abonnement Unibet Coolblue
pi_189179702
Mijn ouders hebben (al jaar of 10-15 schat ik) een hifi systeem met dvd-cd-speler en radio in 1. De radio en cdspeler werkt prima.

De dvd speler was aangesloten via een gele rode en zwarte kabel op een auxstekker en die zat in de tv. Er is nu een nieuwe tv, zonder aux maar wel veel hdmi.

Welke kabel heb ik hiervoor nodig? Onder de achterkant van de dvd speler:





De ingangen van de tv:


[ Bericht 7% gewijzigd door kalinhos op 29-09-2019 17:43:43 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189179764
wellicht tulp naar hdmi
pi_189179871
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:43 schreef gepromoveerT het volgende:
wellicht tulp naar hdmi
[ afbeelding ]
Thanks. In welke witte/gele/rode output poorten moet ik m stoppen ?
6 wit, 6 rood en 4 geel :+
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189181200
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:43 schreef gepromoveerT het volgende:
wellicht tulp naar hdmi
[ afbeelding ]
Dat soort kabels zijn totaal zinloos.
So we just called him Fred too
pi_189181285
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 17:38 schreef kalinhos het volgende:
De ingangen van de tv:
[ afbeelding ]
Zit gewoon aux op...
Kijk maar eens goed in de handleiding, kabeltje wat je nodig hebt zit in de doos
So we just called him Fred too
pi_189181317
Een optische kabel heb je nodig. Google maar eens. Heel vreemd ding is dat.
Ik was hier...
pi_189181492
Tussen alle bullshit is dit het enige goede antwoord:
quote:
Op zondag 29 september 2019 19:37 schreef Cothen het volgende:

Zit gewoon aux op...
Kijk maar eens goed in de handleiding, kabeltje wat je nodig hebt zit in de doos
Voor de duidelijkheid; da's de aansluiting naast de tekst 'HDMI'.
pi_189197383
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:37 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zit gewoon aux op...
Kijk maar eens goed in de handleiding, kabeltje wat je nodig hebt zit in de doos
Nou nee, dat is zo te zien een component ingang (geen composiet). Die ingang is niet bruikbaar tenzij de DVD speler een component uitgang heeft, maar die zie ik niet op de foto's van TS.
pi_189199525
Ik zie nu pas dat ik AUX heb getypt waar ik SCART bedoel. :@
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 30 september 2019 @ 22:14:49 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189199590
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:32 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat soort kabels zijn totaal zinloos.
Hoezo? Halverwege die kabel komt het signaal in een identiteitscrisis en wordt het ineens van analoog digitaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 02:53:10 #11
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_189202130
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:39 schreef Nismo91 het volgende:
Een optische kabel heb je nodig. Google maar eens. Heel vreemd ding is dat.
Deze dus:


Audio 1 in

en de eerste onder de USB stick



De stekkertjes lijken verschillend, maar dat is niet zo. de bovenste is ouder en gebruikt een plugje wat je eruit haalt, terwijl de tv een modernere variant gebruikt met een klepje dat in de aansluiting verdwijnt. Slechts 1 simpel kabeltje. die precies doet wat jij wilt. Audio transporteren.
pi_189202182
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 02:53 schreef versterker het volgende:

Slechts één simpel kabeltje dat precies doet wat jij wilt. Audio transporteren.
Nee. TS vraagt hoe hij DVD's af kan spelen op de TV, niet hoe hij het geluid van de TV weer kan geven via de versterker.

Hij lijkt in de veronderstelling te verkeren dat hij een (analoge) video uitgang van de HiFi set annex DVD speler aan kan sluiten op een HDMI ingang van de TV, maar dat gaat uiteraard niet werken.
pi_189204452
Nog een gratis pro tip: verwissel in godsnaam die plastic coax stekker, want dat is me een partij troep. En ga dan gelijk je kabels effe nakijken of dat niet van dat gare bouwmarkt spul is (ik denk namelijk van wel).
pi_189207276
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:13 schreef Saekerhett het volgende:
Nog een gratis pro tip: verwissel in godsnaam die plastic coax stekker, want dat is me een partij troep. En ga dan gelijk je kabels effe nakijken of dat niet van dat gare bouwmarkt spul is (ik denk namelijk van wel).
Die stekker komt van Ziggo. Alle andere kabels zijn origineel.

Maargoed, als kinderen p oberen we onze ouders al jaren over te laten gaan op digitaal maar dat willen ze niet.

Ze willen voor de kleinkinderen gewoon nog eens een dvdtje opzetten vandaar dit topic. Ipv de scart-aansluiting moet ik dus iets anders hebben
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189209442
quote:
Eindelijk een juist advies. Op de beroerde foto's van TS kon ik niet zien dat de component ingang op de Samsung TV ook meteen een composiet ingang is. Op de foto's van Online Kabelshop is dat wel duidelijk.

@TS: laat je ouders a.u.b. een moderne Blu-ray speler kopen die je via HDMI aan kunt sluiten (daarop zijn ook gewone DVD's prima af te spelen). Een composiet aansluiting zoals ze tot nu toe gebruikten met de oude TV en zoals je die nu ook weer wil gaan realiseren met de nieuwe TV geeft de slechtste beeldkwaliteit. Dat is echt niet meer van deze tijd. Met een Blu-ray speler met ingebouwde upscaler voor DVD's daarentegen kunnen 'gewone' DVD's ook op een hedendaagse full HD of 4K HDTV een heel acceptabele beeldkwaliteit leveren.
pi_189211046
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:01 schreef kalinhos het volgende:
Maargoed, als kinderen p oberen we onze ouders al jaren over te laten gaan op digitaal maar dat willen ze niet.
Wat? Ziggo zit in de laatste fase van het uitfaseren van analoge tv en jouw ouders willen niet over op digitaal? Wtf? Wat is daar in godsnaam de reden van?
pi_189212712
Btw die kleinkinderen starten waarschijnlijk in notime embedded YouTube app en peppa pig op.
.
pi_189232085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:10 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat? Ziggo zit in de laatste fase van het uitfaseren van analoge tv en jouw ouders willen niet over op digitaal? Wtf? Wat is daar in godsnaam de reden van?
Ziggo heeft hun analoge signaal vervangen door digitaal inderdaad, maar wel gewoon via de witte kabel. Dus geen extra kastje erbij.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189232157
quote:
Deze zou dus onderaan de tv erin moeten en klaar is kees?

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189233682
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ziggo heeft hun analoge signaal vervangen door digitaal inderdaad, maar wel gewoon via de witte kabel. Dus geen extra kastje erbij.
Ik zie op je foto's geen CI+ module. Je realiseert je wel dat je zonder zo'n module via de ingebouwde DVB-C tuner alleen NPO1, NPO2, NPO3 en Ziggo Sport in HD kunt bekijken en alle overige zenders uit het basispakket uitsluitend in SD?

Het is duidelijk dat jij of je ouders geen f*ck geven om beeldkwaliteit omdat je met composiet video wil blijven knoeien voor DVD, maar dan stelt zich wel de vraag waarom je ouders überhaupt een nieuwe (HD)TV kopen. Dan kun je net zo goed een TV bij de kringloop halen.
pi_189233858
Afschuwelijk om aan te zien deze setup :r
pi_189240589
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nou nee, dat is zo te zien een component ingang (geen composiet). Die ingang is niet bruikbaar tenzij de DVD speler een component uitgang heeft, maar die zie ik niet op de foto's van TS.
Kijk eens goed naar die groene aansluiting...
So we just called him Fred too
pi_189240821
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik zie op je foto's geen CI+ module. Je realiseert je wel dat je zonder zo'n module via de ingebouwde DVB-C tuner alleen NPO1, NPO2, NPO3 en Ziggo Sport in HD kunt bekijken en alle overige zenders uit het basispakket uitsluitend in SD?

Het is duidelijk dat jij of je ouders geen f*ck geven om beeldkwaliteit omdat je met composiet video wil blijven knoeien voor DVD, maar dan stelt zich wel de vraag waarom je ouders überhaupt een nieuwe (HD)TV kopen. Dan kun je net zo goed een TV bij de kringloop halen.
Ze hebben de tv gekregen van mn zus, die een nieuwe oor zichzelf kocht. Ben je ook weer op de hoogte.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189242326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:26 schreef Cothen het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar die groene aansluiting...
Je loopt achter de feiten aan, wel het hele topic lezen voordat je reageert. Ik kon op de eerste foto van TS niet zien dat de component ingang van de TV tevens dienst kan doen als composiet ingang, zie deze post van mij.
pi_189249926
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:00 schreef Riparius het volgende:
Je loopt achter de feiten aan, wel het hele topic lezen voordat je reageert. Ik kon op de eerste foto van TS niet zien dat de component ingang van de TV tevens dienst kan doen als composiet ingang, zie deze post van mij.
Reageer dan ook pas als je de foto's goed kan zien of vraag dan om betere foto's ipv de betweter uit te hangen :N
So we just called him Fred too
pi_189321406
quote:
Als ik deze koop, welke poorten van de dvd speler moet ik dan gebruiken?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189324863
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Als ik deze koop, welke poorten van de dvd speler moet ik dan gebruiken?
Precies dezelfde als die je gebruikte toen de DVD speler nog op de oude TV was aangesloten. Je kunt ook dezelfde kabel gebruiken die je bij de oude TV gebruikte, alleen de SCART adapter gebruik je niet meer. Je gebruikt dus slechts drie tulpaansluitingen. Van de vijf tulpstekkers van de nog aan te schaffen adapterkabel blijven de rode en de blauwe tulp (in dezelfde bundel) ongebruikt.
pi_189326559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:20 schreef Riparius het volgende:

[..]

Precies dezelfde als die je gebruikte toen de DVD speler nog op de oude TV was aangesloten. Je kunt ook dezelfde kabel gebruiken die je bij de oude TV gebruikte, alleen de SCART adapter gebruik je niet meer. Je gebruikt dus slechts drie tulpaansluitingen. Van de vijf tulpstekkers van de nog aan te schaffen adapterkabel blijven de rode en de blauwe tulp (in dezelfde bundel) ongebruikt.
Had ik geweten in welke poorten ze destijds zaten had ik het niet gevraagd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189326613
- hoeft niet -

[ Bericht 75% gewijzigd door Faux. op 08-10-2019 09:53:50 ]
pi_189328994
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Als ik deze koop, welke poorten van de dvd speler moet ik dan gebruiken?
Alleen geel rood wit van de video aansluiting lijkt me.
.
pi_189348002
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Als ik deze koop, welke poorten van de dvd speler moet ik dan gebruiken?
Zet de TV op de goede ingang, zet een film aan.

Wissel de gele stekker tussen de verschillende "out" aansluitingen tot dat je beeld hebt.
Wissel de rode stekker tussen de verschillende "out" aansluitingen tot dat je geluid hebt uit de tv.
Sluit de witte vervolgens aan op de rode die je net aangesloten hebt.
So we just called him Fred too
pi_189708231
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:43 schreef gepromoveerT het volgende:
wellicht tulp naar hdmi
[ afbeelding ]


https://www.bol.com/nl/p/(...)0NmWEbEaAtnVEALw_wcB
k heb uiteindelijk deze gekocht en het werkt. Dank B-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')