abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189173065
Gewapende tieners op weg naar rivalen gepakt
Al langer ’onenigheid’ tussen Rotterdamse jongeren
quote:
ROTTERDAM - Negen jongeren die vermoedelijk een ruzie met een rivaliserende groep jongeren wilden uitvechten, zijn in de nacht van zaterdag op zondag in en rond een tram in Rotterdam aangehouden. Meerdere tieners hadden messen bij zich, meldt de politie. Volgens de politie is er al geruime tijd sprake van „onenigheid” tussen jongeren uit de wijk Charlois en het stadsdeel IJsselmonde.

quote:
De politie kreeg zaterdag rond 23.00 uur informatie binnen dat sprake was van een op handen zijnde „confrontatie” op de Verboomstraat in de wijk waarbij tientallen jongeren waren betrokken. In een RET-tram werd een grote groep jongeren gespot, waarop de tram werd stilgezet.

Alle aanwezige jongeren werden gecontroleerd op wapenbezit. Twee 16-jarigen bleken een mes of steekwapen bij zich te hebben. Zij zijn aangehouden. Zeven anderen werden opgepakt omdat ze zich niet konden legitimeren. Inmiddels weet de politie wie ze zijn; het gaat om tieners van 15 tot en met 17 jaar. Onder stoelen en banken in de tram en op straat werden nog eens zeven messen aangetroffen. Op basis van camerabeelden uit de tram denkt de politie de wapens te kunnen koppelen aan de opgepakte jongeren.

De twee 16-jarigen zitten nog vast, de andere verdachten zijn in de loop van de nacht weer vrijgelaten.

Escalatie voorkomen
Vanwege de problemen tussen de jongeren uit Charlois en IJsselmonde hebben het Openbaar Ministerie, de gemeente en de politie al eerder ingegrepen. Zo zijn er gesprekken geweest met jongeren en hun ouders „om te voorkomen dat er een escalatie plaatsvindt waarbij situaties ontstaan die niemand wil.” Volgens de politie vraagt het incident van dit weekend om „verdere analyse en verdieping in deze problematiek.”

Daarbij geeft een politiewoordvoerder aan dat de gevonden wapens reguliere keukenmessen zijn, die voor 99 cent bij de Action kunnen worden gekocht. „Daar maken we ons wel zorgen om, dat voor heel weinig geld zo’n scherp en gevaarlijk wapen kan worden gekocht.”
Bron: De Telegraaf
==============================================
Nou ben ik niet bekend met Rotterdam, maar wat zijn dat voor groepen?
(Jongeren uit de wijk Charlois en het stadsdeel IJsselmonde.)
  Spellchecker zondag 29 september 2019 @ 12:45:12 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189173107
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:45 schreef maily het volgende:
Geef ze een weiland.

Het heerst ook in België

Haantjesgedrag?
Het zal wel een bepaalde spanning geven! Net als met voetbal!
  zondag 29 september 2019 @ 12:49:53 #4
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_189173154
De politie die zich zorgen maakt over messen van 99cent :') :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_189173184
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:49 schreef Maikuuul het volgende:
De politie die zich zorgen maakt over messen van 99cent :') :')
Zijn wel goede messen voor het geld! Steekt wel lekker! :')
  zondag 29 september 2019 @ 12:53:49 #6
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189173232
Allemaal Quincies wat ik tot nu toe op foto's kan zien.

We hadden best een leuk land eigenlijk. Waarom moesten er eigenlijk andere mensen bij komen?
pi_189173788
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:49 schreef Maikuuul het volgende:
De politie die zich zorgen maakt over messen van 99cent :') :')
Dat komt door de inflatie, vroeger bewapende een eckte G zich voor 50 Cent.
  zondag 29 september 2019 @ 13:19:08 #8
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_189173825
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zijn wel goede messen voor het geld! Steekt wel lekker! :')
Het is wachten op de Scherpemesbelasting. Het geld zal worden ingezet om steekincidentgewonden bij te staan. Of gewoon om nog meer steekmensen ons keurige land binnen te laten O+

Toch typisch dat dit vaker voorkomt sinds de sterke stijging van mensen uit Afrika/M-O. Een echte verrijking
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_189174089
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:53 schreef Eendenkooi het volgende:
Allemaal Quincies wat ik tot nu toe op foto's kan zien.

We hadden best een leuk land eigenlijk. Waarom moesten er eigenlijk andere mensen bij komen?
Het gaf de gutmensch een goed gevoel, en dat is belangrijk.
  zondag 29 september 2019 @ 13:52:29 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_189174616
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 13:19 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Het is wachten op de Scherpemesbelasting. Het geld zal worden ingezet om steekincidentgewonden bij te staan. Of gewoon om nog meer steekmensen ons keurige land binnen te laten O+

Toch typisch dat dit vaker voorkomt sinds de sterke stijging van mensen uit Afrika/M-O. Een echte verrijking
Sinds begin jaren 70?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 29 september 2019 @ 13:53:45 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_189174643
quote:
11s.gif Op zondag 29 september 2019 12:44 schreef Bocaj het volgende:
Nou ben ik niet bekend met Rotterdam, maar wat zijn dat voor groepen?
(Jongeren uit de wijk Charlois en het stadsdeel IJsselmonde.)
Paupers. Denk Bijlmerflats. Daar staan Charlois en Ijsselmonde vol mee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 29 september 2019 @ 14:04:11 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189174968
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Paupers. Denk Bijlmerflats. Daar staan Charlois en Ijsselmonde vol mee.
Cultureel marxisme is jou ook niet vreemd. Het is een grove belediging richting de zwakkeren in de samenleving dat deze door links altijd op een hoop worden gegooid met allochtoon tuig. Alsof die parameter de enige verklaring zou zijn.
pi_189175298
Tuig van de richel :{
  zondag 29 september 2019 @ 14:20:11 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_189175300
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Cultureel marxisme is jou ook niet vreemd. Het is een grove belediging richting de zwakkeren in de samenleving dat deze door links altijd op een hoop worden gegooid met allochtoon tuig. Alsof die parameter de enige verklaring zou zijn.
1. Ik ben niet links, vandaar dat ik ook geen moeite heb de zwakkeren in de samenleving op een hoop te gooien.
2. Je weet dat Charlois en IJsselmonde de wijken rond het Feyenoord stadion zijn? De Nederlandse zwakkeren in de samenleving aldaar is het inderdaad volkomen vreemd om op afspraak een potje te gaan knokken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189175361
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:52 schreef speknek het volgende:
Toch typisch dat dit vaker voorkomt sinds de sterke stijging van mensen uit Afrika/M-O. Een echte verrijking
Sinds de opkomst van een hip hop genre wat nog niet zo oud is waarbij groepen elkaar online belachelijk maken en erger is er een toename in steekincidenten merkbaar meen ik, was laatst bij de nieuwe maan nog een item over.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 29 september 2019 @ 14:38:49 #16
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189175639
quote:
11s.gif Op zondag 29 september 2019 12:44 schreef Bocaj het volgende:
Zo zijn er gesprekken geweest met jongeren en hun ouders „om te voorkomen dat er een escalatie plaatsvindt
Ja dat heeft dan ook lekker geholpen _O-
  zondag 29 september 2019 @ 14:52:46 #17
484638 uitstelgedrag
Niet aan het soggen
pi_189175955
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:20 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Ik ben niet links, vandaar dat ik ook geen moeite heb de zwakkeren in de samenleving op een hoop te gooien.
2. Je weet dat Charlois en IJsselmonde de wijken rond het Feyenoord stadion zijn? De Nederlandse zwakkeren in de samenleving aldaar is het inderdaad volkomen vreemd om op afspraak een potje te gaan knokken.
Ik mag hopen dat je trollt en ik teveel hap :')

Je komt duidelijk niet uit Rotterdam :') Rond De Kuip staan niet zulke bijlmerflats, dat zijn voornamelijk rijtjeshuizen of kleine portiekwoningen. En de wijken daar omheen heten daar geen IJsselmonde en Charlois.

In de meeste 'bijlmerflats' op Zuid wonen vaak bejaarden. En men doet alsof Rotterdam-Zuid het afvoerputje van de regio is, maar dat is het al jaren niet meer.
pi_189176742
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 14:20 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Ik ben niet links, vandaar dat ik ook geen moeite heb de zwakkeren in de samenleving op een hoop te gooien.
2. Je weet dat Charlois en IJsselmonde de wijken rond het Feyenoord stadion zijn? De Nederlandse zwakkeren in de samenleving aldaar is het inderdaad volkomen vreemd om op afspraak een potje te gaan knokken.
Ik weet dat Charlois geen wijk rond het feyenoordstadion is en bijlmerflats staan er al helemaal niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189177232
Tokkieplaats Bloemendaal doet er een schepje bovenop.

mickvanwely twitterde op zondag 29-09-2019 om 15:51:05 Zes personen aangehouden na steekpartij op station Bloemendaal. Slechts 14 jaar.. https://t.co/Vw8THFkoFO via @hdhaarlem reageer retweet
pi_189177500
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 12:49 schreef Maikuuul het volgende:
De politie die zich zorgen maakt over messen van 99cent :') :')
Straks komt Grapperhaus alle keukenprinsjes en prinsesjes inwrijven dat zij schuldig zijn aan deze criminaliteitsgolf en ondermijning. Na de snuifschaamte nu de kokkerelschaamte.

Met falend beleid heeft het niks van doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189178654
Echt benieuwd naar hun nationaliteit, vast allemaal Nederlanders met blond haar :+
pi_189178790
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:49 schreef StephanL het volgende:
Echt benieuwd naar hun nationaliteit, vast allemaal Nederlanders met blond haar :+
Allemaal allochtoon. Anders had het wel in de media vermeld staan nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 29 september 2019 @ 16:57:42 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_189178870
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2019 14:52 schreef uitstelgedrag het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je trollt en ik teveel hap :')

Je komt duidelijk niet uit Rotterdam :') Rond De Kuip staan niet zulke bijlmerflats, dat zijn voornamelijk rijtjeshuizen of kleine portiekwoningen. En de wijken daar omheen heten daar geen IJsselmonde en Charlois.

In de meeste 'bijlmerflats' op Zuid wonen vaak bejaarden. En men doet alsof Rotterdam-Zuid het afvoerputje van de regio is, maar dat is het al jaren niet meer.
Okay Charlois is inderdaad een wijkje verder, en staat bekend als een van de armste plekken van Rotjeknor, maar de Kuip staat *in* IJsselmonde, en geen Bijlmerflats, mwah.

https://maps.app.goo.gl/1tdvdWzAFEhPYxzn7
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 29 september 2019 @ 17:35:11 #24
484638 uitstelgedrag
Niet aan het soggen
pi_189179654
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 16:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay Charlois is inderdaad een wijkje verder, en staat bekend als een van de armste plekken van Rotjeknor, maar de Kuip staat *in* IJsselmonde, en geen Bijlmerflats, mwah.

https://maps.app.goo.gl/1tdvdWzAFEhPYxzn7
Oh hemeltje, 2 hele bijlmerflats. IJsselmonde is btw een deelgemeente en is veel groter dan het gebied rond de kuip. De Kuip mag feitelijk wel in IJsselmonde liggen, maar eromheen liggen meer wijken en die zijn nog iets dichterbij ook.
pi_189182110
Als ze elkaar afmaken prima.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')