abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189140142
Zelf geef ik mijn hond (ruwharige dwergteckel) al z'n hele leven Bravecto. Onze dierenarts staat achter dit middel en heeft er goede ervaringen mee.

Onze hond heeft verder ook geen klachten en is altijd teken en vlooien vrij. Toch heeft Bravecto in sommige kringen en niet al te beste reputatie en ook recentelijk kwam het middel weer in opspraak.

Zit zelf dus te twijfelen of ik wel met het middel door wil gaan. Alleen wat moeten we hem dan geven? Ik vraag het uiteraard ook aan onze dierenarts maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen met anti vlooien en teken middelen.

Welk middel geef jij en hoe bevalt dat?

PS: graag geen discussie of Bravacto nu slecht is of niet. Dat is een heel andere discussie.
pi_189140219
Ik gaf alleen wat als er ook daadwerkelijk vlooien op hem zaten. En dan gewoon wat je bij de dierenarts kan kopen.
pi_189140419
Mijn katten hebben geen vlooien. Controleer het regelmatig met vlooienkam.
pi_189140475


Geef ik aan de katten in het natvoer af en toe.
Heb je ook wel voor de hond

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2019 09:56:35 ]
pi_189140566

Plantaardige druppels, ruikt best oke.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:06:10 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189140659
Advantage.

Wat we nooit meer geven is iets als stronghold, wormen in het lichaam aanpakken, zoals dat middel ook doet, door iets in een nek te spuiten klinkt in mijn oren heel onnatuurlijk.

Sowieso nooit ontvlooien als het niet hoeft.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189140749
Wat mijn dierenarts heeft. Die wisselen steeds van merk omdat vlooien resistent kunnen worden ofzo. Nou ja van frontline is het bijvoorbeeld al langer bekend dat het niet meer werkt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189140896
Frontline is inderdaad geen optie meer. Wij hebben bravecto voor de kat via de dierenarts. Later zag ik dat het negatief bekend stond. We vreesden nog even voor zijn leven, maar het vieze beest leeft nog steeds! (Het vieze beest omdat hij een vlooienplaag heeft veroorzaakt en iedere dag minimaal 2 dooie beesten voor ons meeneemt, maar het is wel een schatje!)

Ik ga ervan uit dat een dierenarts wel in staat is onderscheid te maken. Plus negatieve verhalen zijn altijd hardnekkiger dan positieve.
pi_189140926
Op dit moment heb ik het merk Simparica hier liggen trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 september 2019 @ 11:27:06 #10
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189141675
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:06 schreef Catkiller het volgende:
Sowieso nooit ontvlooien als het niet hoeft.
Ik geef liever ook geen middel tegen vlooien of teken als het niet hoeft / de hond ze niet heeft. Aan de andere kant heb ik ook weinig zin om mijn hond elke keer op vlooien te controleren.

Als ik dan iets preventiefs kan geven dat is dat wel erg makkelijk. Teken controleer ik wel regelmatig, vooral als we in het bos geweest zijn.
  vrijdag 27 september 2019 @ 12:14:01 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189142489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik geef liever ook geen middel tegen vlooien of teken als het niet hoeft / de hond ze niet heeft. Aan de andere kant heb ik ook weinig zin om mijn hond elke keer op vlooien te controleren.

Als ik dan iets preventiefs kan geven dat is dat wel erg makkelijk. Teken controleer ik wel regelmatig, vooral als we in het bos geweest zijn.
Ja honden komen op meer plekken, onze katten enkel in een stuk achtertuin waar ze niet weg kunnen. Dat maakt het wat minder gecompliceerd. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_189143094
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 12:14 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ja honden komen op meer plekken, onze katten enkel in een stuk achtertuin waar ze niet weg kunnen. Dat maakt het wat minder gecompliceerd. :')
Nou, de hond ging een keer of 5 per dag mee langs een vaste route door straten en een parkje.
Waar het kon, werd hij losgelaten en sprong hij steevast de struiken in om zijn behoefte te doen.
De rest van de tijd liep hij van boom tot paal te schobbejakken en soms lag hij te rollen in het gras.
Vooral als het net gemaaid was.

De poes daarentegen, loopt vrij buiten.
Als ik die zie lopen, is het constant tuintje in, tuintje uit en hetzelfde met perkjes en struiken.
Ook als ze meeliep met de hond uitlaten, was het van perkje naar tuin en 2 tuinen verder zag je haar dan weer uit een struik verschijnen.

De hond heeft nooit vlooien gehad en 1 keer een teek.
De poes heeft om de paar jaar een keer last van vlooien en de afgelopen 2 jaar heeft ze 3 teken gehad.

Een paar maanden geleden heb ik nog een pipet Advantage in haar nek leeggespoten, toen ik een vlo op mijn arm had lopen, toen ze op mijn schoot sprong.
Het doosje ligt hier al ruim 2 jaar (nog 2 jaar houdbaar. Nog 2 pipetten over).
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_189143288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 11:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik geef liever ook geen middel tegen vlooien of teken als het niet hoeft / de hond ze niet heeft. Aan de andere kant heb ik ook weinig zin om mijn hond elke keer op vlooien te controleren.

Als ik dan iets preventiefs kan geven dat is dat wel erg makkelijk. Teken controleer ik wel regelmatig, vooral als we in het bos geweest zijn.
Ja als die overmatig begint te krabben weet je toch wel hoe laat het is? Dan hoef je toch niet elke keer te controleren of ie pietjes heeft?
pi_189143959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:13 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja als die overmatig begint te krabben weet je toch wel hoe laat het is? Dan hoef je toch niet elke keer te controleren of ie pietjes heeft?
Dat ligt er maar net aan. Ik heb een hond met allerlei allergieën :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189144231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan. Ik heb een hond met allerlei allergieën :+
Maar dan krabt ie sowieso al meer. Een hond die normaal nooit krabt die ineens wel krabt is verdacht van pietjes hebben.
Ik heb mijn honden ook nooit preventief vlooien middel gegeven.
pi_189144588
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:33 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dan krabt ie sowieso al meer. Een hond die normaal nooit krabt die ineens wel krabt is verdacht van pietjes hebben.
Ik heb mijn honden ook nooit preventief vlooien middel gegeven.
Ja daarom geef ik wel altijd vlooien middel. In de winter niet trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189158002
Ik heb mijn honden ook wel Bravecto gegeven, maar gaf het weer als ze weer vlooien hadden dus niet zoals de voorschriften. Nu gebruiken we flybusters tegen muggen in de kamer op natuurlijke basis, het heeft de 'bijwerking' dat vlooien er ook dood aan gaan. Nu dan geen honden meer, maar katten en die zijn gewoon vlo vrij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')