abonnement Unibet Coolblue
pi_189157761
De Nederlandse overheid treedt al minstens tien jaar nauwelijks op tegen kustvissers die frauderen met hun scheepsmotoren. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS. Tientallen vissersschepen gebruiken veel meer motorvermogen dan door de Europese Unie is toegestaan.

bron

Echt wat een miereneukerij weer :')
  PR/Manusje van alles zaterdag 28 september 2019 @ 12:38:50 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189157798
Motorvermogen dan is toegestaan. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 28 september 2019 @ 12:41:56 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_189157840
Een begrenzing op motorvermogen, wat een gezeik weer. :')
pi_189158092
Motorvermogen staat in verhouding met hoe grote netten je kan slepen. Hoe sterker de motor, hoe groter de netten kunnen zijn.

Ik ben een fanatiek zeevisser, en wat mij betreft mag er wel een 3-mijls visverbod ingesteld worden bij de kustwateren (en 12 mijl rondom een opening naar zoet water). Klootzakken trekken alles leeg :r
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_189158164
Ik las kut-vissers. :')
  zaterdag 28 september 2019 @ 13:10:47 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189158217
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:08 schreef Hamzoef het volgende:
Ik las kut-vissers. :')
Was ik niet de enige. :@.
And so is the past
pi_189158241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:08 schreef Hamzoef het volgende:
Ik las kut-vissers. :')
ik ook _O-
  Eindredactie Games zaterdag 28 september 2019 @ 13:13:37 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189158256
Ik las kutvissers
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zaterdag 28 september 2019 @ 13:13:53 #9
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189158261
Godver niet de enige dus
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189158275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 12:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Motorvermogen dan is toegestaan. :')
zeg dat tegen je 1600watt stofzuiger die de EU verboden heeft :')
pi_189158280
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Was ik niet de enige. :@.
nope, same here
pi_189158331
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:02 schreef Resistor het volgende:
Motorvermogen staat in verhouding met hoe grote netten je kan slepen. Hoe sterker de motor, hoe groter de netten kunnen zijn.

Ik ben een fanatiek zeevisser, en wat mij betreft mag er wel een 3-mijls visverbod ingesteld worden bij de kustwateren (en 12 mijl rondom een opening naar zoet water). Klootzakken trekken alles leeg :r
Dus toch niet zo debiel als het in eerste instantie klinkt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189158708
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:02 schreef Resistor het volgende:
Motorvermogen staat in verhouding met hoe grote netten je kan slepen. Hoe sterker de motor, hoe groter de netten kunnen zijn.
Dat is natuurlijk iets te kort door de bocht aangezien je te maken hebt met quota. Als je je visquotum in een weekje bijelkaar vist heb je bwvs de rest van het jaar vrij.

quote:
Ik ben een fanatiek zeevisser, en wat mij betreft mag er wel een 3-mijls visverbod ingesteld worden bij de kustwateren (en 12 mijl rondom een opening naar zoet water). Klootzakken trekken alles leeg :r
Want binnen de 3 mijl bestaat geen quotum?
pi_189158891
Lazen jullie ook kutvissers?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  PR/Manusje van alles zaterdag 28 september 2019 @ 14:08:15 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_189159019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:14 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

zeg dat tegen je 1600watt stofzuiger die de EU verboden heeft :')
Is e3n stuk veiliger nu
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_189159032
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk iets te kort door de bocht aangezien je te maken hebt met quota. Als je je visquotum in een weekje bijelkaar vist heb je bwvs de rest van het jaar vrij.
[..]

Want binnen de 3 mijl bestaat geen quotum?
Bij een quotum maakt het volgens mij niet veel uit waar in de Noordzee (behalve de natuurgebieden) de vis gevangen wordt, maar de kustwateren hebben wat meer vis omdat het de paaiplaatsen zijn. En bij mondingen meer om de trekvissen als de zalm een kans te geven. Dat de hobbyvissers met een hengel (dus niet de personen die de 'met een hengel gevangen zeebaars' commercieel binnenhalen) wat vis meenemen vind ik niet erg, maar als een kotter zo'n beetje over de kant vaart om de schar en tong weg te trekken is wat minder voor de visstand.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_189159538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 14:09 schreef Resistor het volgende:

Bij een quotum maakt het volgens mij niet veel uit waar in de Noordzee (behalve de natuurgebieden) de vis gevangen wordt, maar de kustwateren hebben wat meer vis omdat het de paaiplaatsen zijn. En bij mondingen meer om de trekvissen als de zalm een kans te geven. Dat de hobbyvissers met een hengel (dus niet de personen die de 'met een hengel gevangen zeebaars' commercieel binnenhalen) wat vis meenemen vind ik niet erg, maar als een kotter zo'n beetje over de kant vaart om de schar en tong weg te trekken is wat minder voor de visstand.
Ook daarvoor mag je de EU bedanken vanwege de aanlandplicht, voorheen werd de ondermaatse/ over quotum/ bijvangst weer teruggegooid maar tegenwoordig moet het meegenomen worden...
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:00:41 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_189167180
Kortom, de visserij van NL moet verder uitgedund worden, straks vast ook 8 uur vissen, 8 uur rust.
Kan mij niet onttrekken aan een gevoel dat alles wat NL groot maakt, de nek wordt omgedraaid.
Ik begrijp het verder wel, dat hiermee kleinere concurrenten dan meer ruimte krijgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_189167349
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:01 schreef AchJa het volgende:
De pulsvisserij is de nek ook al omgedraaid...
Niet geheel onterecht overigens. Er werd daar gesjoemeld bij het leven. In het kader van "onderzoek" werd daar maar meteen een mega-industrie opgetuigd door de NL vissers. Dat was zwaar onzuiver. Zij wilden meteen het onderste uit de kan. Typerend voor het korte termijn "denken" in deze moderne neoliberale wereld. Het is werkelijk altijd met de insteek van nu heel snel goed verdienen en fuck de gevolgen en de externaliteiten. Die rekening is voor anderen.

Willen we dat? Ik niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 september 2019 @ 23:13:46 #21
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_189167397
Ik las kusvissers
pi_189167977
Nederland sjoemelt al jaren om de vissers de hand boven het hoofd te houden.. met pulsvissen, met motorvermogen dus ook..
En dan de uitkeringstrekkers die 'toevallig eens meevaren' met schepen en zo zwart geld verdienen.
(Zo gaan de verhalen)

Dan mestfraude, PAS-problemen die goeddeels door landbouw komen... ook daar worden boeren beschermd..

Min van landbouw gaat hier over toch? Welke bewindspersonen zitten daar vaak? CDA toch? Beetje schijnheilig gedrag.
dag
pi_189168131
Vissers die huilie huilie doen :')

Je moet ook niet met z'n allen in dezelfde vijver vissen!
Steun ook gewone en weldenkende Nederlanders. Help mee de klimaatmaffia en globalisten bestaand uit slinkse media, pseudo-wetenschappers, indoctrinerende leraren, corrupte politici, elite, NGO's, VN, banken en multinationals te stoppen.
pi_189168165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Niet geheel onterecht overigens. Er werd daar gesjoemeld bij het leven. In het kader van "onderzoek" werd daar maar meteen een mega-industrie opgetuigd door de NL vissers. Dat was zwaar onzuiver. Zij wilden meteen het onderste uit de kan. Typerend voor het korte termijn "denken" in deze moderne neoliberale wereld. Het is werkelijk altijd met de insteek van nu heel snel goed verdienen en fuck de gevolgen en de externaliteiten. Die rekening is voor anderen.

Willen we dat? Ik niet.
Pulsvisserij heeft alleen maar voordelen. Maar ja die "arme Franse traditionele visser" he...
pi_189172799
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 september 2019 13:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus toch niet zo debiel als het in eerste instantie klinkt.
voor mij klonk het niet als debiel hoor.
Maar ja, dit is weer een gevalletje dat handhaving geld kost, en dat mag niet onder VVD.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')