abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 september 2019 @ 22:45:16 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189185053
De andere partijen negeerden ongetwijfeld de prioriteiten die onder de stemmers leven, die wilden natuurlijk geen "populist" zijn. Het volk heeft nu gesproken.

quote:
Prognose: conservatieve Kurz wint in Oostenrijk

De partij van de Oostenrijkse conservatieve leider Sebastian Kurz is de duidelijke winnaar van de parlementsverkiezingen van zondag. De ÖVP behaalde volgens de eerste prognoses 37,2 procent van de stemmen.

Dit is een stijging van 5,7 procentpunten ten opzichte van de verkiezingen van 2017.

De ÖVP ligt daarmee ver voor op de Sociaal-Democraten met 22,6 procent, de uiterst rechtse Vrijheidspartij (FPÖ) met 16,7 procent, de Groenen met 13 procent en de liberale Neos-partij met 7,8 procent. Het biedt Kurz verschillende opties voor een coalitiepartner die een stabiele meerderheid zal geven.

Ibiza-affaire
De FPÖ lijkt tien procent te verliezen en krijgt daarmee de rekening gepresenteerd voor de Ibiza-affaire rond vicekanselier Heinz-Christian Strache. Die zorgde er uiteindelijk voor dat de eerste regering-Kurz in mei dit jaar sneuvelde. Dat debacle lijkt de jonge Kurz (33) dus niet aangerekend te worden.

De Groenen winnen bijna tien procent. Zij lijken garen de spinnen bij het ook in Oostenrijk zeer actuele klimaatdebat.

Kurz heeft gezegd dat hij met alle partijen zal praten als hij de verkiezingen wint. Zijn twee meest waarschijnlijke keuzes zijn ofwel om opnieuw samen te werken met de FPÖ of met de Groenen en de liberale Neos.

https://www.ad.nl/buitenl(...)oostenrijk~af78c95d/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 29 september 2019 @ 23:06:14 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189185303
Weg met die landverraders van de FPO
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')