abonnement Unibet Coolblue
pi_189136456
Hallo,

Vandaag bij de Aldi een nieuwe laptop uit de aktie gekocht.
Het is de Medion Akoya S6446.

Met de eerste keer aanzetten kreeg ik meteen een PowerRecovery scherm (van Cyberlink PowerRecover)
Daarin moet ik in het eerste venster de taal instellen en in het 2e venster een herstelmodus selecteren!

1e optie met backup van gebruikersgegevens en 2e optie zonder gebruikergegevens.

Heel vreemd natuurlijk want ik heb nog niks te herstellen.

Welke optie ik ook kies, hij gaat dus herstellen en komt na een reboot weer in dit scherm terecht. Ik kom dus geen steek verder.

Iemand hier ervaring mee of er gens wat over gelezen hoe dit op te lossen.
pi_189136646
Waarom niet terug naar de Aldi ermee? (Ruilen voor een ander exemplaar bijvoorbeeld.)

Serieuze vraag; voor iemand met zonder kennis om zoiets op te lossen lijkt me dat niet alleen het verstandigst, maar ook het handigst en makkelijkst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2019 22:04:26 ]
pi_189136749
Haha, omruilen?
Ik moest al voor de deur liggen om er eentje te bemachtigen. Na mij stonden er nog 5 mensen om 8:00 uur die al mis grepen omdat ze al op waren.

Ik denk dat de medewerksters aldaar ook geen oplossing weten.
Wellicht is er hier iemand met dezelfde ervaring en weet hoe het op te lossen voordat ik het terug moet sturen.
pi_189143381
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:37 schreef ManianMan het volgende:
Overgeclockte rotzooi :@
Heb je daar een bron van?

Lijkt me niet echt een manier om goedkope computers te maken.
So we just called him Fred too
pi_189143546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 22:09 schreef Frixel het volgende:

Ik denk dat de medewerksters aldaar ook geen oplossing weten.
Wellicht is er hier iemand met dezelfde ervaring en weet hoe het op te lossen voordat ik het terug moet sturen.
Probleem is dat je niet weet of de laptop zonder gebreken is, en dus zonder issues functioneert.

Dit is wat ik persoonlijk zou doen:
- Alle drivers/stuurprogramma's van je laptop downloaden via Medion: https://www.medion.com/nl/service/download/stuurprogramma.php.

- Windows 10 (Home) installeren op de pc; dit kan met een tooltje van Microsoft: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10. Zou zonder problemen moeten kunnen, je zou al een licentie van Windows 10 moeten hebben.

- Windows 10 in gebruik nemen en de drivers installeren.

Dit zou goed moeten gaan. Maar er is één probleem: door het zo te doen raak je hoogstwaarschijnlijk de recovery-mogelijkheden kwijt. Als er een defect is, wordt terugsturen wat moeilijker (denk ik).
pi_189143872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 13:20 schreef Cothen het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?


Lijkt me niet echt een manier om goedkope computers te maken.
Meestal zitten bij medion echt van die gigantische koelingsystemen erin. Althans dat was vroeger zo. Werd even een pentium 3 naar de 3,5 ghz getrapt :') Ook de videokaart had tevens een gigantische fan er op :{
pi_189143888
Was dit de aanbieding? https://www.aldi.nl/onze-(...)-6-4512.article.html.

550 euro...

Gezien de specs en de prijs, niet meteen iets dat voor de deur liggen zou moeten zorgen, zou ik zeggen...

Een vergelijkbaar alternatief: https://www.coolblue.nl/p(...)ion-15-cw1947nd.html.
- Zelfde schermgrootte, zelfde grootte SSD, zelfde hoeveelheid RAM, zelfde gewicht.
- Maar wel een ethernetpoort en losse GPU.
pi_189144198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 21:56 schreef Frixel het volgende:
Hallo,

Vandaag bij de Aldi een nieuwe laptop uit de aktie gekocht.
Het is de Medion Akoya S6446.

Met de eerste keer aanzetten kreeg ik meteen een PowerRecovery scherm (van Cyberlink PowerRecover)
Daarin moet ik in het eerste venster de taal instellen en in het 2e venster een herstelmodus selecteren!

1e optie met backup van gebruikersgegevens en 2e optie zonder gebruikergegevens.

Heel vreemd natuurlijk want ik heb nog niks te herstellen.

Welke optie ik ook kies, hij gaat dus herstellen en komt na een reboot weer in dit scherm terecht. Ik kom dus geen steek verder.

Iemand hier ervaring mee of er gens wat over gelezen hoe dit op te lossen.
Je Windows installatie is fucked up. Omdat het om een fonkelnieuw apparaat gaat zou ik er inderdaad mee teruggaan naar de winkel. Maar als je dat niet wilt dan zou ik contact opnemen met Medion support. En als je dat niet wilt, dan Windows 10 er weer opnieuw op zetten. Maar je zult wel geen installatiedisc gekregen hebben ben ik bang.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189144402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Je Windows installatie is fucked up. Omdat het om een fonkelnieuw apparaat gaat zou ik er inderdaad mee teruggaan naar de winkel. Maar als je dat niet wilt dan zou ik contact opnemen met Medion support. En als je dat niet wilt, dan Windows 10 er weer opnieuw op zetten. Maar je zult wel geen installatiedisc gekregen hebben ben ik bang.
Voor Windows 10 is dat allang niet meer nodig.

Je Windows-licentie is opgeslagen in de BIOS. Enige wat je hoeft te doen is - gratis - Windows 10 (de installatiebestanden) downloaden, op USB zetten en laptop vanaf USB opstarten. Je Windows-licentie wordt automatisch gevonden.

Dit is overigens wat ik zelf altijd doe bij aanschaf van nieuwe laptops (bij mezelf of familie). Je hebt dan namelijk geen meuk van de fabrikanten meer, wel een échte schone Windows 10.
pi_189144777
Is dan waarschijnlijk al tweedehands of brak on delivery.

Ook wel eens gehad bij mediamarkt jarengeleden.

Meteen terug gegaan, geld terug en doei.

Nooit bij dat soort "goedkoop is goed!" winkels kopen, is altijd duurkoop.
pi_189148826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:44 schreef zarGon het volgende:

Je Windows-licentie is opgeslagen in de BIOS. Enige wat je hoeft te doen is - gratis - Windows 10 (de installatiebestanden) downloaden, op USB zetten en laptop vanaf USB opstarten. Je Windows-licentie wordt automatisch gevonden.
Ach ja. Klopt helemaal. Was ik helemaal vergeten! Sorry.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189151612
Er stond een instelling verkeerd in de Bios.
Ik weet niet meer wat ik dacht iets van CMS en Voila.... opstarten heen en geen enkel probleem.

Ik las ook in het boekje dat je eerst de stroom erop moet zetten en dan 8 sec moet wachten voordat je hem voor de eerste keer aanzet.
Dat zou iets zijn voor de transport beveiliging?

Niet gedaan en dat is misschien de reden geweest dat het fout ging?
pi_189155936
Nooit van gehoord.

Verkeerde bios instelling, klinkt al lekker professioneel.
pi_189155986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:16 schreef Frixel het volgende:
Er stond een instelling verkeerd in de Bios.
Ik weet niet meer wat ik dacht iets van CMS en Voila.... opstarten heen en geen enkel probleem.

Ik las ook in het boekje dat je eerst de stroom erop moet zetten en dan 8 sec moet wachten voordat je hem voor de eerste keer aanzet.
Dat zou iets zijn voor de transport beveiliging?

Niet gedaan en dat is misschien de reden geweest dat het fout ging?
Medion :r heb er ook ooit stage gelopen :') |:(

Als je zo'n instelling in de fabriek vergeet te veranderen dan heb ik er 0,0 vertrouwen in. Zou echt dat ding inleveren en geld terug eisen...

Koop een del alienware asus of lenovo :@
pi_189156040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 15:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nooit bij dat soort "goedkoop is goed!" winkels kopen, is altijd duurkoop.
in het geval van medion en aldi heb ik daar echt andere ervaringen mee,vroeger zeer vaak pc's gehaald (voor familie of mijzelf) en als die een probleem hadden (enkele keer) viel dat net binnen de garantie periode en was het service aan huis _O_

goed, ze waren niet het snelst dus werden na een aantal jaar weer vervangen maar heb er zelf iig hele prima ervaring mee

in het geval van TS zal die het beste gewoon garantie claimen

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 28-09-2019 10:19:46 ]
pi_189164500
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:16 schreef Frixel het volgende:
Er stond een instelling verkeerd in de Bios.
Ik weet niet meer wat ik dacht iets van CMS en Voila.... opstarten heen en geen enkel probleem.
Oh UEFI stond dan waarschijnlijk verkeerd. Anyhoo. hij doet ut en dat is het belangrijkste :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189167126
Mocht je hem terugbrengen, dan heb je hier een soortgelijke Lenovo Thinkpad:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ch/9200000110728791/
Alleen de SSD is SATA ipv PCIe, maar de rest is vergelijkbaar.

Want dat hij dit probleem geeft bij de eerste keer aanzetten is een beetje verdacht.
pi_189929536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 22:16 schreef Frixel het volgende:
Er stond een instelling verkeerd in de Bios.
Ik weet niet meer wat ik dacht iets van CMS en Voila.... opstarten heen en geen enkel probleem.

Ik las ook in het boekje dat je eerst de stroom erop moet zetten en dan 8 sec moet wachten voordat je hem voor de eerste keer aanzet.
Dat zou iets zijn voor de transport beveiliging?

Niet gedaan en dat is misschien de reden geweest dat het fout ging?
Weet je misschien nog hoe je dit hebt opgelost? Ik heb nu namelijk hetzelfde probleem met dezelfde laptop...:(
pi_190350310
Hoi!

Mochten meer mensen hier nog last van hebben:

Met F2 ga je de bios in, mocht dat met F8 niet lukken. Vervolgens kun je de instelling UEFI of CMS veranderen. Hierna zou die het moeten doen. Succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')