abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:33:25 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_189148272
Gegroet,

Vandaag, tijdens een hapje en een drankje op de Zuidas, sprak men over hoe het zwartwerken effectief in de kiem te smoren.
Als gewaardeerde mensen in onze functie *), wij die de welvaart van de samenleving op neoliberale wijze proberen solider te maken dan ooit tevoren middels gedegen financiële constructies, waarbij Brexit mogelijk een belangrijke rol gaat meespelen door uitbreiding van een groot EU-handelscentrum in wording op de Zuidas *) :Y), schuwen echter allerhande ontduiking van financiële plichten bij genoemde ondernemers of burgers. :o

Tevens blijft het voor overheidsmensen, mensen die werkzaam zijn in de financiële sector en het recht *), een doorn in het oog dat er nog steeds individuen zijn die 'stelen' van de samenleving. }:|
Een huidig solide economie werd na de crisis opgebouwd door niets minder dan de VVD en diverse andere bouwstenen van de samenleving. *) Waarbij externe invloeden zoals onze goede handelsbetrekkingen met andere landen, niet zelden onder auspiciën van koning WA en zijn koninklijke eega Máxima ^), een beduidende rol meespelen.

Bijna alles is thans mogelijk geworden voor een grote diversiteit aan eerbare burgers. :9~ :Y) :9 Dat wil men liever niet verkwanselen aan zwartwerkers, dito spaarders :{, lanterfanters die ten onrechte uitkeringen ontvangen, gelden die niet zelden richting Oost-Europa verdwijnen en andersoortige grootschalige fraude. Diverse sancties, waaronder belangrijke terugvordering van ten onrechte verkregen gelden, zullen meer en meer gaan volgen. o|O

Wat zal ik zeggen? Evenals de aanpak van zwart sparen in het buitenland zal de druk hierbij ook worden opgevoerd, aangezien we voor ogen hebben onze gezamenlijke economie en alles wat zoal door ons opgebouwd is te kunnen blijven waarborgen. *) Hoewel het rondgaan van honderden mln euro's in onze branche normaal is, blijft het wenselijk om toe te blijven zien op een juiste maatschappelijke geldstroom. ;)
Ondernemers, veelal als onderdeel van het economische radar, dienen net als eenieder gewoon hun aandeel te blijven leveren, mij dunkt.

Belastingontduiking staat derhalve ook vrij hoog op de agenda, vooral bij partijen als de VVD. *) Daarbij is men het in Haagse, Amsterdamse en evenzo binnen Haerlemsche ambtelijke bewegingen *), unaniem eens over 'n zekere handhaving op dit gebied.
Overheidshalve is men vastberaden de puntjes steevast op de i te zetten en alle belastingplichtige ondernemers en uitkeringsgerechtigden nader onder de loep te gaan nemen. :s)
Dat laatste geschiedt in het belang van publiek welzijn en waarborging van de algemene welvaart, waarvan velen van u mogen profiteren :Y) waarmee ik gaarne de OP waardig afsluit. B:)B

Welnu, tijd dus voor mijn partner :*, ikzelf *) en diverse andere in de wijde omgeving gewaardeerde personen uit de betere kringen zoals mensen uit Bloemendaal, Aerdenhout en Wassenaar, tevens belangrijke bouwstenen van de samenleving, om dit weekend te genieten van een voorstelling in het concertgebouw of stadsschouwburg.
Een stevig diner :Y) valt niet te versmaden :9, evenals heus ambachtelijk Haerlemsch Jopen Bokbier :s) of gewoon 'n heerlijk wijntje in één van de mooiste Haerlemsche cafés.

Allen 'n fijn weekend!

Scjvb

-------

Belastingdienst loopt honderden miljoenen euro's mis door zwartwerkers

quote:
27 september 2019 13:32 Laatste update: 2 uur geleden



Zo'n 400.000 mensen hebben in 2018 belasting ontdoken door hun werk niet of maar gedeeltelijk op te geven. Zij werken 'zwart' waardoor de fiscus de loonbelasting op deze inkomsten misloopt. Dat bedrag komt neer op honderden miljoenen euro's. Dit blijkt uit cijfers die NOS op 3 heeft opgevraagd bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Het gaat om zo'n 4 miljard euro aan inkomsten waarover geen belasting is betaald.

In de schoonmaakbranche komt dit het vaakst voor: hier gaat zo'n 1,4 miljard euro aan zwart geld in om. Ook in de bouw wordt veel zwartgewerkt, het CBS schat de omzet hier op zo'n 800 miljoen euro. Daarnaast wordt er regelmatig zwartgewerkt door kappers en hoveniers en in de kinderopvang, horeca en autogarages.

Bij al deze bedragen gaat het om schattingen, omdat het bij zwartwerk lastig is de precieze cijfers boven water te krijgen. Normaal worden voor omzetcijfers namelijk btw-aangiftes gebruikt.

Onterechte toeslagen en uitkeringen

De verliezen voor de Staat zijn waarschijnlijk hoger dan alleen de misgelopen miljoenen euro's aan belasting. Er zijn waarschijnlijk extra kosten door onterechte uitkeringen en toeslagen van mensen die hun inkomsten niet volledig hebben opgegeven.

De Belastingdienst laat desgevraagd aan de NOS weten geen cijfers te hebben over hoeveel boetes er worden opgelegd voor zwartwerken of hoe vaak dit wordt gecontroleerd.

Door: NU.nl
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_189148329
Ja, dat is natuurlijk niet netjes he. Je belastingen niet betalen. Dan moet de rest meer betalen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 19:38:26 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_189148381
Zo is het, ja.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_189148491
Ik zag het onderwerp bij NOS
Maar de belastingdienst en Staatssecretaris van Financiën Menno Snel die aan het woord was maken een cruciale denkfout
quote:
Volgens het CBS wordt in de schoonmaakbranche het meest zwartgewerkt. In die sector gaat 1,44 miljard euro per jaar om. In de bouw, denk aan schilders of stukadoors die je contant betaalt, gaat het om zo'n 800 miljoen euro per jaar. Maar vergeet ook de kappers niet, die knippen en scheren voor zo'n 441 miljoen euro zwart.

Als over al die inkomsten loonbelasting betaald was, had dat honderden miljoenen opgeleverd voor de staatskas.
Als zwartwerken theoretisch niet meer kan (want uitbannen kun je dat nooit natuurlijk) dan gaat al dat zwartwerk echt niet 1-op-1 door "wit" werk vervangen worden natuurlijk
Dat is financieel vaak niet eens mogelijk voor de consument

Dan wordt de verbouwing maar niet gedaan, of dan stellen ze het kappersbezoek wat langer uit, dan gaan ze het huis zelf schoonmaken ipv door een werkster
etc etc
pi_189148532
Betalen!
pi_189148651
Een gezonde economie heeft een klein percentage zwart geld nodig.

Dit om dingen te kunnen laten dien die anders onbetaalbaar worden.
pi_189148653
Had ik nog naar het gemeentehuis kunnen gaan in het dichtsbijzijnde dorp IPV naar in een verder gelegen stad als die belasting wel betaald was? Nee? Tief dan gauw een end op..
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 27 september 2019 @ 20:00:19 #8
186611 Haags
pi_189148831
Het is best fijn om de boel op te lichten ja. Belasting hoeft niet alles te weten O+
Zonder wrijving geen glans
pi_189148848
Beetje zwart bijbeunen niets mis mee toch _O_


Mensen die WW trekken en dan fulltime zwart werken zijn wel echte teringlijers :r
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189148878
HAHAHA _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Zwart werken @Geerd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189148916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:04 schreef BoneThugss het volgende:
HAHAHA _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Zwart werken @:Geerd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Werken :') :') :') :') :') :')
Niet gewoon ww trekken en halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Arbeiders :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_189148938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 19:33 schreef Scjvb het volgende:
Gegroet,

Vandaag, tijdens een hapje en een drankje snuifje op de Zuidas , sprak men over hoe het zwartwerken effectief in de kiem te smoren in cocaïne in de neus resulteert.
Als gewaardeerde mensen in onze functie *), wij die de welvaart van de samenleving op neoliberale wijze proberen solider eigen te maken dan ooit tevoren middels gedegen financiële constructies, waarbij Brexit mogelijk een belangrijke rol gaat meespelen door uitbreiding van een groot EU-handelscentrum in wording op de Zuidas :Y), schuwen echter allerhande ontduiking van financiële plichten bij genoemde ondernemers of burgers iedereen die wij niet zijn.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 20:11:29 ]
pi_189148949
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:07 schreef Geerd het volgende:

[..]

Werken :') :') :') :') :') :')
Niet gewoon ww trekken en halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Arbeiders :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Deze man _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

ONZ / @Geerd Adoratie-topic

_O_ _O_ _O_ _O_

KOM OP DAN!!!!!!!!!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189148955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:02 schreef Filosoofert het volgende:
Beetje zwart bijbeunen niets mis mee toch _O_
Zo is het maar net. Ik liet mij ook altijd zwart knippen gewoon in een garage bij een bekende die wat bij beunde in de avond en weekend en volgens de belastingdienst wordt voor ruim 400 miljoen ekkies per jaar zwart geknipt.
pi_189148977
@Geerd volgende keer bij mij #ALTIJDREADY _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189148983
In de bouw is het heel normaal, veel aannemers vragen ook of het zwart mag als ik een klein klusje hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 20:11:03 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189148985
“De smeerolie van de economie” :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189149033
En maar haten op die Polen omdat ze #ALTIJDREADY zijn :') :') :') |:( |:( |:(

Hele huis gestuukt voor 900 euro ^O^ ^O^
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189149103
Oh, ik dacht dat mijn automonteur aan het milieu dacht wanneer hij vroeg of het 'zonder bonnetje' kon.

Silly me.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_189149348
Zonder zwart werk is de Nederlandse economie ineens een stuk groter.

Dus keibelangrijk!!
pi_189149446
Ik vind dit wel een interessant moreel vraagstuk. Als je mij vraagt: heb je iets tegen zwartwerken, dan zeg ik 'nee' De overheid pikt al zoveel van je geld in.. Maar aan de andere kant is het natuurlijk niet heel erg legaal allemaal, dus tsja
pi_189149483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:02 schreef Filosoofert het volgende:
Beetje zwart bijbeunen niets mis mee toch _O_


Mensen die WW trekken en dan fulltime zwart werken zijn wel echte teringlijers :r
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:13:13 #23
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_189150206
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 september 2019 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
Zonder zwart werk is de Nederlandse economie ineens een stuk groter.

Dus keibelangrijk!!
Nou

Uiteraard biedt zwartwerk de economie ook bepaalde voordelen, zij het in bepaalde mate. Dat sluit ik ook zeker niet uit. Het heeft twee kanten, want behalve achtergehouden overheidsgeld bewerkstelligt het ook dat men op bepaalde gebieden soms flink de handen uit de mouwen steekt. Maar dat nu even terzijde.

Eerlijkheidshalve voor menig belastingbetaler, maar vooral ambtshalve *), heeft men zwartwerken allerminst hoog in het vaandel staan. Het staat immers niet in verhouding met alle beginselen van goede orde, vanwege enorme bedragen die uiteindelijk niet geïnd worden door het overheidsorgaan.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:32:03 #24
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189150683
Ja je kunt kiezen, of zwart, of geen werk. Het hoort er gewoon bij.
pi_189150791
Ik denk overigens dat we door de belasting-ontwijkende multinational een aanzienlijk groter bedrag mislopen. Daar heeft de TS dan weer minder moeite mee. :) De kleine man die een zakcentje bijverdient om eens een borreltje te kunnen kopen dient hard aangepakt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 27 september 2019 @ 21:41:16 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_189150889
Je had ook kunnen zeggen "Nederlandse bevolking bespaart honderden miljoenen euro's door zwartwerken".
pi_189151231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 21:37 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk overigens dat we door de belasting-ontwijkende multinational een aanzienlijk groter bedrag mislopen. Daar heeft de TS dan weer minder moeite mee. :) De kleine man die een zakcentje bijverdient om eens een borreltje te kunnen kopen dient hard aangepakt.
De vraag of je moreel juist bezig bent lijkt dan dus af te hangen van de verleende legitimiteit, dus of je machtig en groot genoeg bent om gunstige afspraken af te dwingen zodat je belastingontwijking "schoon" wordt. Ben je een eenling die zwart een paar honderd euro per maand in je zak steekt? Foei, vreselijke dief. Ben je een multinational die met dreigementen (we gaan naar het buitenland hoor!) allemaal afspraken met de belastingdienst kan maken? Wees welkom, sommige partijen zullen het zelfs voor je opnemen of in ieder geval schouderophalend jarenlang toestaan dat je je gang gaat.

Het is die onevenwichtigheid die juist laakbaar is imo. Of iedereen betaalt belasting en dat wordt ook streng gehandhaafd, of je hanteert een zeker laissez faire waarbij je er wat minder dicht op zit wat betreft de belastingmoraal. Maar dan ook ten aanzien van de gewone man.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 27-09-2019 22:03:03 ]
  vrijdag 27 september 2019 @ 22:07:44 #28
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_189151435
Als er een club is die steelt dan is het de roverheid wel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_189154616
Ja en de zwarte deals die belastingdienst sluit met gigantische bedrijven wordt niets over gezegd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')