abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 september 2019 @ 12:40:56 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189142816
Dit is dus waarom de overheid/marine/europees leger moet ingrijpen. Eerst mensen onderzoeken voor je ze aan land haalt. Geen papieren dan ook niet binnen.

Lijkt mij vreselijk voor die mensen. Dan ben je eindelijk veilig aan land en dan kom je dit soort figuren tegen die eerder dit soort dingen hebben geflikt, dan voel je je echt niet meer veilig lijkt mij. Goed dat de politie ze opgepakt heeft.

quote:
Bracht reddingsboot ook folteraars en verkrachters naar Italië? Politie pakt drie mannen op
“Wij kunnen niet onderzoeken wie die mensen zijn. Ze hebben geen papieren”



De Italiaanse politie heeft drie mannen opgepakt die ervan worden verdacht in Libië vluchtelingen te hebben gefolterd, verkracht en zelfs gedood. Het waren andere asielzoekers die hun folteraars in Italië herkenden. Mogelijk kwamen de mannen met de de NGO-reddingsboot ‘Sea-Watch 3’ naar Lampedusa, zo schrijft Die Welt.

“Wij kunnen dat alleszins niet uitsluiten, wij hebben daar zelf geen informatie over”, zei Ruben Neugebauer, woordvoerder van de hulporganisatie Sea-Watch aan het Duitse persagentschap DPA over de vermeende folteraars die met het schip zouden zijn meegereisd.

De 31-jarige kapitein Carola Rackete uit Nedersaksen was eind juni met het schip Sea-Watch 3 - ondanks een verbod - de Italiaanse wateren en de haven van Lampedusa binnengevaren met tientallen migranten aan boord nadat ze eerder een boot van de douane had geramd.



Vluchtelingen die later in Italië toekwamen met het Italiaanse reddingsschip ‘Alex’, hadden hun folteraars nadien herkend. De Italiaanse politie deelde half september mee dat de opgepakte mannen migranten in Libië hadden verkracht, gefolterd en mogelijk ook omgebracht. Volgens Bild werden Mohammed C. (27) uit Guinea, en Egyptenaren Hameda A. (26) en Mahmoud A. (24) gearresteerd in een opvangcentrum.

Elektroshocks
“De migranten werden systematisch onderworpen aan wreedheden - door herhaald en constant fysiek geweld”, luidde het toen in een mededeling. Het ging om stokslagen, elektroshocks en geweerschoten.


Op 29 juni konden migranten de Sea-Watch 3 verlaten en aan wal gaan in Lampedusa.

De politie pakte de verdachten op in de Siciliaanse stad Messina nadat andere vluchtelingen alarm hadden geslagen. Volgens de Italiaanse arm der wet waren de verdachten op 29 juni op Lampedusa aangekomen. Dat was ook de dag dat Rackete met de Sea-Watch 3, zonder toestemming, de haven van Lampedusa was binnengevaren. De kans is groot dat de ‘folteraars’ met dát reddingsschip naar Italië zijn gekomen, meende de Italiaanse krant Il Giornale.

In Libië is al jaren een burgeroorlog aan de gang. Er heerst chaos. Migranten proberen via Libië Europa te bereiken. Voor velen eindigt de reis met opsluiting in een kamp. Het is daar dat ze worden gefolterd.



“Geen papieren”
Hulporganisaties wijzen erop dat ze niet kunnen weten wie de mensen zijn die ze redden. “Wij kunnen dat niet onderzoeken”, zei Neugebauer van Sea-Watch. “Die mensen hebben geen papieren bij.”

Matteo Salvini, gewezen minister van Binnenlandse Zaken, eist ondertussen op Facebook excuses van Rackete. “Ze heeft niet alleen de wet overtreden en een douaneboot geramd, op 29 juni bracht de Sea-Watch 3 ook drie migranten naar Italië die verdacht worden van verkrachting, foltering en moord.”

Tegen Carola Rackete loopt in Italië een gerechtelijk onderzoek naar medeplichtigheid aan illegale immigratie.

https://www.hln.be/nieuws(...)-mannen-op~a8fe33a2/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189143010
Je moet eens weten hoe ze in Noord-Afrika hiermee om gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 september 2019 @ 12:55:58 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189143027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:54 schreef HSG het volgende:
Je moet eens weten hoe ze in Noord-Afrika hiermee om gaan.
Daarom zijn ze ook gevlucht denk ik
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189143043
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Daarom zijn ze ook gevlucht denk ik
Konden ze niet naar het zuiden gaan i.p.v. richting de Middellandse zee?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189143224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Konden ze niet naar het zuiden gaan i.p.v. richting de Middellandse zee?
Geen uitkering en gratis huis he...
Ik zwaai naar dieren.
pi_189143498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geen uitkering en gratis huis he...
Tja dit krijg je als je een normaal functionerend land kapot bombardeert puur en alleen omdat het kan.
pi_189143502
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:57 schreef HSG het volgende:

[..]

Konden ze niet naar het zuiden gaan i.p.v. richting de Middellandse zee?
Teveel racisme daar.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nlanders-zuid-afrika
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189143545
quote:
Maar racisme door mensen van kleur bestaat toch niet? Perfecte plek voor hun.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189143697
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:35 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar racisme door mensen van kleur bestaat toch niet? Perfecte plek voor hun.
  vrijdag 27 september 2019 @ 16:27:58 #10
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_189145760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:09 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geen uitkering en gratis huis he...
Miele, er is geen betere
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_189145805
En daarom die mensensmokkelaars buiten het smokkelen ook verantwoordelijk houden voor de wandaden van dit gespuis. Maar ik durf te wedden dat ze er lekker weer mee wegkomen, zoals altijd in die kringen, en lekker doorgaan met het ophalen van verkrachters en moordenaars.
pi_189148665
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 16:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En daarom die mensensmokkelaars buiten het smokkelen ook verantwoordelijk houden voor de wandaden van dit gespuis. Maar ik durf te wedden dat ze er lekker weer mee wegkomen, zoals altijd in die kringen, en lekker doorgaan met het ophalen van verkrachters en moordenaars.
Ben er ook bang voor. Niemand wordt verantwoordelijk gehouden.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')