abonnement Unibet Coolblue
pi_189170131
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 02:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik geloof niet eens in een linkse en rechtse kerk.

Wat ik wel geloof is dat er legio diep, diep, diep ongelukkige lieden te vinden zijn in vooral het zogenaamde 'linkse' en het zogenaamde 'rechtse' kamp; aan de ene kant hebben we zeikerige SJW'ers die hun hele leven in dienst stellen van het aankaarten van een vermeende onderdrukking, een tegen hen gericht 'systeem' en het wentelen in een slachtofferrol. Aan de andere kant hebben we de boze blanke mannen die hun hele leven in dienst stellen van het aankaarten van een vermeende onderdrukking, een tegen hen gericht 'systeem' en het wentelen in een slachtofferrol.

De rest van Nederland is denk ik redelijk gelukkig verder.
Helemaal mee eens. Je ziet het bij demonstraties waarbij AFA (extreem links) en neo nazi's elkaar treffen. Het is een meute capuchon-gothics.
Het onderstreept de hoefijzertheorie (zie Wikipedia).
Het zijn in beide kampen angstige mensen, die bv tegen de EU zijn. Weinig vertrouwen in de toekomst. Allergisch voor veranderingen, gevoelig voor samenzweringstheoriën.
Ik raad deze mensen aan het boek "De meeste mensen deugen" te gaan lezen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189170709
Ik ben linksdragend en doorgaans tevreden.
-
pi_189170841
Als we het heel zwart/wit en extremistisch stellen is links gebaseerd op "je verantwoordelijk voelen voor alles en iedereen" en rechts op "geven om jezelf".

Dat een rechtse filosofie je op korte termijn gelukkiger gemaakt is vrij logisch.
pi_189171856
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:59 schreef Kassamiep het volgende:
Als we het heel zwart/wit en extremistisch stellen is links gebaseerd op "je verantwoordelijk voelen voor alles en iedereen" en rechts op "geven om jezelf".

Dat een rechtse filosofie je op korte termijn gelukkiger gemaakt is vrij logisch.
Nee, alhoewel je een beetje in de richting zit zit het toch niet precies zo. Hét cruciale verschil tussen links en rechts is: zelf doen (innerlijk gericht) vs naar de groep kijken (extern gericht). Het is niet toevallig dat vrouwen veel vaker links zijn dan mannen, dat zijn veel meer groepsdieren.
  Beste debater 2022 zondag 29 september 2019 @ 13:16:02 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189173743
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 11:18 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nee, alhoewel je een beetje in de richting zit zit het toch niet precies zo. Hét cruciale verschil tussen links en rechts is: zelf doen (innerlijk gericht) vs naar de groep kijken (extern gericht). Het is niet toevallig dat vrouwen veel vaker links zijn dan mannen, dat zijn veel meer groepsdieren.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189182547
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:59 schreef Kassamiep het volgende:
Als we het heel zwart/wit en extremistisch stellen is links gebaseerd op "je verantwoordelijk voelen voor alles en iedereen" en rechts op "geven om jezelf".

Dat een rechtse filosofie je op korte termijn gelukkiger gemaakt is vrij logisch.
Ik denk niet dat je (ook niet op korte termijn) gelukkiger wordt van het bereiken van het persoonlijk genot ten koste van anderen.
Het geeft hooguit een kortstondige overwinningsroes om het (materieel) beter te hebben dan de ander, maar dat is wat anders dan geluk.
Omdat je na deze roes dezelfde drift in stand hebt gehouden om het nog weer veel beter te willen hebben dan weer nieuwe "anderen".

Ik heb ooit in het vak "levensbeschouwing" kennis genomen van de leer van Boeddha:

quote:
De vier edele waarheden:

Er is lijden in de wereld
Dat lijden wordt veroorzaakt door begeerte
Er is een manier om het lijden te stoppen
Door het volgen van de middenweg, stopt het lijden
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189182614
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:57 schreef speknek het volgende:
Ik denk het niet Job

[ afbeelding ]
Logisch ook.
Mensen in het midden zijn het gelukkigst.
Ongelukkige mensen zoeken de oplossing meer bij partijen met extreme standpunten.
Lijkt me ook gewoon verklaarbaar.
Definitely not CIA
pi_189182645
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:59 schreef Kassamiep het volgende:
Als we het heel zwart/wit en extremistisch stellen is links gebaseerd op "je verantwoordelijk voelen voor alles en iedereen" en rechts op "geven om jezelf".

Dat een rechtse filosofie je op korte termijn gelukkiger gemaakt is vrij logisch.
zelden zoiets kansloos gelezen :D
pi_189182964
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:36 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

zelden zoiets kansloos gelezen :D
Dit is F&L, niet KLB. Een beetje onderbouwing wordt gewaardeerd.
pi_189183106
Dat heeft toch geen donder met rechts of links te maken; de extremen op die flanken fungeren alleen als scapegoats met de reden waarom de ongelukkigen erop stemmen.

De buitenlanders, de kapitalisten, de vrouwen die zich maar een slag in de rondte neuken behalve jou - ergens moet de schuld liggen.

Je kan ook zo het rijtje uittekenen: VVD is door de bank genomen gelukkig, GL is gelukkig, SP niet, FVD niet, PVV niet. CDA twijfelt over de definitie van gelukkig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_189202409
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2019 20:58 schreef nostra het volgende:
Dat heeft toch geen donder met rechts of links te maken; de extremen op die flanken fungeren alleen als scapegoats met de reden waarom de ongelukkigen erop stemmen.

De buitenlanders, de kapitalisten, de vrouwen die zich maar een slag in de rondte neuken behalve jou - ergens moet de schuld liggen.

Je kan ook zo het rijtje uittekenen: VVD is door de bank genomen gelukkig, GL is gelukkig, SP niet, FVD niet, PVV niet. CDA twijfelt over de definitie van gelukkig.
Voorstander zijn van de EU leidt tot geluk. Populisme leidt tot ongeluk. Ik denk dat het percentage gelukkigen onder de D'66-kiezers ook zeer hoog is.
Ongelukkigen zien overal spoken. Oa bij de Main Stream Media. Hun hoofd zit vol met complottheorieën. Ze zien overal het kwaad. Bijvoorbeeld D'66 die ouderen met een bepaalde wens een luisterend oor biedt (puur positief).
Echter: de ongelukkigen kunnen niet geloven in deze positiviteit, en via hun complot-psychose zien zijn een duivels plan en kwalificeren ze D'66 als D'666.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189365147
Ben wel benieuwd. Zou een wettelijk maximum inkomen (van bijvoorbeeld 1 miljoen per jaar max.) en een wettelijk maximum vermogen (10 miljoen voor een individu; 25 miljoen voor families) er voor kunnen zorgen dat de Gini-coefficient gelijkaardiger verdeelt zou worden in maatschappij?

Een paar argumenten voor:
- "Dood Geld" of belastingparadijs geld wordt dan gemotiveerd om actief geld te worden zodat er daadwerkelijk een (min of meer "gedwongen") trickle down plaatsvind.
- Per definitie omdat geld en vermogen zero sum is, zal het leiden tot een grotere verdeling van welvaart.
- X miljoen zou toch prima genoeg moeten zijn voor iemand voor een individu of familie.
- Neoliberalisme beloofde trickle down, dan komt het er ook gewoon van.
- Rentenieren zou zo meer afgeraden worden, dus meer geld richting daadwerkelijke vooruitstrevende innovaties.

Argumenten tegen:
- In theorie zou je dan geen super CEO's meer kunnen aantrekken?
- Alle super-rijken zouden verhuizen naar Belgie?
etc
pi_189365738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 06:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voorstander zijn van de EU leidt tot geluk. Populisme leidt tot ongeluk. Ik denk dat het percentage gelukkigen onder de D'66-kiezers ook zeer hoog is.
Ongelukkigen zien overal spoken. Oa bij de Main Stream Media. Hun hoofd zit vol met complottheorieën. Ze zien overal het kwaad. Bijvoorbeeld D'66 die ouderen met een bepaalde wens een luisterend oor biedt (puur positief).
Echter: de ongelukkigen kunnen niet geloven in deze positiviteit, en via hun complot-psychose zien zijn een duivels plan en kwalificeren ze D'66 als D'666.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
terwijl Frans Timmerhans toch wel tot de categorie top populisten behoort :D
pi_189397421
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:44 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

terwijl Frans Timmerhans toch wel tot de categorie top populisten behoort :D
Omdat ie onverwachts met de EU verkiezingen zoveel stemmen haalde?
Mensen zijn schijnbaar het populisme zat.
Zowel van de SP, als de PVV.
SP, PVV en FvD zijn communicerende vaten. Een beetje overal tegen aantrappen.
Hét bewijs van de geldigheid van de hoefijzertheorie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189399747
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hét bewijs van de geldigheid van de hoefijzertheorie.
Kassamiep heeft gelijk:
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:50 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit is F&L, niet KLB. Een beetje onderbouwing wordt gewaardeerd.
Kan dit topic worden verplaatst naar POL of KLB?

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 12-10-2019 19:33:52 ]
The view from nowhere.
pi_189548277
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
Rechts:

Mensen met goede baan
Kakkers

Links:

Krakers
Psychisch gestoorde transgenders
Mensen met een studieschuld van 20k door een opleiding aan de kunstacademie

Logisch dat rechts dan over het algemeen wat gelukkiger is. Die hebben hun leven vaak beter op orde.
Genuanceerd
pi_189559227
Alleen al in voetballand klopt je gevoel / stelling.

Feyenoords ongelukkiger (links, en we hebben niks en wij willen ook, 'als mijn dan ik en hun', meer ziektes, shag roken, laag of niet opgeleid, verongelijkt, 'zij zijn de schuld', uitstellen stadion want deze is ook goed, gooien op de emotie) - en staan 10e in de Eredivisie.

Ajax gelukkiger (rechts, vrolijk, humor, intelligenter, meer smaak, 'gemaakt' in het leven of kijken hoe het allemaal nog beter kan - positief streven, beschaafd) - en staan 1e in de Eredivisie.

[ Bericht 2% gewijzigd door meneertje1972 op 22-10-2019 09:23:07 ]
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_189559297
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:14 schreef meneertje1972 het volgende:
Alleen al in voetballand klopt je gevoel / stelling.

Feyenoords ongelukkiger (links, en we hebben niks en wij willen ook, meer ziektes, shag roken, laag of niet opgeleid, verongelijkt, 'zij zijn de schuld') - en staan 10e in de Eredivisie.

Ajax gelukkiger (rechts, vrolijk, humor, intelligenter, meer smaak, gemaakt in het leven of kijken hoe het allemaal nog beter kan - positief streven) - en staan 1e in de Eredivisie.
_O-
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:03:11 #69
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_189563222
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:14 schreef meneertje1972 het volgende:
Alleen al in voetballand klopt je gevoel / stelling.

Feyenoords ongelukkiger (links, en we hebben niks en wij willen ook, 'als mijn dan ik en hun', meer ziektes, shag roken, laag of niet opgeleid, verongelijkt, 'zij zijn de schuld', uitstellen stadion want deze is ook goed, gooien op de emotie) - en staan 10e in de Eredivisie.

Ajax gelukkiger (rechts, vrolijk, humor, intelligenter, meer smaak, 'gemaakt' in het leven of kijken hoe het allemaal nog beter kan - positief streven, beschaafd) - en staan 1e in de Eredivisie.
Ajax is toch een Amsterdamse, dus linkse club?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 00:08:15 #70
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_189574114
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:03 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ajax is toch een Amsterdamse, dus linkse club?
En laat Rotterdam nou een relatief ''rechtse'' stad zijn
pi_189608654
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 02:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik geloof niet eens in een linkse en rechtse kerk.

Wat ik wel geloof is dat er legio diep, diep, diep ongelukkige lieden te vinden zijn in vooral het zogenaamde 'linkse' en het zogenaamde 'rechtse' kamp; aan de ene kant hebben we zeikerige SJW'ers die hun hele leven in dienst stellen van het aankaarten van een vermeende onderdrukking, een tegen hen gericht 'systeem' en het wentelen in een slachtofferrol. Aan de andere kant hebben we de boze blanke mannen die hun hele leven in dienst stellen van het aankaarten van een vermeende onderdrukking, een tegen hen gericht 'systeem' en het wentelen in een slachtofferrol.

De rest van Nederland is denk ik redelijk gelukkig verder.
Deze man weet :)
pi_189608688
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:57 schreef speknek het volgende:
Ik denk het niet Job

[ afbeelding ]
Nu ik dit heb gezien rest mij niks anders dan GroenLinks te stemmen. Ik heb het licht gezien. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')