abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:49:39 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189264614
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 07:18 schreef vipergts het volgende:
Die heeft dus gewoon een bericht van een oud collega uit den haag gekregen om die vrouw het leven zuur te maken.
Vast. En om zijn superieuren in te dekken houd hij dat bericht nu achter... :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:55:24 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189264674

.......................Marokkaans boegbeeld.................................seksueel geintimideerd vrouwelijke klokkenluider ......................
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189265598
Je verwacht het ook niet he :')
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:01:47 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189277800
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:54 schreef Bocaj het volgende:
Nou ik ben voor anti diversiteit beleid...
Brengt alleen maar gezeur en leidt af van het echte politiewerk!
Vraag mij ook af of dit de kwaliteit ten goede komt! (Excuus Truus!)
Laat het gewoon natuurlijk verlopen...
Je snapt dat jezelf hier tegenspreekt he?

- Je bent voor anti-diversiteitebeleid
- Je vindt dat selectie van medewerkers op natuurlijke wijze moet verlopen (dus gewoon de best geschikten aannemen)
Krekker is de bom!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:07:24 #30
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189277835
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Twee belangrijke politiebazen die het diversiteitsbeleid bij de politie bedenken blijken in elk geval zelf nogal fout te zijn. En er gaan een hoop stemmen binnen die politie op dat hun diversiteitsbeleid schadelijk is voor de organisatie.
De Marokkaanse chef bleek ook behoorlijk fout te zijn? Waar haal je dat nou weer vandaan? :?
Krekker is de bom!
pi_189277842
Het is een moeilijke kwestie, lijkt mij. Ik vond die Marokkaanse hoofdagente volstrekt niet geloofwaardig toen ze bij Pauw zat. Peter R. de Vries die meestal erg voor diversiteit etc is vond het ook een vreemd verhaal.
Ze versprak zich ook toen ze zei: ik moet beter omgaan met leugens. Toen viel de hele tafel stil.

Ik denk dat momenteel nogal eens verkeerde personen uit de diversiteitsgroep zich aangetrokken voelen tot de politie. Dan gaan ze zich eerst een paar jaar superbraaf gedragen waarna de aap uit de mouw komt. Hoe krijg je de goede zover dat ze agent willen worden?
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 08:16:00 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_189277889
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:20 schreef eigendeegcookie het volgende:
Fatima Aboulouafa heeft helemaal gelijk, ze zegt o.a.:
De politie dreigt haar legitimiteit te verliezen.
Ze heeft heel goed gezien hoe belangrijk het is dat iedereen gelijke rechten heeft.
Hier op Fok!forum Nieuws en Achtergronden lees ik altijd tot vervelens toe reacties als: o, licht getinte huidskleur, je verwacht het niet. Dát zien jullie wél.
Marrokanen lezen dat ook, ze weten dat ze met hun lichtgetinte huidskleur zullen worden aangekeken op crimineel gedrag van een paar andere Marrokanen.
Ik ben ook een blanke Fokker, en ik schaam me voor jullie!
Jullie stomme Fokkers met je eeuwige rascistische opmerkingen overal doorheen, zouden jullie het ok vinden om te worden afgerekend op het buitensporig geweld waar een klein groepje blanke agenten zich aan heeft schuldig gemaakt?
Die gedachte is niet beangstigend? Nee, want blanken kunnen de politie bellen als ze hulp nodig hebben. Dat veilige gevoel zouden Marrokanen óók moeten hebben!
Hoe moeilijk moet het zijn voor Marrokaanse ouders om hun kinderen op het rechte pad te houden, als die kinderen het gevoel hebben nooit op dit rechte pad geweest te zijn?
Daarom is dit zo belangrijk, wat Fatima Aboulouafa nu doet.
Ik ben haar heel dankbaar.
lees het interview in NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)off-gemaakt-a3975453
Waar aan de ene kant de meerderheid van de collega’s „met hart en ziel” contact probeert te maken met de buurt, zegt Aboulouafa, gebruikt „een groep rotte appels” buitensporig veel geweld tegen burgers. Een groep van een man of vijftien ondermijnt het gezag van de leiding.

Wie zijn deze rotte appels?

„Ze noemen zich de ‘zuivere’ groep. In een app-groep praten ze over ‘kutmarokkanen’, ze maken grove grappen en klagen dat er bij de politie alleen nog maar tere zieltjes worden aangenomen die praten in plaats van knokken. Het zijn informele leiders die al jarenlang werken op de Hoefkade. Macho’s die veel sporten en prat gaan op geweld en alleen gelijkgestemden tot hun groep toelaten. De buitenwereld zien ze niet als gewone mensen.”

Hoe werken ze in die wijk?

„Ze liegen in processen-verbaal over het geweld dat ze plegen. Ze gebruiken constant het woord kanker. Kanker- dit, kanker-dat. Een van de agenten spuit voordat hij iemand aanhoudt pepperspray op zijn kogelwerend vest, zodat hij een verdachte tegen zich aan kan drukken en dan niet hoeft te rapporteren dat hij geweld heeft gebruikt. Een collega vertelde me hoe een geboeide arrestant bij een voorgeleiding aan een hulpofficier van justitie zo hard werd geslagen dat het bloed uit zijn neus spoot.”

Aboulouafa merkt tot haar verbazing dat collega’s niet durven op te treden tegen de foute agenten. „Mijn eerste reactie was: ‘Zeg er iets van!’ Collega’s zeiden: ‘Dit is al jaren zo.’ Ze waren bang.”

Eind september 2018 neemt Aboulouafa een belangrijk besluit. Ze stapt naar de leiding en wordt klokkenluider.
Probeer je nou fokkers te nopen tot zelfreflectie?
Het is altijd de schuld van iemand anders, altijd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189277906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 08:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Probeer je nou fokkers te nopen tot zelfreflectie?
Het is altijd de schuld van iemand anders, altijd.
Dat kun je goed van die hoofdagente zeggen, dat het altijd de schuld van iemand anders is.
Haar verhaal is gewoon té bizar. Daarmee gaat ze de fout in. Als je geloofwaardig wilt overkomen moet je je leugens een beetje in de hand houden.
pi_189311575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 08:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Probeer je nou fokkers te nopen tot zelfreflectie?
Het is altijd de schuld van iemand anders, altijd.
maar dat ís ook zo, het ís de schuld van die grote groep Fokkers die steeds opnieuw vervelende rascistische opmerkingen plaatsen i.p.v. gewoon een inhoudelijke reactie, dat
-Marokkanen die dat lezen de conclusie trekken dat ze er kennelijk uitzien als een crimineel. Dat beïnvloedt hun gedrag tegenover blanken, zoals bv minder spontaan contact maken, geen grapjes, geen smile.. daar wordt het niet gezelliger van buiten.
-Agenten die dat lezen zullen, wellicht onbewust, geneigd zijn goed op te letten bij iedere licht getinte huidskleur, dat veroorzaakt dan weer meer constateringen van overtredingen, en dát veroorzaakt weer meer nieuwsberichten waarvan de vervelende Fokkers allemaal nog uitgebreid je verwacht het niet komen posten.
-Sommige Haagse agenten die dat lezen concluderen dat de meeste Nederlanders een hekel hebben aan Marokkanen. Daardoor durven ze wel buitensporig geweld toe te passen, en komen daar nog weg mee ook, want hun leidinggevenden weten kennelijk ook niet beter.
dus ja, tis jullie schuld.
-Fokkers die gewoon willen discusseren over de nieuwsberichten moeten door een rijstebrijberg van troep heen scrollen om nu en dan een reactie te kunnen lezen. Dus dat er steeds minder inhoudelijke reacties gepost worden is óók jullie schuld! :6
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_189555067
quote:
Fatima Aboulouafa heeft aangifte gedaan tegen minister Grapperhaus wegens smaad en laster:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aangifte-grapperhaus
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189572649
Burgemeesters regio Den Haag: geen verziekte cultuur bij politie
Elf burgemeesters in de regio Den Haag verwerpen de suggestie van klokkenluider Fatima Aboulouafa dat er grove misstanden spelen bij de Haagse eenheid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)bij-politie-a3977588

De burgermeesters noemen de uitkomsten van het intern onderzoek een suggestie!
'In onze ogen is echter geen sprake van een verziekte cultuur, waarin de leiding weg zou kijken.'
Dan ligt dat toch aan hun ogen?
Niet zo best!
De burgemeesters noemen het bovendien „gevaarlijk” en „verwerpelijk” dat de integriteit van de politie in twijfel wordt getrokken.
Nou, dat zien ze dan gelukkig nog wél.
Maar wanneer er wat aan gedaan moet worden is het er ineens niet meer in onze ogen

En dan de minister nog:
-Grapperhaus benadrukte in een Kamerbrief dat het opgezegde vertrouwen in Aboulouafa „losstaat van” de kritiek die zij uitte. Hij lichtte niet toe wat de oorzaak wél was.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)grapperhaus-a3977534

Uit een intern onderzoek naar politiebureau Hoefkade in de Haagse Schilderswijk bleek sprake te zijn van ernstige discriminatie, geweld en ongewenste omgangsvormen binnen het basisteam.

de 26 agenten – veelal met een niet-westerse achtergrond – die in 2017 in een zwartboek vertelden over treiterijen, intimidatie en discriminatie door collega’s aan hun lot zijn overgelaten. Akerboom beloofde de agenten dat ze hun verhaal veilig konden doen, maar de situatie is volgens de briefschrijvers „zelfs verergerd”. Een aantal agenten zit ziek thuis en „ervaart nog steeds pestgedrag van collegae en leidinggevenden”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-onder-druk-a3977171
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_189574393
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
Burgemeesters regio Den Haag: geen verziekte cultuur bij politie
Elf burgemeesters in de regio Den Haag verwerpen de suggestie van klokkenluider Fatima Aboulouafa dat er grove misstanden spelen bij de Haagse eenheid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)bij-politie-a3977588

De burgermeesters noemen de uitkomsten van het intern onderzoek een suggestie!
'In onze ogen is echter geen sprake van een verziekte cultuur, waarin de leiding weg zou kijken.'
Dan ligt dat toch aan hun ogen?
Niet zo best!
De burgemeesters noemen het bovendien „gevaarlijk” en „verwerpelijk” dat de integriteit van de politie in twijfel wordt getrokken.
Nou, dat zien ze dan gelukkig nog wél.
Maar wanneer er wat aan gedaan moet worden is het er ineens niet meer in onze ogen

En dan de minister nog:
-Grapperhaus benadrukte in een Kamerbrief dat het opgezegde vertrouwen in Aboulouafa „losstaat van” de kritiek die zij uitte. Hij lichtte niet toe wat de oorzaak wél was.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)grapperhaus-a3977534

Uit een intern onderzoek naar politiebureau Hoefkade in de Haagse Schilderswijk bleek sprake te zijn van ernstige discriminatie, geweld en ongewenste omgangsvormen binnen het basisteam.

de 26 agenten – veelal met een niet-westerse achtergrond – die in 2017 in een zwartboek vertelden over treiterijen, intimidatie en discriminatie door collega’s aan hun lot zijn overgelaten. Akerboom beloofde de agenten dat ze hun verhaal veilig konden doen, maar de situatie is volgens de briefschrijvers „zelfs verergerd”. Een aantal agenten zit ziek thuis en „ervaart nog steeds pestgedrag van collegae en leidinggevenden”.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-onder-druk-a3977171
Zaten die allochtonen daar eigenlijk om wat ze konden of om wie ze waren (ten behoeve van de diversiteit)? En waren zij echt de geschiktste sollicitanten? Ik wil uiteraard niets goedpraten maar zo'n diversiteits/discriminatie scenario lijkt me nou echt het perfecte recept voor verstoorde verhoudingen en onvrede op de werkvloer.
pi_189590744
quote:
5s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 00:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zaten die allochtonen daar eigenlijk om wat ze konden of om wie ze waren (ten behoeve van de diversiteit)? En waren zij echt de geschiktste sollicitanten? Ik wil uiteraard niets goedpraten maar zo'n diversiteits/discriminatie scenario lijkt me nou echt het perfecte recept voor verstoorde verhoudingen en onvrede op de werkvloer.
ja, dat denk ik ook.
Aboulouafa ook.
Aboulouafa zegt dat het belangrijk is dat de politie een afspiegeling vormt van de samenleving. „Toch is het belangrijkste niet diversiteit, maar inclusie. Als je collega’s met Marokkaanse, Surinaamse en Turkse wortels bij elkaar zet, krijg je mogelijk ook wantoestanden. Diversiteit is geen toverwoord en je moet het niet door de strot duwen. Dat leidt tot polarisatie binnen de organisatie. De betrokken blanke collega van middelbare leeftijd die al vele jaren met hart en ziel bij de politie werkt, voelt zich terecht buitengesloten. Ook voor die mensen strijd ik. Zij verdienen respect.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)off-gemaakt-a3975453
uiteindelijk lukt altijd alles
  donderdag 12 december 2019 @ 15:20:03 #39
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_190399180
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 12 december 2019 @ 15:22:25 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190399216
quote:
quote:
De vrouw wordt volgens de krant verdacht van schending van het ambtsgeheim, valsheid in geschrifte, het doen van valse aangifte, meineed en computervredebreuk.
Zo, dat is een leuke lijst.

''Computervredebreuk''. Wat een bijzonder woord.
pi_190399414
Nooit verwacht dat de politie hun voormalig boegbeeld diversiteitsbeleid zo hard zou aanpakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190399416
Echt gezellig dat diversiteitsbeleid. Hoeveel agenten moeten nog hun baan verliezen of opgepakt worden voor we gaan heroverwegen racisme en discriminatie organisatiebeleid te maken?
pi_190399425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nooit verwacht dat de politie hun voormalig boegbeeld diversiteitsbeleid zo hard zou aanpakken.
Het enige wat stouter is dan een anti-diverse mening is de vieze was buitenhangen.
pi_190400576
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus vrouwen en minderheden bij de politie zorgen voor problemen?
Nee, diversiteit an sich zorgt voor problemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 12 december 2019 @ 20:27:12 #45
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_190404668
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:05 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

maar dat ís ook zo, het ís de schuld van die grote groep Fokkers die steeds opnieuw vervelende rascistische opmerkingen plaatsen i.p.v. gewoon een inhoudelijke reactie, dat
-Marokkanen die dat lezen de conclusie trekken dat ze er kennelijk uitzien als een crimineel. Dat beïnvloedt hun gedrag tegenover blanken, zoals bv minder spontaan contact maken, geen grapjes, geen smile.. daar wordt het niet gezelliger van buiten.
-Agenten die dat lezen zullen, wellicht onbewust, geneigd zijn goed op te letten bij iedere licht getinte huidskleur, dat veroorzaakt dan weer meer constateringen van overtredingen, en dát veroorzaakt weer meer nieuwsberichten waarvan de vervelende Fokkers allemaal nog uitgebreid je verwacht het niet komen posten.
-Sommige Haagse agenten die dat lezen concluderen dat de meeste Nederlanders een hekel hebben aan Marokkanen. Daardoor durven ze wel buitensporig geweld toe te passen, en komen daar nog weg mee ook, want hun leidinggevenden weten kennelijk ook niet beter.
dus ja, tis jullie schuld.
-Fokkers die gewoon willen discusseren over de nieuwsberichten moeten door een rijstebrijberg van troep heen scrollen om nu en dan een reactie te kunnen lezen. Dus dat er steeds minder inhoudelijke reacties gepost worden is óók jullie schuld! :6
Je hebt een beetje een aparte kijk op de samenleving naar mijn idee.
Dat Marokkanen zichzelf aangesproken voelen en misschien gaan denken dat ze eruit zien als een crimineel is naar mijn idee onzin. Dat agenten bij een tintje beter op gaan letten is niet meer dan terecht naar mijn mening. Het zijn vaak de tintjes die de problemen veroorzaken en juist daardoor krijgen wij als Nederlanders steeds meer een hekel aan de zogenaamde Marokkanen.

Je kunt niet onder de nieuwsberichten uit waarin gerept wordt over overvallen, berovingen, mishandelingen etc. Signalement: Getint, sprekend met accent etc.
Wat mij betreft moet de Politie juist meer gepast geweld gebruiken tegen dit soort figuren, het is immers het enige wat zij wel begrijpen respecteren.

Begrijp me niet verkeerd, mijn post is allerminst racistisch bedoeld. Er zijn genoeg ''kaaskoppen'' die bovengenoemde problemen ook veroorzaken en die wat mij betreft dezelfde behandeling mogen krijgen. Laten we nu niet doen alsof het feit dat de Marokkanen voor een groot deel buiten de samenleving vallen onze schuld is. Het werkt twee kanten op en naar mening is het jarenlang eenrichtingsverkeer geweest waardoor nu de Nederlanders een beetje klaar zijn met bepaalde groeperingen.

Dat heet realisme, geen racisme.
pi_190405297


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2019 20:53:35 ]
pi_190405336
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:27 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Je hebt een beetje een aparte kijk op de samenleving naar mijn idee.
Dat Marokkanen zichzelf aangesproken voelen en misschien gaan denken dat ze eruit zien als een crimineel is naar mijn idee onzin. Dat agenten bij een tintje beter op gaan letten is niet meer dan terecht naar mijn mening. Het zijn vaak de tintjes die de problemen veroorzaken en juist daardoor krijgen wij als Nederlanders steeds meer een hekel aan de zogenaamde Marokkanen.

Je kunt niet onder de nieuwsberichten uit waarin gerept wordt over overvallen, berovingen, mishandelingen etc. Signalement: Getint, sprekend met accent etc.
Wat mij betreft moet de Politie juist meer gepast geweld gebruiken tegen dit soort figuren, het is immers het enige wat zij wel begrijpen respecteren.

Begrijp me niet verkeerd, mijn post is allerminst racistisch bedoeld. Er zijn genoeg ''kaaskoppen'' die bovengenoemde problemen ook veroorzaken en die wat mij betreft dezelfde behandeling mogen krijgen. Laten we nu niet doen alsof het feit dat de Marokkanen voor een groot deel buiten de samenleving vallen onze schuld is. Het werkt twee kanten op en naar mening is het jarenlang eenrichtingsverkeer geweest waardoor nu de Nederlanders een beetje klaar zijn met bepaalde groeperingen.

Dat heet realisme, geen racisme.
Racisme legitiem vinden maakt het niet ineens realisme en geen racisme. Het is nog steeds racisme.
  donderdag 12 december 2019 @ 21:02:30 #48
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_190405581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Racisme legitiem vinden maakt het niet ineens realisme en geen racisme. Het is nog steeds racisme.
Wat jij nu doet is mij in een hokje stoppen waar ik niet in hoor.

Ik noem slechts de problemen die er de laatste jaren veelvuldig spelen.
Helaas kan ik er dan niet onderuit om te benoemen dat het vaak om figuren uit een bepaalde groepering gaat, namelijk (jonge) mensen met de Marokkaanse achtergrond. Dat is gewoon de realiteit.
pi_190405645
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:02 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Wat jij nu doet is mij in een hokje stoppen waar ik niet in hoor.

Ik noem slechts de problemen die er de laatste jaren veelvuldig spelen.
Helaas kan ik er dan niet onderuit om te benoemen dat het vaak om figuren uit een bepaalde groepering gaat, namelijk (jonge) mensen met de Marokkaanse achtergrond. Dat is gewoon de realiteit.
Je zegt "het is logisch dat agenten meer op mensen met een tintje letten, maar dat is geen racisme". Die zin klopt niet.
  donderdag 12 december 2019 @ 21:27:32 #50
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_190406506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt "het is logisch dat agenten meer op mensen met een tintje letten, maar dat is geen racisme". Die zin klopt niet.
Jij bestempeld mijn reactie als racisme maar wat is er nu precies racistisch aan?

Ik zie het gewoon heel simpel; als je je als individu op een bepaalde manier gedraagt (lees: je schuldig maakt aan tal van criminele activiteiten) dan krijg je extra aandacht, zowel van de media als van de Politie. Dat heeft niets met je afkomst of kleur te maken maar juist met je gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')