abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 september 2019 @ 09:45:41 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189187737
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2019 09:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Een coalitie tussen ÖVP en De Groenen tendeert natuurlijk wel degelijk richting centrum, helemaal vergeleken met de FPÖ. NEOS erbij zou juist een mooie verbinding zijn, die overlappen economisch goed met de ÖVP en sociaal met De Groenen. Dat biedt juist een mooie gelegenheid om de scherpe randjes van de conservatief-christelijke fratsen af te halen. Alleen maar schreeuwen dat iemand een homo-hatende rechts-extremist is draagt daar dan weer minder aan bij.
Iemand die de kinderarbeid, slavernij en lange werkdagen weer gewoon maakt is wmb een rechts-extremist.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189187834
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ben niet christelijk alhoewel ik het wel een nuttige inspiratiebron vind.

Misschien gaat het tegen de Bijbelse teksten in, maar dan kan ik er nog wel een tiental uithalen die Kurz niet echt navolging geeft (zoals wel vaker met christelijk-rechts). Op allerlei terreinen.

Van der Staaij met "principieel tegen doden op verzoek", maar dan wel strenger willen straffen, de doodstraf willen invoeren en andere hervormingen steunen of willen (zoals: versoberde rechtsbijstand, lagere bewijslast, meer opsporingsbevoegdheden - in navolging van christelijk-rechts in Amerika).
Jij vond het niet rechtvaardig dat Hitler geëxecuteerd werd ?
  maandag 30 september 2019 @ 10:03:27 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189187901
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:56 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Jij vond het niet rechtvaardig dat Hitler geëxecuteerd werd ?
Dat is zeker gerechtvaardigd, maar dat is nog wat anders dan voor de doodstraf zijn. Ik ben principieel tegen de doodstraf, en het is nog belachelijker om te denken dat personen niet zichzelf van het leven mogen beroven (SGP steunt tevens allerlei zelfmoord preventie) maar de staat dat wel even mag beslissen voor jou. Dat in combinatie met het makkelijker maken voor diezelfde staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door trein2000 op 30-09-2019 10:05:08 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189187931
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is zeker gerechtvaardigd, maar dat is nog wat anders dan voor de doodstraf zijn. Ik ben principieel tegen de doodstraf, en het is nog belachelijker om te denken dat personen niet zichzelf van het leven mogen beroven (SGP steunt tevens allerlei zelfmoord preventie) maar de staat dat wel even mag beslissen voor jou. Dat in combinatie met het makkelijker maken voor diezelfde staat.
De koers van CU vind ik ook een stuk beter hoor
In een samenleving moet je vuile handen maken en ook juist met tere zaken
  maandag 30 september 2019 @ 10:20:31 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189188069
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:06 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

De koers van CU vind ik ook een stuk beter hoor
In een samenleving moet je vuile handen maken en ook juist met tere zaken
ChristenUnie heb ik een paar keer op gestemd. Degelijke groep mensen, hart op de juiste plaats, niet al te dogmatisch maar wel principieel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_189188098
Het belangrijkste vind ik dat de angst was dat er lastig een werkbare regering zou komen (ÖVP wil niet meer met FPÖ, SPD en ÖVP hadden beide geen zin in een 'grote coalitie' van die beide, de Neos hadden wat lastige eisen), maar dat lijkt nu mee te vallen. En een regering ÖVP en Grüne lijkt me een coalitie met zowel links als rechts, dus een vrij centrale regering.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189188306
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:23 schreef Hanca het volgende:
Het belangrijkste vind ik dat de angst was dat er lastig een werkbare regering zou komen (ÖVP wil niet meer met FPÖ, SPD en ÖVP hadden beide geen zin in een 'grote coalitie' van die beide, de Neos hadden wat lastige eisen), maar dat lijkt nu mee te vallen. En een regering ÖVP en Grüne lijkt me een coalitie met zowel links als rechts, dus een vrij centrale regering.
SPD kan er dan voor zorgen dat de arbeidsweek naar 40 uur gaat ?
pi_189188535
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

SPD kan er dan voor zorgen dat de arbeidsweek naar 40 uur gaat ?
Daar voor ken ik de ins en outs van de Oostenrijkse politiek niet goed genoeg. Ik weet dat ze (extreem)rechts stemmen en dat er regelmatig problemen zijn met vreemdelingenhaat, je ziet er ook redelijk wat anti-buitenlander gravity. Maar over zaken als de werkweek en wat de standpunten daar zijn en vooral hoe stevig die zijn: geen idee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 30 september 2019 @ 11:06:02 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189188580
Overigens is die "12 urige werkdag" precies gelijk aan de Nederlandse normen wat betreft overwerken.
pi_189188631
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is die "12 urige werkdag" precies gelijk aan de Nederlandse normen wat betreft overwerken.
Mensen werken standaard 4 uur over ?
  maandag 30 september 2019 @ 11:13:54 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189188694
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Mensen werken standaard 4 uur over ?
Nee, en dat is in Oostenrijk niet zo

Het gaat om de normen voor de mogelijkheden tot overwerk en de voorwaarden daaraan
https://www.mkbservicedes(...)g-mijn-werknemer.htm
  maandag 30 september 2019 @ 11:37:18 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189189044
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is die "12 urige werkdag" precies gelijk aan de Nederlandse normen wat betreft overwerken.
Nederland is dan ook helemaal geen beschaafd land wat dat betreft.

Werkende armen, ongelukken op werk... Burn outs...

[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 30-09-2019 11:42:48 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  User die het meest in raadselen spreekt maandag 30 september 2019 @ 11:41:08 #38
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_189189126
het is goed dat kurz de mehrheit hat

maar ik denk niet dat hij met fpö en koalition bildet
  maandag 30 september 2019 @ 11:44:59 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189189176
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 11:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland is dan ook helemaal geen beschaafd land wat dat betreft.

Werkende armen, ongelukken op werk... Burn outs...
De CPN-propaganda-retoriekmachine staat zo te zien weer aan
  maandag 30 september 2019 @ 12:51:17 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189189925
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De CPN-propaganda-retoriekmachine staat zo te zien weer aan
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-over-werkende-armen

Niet bepaald CPNers me dunkt. Nederland blinkt ook al niet uit qua wettelijk verplichte vrije dagen trouwens.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 september 2019 @ 12:58:50 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189189990
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/n(...)-over-werkende-armen

Niet bepaald CPNers me dunkt. Nederland blinkt ook al niet uit qua wettelijk verplichte vrije dagen trouwens.
En dat heeft met de regels mbt overwerken te maken?

Dat holle richtingloze, geroeptoeter steeds maakt het zelfs als je ene punt hebt al moeilijk om serieus te nemen
  maandag 30 september 2019 @ 13:06:02 #42
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_189190078
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat heeft met de regels mbt overwerken te maken?

Dat holle richtingloze, geroeptoeter steeds maakt het zelfs als je ene punt hebt al moeilijk om serieus te nemen
Uiteraard maakt een heel stelsel van wetten en regels, waaronder overwerk en de lengte van de werkdagen, hier onderdeel van ja. Dat geldt net zo goed voor oostenrijk en hun uitbuiting.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 30 september 2019 @ 14:15:25 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189191212
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Uiteraard maakt een heel stelsel van wetten en regels, waaronder overwerk en de lengte van de werkdagen, hier onderdeel van ja. Dat geldt net zo goed voor oostenrijk en hun uitbuiting.
De groepen die in het artikel worden genoemd zijn nou juist degene waarop die regelgeving niet van toepassing is.

Probeer het nog eens zonder holle SP/CPN platitudes
pi_189204832
Een landelijke regel zou moeten zijn voor vaste contracten dan overuren met 1,5 betaald word
Nu krijg je dat er ook mensen zijn die 30 uur werken en contract hebben voor 24 uur
Maar dan die uren in vrije dagen wordt gestopt ipv 6 uur extra betaald
pi_189204966
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:37 schreef Geytenbeekje het volgende:
Een landelijke regel zou moeten zijn voor vaste contracten dan overuren met 1,5 betaald word
Nu krijg je dat er ook mensen zijn die 30 uur werken en contract hebben voor 24 uur
Maar dan die uren in vrije dagen wordt gestopt ipv 6 uur extra betaald
Met name de zorg nog duurder maken, slim. Overuren tijdens een ziektegolf ontkom je niet aan...

Nee, de regel gaat worden dat je als je een bepaalde periode een aantal uren hebt gewerkt die meer zijn dan je contract, dat je dan een contract van dat hogere aantal uren aangeboden moet krijgen. Dat vind ik een goed systeem en in elk geval in de zorg komt dat in de CAO's.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189205217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Met name de zorg nog duurder maken, slim. Overuren tijdens een ziektegolf ontkom je niet aan...

Nee, de regel gaat worden dat je als je een bepaalde periode een aantal uren hebt gewerkt die meer zijn dan je contract, dat je dan een contract van dat hogere aantal uren aangeboden moet krijgen. Dat vind ik een goed systeem en in elk geval in de zorg komt dat in de CAO's.
Als het voor mensen stabieler wordt krijg je ook niet al die ziektemeldingen
Mensen worden gewoon ziek van onzekerheid
pi_189205333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als het voor mensen stabieler wordt krijg je ook niet al die ziektemeldingen
Mensen worden gewoon ziek van onzekerheid
Nee, mensen worden ook ziek van een griepgolf, die vaak heftig heersen in de zorg omdat ook de cliënten ziek worden.

Er is een deel burn-out e.d. Maar griep hakt er altijd het hardst in, dan zijn er altijd meerdere tegelijk ziek.


Maar goed, dit gaat niet meer over Oostenrijk. Daar is het nog wachten op de definitieve uitslag volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189205369
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, mensen worden ook ziek van een griepgolf, die vaak heftig heersen in de zorg omdat ook de cliënten ziek worden.

Er is een deel burn-out e.d. Maar griep hakt er altijd het hardst in, dan zijn er altijd meerdere tegelijk ziek.
1 van de redenen is wel onstabiliteit maaar er zijn ook andere redenen idd
jammer maar t zij zo
pi_189206924
Inmiddels is er wel wat gebeurd: Strache (FPÖ) heeft zich teruggetrokken, hij was de man die in opspraak kwam in het schandaal.

Zetelverdeling lijkt te worden:

183 totaal
71 ÖVP (+9)
40 SPÖ (-12)
31 FPÖ (-20)
26 Grüne (+26)
15 Neos (+5)

Alleen ÖVP en Grüne lijkt dus voldoende. Ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik kan weinig over verwachtingen vinden in de Oostenrijkse pers.

Edit: hier wel een verwachting, inderdaad voor ÖVP-Grüne: https://www.krone.at/2013536

[ Bericht 18% gewijzigd door Hanca op 01-10-2019 12:53:05 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:55:09 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189207137
Die hebben wel een groot parlement voor een land met nog geen 9 miljoen inwoners
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')