abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189200163
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

I’ll say! Nu zelfs Sjaak het een belachelijke rode kaart blijkt te vinden...
Moet hij weten.
pi_189201050
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 22:40 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Moet hij weten.
Hey Bronson_.
pi_189201328
quote:
Toen Mauro Júnior op 14-jarige leeftijd een oefenstage bij PSV mocht afwerken, wist hij toen hij in Eindhoven arriveerde meteen dat hij daar wilde voetballen. "Ik was meteen verliefd op de Herdgang, het oefencomplex van PSV. Hier lag mijn droom", aldus Mauro in gesprek met TC Tubantia. "Ik wilde zoals mijn held worden, de Braziliaanse Ronaldo. En Romario. Dat wil ik nog steeds, maar ik weet inmiddels hoe moeilijk dat is."

Hij kwam zonder familie naar Eindhoven toe. "Ik had alleen mijn agent bij me", zo geeft hij aan. "Maar op de Herdgang werd ik meteen opgevangen door de mensen die er werken. Zij lieten me er thuis voelen. Ik ben een paar weken gebleven en wist daarna zeker: hier wil ik spelen."

Onder Phillip Cocu kwam hij nog regelmatig aan spelen toe, maar na de komst van Mark van Bommel speelde hij nog nauwelijks. "Ik paste niet in het systeem, denk ik. We hebben er weleens met elkaar over gesproken, maar ik vind dat privé", zegt hij daarover. "Voor mij was het belangrijk om bij een andere club te gaan spelen en daarna sterker terug te keren bij PSV. Er waren aardig wat clubs waar ik heen kon, maar ik koos voor Heracles omdat ze heel erg geïnteresseerd waren."
Einde Mauro bij PSV lijkt me dan toch. Zonde want ik zag het altijd enorm in hem zitten en was een fan. Wat past dan wel in het systeem van Mark? Rosario en Hendrix?
pi_189201376
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 23:46 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Einde Mauro bij PSV lijkt me dan toch. Zonde want ik zag het altijd enorm in hem zitten en was een fan. Wat past dan wel in het systeem van Mark? Rosario en Hendrix?
Een BLOK.
pi_189201397
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:49 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Een BLOK.
Ik denk dat we dit seizoen veel plezier aan Mauro hadden kunnen beleven. Doet het bij Heracles ook meer dan prima.
pi_189201490
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 23:52 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit seizoen veel plezier aan Mauro hadden kunnen beleven. Doet het bij Heracles ook meer dan prima.
Eerlijk is eerlijk, Ihattaren is buitencategorie. En daar zou hij mee moeten wedijveren.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:29:39 #157
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189202375
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 23:46 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Einde Mauro bij PSV lijkt me dan toch. Zonde want ik zag het altijd enorm in hem zitten en was een fan. Wat past dan wel in het systeem van Mark? Rosario en Hendrix?
Hij zegt letterlijk
quote:
Voor mij was het belangrijk om bij een andere club te gaan spelen en daarna sterker terug te keren bij PSV.
pi_189206041
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:52 schreef Scarface88 het volgende:
Samenvattend, volgens Sjaak waren de goals van PSV dit weekend schuld van de keeper van Zwolle. En clubs voetballen altijd alleen tegen PSV en tegen Ajax parkeert elke club de bus.
Eigenlijk is de Sjaak de enige echte

pi_189207784
Wat gek. Speelt PSV vandaag? #dtv

pi_189208174
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:25 schreef Craptacular het volgende:
Wat gek. Speelt PSV vandaag? #dtv

[ afbeelding ]
Vond je hem zelf wel leuk?
pi_189208901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:45 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Vond je hem zelf wel leuk?
Zijn nickname is in ieder geval goed uitgekozen.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:36:09 #162
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189211488
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:45 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Vond je hem zelf wel leuk?
Beetje voorspelbaar, maar ik vind 'm best geinig.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_189211525
Gewoon lekker op de trekker toch. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189211550
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:25 schreef Craptacular het volgende:
Wat gek. Speelt PSV vandaag? #dtv

[ afbeelding ]
Hey kijk een John Deere. Das mien merk.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189226360
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2019 14:54 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, want het is belangrijk dat je assists van grote schoonheid zijn. Anders tellen ze niet?

Begrijp de kritiek op Bergwijn niet. Zeker gister niet. Speelt wat anders dan vorig jaar, het elftal is ook minder afhankelijk van hem en zij positie was een paar keer een andere. Gister was hij gewoon sterk en had een direct aandeel in 2 Goals. Hij lijdt geen dom balverlies, werkt hard. Als je nu alleen kijkt naar het aantal doelpunten, dan is het minder. Mag hopen dat degene die 50 miljoen voor hem gaan betalen niet alleen daar op letten. Want hij doet het uitstekend.
Oneens. Als je door wilt breken dan moet je het verschil maken en niet met 2 “assists” (balletjes breed) op een afstandsschot op een kunstgrasveld. Bovendien moet hij meer gaan scoren in topwedstrijden en in Europa. (En ook gewoon in Oranje.) Anders gaan topclubs hem echt niet oppikken.

Ik vind dit ook echt nog zo’n ontzettend onderschatte factor in Nederland. Het patroon is tot nu steeds dit:

1. Buitenspeler heeft 10-15 goals gemaakt in Nederland, gaat naar het buitenland.
2. Scoort niet.
3. Komt op de bank.

Dit zag je vorig seizoen ook gewoon bij Kluivert. Vergeet ook niet dat de laatste Nederlandse buitenspelers die echt doorbraken in het buitenland Van Persie en Robben waren, Depay redde het ook niet in Engeland. Het is heel simpel, die jongen is bijna 22 en moet beslissend gaan worden.
pi_189226546
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Oneens. Als je door wilt breken dan moet je het verschil maken en niet met 2 “assists” (balletjes breed) op een afstandsschot op een kunstgrasveld. Bovendien moet hij meer gaan scoren in topwedstrijden en in Europa. (En ook gewoon in Oranje.) Anders gaan topclubs hem echt niet oppikken.

Ik vind dit ook echt nog zo’n ontzettend onderschatte factor in Nederland. Het patroon is tot nu steeds dit:

1. Buitenspeler heeft 10-15 goals gemaakt in Nederland, gaat naar het buitenland.
2. Scoort niet.
3. Komt op de bank.

Dit zag je vorig seizoen ook gewoon bij Kluivert. Vergeet ook niet dat de laatste Nederlandse buitenspelers die echt doorbraken in het buitenland Van Persie en Robben waren, Depay redde het ook niet in Engeland. Het is heel simpel, die jongen is bijna 22 en moet beslissend gaan worden.
Je vergeet Kuijt ;).

Maar wanneer is volgens jou een speler is het buitenland 'geslaagd'? Want de absolute top is sowieso maar voor weinigen weggelegd.
pi_189226646
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:07 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je vergeet Kuijt ;).

Maar wanneer is volgens jou een speler is het buitenland 'geslaagd'? Want de absolute top is sowieso maar voor weinigen weggelegd.
Als ik de mensen moet geloven wordt Bergwijn echt een hele, hele grote en zien ze in hem wel degelijk een speler voor de absolute top. (Ik dus niet.)

Maar goed, een buitenspeler is in het buitenland wat mij betreft geslaagd als hij in een topcompetitie 10 tot 15 goals maakt en alles speelt.

Noem mij de laatste Nederlander na Van Persie, Robben (en vooruit, Kuijt) die dat lukte.
pi_189226756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Oneens. Als je door wilt breken dan moet je het verschil maken en niet met 2 “assists” (balletjes breed) op een afstandsschot op een kunstgrasveld. Bovendien moet hij meer gaan scoren in topwedstrijden en in Europa. (En ook gewoon in Oranje.) Anders gaan topclubs hem echt niet oppikken.

Ik vind dit ook echt nog zo’n ontzettend onderschatte factor in Nederland. Het patroon is tot nu steeds dit:

1. Buitenspeler heeft 10-15 goals gemaakt in Nederland, gaat naar het buitenland.
2. Scoort niet.
3. Komt op de bank.

Dit zag je vorig seizoen ook gewoon bij Kluivert. Vergeet ook niet dat de laatste Nederlandse buitenspelers die echt doorbraken in het buitenland Van Persie en Robben waren, Depay redde het ook niet in Engeland. Het is heel simpel, die jongen is bijna 22 en moet beslissend gaan worden.
Precies. Als je een niveautje hoger dan de ED gaat voetballen verwachten ze gewoon dat je het allemaal kan. De simpele balletjes breed, geen dom balverlies, je verdedigende arbeid goed doen. Dat zijn gewoon basisvaardigheden die van elke speler verwacht worden daar. Dat we hier in NL helemaal lyrisch worden over voetballers die dat goed beheersen zegt iets over het niveau van de ED.

Maar dan heb je dus je basisvaardigheden en dan wordt er daar ook nog eens van je verwacht dat je er de nodige goals in ramt, en dat je voorzetten op de stropdas van je medespelers legt. En dat je dat 3 keer in 8 dagen kan blijven brengen.

Om daar aan te voldoen moet je nogal wat in huis hebben en spoiler alert: dat hebben maar heel weinig voetballers in de ED. Bergwijn zit daar ook echt nog mijlenver vanaf. Hij zit er zelfs zo ver vanaf nog dat ik denk dat hij het ook nooit gaat bereiken.

Dat is geen Bergwijn-afzeik-verhaaltje trouwens, dat is gewoon objectief kijken naar hoe hij er voorstaat en wat er nodig is om de interesse van grotere clubs concreet te laten worden. De absolute top lijkt me voor Bergwijn echt onhaalbaar trouwens. Dan had hij nu echt al verder moeten zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189226818
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:16 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Als ik de mensen moet geloven wordt Bergwijn echt een hele, hele grote en zien ze in hem wel degelijk een speler voor de absolute top. (Ik dus niet.)

Maar goed, een buitenspeler is in het buitenland wat mij betreft geslaagd als hij in een topcompetitie 10 tot 15 goals maakt en alles speelt.

Noem mij de laatste Nederlander na Van Persie, Robben (en vooruit, Kuijt) die dat lukte.
Depay speelde bij OL vanaf 2017 nagenoeg alles, en maakte 19 resp 10 goals (en staat nu ook al 4 uit 4 dit seizoen). Tenzij je de franse competitie niet hoog genoeg aanslaat, telt die dus.

Babel trouwens ook, bij Liverpool.

Maar inderdaad, het is dun bezaaid met Nederlandse buitenspelers. Echter, dat andere spelers in het verleden niet doorbraken, zegt natuurlijk niets over de kans die Bergwijn heeft om door te breken.
pi_189226890
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Precies. Als je een niveautje hoger dan de ED gaat voetballen verwachten ze gewoon dat je het allemaal kan. De simpele balletjes breed, geen dom balverlies, je verdedigende arbeid goed doen. Dat zijn gewoon basisvaardigheden die van elke speler verwacht worden daar. Dat we hier in NL helemaal lyrisch worden over voetballers die dat goed beheersen zegt iets over het niveau van de ED.

Maar dan heb je dus je basisvaardigheden en dan wordt er daar ook nog eens van je verwacht dat je er de nodige goals in ramt, en dat je voorzetten op de stropdas van je medespelers legt. En dat je dat 3 keer in 8 dagen kan blijven brengen.

Om daar aan te voldoen moet je nogal wat in huis hebben en spoiler alert: dat hebben maar heel weinig voetballers in de ED. Bergwijn zit daar ook echt nog mijlenver vanaf. Hij zit er zelfs zo ver vanaf nog dat ik denk dat hij het ook nooit gaat bereiken.

Dat is geen Bergwijn-afzeik-verhaaltje trouwens, dat is gewoon objectief kijken naar hoe hij er voorstaat en wat er nodig is om de interesse van grotere clubs concreet te laten worden. De absolute top lijkt me voor Bergwijn echt onhaalbaar trouwens. Dan had hij nu echt al verder moeten zijn.
Eens ja. Het gaat bij internationale topaanvallers ook echt om zoveel meer dan af en toe een keer een leuke dribbel tegen Willem II of Zwolle.

Tuurlijk heeft Bergwijn weleens een afstandsschot mooi binnen gekruld maar vergelijk dit is met de technische veelzijdigheid van een Van Persie, Van der Vaart of Robben op die leeftijd. Geweldige dribbels, passes, afstandsschoten, balcontroles. Eigenlijk konden die alles met een bal.

Bergwijn heeft veel snelheid en een aardige dribbel maar als het om de rest van zijn techniek gaat vind ik het niet zo heel bijzonder. Geen geweldig schot, geen geweldige aanname, geen geweldige steekpass.
pi_189227014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:30 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Eens ja. Het gaat bij internationale topaanvallers ook echt om zoveel meer dan af en toe een keer een leuke dribbel tegen Willem II of Zwolle.

Tuurlijk heeft Bergwijn weleens een afstandsschot mooi binnen gekruld maar vergelijk dit is met de technische veelzijdigheid van een Van Persie, Van der Vaart of Robben op die leeftijd. Geweldige dribbels, passes, afstandsschoten, balcontroles. Eigenlijk konden die alles met een bal.
Of Depay, die was eigenlijk in alles een groter talent dan Bergwijn. Betere aannames, betere schoten, betere dribbels. En die is ook (nog) geen echte grote meneer in het internationale voetbal.

quote:
Bergwijn heeft veel snelheid en een aardige dribbel maar als het om de rest van zijn techniek gaat vind ik het niet zo heel bijzonder. Geen geweldig schot, geen geweldige aanname, geen geweldige steekpass.
Nee precies. Zijn grootste wapen is zijn snelheid en verder is het niet zo dat hij helemaal overloopt van het talent. Als hij die snelheid (weer) goed gaat gebruiken, wat efficiënter met zijn kansen om gaat en verder zijn basisvaardigheden zoals eerder benoemd behoudt dan kán hij echt wel een hele aardige aanvaller worden. Maar dan nog geen echte top en dan moet hij ook echt zo langzamerhand weer eens stappen gaan maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189227169
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of Depay, die was eigenlijk in alles een groter talent dan Bergwijn. Betere aannames, betere schoten, betere dribbels. En die is ook (nog) geen echte grote meneer in het internationale voetbal.
Exact ja. Ik vraag me weleens af of mensen echt realiseren hoe goed die laatste wereldaanvallers die we hadden eigenlijk waren en wat er allemaal voor technische klasse nodig is om een internationale topaanvaller te worden. Ik heb de laatste 15 jaar zulke slechte Nederlandse spelers potentiële wereldklasse toegeschreven zien worden dat ik daar vrij kritisch in sta.

quote:
Nee precies. Zijn grootste wapen is zijn snelheid en verder is het niet zo dat hij helemaal overloopt van het talent. Als hij die snelheid (weer) goed gaat gebruiken, wat efficiënter met zijn kansen om gaat en verder zijn basisvaardigheden zoals eerder benoemd behoudt dan kán hij echt wel een hele aardige aanvaller worden. Maar dan nog geen echte top en dan moet hij ook echt zo langzamerhand weer eens stappen gaan maken.
Helemaal mee eens. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 14:47:15 ]
pi_189227271
Ibi niet mee naar Rosenborg lees ik net. Thomas wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_189227298
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ibi niet mee naar Rosenborg lees ik net. Thomas wel.
Ibi maakt nog steeds hele kleine stapjes? ;)
pi_189227404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 14:56 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ibi maakt nog steeds hele kleine stapjes? ;)
Ik denk het :D .

Eeuwen niet gespeeld en dan het lijkt me ook heel lastig om na je 30e om weer aan te haken. Fysiek en technisch lijkt me dat echt heel moeilijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')