abonnement Unibet Coolblue
pi_189143377
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Neerstorten hoeft niet hoor.. schiphol is lekker dichtbij de terrassen..

Maar nee roken.. dat is toch wel het allerergste wat je kunt bedenken.. en dan helemaal aan hoe je eraan dood gaat.. Echt vre-se-lijk..
Oh, quote mij eens waarin ik zeg dat roken het allerergste is dat ik kan bedenken?
pi_189143387
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:19 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoezo geen ruggegraat? ik rookte.. wou stoppen om te kijken of ik het kon.. en ben dus weer gaan roken na twee jaar..
Geheel volgens planning.. Dus met fiere rechte rug..
Tuuuurlijk.

Een ruggengraat is blijkbaar niet in alle lagen van de bevolking aanwezig, fabrieksarbeiders hebben deze in 2019 nog steeds niet.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:23:18 #178
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189143405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals gezegd, de kringen waarin jij je begeeft doen je de das om. Ik rook nooit naar bier, mijn niveau mensen hebben namelijk begrepen dat je bier in je mond moet gieten en doorslikken.

Maar die memo is niet bij de boertjes op het platteland aangekomen.
Ah we hebben een stads lulletje in ons midden hoor..

(Niet dat ik niet uit de stad kom maar ik ben niet zo achterlijk als zure lui met een slap ruggetje die naar de sportschool moeten voor hun beweging.. Ik neuk gewoon meer..)
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:24:23 #179
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189143410
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Oh, quote mij eens waarin ik zeg dat roken het allerergste is dat ik kan bedenken?
Wat loop je nou wijs te doen? Hij zegt nergens dat jij dat hebt gezegd, het is meer zijn eigen sarcastische bevindingen op jouw magistrale antwoorden.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:24:36 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189143415
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Oh, quote mij eens waarin ik zeg dat roken het allerergste is dat ik kan bedenken?
Waarom zou je daar dan over gaan zeiken.. nooit gehoord van prioriteiten stellen?
pi_189143425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil in roken en drinken, drinken kan je vrij eenvoudig stiekem doen. Roken is een heel stuk lastiger.

Als je je op maandag in coma zuipt, dan is daar op dinsdag niets meer van te merken in je huis. als je je op maandag in coma rookt dan ruik je dat nog weken in je huis.
De gevolgen van comazuipers zijn in veel gevallen nog prima te merken in je huis de volgende dag, helemaal als er een bezopen tor in zijn eigen kots ligt te rollen op je trap, of vlekken op je vloer van iets te enthousiast opengetrokken bierflesjes. Veel plezier met dat weer schoon te krijgen allemaal. Of een tap huren voor je verjaardag, ook zo'n succes met al die amateur kasteleins die in de loop van de avond je hele keuken blank zetten. Ik heb meer last gehad van de gevolgen van een groep feestende zuipers dan van een paar mensen die zitten te roken. Paar ramen open en klaar is kees. Dat lukte met kots opruimen iets minder goed. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:25:49 #182
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189143426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Tuuuurlijk.

Een ruggengraat is blijkbaar niet in alle lagen van de bevolking aanwezig, fabrieksarbeiders hebben deze in 2019 nog steeds niet.
Wat hebben die er mee te maken :?
pi_189143432
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil in roken en drinken, drinken kan je vrij eenvoudig stiekem doen. Roken is een heel stuk lastiger.

Als je je op maandag in coma zuipt, dan is daar op dinsdag niets meer van te merken in je huis. als je je op maandag in coma rookt dan ruik je dat nog weken in je huis.
Waarom heb je het over stiekem? Of ruikt sigarettenrook van illegale sigaretten anders dan sigaretten in de winkel waar je 40¤ voor neerlegt :?
pi_189143437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waar precies zeg ik dat je 'meteen' enge ziektes krijgt?

Als je in 2019 nog durft te beweren dat meeroken niet schadelijk is, dan moet je je echt zorgen maken over je kennisniveau.
Ja? De schadelijkheid van meeroken wordt al sinds de jaren 70 onderzocht dus waarom zou dat dan in 2019 ineens zo bijzonder zijn? Wat is er precies veranderd anders dan dat iedereen elkaar maar nablaat dat we inmiddels zo zeker weten dat het zo schadelijk is?

"Als iedereen het maar blijft zeggen zal het wel zo zijn" is heel wat anders dan kennisniveau. Wat weet jij nou echt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189143443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

De gevolgen van comazuipers zijn in veel gevallen nog prima te merken in je huis de volgende dag, helemaal als er een bezopen tor in zijn eigen kots ligt te rollen op je trap, of vlekken op je vloer van iets te enthousiast opengetrokken bierflesjes. Veel plezier met dat weer schoon te krijgen allemaal. Of een tap huren voor je verjaardag, ook zo'n succes met al die amateur kasteleins die in de loop van de avond je hele keuken blank zetten. Ik heb meer last gehad van de gevolgen van een groep feestende zuipers dan van een paar mensen die zitten te roken. Paar ramen open en klaar is kees. Dat lukte met kots opruimen iets minder goed. :')
Zoals gezegd, begeef je eens in wat andere kringen. Het zal je verbazen hoe goed opgevoed mensen kunnen zijn.
pi_189143449
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:26 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Waarom heb je het over stiekem? Of ruikt sigarettenrook van illegale sigaretten anders dan sigaretten in de winkel waar je 40¤ voor neerlegt :?
Oh, ik dacht dat er ook een drooglegging zou zijn voor peuken en enkel een illegale handel zou zijn.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:29:22 #187
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189143468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals gezegd, begeef je eens in wat andere kringen. Het zal je verbazen hoe goed opgevoed mensen kunnen zijn.
Ik werk met mensen uit de hoogste kringen.. en dan tijdens hun feestjes..

Ga mij even niet vertellen hoe die zich gedragen.. want die zijn erger dan varkens.. :{w
pi_189143473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals gezegd, begeef je eens in wat andere kringen. Het zal je verbazen hoe goed opgevoed mensen kunnen zijn.
In andere kringen worden mensen nooit dronken?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189143479
Ben blij dat ik gestopt ben met roken, ik vape nu alleen nog en dat is echt zo significant minder schadelijk dan roken.

Maar geef mensen die roken aub gewoon nog een klein plekje. Sowieso denk ik dat dit niet te handhaven valt. In steden wellicht, maar in dorpen ligt men er niet wakker om.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:30:24 #190
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189143485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

In andere kringen worden mensen nooit dronken?
In andere kringen denken mensen een broodje kaas te ontvangen als ze een cheeseburger bestellen.
pi_189143488
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja? De schadelijkheid van meeroken wordt al sinds de jaren 70 onderzocht dus waarom zou dat dan in 2019 ineens zo bijzonder zijn? Wat is er precies veranderd anders dan dat iedereen elkaar maar nablaat dat we inmiddels zo zeker weten dat het zo schadelijk is?

"Als iedereen het maar blijft zeggen zal het wel zo zijn" is heel wat anders dan kennisniveau. Wat weet jij nou echt?
In de jaren 70 werd het weggewoven, vooral door artsen die roken aanbevolen.
In de jaren 80 werd het weggelachen.
In de jaren 90 begon het besef door te dringen.
Sinds de jaren 00 is er voldoende duidelijk over de mogelijke gevolgen, enkel een kleine groep volhardende rokers zonder ruggengraat volharden met de kop in het zand methode.

Ik heb overigens nergens een uitspraak gedaan over de mate van schadelijkheid, waarom benoem je dat?
pi_189143565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

In de jaren 70 werd het weggewoven, vooral door artsen die roken aanbevolen.
In de jaren 80 werd het weggelachen.
In de jaren 90 begon het besef door te dringen.
Sinds de jaren 00 is er voldoende duidelijk over de mogelijke gevolgen, enkel een kleine groep volhardende rokers zonder ruggengraat volharden met de kop in het zand methode.
Ja, en daarom moesten die sociaal gechanteerd worden met het idee dat meeroken ook schadelijk is.

quote:
Ik heb overigens nergens een uitspraak gedaan over de mate van schadelijkheid, waarom benoem je dat?
Omdat er nogal wat oprekken van statistische criteria en gegoochel met meta-analyses nodig was om van de data tot persberichten die door de media konden worden geinterpreteerd als dat de schadelijkheid van meeroken bewezen was.

Maar de vraag was, wat weet jij nou eigenlijk echt anno 2019?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:38:01 #193
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189143578
Goed topic wel ^O^
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:39:56 #194
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_189143591
Ik ken sowieso vrijwel niemand meer in mijn omgeving die nog rookt, dus het lijkt te werken zoals can wil.
pi_189143649
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:29 schreef Discombobulate het volgende:
Ben blij dat ik gestopt ben met roken, ik vape nu alleen nog en dat is echt zo significant minder schadelijk dan roken.
Dat zal je nog wel eens vies tegen kunnen vallen, er zijn duidelijk aanwijzingen dat het vele malen schadelijker is dan roken.

Sowieso is 'vapen' (wat een gay woord trouwens) iets wat bedacht is door de tabaksindustrie. En die staan er nou net niet om bekend om zo eerlijk te zijn.
pi_189143672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:14 schreef torentje het volgende:
Een beetje verstandige roker gaat toch nooit naar een rookruimte waar meerdere rokers zijn. Ze hebben met dat verbod daardoor slechts de ongeschoolde rokers.
Que? :') Rookhokken waren de beste hosselhokken _O_
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:54:20 #197
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189143762
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als ik last heb van geluid doe ik oorkleppen op...
Waarom heb jij geen powerbank met ventilator?
Gezellig, op een terras. O+
  vrijdag 27 september 2019 @ 13:55:51 #198
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189143781
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat zal je nog wel eens vies tegen kunnen vallen, er zijn duidelijk aanwijzingen dat het vele malen schadelijker is dan roken.

Sowieso is 'vapen' (wat een gay woord trouwens) iets wat bedacht is door de tabaksindustrie. En die staan er nou net niet om bekend om zo eerlijk te zijn.
De eerste onderzoeksresultaten wijzen er inderdaad op dat vapen véél minder schadelijk is dan roken.
Als stoppen niet lukt, is vapen best een aardige tussenoplossing voor rokers.
pi_189143791
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je een bepaalde doelgroep hebt om te hosselen, dan heb je zeker gelijk.

Maar niet iedereen zoekt een afgelikte boterham met opgespoten lippen en een domme blik.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar vroeger stond iedereen die rookte gewoon in een rookhok/kelder.

Het tokkievolk had een eigen kroeg ipv dat ze een eigen plek in een 'normale' kroeg bezet namen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 13:58:41 ]
pi_189143792
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:26 schreef wodca het volgende:

[..]

bij 1 van de laatste zomerdagen had ik zin in een gezond slaatje met kip. Het was te lekker om binnen te zitten. Komt er ineens een groep rokers een tafel naast mij zitten “roken”. Weg genot. Ik kon natuurlijk zelf van plaats veranderen maar het is niet aan mij om niet hoffelijk te zijn. Ga dan toch even op de stoep staan als je zin hebt in een sigaret.
Ik zou dit verfilmen. Wat een ontroerend en pijnlijk verhaal.

Gaat het weer een beetje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')