9 jaar? Na het halen van je VWO-diploma dan neem ik aan?quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:41 schreef L_ het volgende:
[..]
Gemiddeld 9 jaar voor RA las ik net. Mij persoonlijk iets te ambitieus. Ik denk dat je wel richting work-a-holic gaat.
Ja na het halen van je VWO, nog gemiddeld 9 jaar studeren voor dr RA titel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:42 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
9 jaar? Na het halen van je VWO-diploma dan neem ik aan?
Bijna niemand doet een PhD om RA te worden. Trek er maar 3 jaar vanaf.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:37 schreef L_ het volgende:
[..]
Ja na het halen van je VWO, nog gemiddeld 9 jaar studeren voor dr RA titel.
Dus na VWO Bachelor + Master + Post doc. Geen idee hoe lang dat qua studiejaren duurt, maar 9 jaar lijkt aannemelijk als gemiddelde.
niemand had het over een PhD. Reken zo'n 4 jaar bachelor, 2 jaar master, 1 jaar postmaster en paar jaar praktijkstage.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:01 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Bijna niemand doet een PhD om RA te worden. Trek er maar 3 jaar vanaf.
Zonder praktijk kan je gewoon na 5/6 jaar theoretisch klaar zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:37 schreef L_ het volgende:
[..]
Ja na het halen van je VWO, nog gemiddeld 9 jaar studeren voor dr RA titel.
Dus na VWO Bachelor + Master + Post doc. Geen idee hoe lang dat qua studiejaren duurt, maar 9 jaar lijkt aannemelijk als gemiddelde.
Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:55 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Zonder praktijk kan je gewoon na 5/6 jaar theoretisch klaar zijn.
Voltijdtraject tot en met master:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.
Voltijdroute klopt niet. Dan duurt je postmaster of master een jaar langer, want dat kan alleen via bepaalde uni'squote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Voltijdtraject tot en met master:
Uni route 3 jaar bachelor, 1 jaar master, 2 jaar post en 3 jaar praktijk.
Hbo route 4 jaar bachelor, 1.5 jaar (pre)master, 2 jaar post en 3 jaar praktijk.
Wat klopt er niet dan? Voltijd master accountancy is bij alle universiteiten 1 jaar. En de postmaster in deeltijd meestal maar 2 jaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:38 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Voltijdroute klopt niet. Dan duurt je postmaster of master een jaar langer, want dat kan alleen via bepaalde uni's
Nee hoor, op Nyenrode is de master bijv. 2 jaar (oke, deeltijd). Op veel uni's waar je de master voltijd kan vokgen, kun je de postmaster niet volgen en moet je een schakelprogramma volgen aan een andere uni. Dan kom je bijv bij Maastricht uit, waar vervolgens je postmaster weer langer duurt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 13:22 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wat klopt er niet dan? Voltijd master accountancy is bij alle universiteiten 1 jaar. En de postmaster in deeltijd meestal maar 2 jaar.
Ik zie gewoon 2 jaar bij maasstricht. En een master in accountancy is gewoon 60 ec, nogal logisch dat het langer duurt als je het in deeltijd volgt. Volgens mij kan je overal waar de master wordt gegeven ook de postmaster doen, iig in de randstad. Als je deficiënties moet inhalen bij het switchen van instelling voor je postmaster dan moet je natuurlijk ook de deficiënties inhalen mocht je aan je oorspronkelijke onderwijsinstelling blijven. Dit komt omdat je met verscheidene wo bachelor in de master accountancy kan instromen, waardoor je na het afstuderen van de master niet voldoet aan de eindtermen van de postmaster. Sommige accountancy masters laten je vrij in vakken waardoor je extra deficiënties krijgt als je besluit om ra track te doen nadien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Nee hoor, op Nyenrode is de master bijv. 2 jaar (oke, deeltijd). Op veel uni's waar je de master voltijd kan vokgen, kun je de postmaster niet volgen en moet je een schakelprogramma volgen aan een andere uni. Dan kom je bijv bij Maastricht uit, waar vervolgens je postmaster weer langer duurt.
Er zijn ook deficiënties na voltijd-masters naar postmaster. Als je bijv. van een willekeurige andere uni na de master de postmaster in Maastricht volgt, duurt die langer. Nu zal er vast een mogelijkheid zijn het in 6 jaar te doen, maar niet in heel het land. Daarnaast volgen de meeste studenten de studie in deeltijd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 20:41 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Ik zie gewoon 2 jaar bij maasstricht. En een master in accountancy is gewoon 60 ec, nogal logisch dat het langer duurt als je het in deeltijd volgt. Volgens mij kan je overal waar de master wordt gegeven ook de postmaster doen, iig in de randstad. Als je deficiënties moet inhalen bij het switchen van instelling voor je postmaster dan moet je natuurlijk ook de deficiënties inhalen mocht je aan je oorspronkelijke onderwijsinstelling blijven. Dit komt omdat je met verscheidene wo bachelor in de master accountancy kan instromen, waardoor je na het afstuderen van de master niet voldoet aan de eindtermen van de postmaster. Sommige accountancy masters laten je vrij in vakken waardoor je extra deficiënties krijgt als je besluit om ra track te doen nadien.
Dat 7 jaar het minimum is, is echt gelul.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Elke opleiding kan versneld ja. Maar uitgaande van het reguliere traject is 7 jaar wel het minimum voor het theoretische gedeelte volgens mij.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Robinhoo het volgende:
Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:
6.5, 2.5 jaar post master "regulier traject" en regulier master halen is ook 4 jaar, dat is dan zonder deficiency vakken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef ikwordra het volgende:
[..]
Goede onderbouwingquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:07 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Dat 7 jaar het minimum is, is echt gelul.
1) Ik werk bij de Belastingdienst, doch niet als accountant. Wel weet ik dat de mensen die ik spreek vaak te spreken zijn over het traject. Vanzelfsprekend blijft niet iedereen hangen. Ik kan je hier verder niet van beantwoording voorzien.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:18 schreef PietjeKlaassen het volgende:
Hallo allemaal,
Ik kwam de vacature tegen van RA trainee bij de belastingdienst. Dit is een duaal traject waarbij je als afgestudeerd HBO accountancy het opleidingstraject tot RA afrond, en tegelijkertijd werkt.
Zij hebben een heel erg interessant opleidingstraject. Zij vergoeden namelijk naast de studiedag op vrijdag, een interne lesdag en 1 tot 2 extra dagen om je hierop voor te bereiden (terwijl je hiervoor krijgt doorbetaald, als ik het goed begrijp). Hierdoor lijkt het me een stuk gemakkelijker om het traject te combineren met werk en privé en ook daadwerkelijk af te ronden, in vergelijking met een regulier accountantskantoor. Wellicht ligt het startsalaris iets lager maar dit is voor mij geen issue.
Daarnaast heb ik veel affiniteit met fiscaliteit en heb ik de fiscale vakken altijd erg leuk gevonden op school.
Nu heb ik twee vragen.
1) Hebben jullie ervaring met werken bij de belastingdienst als accountant, of wat is jullie gevoel hierbij?
2) De vacature sluit per 1 april, nu zijn het momenteel bizarre tijden door het coronavirus. Zal ik evengoed gewoon solliciteren? Of zal ik even contact opnemen wat de huidige stand van zaken is door het coronavirus? De vacature staat wel gewoon nog open.
Ja ga ik zeker doen (het solliciteren).quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:42 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
1) Ik werk bij de Belastingdienst, doch niet als accountant. Wel weet ik dat de mensen die ik spreek vaak te spreken zijn over het traject. Vanzelfsprekend blijft niet iedereen hangen. Ik kan je hier verder niet van beantwoording voorzien.
2) Ja, zou gewoon even contact opnemen, dat kan nooit kwaad. En intussen ook gewoon solliciteren, zo lang heb je niet meer .
Ik doe het zelf in 6 jaar (moet nog 1 jaar en ben 5 jaar onderweg), dus het is geen minimum van 7 jaarquote:
Deloitte heeft vandaag aangekondigd dat alle contracten dei in de komende 3 maanden aflopen waarschijnlijk niet zullen worden verlengd. Voor de 3 maanden daarna wachten ze de ontwikkelingen af.quote:Op maandag 16 maart 2020 22:45 schreef ElProf het volgende:
Ben wel benieuwd wat deze kantoren gaan doen. Waarschijnlijk een gigantische terugval in werkzaamheden de komende tijd doordat het internationale bedrijfsleven op zijn gat ligt. Zullen heel wat juniors en werkstudenten uitgegooid worden verwacht ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |