abonnement Unibet Coolblue
pi_189173910
quote:
'Nederland heeft de drugsmaffia niet meer onder controle'

Dat schreven hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en journalist Jan Tromp eind vorige maand in een ontluisterend rapport. De moord op advocaat Derk Wiersum bevestigt die stelling alleen maar. De Volkskrant vroeg schrijver en maffia-expert Roberto Saviano (40) naar zijn mening. "De maffia in Amsterdam is erger dan in Napels," zegt hij.

Nederland erger dan Napels
Saviano schreef het boek Gomorra over de Italiaanse Camorra en wordt sindsdien 24 uur per dag bewaakt. Hij publiceerde nog meer werk over drugshandel en maffia en geldt als top-expert op dit gebied. "Als je mij vraagt wat de meest corrupte plekken zijn die ik in mijn leven ben tegengekomen, antwoord ik niet Napels of Lagos, maar: Londen en Amsterdam," begint hij. "En daarmee bedoel ik geen corruptie op straatniveau. Bij jullie zijn niet de politici of de agenten corrupt, zoals in Napels of Lagos. Ik heb het over het systeem. En dan vooral jullie financiële systeem. Het klopt dat de meeste criminaliteit op straat Marokkaans, Italiaans, Servisch of Russisch is, maar vergis je niet: het witwassen is allemaal Nederlands."

Belastingparadijs
Nederland kon een paradijs worden voor drugshandel door de handig gelegen Rotterdamse haven en de nauwe banden met de Nederlandse Antillen, waardoor cocaïnehandel eenvoudig is. Maar vooral door het financiële systeem, dat 'een bepaalde fiscale schaduw biedt waarin criminelen goed kunnen gedijen'. Denk daarbij vooral aan de vele brievenbusfirma's en de ingewikkelde, maar toegestane belastingconstructies, waardoor drugsgeld makkelijk wit te wassen is. "Als ik de Nederlandse premier tegenover me zou hebben en hij zou mij vragen hoe jullie criminele probleem is op te lossen, zou ik hem als eerste zeggen: doe wat aan je rol als belastingparadijs", zegt Saviano tegen de krant.

Hij beaamt dat Amsterdam geen Napels is in de zin dat er veel openlijk geweld is. "Maar op een ander, hoger niveau is Amsterdam veel belangrijker dan Napels. Er zijn clans aanwezig uit de hele wereld, want Nederland is een van de belangrijkste doorvoerhavens. Zij weten: wie Nederland in handen heeft, heeft een van de slagaders van de wereldwijde drugsmarkt in handen."

Gedoogbeleid is slecht
Saviano hekelt het Nederlandse drugsbeleid. "Wat zeker niet heeft geholpen, is jullie gedoogbeleid, dat in feite neerkomt op een afwezigheid van regels. Daardoor zijn er de afgelopen decennia talloze clans naar Amsterdam getrokken - Serviërs, Russen, de 'ndrangheta, maar bijvoorbeeld ook Napolitanen die naar Nederland kwamen om hasj te kopen en door te smokkelen naar Italië. Hetzelfde geldt voor de mocromaffia. Die zijn ook relatief klein begonnen met hasj, waarna ze zich gaandeweg met andere middelen zijn gaan bezighouden."

Het is niet de schuld van Marokkanen
Waarom er niet net als in Italië strenge maatregelen zijn genomen tegen de maffia? "Omdat er in Nederland nog nooit een journalist is vermoord door de maffia, omdat er nog nooit een rechter is vermoord door de maffia. Omdat er in Nederland nog nooit echte sociale problemen zijn ontstaan door de maffia. Bovendien blijven jullie beweren dat dit soort geweldsuitbarstingen de schuld is van Marokkanen, Russen of Italianen die toevallig actief zijn in Nederland. Maar zo werkt het niet. Ze zijn hier allemaal actief omdat het Nederlandse systeem zo gunstig voor ze is. Ze zijn hier omdat jullie dat toelaten."
Ja dit wisten we allemaal, maar er wordt al jaren niets aan gedaan. "Wir haben es nicht gewusst"

[ Bericht 36% gewijzigd door Frutsel op 30-09-2019 09:41:11 (geen volkskant aub) ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_189174341
Misschien moeten politiek/media zich hier eens wat meer op gaan richten, dan op incidenten met overlastgevende jongeren met een migratieachtergrond.
pi_189175269
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten politiek/media zich hier eens wat meer op gaan richten, dan op incidenten met overlastgevende jongeren met een migratieachtergrond.
De media bestaat uit sporters, die hun sportprestaties breed uitgemeten in de kranten en tv willen zien, de rest interesseert hen niet. Van de media hoeft men dus geen zinnige bijdrages te verwachten.
pi_189178704
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten politiek/media zich hier eens wat meer op gaan richten, dan op incidenten met overlastgevende jongeren met een migratieachtergrond.
De mocrotjes of straat hebben juist het zichtbare effect.

En waarom de aandacht afleiden van dat stelletje distriminatoire respectloze onaangepaste tuig zonder fatsoen wat alleen wakker wordt voor 'allah'?

... Owja, omdat het jou beter uit komt.

Om te kokhalzen hammetje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189179016
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten politiek/media zich hier eens wat meer op gaan richten, dan op incidenten met overlastgevende jongeren met een migratieachtergrond.
De politiek richt zich op geen van beiden. Mensen in de bijstand, die komen onder een vergrootglas. De media doet al niks anders dan zich richten op de maffia in Nederland.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 september 2019 @ 20:54:47 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189183046
Je haalt de maffia een hoop wind uit de zeilen door drugs te legaliseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189183087
De loep ligt juist op de hardwerkende jan modaal, die steeds verder uitgeknepen wordt
pi_189183847
Mooi dat Turken niet tussen die criminelen staan. Zij runnen op een eerlijke manier de supermarktketens. Eerlijk verdient geld smaakt het lekkerst.
  zondag 29 september 2019 @ 21:46:04 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189184101
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten politiek/media zich hier eens wat meer op gaan richten, dan op incidenten met overlastgevende jongeren met een migratieachtergrond.
De mensen in deze business zijn ook allemaal met een migratieachtergrond. In alle ellende behalve grootschalige witteboordencriminaliteit zitten deze jongens.
pi_189184221
Er is meer budget nodig, meer Europese samenwerking en meer globale samenwerking. En meer bewustzijn bij drugsgebruikers waar ze aan bijdragen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 29 september 2019 @ 23:45:09 #12
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_189185766
quote:
16s.gif Op zondag 29 september 2019 21:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Er is meer budget nodig, meer Europese samenwerking en meer globale samenwerking. En meer bewustzijn bij drugsgebruikers waar ze aan bijdragen.
:') Nee, er moet meer bewustzijn komen dat het legaliseren van drugs de enige juiste oplossing is en dat de War On Drugs een verloren zaak is.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_189185833
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 23:45 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

:') Nee, er moet meer bewustzijn komen dat het legaliseren van drugs de enige juiste oplossing is en dat de War On Drugs een verloren zaak is.
Je haalt nu twee zaken door elkaar, de kwestie van legaliseren en consumptie in de huidige situatie.
Ten eerste: drugs is nu illegaal en daarmee draagt consumptie weldegelijk bij aan deze kwestie, dit valt niet te ontkennen.
Ten tweede zal bij het legaliseren van drugs de overgrote export blijven bestaan en waarschijnlijk zelfs toenemen door een nog gunstiger vestigingsklimaat.


De enige manier waarbij legaliseren werkt is wanneer dit globaal gebeurt. Mensen die aankomen met het moet legaal worden wanneer je ze aanspreekt op diens drugsgebruik willen gewoon niet erkennen dat zij bijdragen aan, feit is dat het momenteel illegaal is. Om het te legaliseren valt misschien wat voor te zeggen maar dan zou je dit langs de politieke paden moeten doen zoals met alles, ondanks het verbod consumeren niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189186003
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De mensen in deze business zijn ook allemaal met een migratieachtergrond. In alle ellende behalve grootschalige witteboordencriminaliteit zitten deze jongens.
Onzin. In de coke zitten de allochtonen. XTC de autochtonen.
  maandag 30 september 2019 @ 00:31:34 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189186088
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Misschien moeten politiek/media zich hier eens wat meer op gaan richten, dan op incidenten met overlastgevende jongeren met een migratieachtergrond.
Ik denk juist meer op de geld stromen. Mensen in de portemonnee pakken werkt het beste. Ook het aanpakken van banken is hard nodig die deze geldstromen faciliteren. En ook met zware straffen komen voor deze oppermachtige branche. Die denken met alles weg te komen. En denk dan meer aan langdurige gevangenis straffen dan alleen boetes zoals nu.

Over het aanpakken van wat ze in Amsterdam de top 600 noemen ben ik minder optimistisch. Deze jongeren hebben vaak een psychologisch probleem en of een wereldbeeld waar eigenlijk niets meer aan te doen is ook gezien de omgeving waar deze mensen in verkeren denk ik. En hebben geen enkel respect voor hulpverleners en het (overheid) gezag. Of wie dan ook in een uniform.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 30-09-2019 00:38:38 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 30 september 2019 @ 00:49:45 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189186207
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De mocrotjes of straat hebben juist het zichtbare effect.

En waarom de aandacht afleiden van dat stelletje distriminatoire respectloze onaangepaste tuig zonder fatsoen wat alleen wakker wordt voor 'allah'?

... Owja, omdat het jou beter uit komt.

Om te kokhalzen hammetje.
Ik zou wensen juist voor een strategie wat bekend is als de kop van de slang afhakken dan werkt de rest daar onder ook niet meer. Niet alleen wat ISIS enz aan gaat maar denk ook aan de leiding van de misdaad die miljoenen zo niet miljarden verdienen aan bijvoorbeeld de handel in drugs. Maar zie een land als Nederland zowel extern als intern gezien de softe politiek in dit land daar voor gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189186296
Mwa ja, het witwassen is Nederlands? Naar ik het begrijp kopen ze met name veel grond/vastgoed/bedrijven in Marokko.
pi_189186336
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 01:09 schreef LelijKnap het volgende:
Mwa ja, het witwassen is Nederlands?
Ja, Saviano heeft het over onze dubieuze financiële regelgeving die Nederland tot een belastingparadijs maakt en het traceren van geldstromen vrijwel onmogelijk maakt.
Het zou geen kwaad kunnen als mensen die na het enkel lezen van de kop denken makkelijk te kunnen scoren ook even het hele interview zouden lezen.
pi_189186360
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
De loep ligt juist op de hardwerkende jan modaal, die steeds verder uitgeknepen wordt
Daarom gewoon lekker teren van een uitkering *O*
metal up your ass
  maandag 30 september 2019 @ 01:28:02 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189186374
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 01:24 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Daarom gewoon lekker teren van een uitkering *O*
Ook gij, Brutus?
pi_189186378
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 01:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook gij, Brutus?
Ceasar salade :9~
metal up your ass
pi_189186427
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2019 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je haalt de maffia een hoop wind uit de zeilen door drugs te legaliseren.
Ik zat hier al op te wachten _O-
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 30 september 2019 @ 01:41:55 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189186444
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2019 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je haalt de maffia een hoop wind uit de zeilen door drugs te legaliseren.
De meeste drugs die Nederland binnen komt is bestemd voor een groot deel voor de landen buiten Nederland. Dus niet. Tenzij drugs wereldwijd legaal gaan worden wat niet gaat gebeuren voorlopig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189186679
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 01:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

De meeste drugs die Nederland binnen komt is bestemd voor een groot deel voor de landen buiten Nederland. Dus niet. Tenzij drugs wereldwijd legaal gaan worden wat niet gaat gebeuren voorlopig.
Ja, voor de ons omringende landen, en dat is geen enkel probleem. De drugs die hier binnenkomen, zijn bestemt voor de Europese markt, en zodra ze eenmaal in het circuit zitten zijn ze niet meer te achterhalen. Europa is een grote gatenkaas.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 30 september 2019 @ 04:37:09 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189186683
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 04:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, voor de ons omringende landen, en dat is geen enkel probleem. De drugs die hier binnenkomen, zijn bestemt voor de Europese markt, en zodra ze eenmaal in het circuit zitten zijn ze niet meer te achterhalen. Europa is een grote gatenkaas.
Daar is denk ik ook geen sluitende oplossing voor denk ik zo. Je kan niet elke container controleren. Maar Nederland kan wel wat doen aan de geldstromen die via Nederland lopen. En beter controleren op bijvoorbeeld verdachte transacties. En het contant afrekenen boven de bijvoorbeeld 5000 euro verbieden in bijvoorbeeld de PC hooft straat in Amsterdam en zo kan je wel doorgaan.

En hoe zo is de doorvoer naar andere landen geen probleem? Dat veroorzaakt hier corruptie en dergelijke. En deze criminelen pakken nu zelfs de rechterlijke macht aan. Nu een advocaat. Straks een rechter of een officier van justitie wellicht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')