abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 september 2019 @ 18:02:09 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_189179989
Blok waarschuwt ondernemers met geketend brexitmonster voor blinde vlekken

quote:
Michaël Niewold • 26 september 2019 20:47


Ondernemer Lauwrens de Jong heeft het brexitmonster vakkundig onschadelijk gemaakt. Beeld © Ministerie van Buitenlandse Zaken

Minstens 15 procent van Nederlandse bedrijven is nog niet bezig met voorbereidingen voor brexit. En bij de bedrijven die daar al wel mee bezig zijn, is ruim de helft nog lang niet goed genoeg voorbereid voor het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.

Dat blijkt uit onderzoek van het ministerie van Buitenlandse Zaken. En omdat de deadline die is afgesproken voor het bereiken van een deal met de Britten over ruim een maand is, zet het ministerie een tandje erbij in de voorlichtingscampagne.

No-dealbrexit

"Het is begrijpelijk dat nog niet iedereen is voorbereid op brexit want het is nog steeds niet helemaal duidelijk wanneer de brexit precies plaatsvindt", zegt minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken. "Een no-dealbrexit op 31 oktober is echter nog steeds een reële mogelijkheid."

En dus zijn er vanaf vandaag nieuwe hulpmiddelen waarmee ondernemers en zorginstellingen zich op de brexit kunnen voorbereiden. Doel is om ondernemers te wijzen op mogelijke blinde vlekken in hun voorbereiding of om nog eens kritisch te laten kijken of ze wel 'brexitproof' zijn.

Brexit-moeheid

Die extra hulpmiddelen zijn ook bedoeld om 'brexit-moeheid' tegen te gaan. Sinds de Britten in een referendum stemden voor het vertrek uit de EU, is ook al ruim 3 jaar verstreken en is de deadline waarop er een akkoord zou moeten zijn al twee keer verschoven.

Ook het inmiddels beroemde brexitmonster is weer van stal gehaald. In een speciaal magazine figureert een gekneveld of ingepakt monster op foto's van ondernemers die al wél voorbereid zijn.


Ook bij PostNL is het brexitmonster onschadelijk gemaakt. Beeld © Ministerie van Buitenlandse Zaken

© https://www.rtlz.nl/algem(...)nster-blinde-vlekken
Allen,

We kunnen er bijna massaal straks niet omheen, de op handen zijnde Brexit!

Over de brexit was in Den Haag, maar evenzo op de wervelende Amsterdamse Zuidas halverwege vorige week het steeds terugkerende onderwerp c_/, waarna in één van de dichts bijzijnde pubs nog werd nagebabbeld *) over alle verdere successen die het met zich mee kan brengen. :9~
Het is bekend dat verschillende bedrijven in een toenemende mate 'domicilie' zullen gaan kiezen in Nederland *), waardoor de 'geboorte' van een mogelijk nieuw handelscentrum binnen de EU misschien bewaarheid wordt.

Wat zal ik zeggen? Het uitgaan van deze serieuze waarschuwing richting diverse ondernemers in NL uit de mond van niemand minder dan minister Blok (VVD), is van groot belang ter voorbereiding zodat men bedrijfshalve niet voor onaangename en onnodige verrassingen zal komen te staan. :s) :s) :s) |:( :X :N
Het symbolische 'brexitmonster' }) probeert onverhoopt alles in het honderd te laten lopen. Derhalve wil men van hoger af voor deze bedrijven garant staan alles goed en wel te laten verlopen. B:)B

Enfin, reeds genoemde 15 procent behelst slechts een kleine minderheid van alle bedrijven die ons land rijk is. Maar evengoed bewijzen deze ondernemers met hun aandeel de huidig florerende economie :Y) in ons land een dienst. *) Ongeacht alle voorzorgen in de opmaat naar een gebeurtenis die ongetwijfeld geschiedenis zal schrijven, zouden sommige ondernemers belangrijke stappen over het hoofd kunnen zien. Adders onder het gras liggen te allen tijde op de loer. :|W
Derhalve wil men wil iedereen klaarstomen om goed beslagen ten ijs te komen als de tijd daar is, én het liefst voor een gezonde volle honderd procent.

In politiek Den Haag, Amsterdam en mijn stad Haarlem *), waar het goede leven voor de onzen welig tiert :Y) :9, bestaat sinds jaar en dag een prima organisatie die gericht is op het reilen en zeilen van klein-, midden- en groot bedrijven. Het plaatselijke bankwezen speelt daarbij niet zelden een belangrijke rol mee. *)
Hierbij staat men in de hogere kringen geheel garant voor een goede overgang voor onze bedrijven na de brexit. Ambtshalve, maar evenzo in de bankensector, ziet men uiteraard hierop toe. :s) :s) :s)

Maar goed. ''Nieuwe hulpmiddelen, die het 'brexitmonster' voor sommigen alsnog moeten uitschakelen, zullen op de valreep 'cruciale gaten' dichten bij een klein percentage ondernemers die nog niet geheel 'brexitproof' zijn. o|O
Een zogeheten 'brexitmoeheid' :O die intussen flink gestalte heeft gekregen na ca drie jaar 'brexitdreiging' :o noopt inderdaad tot een goede voorlichtingscampagne'', aldus goed ingelichte bronnen op de Zuidas. *)
Met een nieuwe werkweek voor de boeg, liggen thans goede adviezen klaar teneinde de passage van Brexit straks (misschien ook voor u) tot een algemeen maatschappelijk succes te laten leiden, en daar duimen wij voor. 14.gif

Rest mij nog u een fijne zondagavond toe te wensen!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 september 2019 @ 18:08:08 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189180070
Hopelijk komt de Brexit snel. De onzekerheid waarin we nu zitten is niet goed.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 29 september 2019 @ 18:23:03 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_189180268
Hmm, dat is langzamerhand wel zo praktisch inderdaad.

En hopen dan maar dat het voor het genoemde percentage, alsook anderen, op termijn net zo goed zal uitpakken als wij denken.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_189181109
Ik vind het monster er wel lief uitzien eigenlijk, haast zielig om hem vast te binden. ;(
  PR/Manusje van alles zondag 29 september 2019 @ 20:27:13 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189182411
Als wij nou een gunstig verdrag met die lui sluiten. Kunnen wij er nog een paar euro aan verdienen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_189182748
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind het monster er wel lief uitzien eigenlijk, haast zielig om hem vast te binden. ;(
Wie weet wat ze er verder dan mee doen.. O-)
dag
  zondag 29 september 2019 @ 22:31:52 #7
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_189184911
Ehm, heren, ik denk dat het een en ander in letterlijke zin wel los zal lopen. Wij in elk geval zien de brexit vol vertrouwen tegemoet.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_189184988
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als wij nou een gunstig verdrag met die lui sluiten. Kunnen wij er nog een paar euro aan verdienen.
Echt he..
pi_189185032
Mensen die Stef Blok nog steeds serieus nemen. :')


Wat een kaolo boeler is die man toch. :D
  zondag 29 september 2019 @ 22:59:49 #10
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189185221
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:43 schreef Mariss94 het volgende:
Mensen die Stef Blok nog steeds serieus nemen. :')


Wat een kaolo boeler is die man toch. :D
Hij was gewoon eerlijk. Ik kan dat wel waarderen.
pi_189185339
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hij was gewoon eerlijk. Ik kan dat wel waarderen.
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 22:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hij was gewoon eerlijk. Ik kan dat wel waarderen.
Als je Suriname een aantal eeuwen hebt gekoloniseerd. West-Afrikanen hebt geïmporteerd om te werken in Su op suiker- en katoenplantages, “contractarbeiders” hebt gehaald van India, Indonesië, China etc., moet je niet gaan lopen zeiken over een mislukte multiculturele samenleving.

De overheersers hebben toch zelf gezorgd voor al die verschillende mensen? Om te werken in Su, omdat ze zelf te beroerd waren om van die dikke, witte kankerreet af te komen.

Dus sluit je mond, “Jelle”. Of moet ik zeggen Soufian, Brahim, Mohamed, Ismael, Reda, etc.

Want je bent een mocro, no? Smerige viezerik dat je er rondloopt.
  zondag 29 september 2019 @ 23:10:23 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189185359
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:08 schreef Mariss94 het volgende:

[..]

[..]

Als je Suriname een aantal eeuwen hebt gekoloniseerd. West-Afrikanen hebt geïmporteerd om te werken in Su op suiker- en katoenplantages, “contractarbeiders” hebt gehaald van India, Indonesië, China etc., moet je niet gaan lopen zeiken over een mislukte multiculturele samenleving.

De overheersers hebben toch zelf gezorgd voor al die verschillende mensen? Om te werken in Su, omdat ze zelf te beroerd waren om van die dikke, witte kankerreet af te komen.

Dus sluit je mond, “Jelle”. Of moet ik zeggen Soufian, Brahim, Mohamed, Ismael, Reda, etc.

Want je bent een mocro, no? Smerige viezerik dat je er rondloopt.
Wat een heftige reactie. Het is laat en ik ben moe. Volgende keer spreken we elkaar wel als ik wat energierijker in het leven sta.
pi_189185523
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:10 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat een heftige reactie. Het is laat en ik ben moe. Volgende keer spreken we elkaar wel als ik wat energierijker in het leven sta.
Klopt. :)

Als het om Stef Blok gaat, reageer ik inderdaad heftig. Want die man is giftig.

Tot volgende keer, Karim. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')