abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zaterdag 28 september 2019 @ 20:47:53 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189164314
Hulpdiensten beducht voor ongelukken met elektrische auto's
quote:
Elektrische auto's bezorgen hulpdiensten zoals bergingsmaatschappijen en de brandweer hoofdbrekens. Er is nog te weinig kennis over hoe te handelen na een ongeluk, terwijl er steeds meer elektrische auto's op de weg komen. Waren er op 1 januari 2018 nog 22.000 volledig elektrische auto's in Nederland, nu zijn het er al 72.000.

De accu is het grootste probleem, zegt Rob van Amerongen van de Vereniging Bergings- en Mobiliteitsspecialisten. "De accu kan al beschadigd raken bij een botsing bij 50 kilometer per uur. Maar dat kun je aan de buitenkant niet zien en dan bestaat het gevaar dat hij in brand vliegt." Bovendien is niet altijd snel te zien waar de accu zit.

Iedere maand incidenten
Cijfers over problemen met accu's na een ongeluk met elektrische auto's zijn er niet, maar de branche ziet een gestage groei, zegt Van Amerongen, "Het hele vorige jaar waren er misschien twee van dit soort incidenten, nu zijn het er een à twee per maand."

Dat komt ook doordat er meer tweedehands modellen op de markt komen, zegt Van Amerongen. "Je weet niet altijd wat daarmee gebeurd is."

Grote risico's
Vrijwel alle elektrische auto's hebben een lithium-ion-accu. Na een ongeluk kunnen daar scheurtjes in ontstaan die kortsluiting kunnen veroorzaken. Als dat gebeurt, loopt de temperatuur op en ontstaat er brand.

Peter Notten is hoogleraar Energieopslag aan de Technische Universiteit Eindhoven: "De risico's waaraan hulpverleners worden blootgesteld zijn groot. Zo'n accu kan vlam vatten en er kunnen gevaarlijke gassen ontsnappen. De enige manier om er zeker van te zijn dat de auto's na een botsing niet in brand vliegen, is de accu langdurig te koelen. Op de gewone manier blussen werkt vaak niet."

Het blussen van brand in een elektrische auto kost daarom vaak veel tijd. Paul van Dooren van Brandweer Nederland: "In een bluswagen zit 2000 liter water. Bij het blussen van een gewone auto is dat genoeg, maar bij een elektrische auto niet. En op de snelweg kun je geen extra water halen."

Volgens hem moet er beter worden samengewerkt met de fabrikanten van elektrische auto's. "Ik overleg nu bijvoorbeeld met Lightyear. Die willen volgend jaar een auto die op zonne-energie rijdt op de markt brengen. Het helpt om vroegtijdig kennis te delen."

"We hebben nog niet de mogelijkheden om goed op te treden", zegt Van Dooren. "Een ongeluk met een elektrische auto kost gewoon te veel tijd."

Waterdompelcontainer
Een bergingsbedrijf uit Den Hoorn heeft een speciale container ontwikkeld die gevuld wordt met water om een elektrische auto in onder te dompelen. Op die manier kan een accu gekoeld worden.

"De auto is daarna total loss, zegt Chris Müller van bergingsbedrijf Vreugdenhil. "Maar als een accu-pakket gaat reageren na een ongeluk is hij dat sowieso." De brandweer Haaglanden oefent op dit moment met de waterdompelcontainer.

Berger Van Amerongen is er positief over, maar heeft ook twijfel. "Het is vooralsnog de enige oplossing, maar we zijn ook bang dat er dan achteraf een schadeclaim komt, omdat de auto total loss is verklaard."

Software oplossing?
De RAI Vereniging, de belangenbehartiger van alle importeurs en fabrikanten, zegt dat er wel software is die bergers en brandweer kunnen gebruiken om te zien hoe ze een elektrische auto moeten aanpakken na een ongeluk. Het gaat om het zogeheten Crash Recovery System.

Maar dat systeem lost volgens de maker, het Nederlandse bedrijf Modetich, niet de problemen op waar hulpdiensten tegenaan lopen. "Het geeft aan wat voor vloeistof en types accu er in de auto zitten, maar wij kunnen niet inschatten wat er met het accu-pakket is gebeurd na het ongeval", zegt Jan Mooij, eigenaar van Moditech. "Of het gescheurd is of er een lek is ontstaan. De oplossing ligt bij de fabrikanten. Die moeten helderder zijn over wat er nodig is om zo'n accu-pakket bij een bepaald type impact veilig te stellen."

Floris Liebrand (RAI): "Ieder signaal over het ontbreken van belangrijke informatie nemen wij zeer serieus. Wij willen daarom graag in gesprek met de importeurs en Moditech om te kijken hoe de informatie verder verbeterd kan worden."

Er moet wat gebeuren, zegt Van Amerongen namens de bergers. "We kunnen onvoldoende inschatten wat er gebeurt als straks heel Nederland elektrisch rijdt. Als de A4 een keer vier uur dicht moet hebben we een probleem."
Nja, onvoldoende inschatten wat er gebeurt als straks heel Nederland elektrisch rijdt, dat gaat nog wel even duren ....
Maar feit is dat er steeds meer elektrische auto's onderweg zijn .... en als een "kleine" botsing al een accubrand kan veroorzaken ..... :X
pi_189164364
Het zijn dus eigenlijk weggooi auto's.
  Spellchecker zaterdag 28 september 2019 @ 20:52:53 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189164586
Verbieden zoals de stint. Veel te gevaarlijk.
  zaterdag 28 september 2019 @ 21:05:01 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189164622
Ik dacht dat elektrische auto's zoveel simpeler waren dan gewone auto's?

Oh wacht...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189164687
Dit is volgens mij hier op Fok! wel vaker door een aantal mensen verkondigd in de verschillende klimaat/ auto/ rekeningrijden/ elektrische auto topics... Meestal kwam dat ze op hoongelach te staan...
pi_189164736
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:05 schreef Fir3fly het volgende:
Ik dacht dat elektrische auto's zoveel simpeler waren dan gewone auto's?

Oh wacht...
Dat zijn ze ook _O- Wil niet zeggen dat er geen andere gevaren aan verbonden zijn.
pi_189164857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:03 schreef Cattivo het volgende:
Verbieden zoals de stint. Veel te gevaarlijk.
Cora van Nieuwenhuizen had waarschijnlijk ook dit document niet gezien.
  Spellchecker zaterdag 28 september 2019 @ 21:16:04 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189164880
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Cora van Nieuwenhuizen had waarschijnlijk ook dit document niet gezien.
Over het hoofd ..... ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 september 2019 @ 21:22:58 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189165141
Waarom oefent de brw dan niet gewoon ongelukken met tesla's?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189165801
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:22 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom oefent de brw dan niet gewoon ongelukken met tesla's?
Omdat een Tesla maar 1 van de zoveel elektrische auto's is.
  zaterdag 28 september 2019 @ 22:31:22 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189166602
Bizar ook hoe zo'n ding herhaaldelijk kan blijven ontbranden of ontploffen.


pi_189166686
Je hebt ook veel minder aan traditionele monteurs als het gaat om mankementen aan een e-auto. Meer banen voor programmeurs natuurlijk als het een hogere vlucht neemt.
pi_189167010
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:16 schreef maily het volgende:

[..]

Over het hoofd ..... ;)
Oh ja dat was het. Nou, ws. bleef het dan niet bij de Stint.
pi_189167054
Maar ze halen wel 5 sterren bij de EuroNCAP, dus ze moeten wel veilig zijn :')

Scenario:
Bij een aanrijding kun je de deuren niet meer openen omdat de bedrading is gescheurd, vervolgens vliegt je hypermoderne Tesla in de fik en word je levend gecremeerd.. wat een veilige auto :')
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189167143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:52 schreef maily het volgende:
En als ik dit nieuws lees: Auto rijdt na botsing tegen boom en vliegt in brand; inzittende overleeft het niet
Dan vraag ik me meteen af, zou dat ook een elektrische auto geweest zijn?
Ziet er uit als een Mercedes CLA, die zijn er niet vol elektrisch.
pi_189167156
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:50 schreef PP_Sound het volgende:
Het zijn dus eigenlijk weggooi auto's.
Waarschijnlijk betaal je als ICE autobezitter al mee aan de verzekering van een EV bezitter. Mijn premie is dit jaar, om onverklaarbare reden, gigantisch gestegen. Ik vermoed dat het met die dure wegwerp EV's te maken heeft.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189167196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:59 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk betaal je als ICE autobezitter al mee aan de verzekering van een EV bezitter. Mijn premie is dit jaar, om onverklaarbare reden, gigantisch gestegen. Ik vermoed dat het met die dure wegwerp EV's te maken heeft.
Ze willen de gewone burger arm en immobiel maken, dan zijn ze lekker makkelijk te controleren. Daarom moet je ook altijd wanneer je kan de overheid tillen, ze stelen zo hard van je.
pi_189167333
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ze willen de gewone burger arm en immobiel maken, dan zijn ze lekker makkelijk te controleren.
Complotgekkie dat je bent ;)
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:10:35 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189167348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 22:59 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk betaal je als ICE autobezitter al mee aan de verzekering van een EV bezitter. Mijn premie is dit jaar, om onverklaarbare reden, gigantisch gestegen. Ik vermoed dat het met die dure wegwerp EV's te maken heeft.
Sws is high-tech technologie, en vooral dan de exclusieve, oorzaak van exorbitante premiestijgingen. Het gaat ook sneller kapot. Je kunt het ook niet meer simpel of el-cheapo repareren maar je moet fabrieksmatig en vaak integraal vervangen. Welkom in het walhalla.

Tja en v.w.b. elektriciteit, opgeslagen in accu's was al lang bekend dat je dat niet zomaar kan blussen of kan uitzetten. Ik voorzie nog een verdere stijging van de premie omdat schade-auto's vanwege brandgevaar in zijn geheel moeten worden gedeactiveerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189167422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sws is high-tech technologie, en vooral dan de exclusieve, oorzaak van exorbitante premiestijgingen. Het gaat ook sneller kapot. Je kunt het ook niet meer simpel of el-cheapo repareren maar je moet fabrieksmatig en vaak integraal vervangen. Welkom in het walhalla.

Tja en v.w.b. elektriciteit, opgeslagen in accu's was al lang bekend dat je dat niet zomaar kan blussen of kan uitzetten. Ik voorzie nog een verdere stijging van de premie omdat schade-auto's vanwege brandgevaar in zijn geheel moeten worden gedeactiveerd.
Mijn verzekeraar beweerde (ik heb ze namelijk gesproken) dat het drukker op de weg is geworden en als gevolg daarvan meer ongevallen plaatsvinden. Dat verklaart wellicht een klein deel van de premiestijging, maar het merendeel wordt toch echt veroorzaakt doordat 1) EV's peperduur in reparatie zijn en vaak na een aanrijding total loss worden verklaard en 2) doordat verzekeraars winstgevender willen worden.
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189167601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:09 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

Complotgekkie dat je bent ;)
:')
  zondag 29 september 2019 @ 00:17:39 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189168344
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:47 schreef maily het volgende:
Nja, onvoldoende inschatten wat er gebeurt als straks heel Nederland elektrisch rijdt
Dat gaat met de huidige accutechniek niet omdat de grondstoffen schaars zijn waardoor de prijs omhoog zou schieten en iedereen alsnog fossiel blijft rijden. De oplossing zit in verbeterde techniek, zoals de aluminiumaccu. Het nadeel van Li-ion is dat er brandbare gassen vrijkomen in geval van perforatie of oververhitting. Zodra 1 cel in brand vliegt volgt er een kettingreactie. In het onderstaande onderzoek wordt 1 cel opzettelijk oververhit met verwarmingselementen. Daarop volgt de rest en staat de boel volledig in de hens. Blussen heeft geen zin omdat de chemische reactie niet stopt voordat het helemaal uitgereageerd is (lees: opgebrand). Door te blussen wordt de chemische reactie alleen maar vertraagd waardoor je als brandweer alleen maar langer bezig bent.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 29 september 2019 @ 08:16:20 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189170118
Allemaal nodig om 25% schoner te gaan rijden mensen. Dus pak nog even snel dat bijtellingsvoordeel mee.
  zondag 29 september 2019 @ 08:29:12 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189170169
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:22 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom oefent de brw dan niet gewoon ongelukken met tesla's?
Dat zullen ze vast en zeker doen, maar het probleem is niet eens te weinig oefening, maar dat lithium ion branden eigenlijk niet of heel lastig conventioneel te blussen zijn.

Er zit bijvoorbeeld ook een flinke restrictie op het vervoer van lithium ion in passagiersvliegtuigen, precies om die reden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189170933
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:15 schreef vouwdeurtje het volgende:

[..]

Mijn verzekeraar beweerde (ik heb ze namelijk gesproken) dat het drukker op de weg is geworden en als gevolg daarvan meer ongevallen plaatsvinden. Dat verklaart wellicht een klein deel van de premiestijging, maar het merendeel wordt toch echt veroorzaakt doordat 1) EV's peperduur in reparatie zijn en vaak na een aanrijding total loss worden verklaard en 2) doordat verzekeraars winstgevender willen worden.
Reparaties zijn inderdaad steeds duurder geworden, maar dat komt door de algeheel toegenomen complexiteit van auto's in het algemeen en niet uitsluitend die van ev's.

Kijk alleen maar eens naar een detail als spiegels. Bij mijn auto is dat een stuk glas is een omlijsting van ongespoten plastic die met wat eenvoudig toegankelijke schroeven vast zit. Bij veel nieuwere auto's is het gespoten, zit er bedrading in omdat je hem met een knop verstelt, zijn ze verwarmd, etc. Het biedt de consument wat extra gemak, maar bij schade levert het een hoop extra kosten op.
pi_189173330
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 21:07 schreef AchJa het volgende:
Dit is volgens mij hier op Fok! wel vaker door een aantal mensen verkondigd in de verschillende klimaat/ auto/ rekeningrijden/ elektrische auto topics... Meestal kwam dat ze op hoongelach te staan...
Dat laatste is niks nieuws en hangt ook sterk af wanneer je identieke dingen zegt. In het ene topic lacht men je uit en een week later in een ander topic is iedereen het met je eens.
Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt.

[ Bericht 11% gewijzigd door sjorsie1982 op 29-09-2019 13:05:10 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189173353
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Reparaties zijn inderdaad steeds duurder geworden, maar dat komt door de algeheel toegenomen complexiteit van auto's in het algemeen en niet uitsluitend die van ev's.
Daarnaast zijn reserveonderdelen de melkkoe geworden.
Ik koop ze bijna altijd 2de hand tegenwoordig van sloopauto's.
2 jaar geleden een abs pomp van nieuwprijs 950 euro voor 250 euro gekocht.
Vroeger boorde ik met een kleine boor het lampje check engine stuk, omdat die voor elke scheet brandt, maar tegenwoordig mag dat niet meer omdat alle lampjes moeten kunnen branden in de nieuwe apk regels.

[ Bericht 11% gewijzigd door sjorsie1982 op 29-09-2019 13:05:16 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189173373
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Kijk alleen maar eens naar een detail als spiegels. Bij mijn auto is dat een stuk glas is een omlijsting van ongespoten plastic die met wat eenvoudig toegankelijke schroeven vast zit. Bij veel nieuwere auto's is het gespoten, zit er bedrading in omdat je hem met een knop verstelt, zijn ze verwarmd, etc. Het biedt de consument wat extra gemak, maar bij schade levert het een hoop extra kosten op.
Bij mijn storing daarin heb ik de draden doorgeknipt en stel ik mijn spiegel zelf in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189173482
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 08:16 schreef kaasplankje het volgende:
Dus pak nog even snel dat bijtellingsvoordeel mee.
Dat kan helaas niet iedereen, omdat lease auto's van de werkgever niet voor iedereen is weggelegd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189174186
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

Daarnaast zijn reserveonderdelen de melkkoe geworden.
Ik koop ze bijna altijd 2de hand tegenwoordig van sloopauto's.
2 jaar geleden een abs pomp van nieuwprijs 950 euro voor 250 euro gekocht.
Vroeger boorde ik met een kleine boor het lampje check engine stuk, omdat die voor elke scheet brandt, maar tegenwoordig mag dat niet meer omdat alle lampjes moeten kunnen branden in de nieuwe apk regels.
Tegenwoordig haal je voor een rijksdaalder een ODBII stekker van ebay en reset je de handel al rijdend mbv Torque op je telefoon. :7

Elke paar maanden ff de EGR wegklikken.
  zondag 29 september 2019 @ 18:23:41 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189180273
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan helaas niet iedereen, omdat lease auto's van de werkgever niet voor iedereen is weggelegd.
Gewoon zelf gaan ondernemen natuurlijk.
  zondag 29 september 2019 @ 18:36:30 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_189180476
En dit is een probleem? Ik bedoel maak het eens kwantitatief.
pi_189181878
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon zelf gaan ondernemen natuurlijk.
Ook dat kan niet iedereen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 september 2019 @ 20:12:59 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189182047
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook dat kan niet iedereen
Onzin als Emile Ratelband het kan dan kan jij het ook.
pi_189182069
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Onzin als Emile Ratelband het kan dan kan jij het ook.
Emiel Ratelband is wel heel veel beter in die dingen dan ik hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 september 2019 @ 20:35:37 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189182625
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Emiel Ratelband is wel heel veel beter in die dingen dan ik hoor
Ondernemen is in jezelf geloven vriend.
pi_189182644
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ondernemen is in jezelf geloven vriend.
Was het maar zo'n feest
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 september 2019 @ 09:10:46 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189187429
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:47 schreef maily het volgende:
Hulpdiensten beducht voor ongelukken met elektrische auto's
[..]

Nja, onvoldoende inschatten wat er gebeurt als straks heel Nederland elektrisch rijdt, dat gaat nog wel even duren ....
Maar feit is dat er steeds meer elektrische auto's onderweg zijn .... en als een "kleine" botsing al een accubrand kan veroorzaken ..... :X
Wat een hoop onzin in een bericht en de reacties.

Alle hulpdiensten zijn gewoon getraind en van de tig ongelukken die er gebeuren (ja dagelijks wel) hoor je nooit dat dit problemen geeft tot een enkel geval.

Hierboven lees je dat een ICE ook in de fik kan vliegen, ook na een ongeval en dat is met dit niet anders.

*gesponsord door Shell zeker dit :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_189187512
ASAP afschaffen die linkse onzin! :r Dit zijn rijdende bommen die zogenaamd 'groen' zijn, weg ermee!
  maandag 30 september 2019 @ 09:25:34 #41
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189187536
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 september 2019 20:50 schreef PP_Sound het volgende:
Het zijn dus eigenlijk weggooi auto's.
Dat zijn alle auto's.. behalve die van een jaar of 40 en ouder..
Sinds de intrede van de plastic bumpers zijn auto's niets meer dan wegwerpaanstekers.. je kan met wat prutswerk er nog wat langer mee doen, maar dan kan ie gewoon gerecycled worden zodat je weer een nieuw stukje troep voor veel geld kan aanschaffen..

Vroeger werd alles gericht op kwaliteit en levensduur, daar is helemaal niets van over..

Het moet nu vooral verkapt "schoon" zijn.. maar ze vergeten de energie die nodig is voor het vervangen van het vorige prul..
De auto's van vroeger gingen rustig een leven lang mee, en zijn dus per definitie "schoon"

Oh en OT:

Het is gewoon even wennen.. bij brandstofmotoren heb je ook allerlei vergelijkbare risico's maar die is men door schade en schande wijs geworden..
Dat moet nu overnieuw ervaren en geleerd worden, dat blijkt ook wel dat ze met water willen "blussen" terwijl er van blussen volgens mij geen sprake is.. ze gooien hem in een container en wachten gewoon tot de reactie verdwenen is.. dat zou buiten de container net zo snel gaan, enkel minder schade aan de omgeving aanrichten..
pi_189187546
Ah, de olie industrie is aan het woord.
  maandag 30 september 2019 @ 09:32:39 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189187614
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:15 schreef vouwdeurtje het volgende:
Mijn verzekeraar beweerde (ik heb ze namelijk gesproken) dat het drukker op de weg is geworden en als gevolg daarvan meer ongevallen plaatsvinden. Dat verklaart wellicht een klein deel van de premiestijging, maar het merendeel wordt toch echt veroorzaakt doordat 1) EV's peperduur in reparatie zijn en vaak na een aanrijding total loss worden verklaard en 2) doordat verzekeraars winstgevender willen worden.
Nee man iedereen is aan het klooien met gadgets en apps..
Gewoon radio luisteren en met het verkeer bezig zijn is te lastig
  maandag 30 september 2019 @ 15:08:29 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189192081
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:10 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin in een bericht en de reacties.

Alle hulpdiensten zijn gewoon getraind en van de tig ongelukken die er gebeuren (ja dagelijks wel) hoor je nooit dat dit problemen geeft tot een enkel geval.

Hierboven lees je dat een ICE ook in de fik kan vliegen, ook na een ongeval en dat is met dit niet anders.

*gesponsord door Shell zeker dit :')
Wat een domme post, je hebt het bericht niet eens gelezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 30 september 2019 @ 18:15:40 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189194877
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2019 15:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een domme post, je hebt het bericht niet eens gelezen.
Heb bijna 4 jaar ervaring met elektrische auto’s en ik geloof niet dat er nu zoveel anders in staat dan het nieuws item van de NOS.

Dus wie is er hier nu dom, iemand die weet waar die over praat of een willekeurige quoter?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 30 september 2019 @ 20:47:52 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189197573
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Heb bijna 4 jaar ervaring met elektrische auto’s en ik geloof niet dat er nu zoveel anders in staat dan het nieuws item van de NOS.

Dus wie is er hier nu dom, iemand die weet waar die over praat of een willekeurige quoter?
Hoe vaak heb je die auto's gecrasht?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189197793
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Heb bijna 4 jaar ervaring met elektrische auto’s en ik geloof niet dat er nu zoveel anders in staat dan het nieuws item van de NOS.

Dus wie is er hier nu dom, iemand die weet waar die over praat of een willekeurige quoter?
Wat voor ervaring ? Er in rijden ? Er aan werken ? Ze blussen ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')