullshit is?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189193202
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 16:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je kunt heel hard roepen dat het niet bestaat, maar dat ligt helemaal aan je kaders.
In Nederland kun je absoluut beargumenteren dat Zwarte Piet onderdeel is van 'institutioneel racisme'. Daar zullen veel mensen het mee oneens zijn, want het is niet leuk om racist genoemd te worden. Zeker niet wanneer je het 'niet bewust' doet, of erger nog, wanneer het racisme onderdeel is van je identiteit. :)

Vandaar ook de term... Institutioneel racisme. ;)

Ik denk niet dat mensen tegenwoordig nog een neuk om het woord 'racist' geven. Het woord is inmiddels zo vaak gebruikt, dat het zijn waarde aan het verliezen is.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 30 september 2019 @ 16:31:49 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189193279
quote:
12s.gif Op maandag 30 september 2019 16:25 schreef Morrigan het volgende:
Ik denk niet dat mensen tegenwoordig nog een neuk om het woord 'racist' geven. Het woord is inmiddels zo vaak gebruikt, dat het zijn waarde aan het verliezen is.
In 2012 of 2013 werd dat al geroepen, misschien nog wel eerder ook.
Wat dat betreft is het grappig dat iedereen nu heel (verongelijkt en zeikerig, maar dat is mijn mening ;) ) 'racisme!' roept ... Kennlijk heeft het zijn waarde dus nog niet verloren. ;)

Bovendien staat een deel van de usual suspects direct op de achterste benen om 'onze identiteit' en blankheid te verdedigen in dit soort topics. Toch nog een beetje vervelend om racist genoemd te worden dan, denk ik? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 30 september 2019 @ 16:33:36 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189193302
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 15:49 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb gekkere, serieuze, antwoorden gezien! _O- :D
[..]

Snap ik, maar daar hou je wel het onbegrip een beetje mee in stand.
Eerlijk gezegd geen enkel idee waarom ik hiervoor begrip zou moeten opbrengen. Dit gaat gewoon helemaal nergens meer over en leidt alleen maar tot méér polarisatie.

Mensen terugbrengen tot één eigenschap (hun kleur) is niet de richting die we op moeten gaan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189193419
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 16:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

In 2012 of 2013 werd dat al geroepen, misschien nog wel eerder ook.
Wat dat betreft is het grappig dat iedereen nu heel (verongelijkt en zeikerig, maar dat is mijn mening ;) ) 'racisme!' roept ... Kennlijk heeft het zijn waarde dus nog niet verloren. ;)

Bovendien staat een deel van de usual suspects direct op de achterste benen om 'onze identiteit' en blankheid te verdedigen in dit soort topics. Toch nog een beetje vervelend om racist genoemd te worden dan, denk ik? :)
Mijn blankheid verdedigen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_189193587
Dit artikel is van de speld neem ik aan?
  maandag 30 september 2019 @ 16:54:13 #63
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189193608
Straks gaan ze nog vragen om een plek achter in de bus speciaal voor negers.
  Beste debater 2022 maandag 30 september 2019 @ 19:40:19 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189196198
Natuurlijk is dit gewoon ordinair racisme; snap werkelijk niet dat er mensen zijn die dat niet zien. Hier wordt precies op eenzelfde wijze niet karakter of gedrag aangedragen om een persoon te duiden, dan wel als wenselijk of onwenselijk te zien, maar een vaststaande, onveranderlijke eigenschap: etniciteit c.q. huidskleur.

En dan dit:

Safe Spaces. We will have two rooms available for anyone who needs to remove themselves from the conference because they’re feeling overwhelmed/overstimulated or uncomfortable, or because they just need some time to calm down and relax in a quiet environment. The Braid room is a safe space for only people of colour, and the Cheviot room is available for anyone who needs it. Please be mindful in these spaces that anyone else using it may not want to talk. These rooms will be used for the workshops between 12.00 – 13.15 pm and 17.00 – 18.15 pm.

Door dit soort sneeuwvlok-gejank heeft die SJW-brigade diens naam gekregen. Dus je woont in een hyper-moderne samenleving (Schotland) waar de basisbehoeften allemaal heel goed zijn geregeld, je zoekt vervolgens zelf een conferentie op waarin je te horen krijgt hoe onderdrukt en gediscrimineerd je wordt, en wanneer het je 'allemaal teveel wordt' kun je je in een 'veilige kamer' terugtrekken... Bespottelijk.

Dit is wederom een mooi staaltje decadentie in het Westen: omdat er geen grove geïnstitutionaliseerde vormen van discriminatie meer zijn, Westerse samenleving dit zelfs per wet verbieden (en terecht) en zelfs met allerhande maatregelen om dit tegen te gaan waar het nog wel de kop op duikt (ook terecht), gaan bepaalde mensen maar een casus belli zoeken.

Walgelijk, universiteit-onwaardig gedrag dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 30 september 2019 @ 19:58:25 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189196507
Dit moet toch cabaret zijn:

WE DO NOT TOLERATE: SEXISM – RACISM – ABLEISM – AGEISM – HOMOPHOBIA – FATPHOBIA – TRANSPHOBIA – CLASSISM – HATEFULNESS

... alleen dan wanneer het blanken betreft. Die zijn per definitie vanwege hun ras suspect.

"We chose ‘Resisting whiteness’ to unite us because we are not negotiating with the power structure, we are not finding a way to live and thrive alongside it. We refuse to accept a historic “world order” that we did not choose."

Mooi, flikker dan een eind op waar geen vervelende blanken en hun vervelende machtsstructuren heersen. Maak je utopie waar. Verkas naar een plek waar het spook van blank kolonialisme niet overheerst.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want zoals ik al aangaf, dit is decadentie in optima forma. De organisators van dit feestje worden helemaal niet onderdrukt of gediscrimineerd, ze willen graag denken dat ze dat worden, en wel in een van de veiligste, meest welvarende delen van de wereld waar hun rechten bij grondwet zijn gegarandeerd. Dat weten ze. Vandaar al die straffe bewoordingen in hun 'statement' (https://resistingwhiteness.com/organisers/). Het is makkelijk blaffen wanneer je weet dat er toch niet terug geblaft wordt.

Als men de rechten van minderheden, in dit geval vrouwen, anders-seksuelen en weet ik wat meer, werkelijk een warm hart toedraagt, zou men zich focussen op landen in de wereld waar de vrouw nog altijd een (ingepakte) slavin van haar man is, homoseksualiteit bij wet verboden en met de dood strafbaar is, heel die LGBTQ+ sowieso kan rekenen op meer dan spotternij, en daadwerkelijke harde actie van overheden, en hele volksstammen nauwelijks te vreten hebben omdat ze tot de verkeerde klasse behoren.

Maar het confereert wat prettiger in een van airco en kantine voorziene universiteit in Edinburgh dan op de straten van Mekka (waar je als niet-moslim niet eens binnen komt), in de sloppenwijken van Bombay, de townships van Johannesburg, de grijze flatgebouwen van Pyongyang of ergens in de woestijn van Afghanistan.

Hypocriete beroepszeikers met een onuitroeibare slachtofferrol, dat zijn het. En nog laf ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189196600
Racisme tegen blanken en no one bats an eye. Racisme tegen een "minderheid" en heel internet en media gaat los. Men is pas tevreden wanneer het blanke ras niet meer bestaat.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189196879
Wanneer ben je gekleurd genoeg om de safe space in te mogen? 25% zwart? 12,5% zwart? Kwart Moluks? Half Chinees? Vind ik oprecht wel een interessante vraag.
  maandag 30 september 2019 @ 21:28:23 #68
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189198555
Dit heeft niets te maken met Edinburgh, maar is wel weer een hatecrime tegen blanke mensen: donker meisje verzint racistische aanval van MAGA blanke jongens die haar dreadlocks zouden hebben afgeknipt.

Totale onzin, totaal verzonnen, puur om blanke mensen hun leven te verkloten.

https://pluralist.com/bla(...)e-up-entire-story/44
pi_189200686
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit moet toch cabaret zijn:

WE DO NOT TOLERATE: SEXISM – RACISM – ABLEISM – AGEISM – HOMOPHOBIA – FATPHOBIA – TRANSPHOBIA – CLASSISM – HATEFULNESS

... alleen dan wanneer het blanken betreft. Die zijn per definitie vanwege hun ras suspect.

"We chose ‘Resisting whiteness’ to unite us because we are not negotiating with the power structure, we are not finding a way to live and thrive alongside it. We refuse to accept a historic “world order” that we did not choose."

Mooi, flikker dan een eind op waar geen vervelende blanken en hun vervelende machtsstructuren heersen. Maak je utopie waar. Verkas naar een plek waar het spook van blank kolonialisme niet overheerst.

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, want zoals ik al aangaf, dit is decadentie in optima forma. De organisators van dit feestje worden helemaal niet onderdrukt of gediscrimineerd, ze willen graag denken dat ze dat worden, en wel in een van de veiligste, meest welvarende delen van de wereld waar hun rechten bij grondwet zijn gegarandeerd. Dat weten ze. Vandaar al die straffe bewoordingen in hun 'statement' (https://resistingwhiteness.com/organisers/). Het is makkelijk blaffen wanneer je weet dat er toch niet terug geblaft wordt.

Als men de rechten van minderheden, in dit geval vrouwen, anders-seksuelen en weet ik wat meer, werkelijk een warm hart toedraagt, zou men zich focussen op landen in de wereld waar de vrouw nog altijd een (ingepakte) slavin van haar man is, homoseksualiteit bij wet verboden en met de dood strafbaar is, heel die LGBTQ+ sowieso kan rekenen op meer dan spotternij, en daadwerkelijke harde actie van overheden, en hele volksstammen nauwelijks te vreten hebben omdat ze tot de verkeerde klasse behoren.

Maar het confereert wat prettiger in een van airco en kantine voorziene universiteit in Edinburgh dan op de straten van Mekka (waar je als niet-moslim niet eens binnen komt), in de sloppenwijken van Bombay, de townships van Johannesburg, de grijze flatgebouwen van Pyongyang of ergens in de woestijn van Afghanistan.

Hypocriete beroepszeikers met een onuitroeibare slachtofferrol, dat zijn het. En nog laf ook.
Amen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:51:23 #70
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189205052
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2019 15:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ga er eens langs. Lees je eens in.
Als het je zou interesseren, zou je de vraag niet stellen, maar het antwoord kunnen geven! O+
[..]

Dat klopt. Het is dan ook een beetje short-sided om direct racisme te roepen in dit geval. :)
Ik zal zeker niet ontkennen dat er nog racisme is in West-Europa tegen minderheden/mensen met een donkere huidskleur. Maar om te ontkennen en/of het zelfs wel grappig te vinden van deze meest zuivere vorm van racisme de andere kant op vind ik echt bizar. Maar goed ik heb jou wel vaker de meest gekke uitspraken zien doen dus dit zou mij eigenlijk niet moeten verbazen. :')
pi_189211721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:51 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik zal zeker niet ontkennen dat er nog racisme is in West-Europa tegen minderheden/mensen met een donkere huidskleur. Maar om te ontkennen en/of het zelfs wel grappig te vinden van deze meest zuivere vorm van racisme de andere kant op vind ik echt bizar. Maar goed ik heb jou wel vaker de meest gekke uitspraken zien doen dus dit zou mij eigenlijk niet moeten verbazen. :')
Alles voor de trollzzz.
pi_189211774
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 20:18 schreef jakosi het volgende:
Wanneer ben je gekleurd genoeg om de safe space in te mogen? 25% zwart? 12,5% zwart? Kwart Moluks? Half Chinees? Vind ik oprecht wel een interessante vraag.
Doe als ik en word ook rasfluïde. Daar is nog veel te weinig erkenning voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:53:27 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189212863
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 20:18 schreef jakosi het volgende:
Wanneer ben je gekleurd genoeg om de safe space in te mogen? 25% zwart? 12,5% zwart? Kwart Moluks? Half Chinees? Vind ik oprecht wel een interessante vraag.
Gewoon je haar een beetje krullen en gangsta-kleding aantrekken, dan kun je jezelf wel naar binnen lullen.

Dat is ook hoe Shaun King en Rachel Dolezal (beide blank) de kluit voor de gek konden houden en zich inlikten bij die terroristen van Black Lives Matter. Je moet je gewoon IDENTIFICEREN als Afrikaan, dan mag je meespelen.
pi_189216109
Tijd om de Spaanse inquisitie weer in te voeren want


Nobody expects the Spanish inquisition :P _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')